Zipp Tracker 125 (2016)

Dodaj do porównania
Zipp Tracker 125 (2016)

Po wprowadzeniu modelu VZ-2 firma Zipp sięga po kolejny model ze stajni Tayo a jest to Zipp Tracker 125. Tayo motor jest właścicielem co najmniej trzech marek motocykli. Są to Zontes, Tayo i Kiden. Podobnie jak Junak 121 FL tak i nowy Tracker jest oferowany w Chinach pod marką Kiden.

banner125k10Zdjęcie motocykla prezentowane na stronie marki Zipp przedstawia motocykl z silnikiem typu CG-S, czyli zmodernizowanym silnikiem, z rozrządem popychaczowym, klonowanym z Hondy CG. Co ciekawe w ofertach sprzedaży pojawił się ten motocykl z usprawnionym silnikiem typu TYS, opartym już na łańcuszku rozrządu oraz co ważne, nieco mocniejszym niż CG-S. Tradycyjnie już Zipp nie podaje mocy swoich pojazdów na stronie internetowej, dlatego jesteśmy zmuszeni wpisać moc podaną dla tego silnika przez Junaka, choć wydaje mi się że może być ona zaniżona. Kiden podaje dla silnika 150cc 10kW czyli aż 13,6 KM i aż nie chce się wierzyć że brak 25ccm powoduje spadek mocy o 2,72KM (do deklarowanych 10,88 KM).

Zipp TrackerSam wygląd motocykla jest już nam znany z niedoszłej propozycji Junaka modelu 123 X-moto. Zipp Tracker nie jest typowo terenowy jak np. Tekken od Benyco czy Hyper od Bartona, jednak jest od nich lżejszy i być może silniejszy. Moim zdaniem będzie się świetnie nadawał na nasze dziurawe drogi, ale także w lekki teren. Dzięki swojej wadze i osiągom zbliżonym do Junaka 123 będzie nadawał się też do turystyki motocyklowej.

Zipp trackerNa pierwszy montaż w tym motocyklu są stosowane opony CST (Cheng Shin Tire) i choć są to jedne z lepszych opon montowanych w Chińczykach, bo na pierwszy montaż używa ich często Honda (model CB125) to w przypadku używania motocykla również na szosie trzeba rozważyć zmianę przynajmniej przedniej opony. Przednia opona jest typowo terenowa czyli tak zwana kostka, nie zapewni nam ona dobrej przyczepności podczas jazdy w deszczu na gładkiej asfaltowej powierzchni za to będzie się pięknie wgryzać w kopny piasek. Tylna opona to opona o bieżniku dual-purpose czyli uniwersalnym, który powinien sprawdzić się w lekkim terenie ale też zapewnić minimum przyczepności na asfalcie. W przedniej lampie znajdziemy już żarówkę halogenową, a przednie kierunkowskazy są wkomponowane w obudowę baku. Dzięki temu przód motocykla zyskuje  agresywny i nowoczesny wygląd. Tylna lampa jest rozwiązana klasycznie na standardowej dwuwłókowej żarówce.

Utarło się że producent Tayomotor jest gwarantem rozsądnego stosunku jakości do ceny, mam nadzieję że i tym razem będzie podobnie. banner125j4

Zipp Tracker 125

zdjęcia: kiden.cn

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.09
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
117
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
796
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
783
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1976
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3-/ R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

5 komentarzy

  1. Wydech do gory wieksza lampa z tylu i bylo by lepiej ale i tak dobrze ze pojawiaja sie motocykle enduro bo nie bardzo jest w czym wybierac

    Odpowiedz
    • Mam dwa lata i super

      Odpowiedz
      • Szukam do niego instrukcji obsługi bo nie wiem nawet jaki olej wlać do silnika.

        Odpowiedz
        • Hej i jak znalazłeś już instrukcję? Mam oryginał i jak by co mogę przesłać co i jak.

          Odpowiedz
  2. GG boy a jak sprawuje się w mieście i na szosie?
    Pytam, bo sam przymierzam się do ZIPP vz-5, a to to samo co Hyper. Chciałbym pojeździć w lekkim terenie, ale też wybrać się po okolicy (do 100 km). Żeby to zrobić muszę wyjechać z miasta…

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>