Zipp VZ-5

Dodaj do porównania
Zipp VZ-5

W połowie lata miałem okazję pojeździć i potestować dla was Benyco Tekkena, wczesną jesienią dostaliśmy fotki, od Bartona, wprowadzanego przez nich modelu Hyper, a teraz Zipp pokazuje  NOWOŚĆ (?) którą jest ten sam motocykl co oba poprzednie, tym razem pod nazwą VZ-5.

I co ja mam teraz niby zrobić? Pisać kolejny artykuł o kolejnej nowości? Przecież dwa razy już ją opisywaliśmy.

Jedyne co mogę to pogratulować Zipowi dwóch rzeczy:

Po pierwsze odwagi, bo podali na stronie, że producentem silnika jest Loncin. Wreszcie importerzy zaczynają rozumieć, że pisanie prawdy może się opłacić, a wciskanie bajeczek o Polskości motocykli importowanych z Chin zaczyna być śmieszne. To,  że silnik do VZ-5 produkuje Loncin  to świetna informacja, ta fabryka produkuje bardzo dobre jakościowo silniki, podwykonawstwo zleca im nawet BMW. Więc jest czym się pochwalić.

Po drugie zaoferowania możliwości zakupienia motocykla z akcesoryjnymi kuframi podróżnymi za jedyne 500zł więcej niż wersji standardowej. To już jakiś krok do przodu, bo do niedawna importerzy olewali wszelkie akcesoria, i trzeba było dawać zarobić znajomemu spawaczowi albo ściągać coś z Chin.

Dla klientów chcących kupić motocykl z fabryki Fuego  informacja o możliwości zakupienia go również w Zippie jest bardzo pozytywna. Choć cenowo wygląda to bardzo podobnie, mamy możliwość zakupu części z trzech źródeł, co nie jest do przecenienia oraz w kilku wersjach malowania. A gdyby konkurencja spowodowała obniżenie ceny, to już wszyscy bylibyśmy szczęśliwi, chyba oprócz mnie i kilku innych osób które chciałyby zobaczyć ten sprzęt w wersji oryginalnej, czyli 250cc a może nawet z silnikiem Zongshena 279cc.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
8499, z 3 kuframi
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.1
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.65
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
144
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
105
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
820
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
900
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

40 komentarzy

  1. Gdzieś tam na wyświetlaczu musi być wygaszona/ukryta kontrolka CHECK ENGINE, wprowadzają „nowy” model na zimę i dwa miesiące przed EURO4, więc prawdopodobnie dostanie wtrysk i OBD?

    Odpowiedz
    • tego nie wiadomo, wprowadzają na rynek teraz, by po nowym roku mieć stosunkowo tani produkt ( kupili to przed skokiem dolara ) z zapasem części zamiennych.

      Odpowiedz
  2. Szkoda ze nikt nie zwrócił uwagi ze na przednie kolo które gdyby było 21 calowe było by idealne do enduraka – nawet na ulicy dużym kołem lepiej zaliczyć studzienkę czy pozimowa dziurę 🙂
    ps. kolory kwestia gustu ale jak dla mnie czerwono czarny barton jest nr 1 !

    Odpowiedz
  3. Witam.
    Zastanawiam się nad zakupem pierwszej 125. Po długiej analizie i „przymierzaniu” się do różnych modeli w salonach i podczas targów w Poznaniu zawęziłem alternatywę do Zipp vz-5 (gaźnik) i Rometa adv 2017 (wtrysk).
    Pytanie co wybraliby bardziej doświadczeni koledzy i pytanie kiedy Adv będzie dostępny- dzwoniłem do Rometa i słyszałem o bliżej nieokreślonym „czerwcu”.
    Dodam że Zipp stoi w salonie w moim mieście.
    Budżet do 10 tyś.

    Odpowiedz
  4. Ładny ale dlaczego chłodzony powietrzem? Wolałbym dopłacić do tej opcji niż do kufrów. Co w tym temacie da sie zrobić?

    Odpowiedz
    • hej ja w upalne dni na raz zrobiłem 150km i nic sie nie działo z moto mam go 3 miesiące i 4t km i jest wszystko ok i kręcę go na maxa

      Odpowiedz
  5. Może dlatego, by był lżejszy i bardziej bezawaryjny, a przede wszystkim wyraźnie tańszy ( o ok. 1500 zł) niż chłodzony cieczą ? Poza tym ten model, nawet w wersji 250 ccm na wszystkich rynkach, gdzie jest sprzedawany ma silnik wiatrem, a nie cieczą chłodzony.

    Odpowiedz
    • Przy takich osiągach silnika ciecz nie ma sensu, ewentualna chłodnica oleju jak już ktoś zdrowo męczy, ale wątpie, że potencjalny właściciel pójdzie w ciężki teren.

      Odpowiedz
  6. Czy jest warto kupić ten motocykl. Proszę o poradę.

    Odpowiedz
    • Ja też?

      Odpowiedz
    • Kupiłem już

      Odpowiedz
  7. Mam pytanie bo się waham pomiędzy Zipp Vz-5 a Z ONE T który silnik lepszy ? No i motorek oczywiście? Proszę o poradę. Jazda trochę miasto trochę turystyki no i mam ponad 40 lat, więc żeby śmiechu nie było .

    Odpowiedz
  8. Ja dzisiaj sobie taki zakupiłem
    Mam zamiar robić dużo klm
    W czwartek odbieram z salonu
    . . Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Czaszkins jak wrażenia z zakupu i jazdy tym moto? Mam zamiar też taki kupić. Podziel się wrażeniami i osiągami proszę.

      Odpowiedz
      • Też chciałbym wiedzieć, chcę taki kupić synowi.

        Odpowiedz
  9. Od dziś dostępne są VZ-5 z wtryskiem. Do wyboru model bez i z kuframi, trzy wersje kolorystyczne.

    Odpowiedz
  10. wymieniał lub czyścił ktoś filtr powietrza? Ja dzis do niego zerkąłem, żeby się przymierzyć do czyszczenia. Okazuje się, że jest w takim miejscu, że nie da się zdjąć pokrywy, bo blokuje go rama. Nie wiem jakim cudem go tam wepchali

    Odpowiedz
    • Czyszczenie tego filtra to tragedia jest dojście tragedia

      Odpowiedz
  11. Witam, czy ktoś pochwali ten motocykl?, Zamierzam kupić synowi na początek.Ma 19 lat?

    Odpowiedz
    • Ja mam 40 lat i kupiłem.

      Odpowiedz
  12. 186cm wzrostu, czy będzie dobry?

    Odpowiedz
    • Myślę że tak

      Odpowiedz
    • Ja też mam tyle.

      Odpowiedz
  13. Proponuję zajrzeć do opisu i filmu Beniamina o motocyklu Benyco / Tekken. To ten sam model co Zipp VZ-5 i Barton Hyper. No i bez wizyty u dilera Benyco / Zippa / Bartona też się nie obejdzie.

    Odpowiedz
  14. Hej. Mam 191 cm wzrostu i 115 kg wagi, czy to będzie dla mnie dobry motocykl?

    Odpowiedz
    • Oglądałem go w salonie – przy 194cm wzrostu kolana nie mieszczą mi się pod bakiem zaczepiając o rozbudowane plastiki. Koniecznie trzeba się przymierzyć.
      Stojący obok Keeway TX zdecydowanie bardziej wygodny – tu było idealnie.

      Odpowiedz
  15. Jeździ ktoś tym z rogalem na buzi? 🙂 Działa, nie działa, coś się psuje, coś denerwuje, coś warto wymienić? Szukam śmigadła do jazdy w terenie, po szosie i dalsze trasy.

    Odpowiedz
  16. Już 4k km i zima nic nie puka nic nie stuka silnik zdrów

    Odpowiedz
    • Oczywiście wtrysk

      Odpowiedz
  17. @pasjonat
    A jaka jest prędkość przelotowa tego motocykla (przy założeniu, że spokojnie jedziesz, bez piłowania silnika)?

    Odpowiedz
    • Bez piłowania silnika, to 60 km/h.

      Odpowiedz
  18. Drogi użytkowniku: nie wypowiadaj się w tematach, o których nie masz pojęcia.

    Odpowiedz
    • Hej Kolo Lanfer. Jeździłem tymi paździerzami i faktycznie tylko kolo 60 km/h, to silnik spokojnie pracował. Później to już każda z tych 125 rzęzi na obrotach, jak stara frania.

      Odpowiedz
      • Też objeździłem trochę 125-tek i 80 km/h to jest bardzo spokojna przelotowa. Dodatkowo te silniki zwykle mają takie skrzynie że nawet jazda 90 nie męczy silnika. Ma się co prawda wtedy 80% maksymalnych obrotów, ale konstruktorzy silnika hondy CG na pewno to przewidzieli.

        Odpowiedz
  19. Panowie Lagner i Beniamin. proszę nie podejmujcie dyskusji z zx9r. Juz samo sywierdzenie ” kolo Lagner” dobitnie świadczy,o tym że mamy doczynienia z zakompleksionym prostakiem, który zdobycie prawa jazdy kat A uważa za swój życiowy sukces, a teraz innych traktuje z pozycji swojego zdezelowanego litra. Szkoda czasu, taki kolo nie rozumie niczego i nie ma szacunku dla innych..

    Odpowiedz
    • Hej rawlik, Nie spinaj się tak mistrzu 🙂 Ja jeździłem jakimś zongshenem OHC i naprawdę najlepiej było sobie nim pykać 60, bo przy 80, to już miał takie wibracje, że nasienie w jajkach się ubijało, a w lampach żarówki przepalały od drgań. Nawet teraz, jak oglądam te testy Kola Beniamina, i jak zagina czasoprzestrzeń tymi 125tkami, to przy 80 km/h silniki tak dają po obrotach, że nie wyobrażam sobie dłużej jazdy w tym klimacie. Żeby spokojnie jechać 80 km/h bez piłowania, to minimum trza mieć 250 pod bakiem. 3majta się 🙂

      Odpowiedz
      • Pieprzysz głupoty. W mojej Varadero 80km/h to prędkość, przy której nic nie wibruje a moto ziewa z nudów.

        Odpowiedz
      • Każdy singiel wibruje i w tym jego urok. Jak ktoś szuka bez wibracji, to tylko rzędowa 4-ka, ale o taką poniżej 400cc będzie ciężko. Osobiście swoje 125 ganiam w zakresie 6,5-8tys. obr, co przekłada się na 80-100km/h i bawię się każdym pokonanym kilometrem. Jak padnie silnik trudno, za nowy zaplace tyle co za markowy xestaw napędowy dużego motocykla.

        Odpowiedz
  20. jas13, dziękuję za normalną odpowiedz. Teraz te 125 mają już wałek wyrównoważający, więc na pewno wzrósł komfort jazdy. Z mojej strony dodam, że sam zamierzam zmienić moto na mniejsze, bardziej poręczne. Fajna jest ta nowa Honda CB300 neo. Waży tyle, co przypakowana 125, a silniczek już tak się nie męczy. Kawasaki Versys 300 też ciekawe moto. Może ta nowa Honda CB500X z przednim kołem 19 cali. Pożyjemy zobaczymy.

    Odpowiedz
  21. @Radek Jak określić piłowanie to nie 2t 🙂 a normy co raz wyżej (euro4) nie ma to dwóch wałków i czterech zaworów choć szkoda (honda CB silnik)

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>