SYM Wolf 125

Dodaj do porównania
SYM Wolf 125

Czy za 10 kafli warto zatańczyć z wilkiem? Naszym zdaniem nie. Oto dlaczego. Przywykliśmy do zasadniczej listy wad chińskich motocykli, są to słabe hamulce, niska moc, niskiej jakości opony i odpadające plastiki. Poza tym ostatnim, SYM Wolf posiada wszystkie inne cechy chińczyka. Ma natomiast jedną cechę markowego motocykla – cenę. Za 10 000 zł można przecież mieć Hondę CBF lub jeszcze tańszego Kawasaki Athlete. Użytkownicy narzekają także na niezbyt wygodne siedzenie. Mamy małą moc, dużą wagę i przeciętne spalanie. Za co pochwalić SYM? Za monoshock? Za ładny design w stylu naked? Za LCD? To na pewno są pozytywne cechy, jednak nie mają decydującego wpływu przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Nie możemy polecić z czystym sumieniem tego motocykla. Gdyby kosztował 7 tysięcy, byłby wart uwagi. Poza kosmiczną ceną, jest to bardzo ładny naked. Szczególnie fajna jest osłona pod zbiornikiem. Motocykl nabiera pełniejszego wyglądu, skrzętnie ukrywa małą pojemność a przy tym nie naśladuje kogoś kim nie jest.

Filmy


Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
9 990
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.09
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
155
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.052
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.6
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
113
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
790
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

44 komentarze

  1. SYM jest firmą z Tajwanu (siedziba w stolicy Tajpei), i jest głównym konkurentem KYMCO, Produkty SYM są tej samej klasy jakości, dlatego ma cenę porównywalną z Kymco. Firma SYM od 1962 roku współpracuje z Hondą, w kwestii rozwiązań technologicznych

    Odpowiedz
  2. Aga, dzięki za opinię 🙂 … Z artykułu nie wynika, że jest chiński. Ogólnie rzecz ujmując na tej stronie pod hasłem chińczyki mamy motocykle z całej Azji. Tutaj porównuję go do rodowitych chińczyków. Jakość faktycznie jest odrobinę lepsza. Plastiki są ok, ale czy ta odrobinę lepsza jakość warta jest takiej kasy? Moim zdaniem nie. Za 10 kafli wolał bym Hyosung’a.

    Odpowiedz
  3. Posiadam SYM wolf 250 od roku. Bardzo fajny sprzęcik za te cenę (ja dałem 12 tys PLN) do miasta i na krótkie wypady weekendowe. Użytkuję go do codziennych dojazdów do pracy, dzięki czemu oszczędzam mnóstwo czasu. Przed zakupem zastanawiałem sie nad HYOSUNGIEM 250 EXIV, ale czaar prysł jak na nim usiadłem.
    Jedynym minusem jest to, że został wyparty kilka lat temu przez KYMCO i różnie jest z częściami. Na szczęście konstrukcja jest dosyć prosta i każdy serwis powinien sobie z nim poradzić.
    Na fb jest forum posiadaczy – angielskojęzyczne – dużo wiedzy. Polecam

    Odpowiedz
  4. Bardzo podobną sylwetkę, masę ,rozmiar kół ma Junak 127 a cena o ponad 4 tyś zł mniejsza.

    Odpowiedz
  5. Miałem w planach zakupić 125-tkę albo junaka evo albo keewaya rkv albo kymco CK-1 albo sym wolfa…Na evo trzeba czekać do maja/czerwca albo i dłużej bo zainteresowanie spore. Kymco Ck1 fajny silnik i jakość ale zegary jak na odpuście (i jakiś ogólnie wąski taki ?) za 9 tyś.
    Sym świetny ale drogi o 9490 i podobnie jak Kymco ma tylko hamulce bębnowe z tyłu. Wybrałem za to Keewaya RKV 7500 tyś i ma najlepsze wyposażenie z nich wszystkich a jakość na podobnym do Syma Wolfa poziomie. Za pozostałą kasę warto dokupić sobie odzież i jeszcze zostanie. Nie żałuje wyboru. Zobaczymy jak będzie się RKV sprawował. Pozdro

    Odpowiedz
  6. Cena z marca 2015 salon pyskowice Sym Wolf 125 na gaźniku 9490

    Odpowiedz
  7. Ten „motocykl” jest nie wart nawet 5 tyś zł. ZERO przyspieszenia – moje Suzuki RG 80 robi to padło jak chce, pali mniej, a przyśpieszenie znacznie wieksze.

    Odpowiedz
    • ten motocykl był projektowany pod silnik 250cc, wersja 125cc to ukłon w stronę europejskich regulacji

      Odpowiedz
  8. Przeglądając oferty zagranicznych importerów marek, których motocykle oferowane są również w Polsce natrafiłem na pewną ciekawostkę: niemiecki importer SYM-a oferuje model Wolf 125 wyposażony we wtrysk paliwa, chłodzenie cieczą i hamulce tarczowe z tyłu i przodu. Dla porównania dodam, że w Polsce ten właśnie wariant (125 Ni) według danych importera chłodzony jest powietrzem. Zastanawia mnie jeszcze fakt, że moc silnika zasilanego wtryskiem jest według niestety niepotwierdzonych źródeł porównywalna z wersją gaźnikową. Jaki jest zatem sens zastosowania EFI w tym motocyklu? Stąd czerpałem informacje: http://www.sym-motor.de/wolf-125/ oraz http://www.sym.pl/wolf-sb125ni

    Odpowiedz
    • Wtrysk daje bardziej płynną pracę silnika, komputerowo dobrana dawka paliwa do ilości powietrza ma zapewnić bardziej efektywne spalanie, zarówno pod względem uzyskanej mocy jak i czystości spalin. Wersja gaźnikowa Wolf-a jest wersją na biedne/tanie rynki.

      Odpowiedz
  9. Abstrahując od ceny, techniki i jakości, to
    wygląd ma idealny, dopracowany design, nawet zegarów. Dlaczego kontynentalni Chińczycy nie potrafią tak projektować motocykli?

    Odpowiedz
    • To prawda, moim zdaniem jest to jedna z najładniejszych 125’tek na rynku.

      Odpowiedz
  10. Witam,

    Możecie coś napisać o skuterze SYM GTS Evo ?? warto kupić używkę za około 5.000 zł za rocznik 2011 ?

    Odpowiedz
    • miałem gts i to dobry motor ,30 tys km na zegarku i latał jak nowy ,ale jak to skuter automat wyje przy przyspieszaniu,dla tego myśle o wolfie .

      Odpowiedz
  11. teraz jeden z dealerów oferuje go w cenie 6999 model z 2015 r

    Odpowiedz
  12. szukam 125 już jakiś czas ale chyba ten sezon już odpuszcze,co bardzo mnie wkurza to to że jak już wyskoczy moto co ma fajną sylwetkę to kulawo z układem napedowym(moc)lub hamowania(bez tarcz) a jak już motorek się uklei taki co jedzie nawet (Ferro mały wariat) to wygląda paskudnie
    jeździłem do tej pory na Gilerce GFR i jak siadam na te wsztstkie junaki i inne to dla mnie to nie jedzie i h..j

    Odpowiedz
    • Znam to doskonale. Ta strona powstała właśnie dlatego że szukałem motocykla dla siebie. Właściwie do tej pory szukam. Jest motorek na którego jestem prawie zdecydowany – Kymco Zing :). chciałem wymienić się z Motor-Landem oferując nerkę, ale nie chcieli :). Jak szukasz coś w kształtach Wolfa, mogę polecić Kymco CK1. Leci 120, wszystko jest krojone na miarę 125.

      Odpowiedz
  13. według mnie motorki na gazniku bardzo spadną z ceny jak wskoczymy w 2017 z układem wtryskowym,czy nowa pierdółka bedzie lepsza zobaczymy na pewno droiższa dlatego myślę że warto poczekać a dealerzy bedą sie pozbywać motorków

    Odpowiedz
  14. dobry przykład chociażby ten model,już cena spadła o 3tyś bo model 2015 poczekamy do 2017 i bedzie mozna zawinąć za 5999 albo i mniej

    Odpowiedz
  15. właśnie szukam coś na styl tego bądż Rometa RCX żeby motorek nie był mały 🙂 i nie powiem oglądałem nie dawno prezentacje P.Dawidzie i Zing też mi się podoba chodż wolę trochę inny styl to jeżeli moto zbiera sie przelotowa 100km/h dla niego to pikuś hamuje zajebiście to nawet takim Zingiem bym śmigał z podniesioną głową zaraz jeszcze prześledzę ten model co P. podał 🙂

    Odpowiedz
  16. a ogólnie to zajeb….. że taka stronka powstała duża zbiorowość info w jednym miejscu napewno whu…j ludziom pomogła podjąć decyzję o zakupie motoru zwłaszcza jeżeli ktoś ma daleko do dealera lub kupuje przez neta ,ja osobiście codziennie śledzę str 🙂
    Regards 🙂

    Odpowiedz
    • I właśnie takie wpisy pokazują że warto tą stronę prowadzić. Dzięki za słowa uznania naszej pracy.
      Dzięki temu wpisowi mam dziś humor +10 :-).

      Odpowiedz
  17. wkoncu cena zeszła do przyzwoitego poziomu u mnie diler oferował SYMa za 6800zl i mocno sie zastanawiam czy go nie kupic co wy nato ???

    Odpowiedz
  18. A tak naprawde to jestem na rozdrozu i mam dylemat czy keeway rkv czy sym wolf !!!!

    Odpowiedz
    • Te sprzęty pod względem jakości są na równym poziomie, tak samo wygląda kwestia mocy i osiągów. Osobiście podjechałbym do dealera i przymierzył się zarówno do Keewaya jak i Syma. W tej cenie rozważyć można jeszcze Junaka RS 125 i Kymco Ck1. Ta trójca: RS 125, CK1 i Wolf w wersji gaźnikowej posiadają z tyłu bęben, podczas gdy RKV ma hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Pamiętaj jednak, że zazwyczaj do hamowania wykorzystujemy przedni hamulec. Także wybór powinien opierać się tylko i wyłącznie na twoich preferencjach i odczuciach z przymiarki do motocykli.

      Odpowiedz
      • Szczególnie, że bęben bębnowi nierówny. W takim RKSie podobno sprawuje się wszystkim należycie. W RSie to chyba loteria. Sporo ludzi narzeka, że to tylko spowalniacz, a np w moim modelu idzie nim zablokować koło:)

        Odpowiedz
        • Dokładnie, taka jest prawda. Zresztą, tarcza tarczy też nierówna 🙂

          Odpowiedz
  19. Tylko czy ktos ma SYM wolfa i może cos wiecej powiedziec o jego jakosci bo opinia autora nie jest za bardzo pochlebna . Jak by jakosc Wolfa i RKV była ta sama to niewidze dużego sensu dopłacac ok 700zl za tarcze z tyłu w RKV

    rkv

    Odpowiedz
    • Mam syma on nowosci. Dopiero co prawie dotarty 700km zrobione na dwoch zbiornikach paliwa Jak narazie zero zgrzytow czy luznych srob. Motorek ladnie kreci do odciecia. Na 4 biegu jedzie 100km/h ogólnie fajny motorek.

      Odpowiedz
  20. Diler zachwala WOLFa ze niby Tajwan !!! przymierzałem sie i do JUNAKA RS125 jak i do RKV i WOLFA wszystkie mi odpowiadaja i pasuja kazdy ma swoje wady i zalety i co tu wybrac hahaha

    Odpowiedz
    • Bo SYM Wolf to jest Taiwan

      Odpowiedz
      • Nie wiadomo do końca gdzie jest produkowany. Owszem, SYM jest tajwańską marką, ale ma też dwie fabryki w ChRL. Przydałby się numer VIN, żeby nabrać pewności co do miejsca produkcji.

        Odpowiedz
    • Grzegorz, z wyborem pomiędzy SYM a chinami jest tak jak z wyborem pomiędzy samochodami marki VW i Skoda.
      Co byś wolał mieć najnowszego Passata czy najnowszą Octavię. Niby podobne, jeden koncern , te same fabryki ale jakość i cena już nie taka sama .
      Podobnie jest z motocyklami.
      Osobiście polecam SYM, ja akurat mam Fidlle II 125S i nie narzekam , nie mam z nim żadnych problemów.
      Co do produktów chińskich , trzeba przyznać że ich jakość się polepszyła , ale do jakości Tajwanu , nie mówiąc już o Japonii to jeszcze daleko. Przykro przyznać, ale wejdź sobie na fora junaka/rometa bądź inne i zobacz jakie działy/tematy w tych forach są dominujące, niestety są to naprawy bądź problemy z czymś.

      Odpowiedz
  21. Dzieki Piter może masz racje !!!

    Odpowiedz
  22. 🙂 Przecież nie może być obiektywnej opinii o Sym-ie, skoro na stronie głównej sponsor, reklama kymco, konkurenta Syma :). Kolego, nie wiem czy jeździłeś Wolfem, ale na przednim hamulcu to można stoppie zrobić. Porównywać Junaka do Syma 🙂

    Odpowiedz
  23. motocykl do 7000zł w śród Chińskiej konkurencji niema żadnych rywali, do Japońskich motocykli z półki do 10000 zł mu bliżej.Posiadam go od od niedawna i jestem pozytywnie zaskoczony.

    Odpowiedz
  24. Orientujecie sie jak z częsciami do niego? Powiedziano mi, że firma SYM już nie operuje na polskim rynku więc lepiej nie kupować. Widze, że jest sporo promocji na rocznik 2015, motocykl dobry jakosciowo i podobno sprawdził sie na zachodzie. Warto kupić nówke?

    Odpowiedz
    • Zapytaj u źródła – importera. Nówkę warto kupić, zwłaszcza w dobrej cenie – od Ciebie będzie zależało, jak będzie dotarty, nie będzie miał jakichś nieautoryzowanych przeróbek i będziesz znał całą historię sprzętu. Używane maszyny są dobre dla osób mniej zasobnych w środki płatnicze i dla tych, którzy lubią często zmieniać swoje pojazdy.

      Odpowiedz
      • Nówka na dzień dzisiejszy kosztuje 5700zł ( to prawie połowa ceny z 2015) czyli bardzo dobra okazja. Nie martwię się o proste serwisowanie i początkową eksploatację, ale o to, że kiedy nawali coś poważniejszego to nie będzie części i zostanę w czarnej dupie. Ot takie rozterki przez zakupem pierwszej 125tki 🙂

        Odpowiedz
      • Importer się zwinął, jest tylko firma, która przejęła serwis i dostawy części

        Odpowiedz
  25. Już po sprawie. Dołożyłem niecałego tysiaka i mam 5 letnią YBR-ke Custom 🙂

    Odpowiedz
  26. Witam, posiadam Wolfa 250 z 2012 r. dwa sezony, nalatane ma już ponad 21000 km z czego u mnie prawie 6000 km i jak do tej pory tylko wymieniam olej, filtry i łańcuch smaruje. Przyspieszenie lepsze niż większość samochodów osobowych 25 koni daje radę, v-max 145km/h. Motocykl wygodny idealny nie tylko na miasto prędkość przelotowa jakieś 90-100km/h 4,5-5 k.obrotów a kręci się do 9,5k i odcięcie. Według mnie marka sym jest godna polecenia a części można kupić w Częstochowie zamawiałem filtry przez neta i po trzech dniach przesyłka u mnie w domu

    Odpowiedz
  27. Witam. Uzytkuję ten motor od początku sezonu 2017. W tym momencie przebieg 4400 km. Na jakość wykonania narzekać nie mogę. Co do bębna z tyłu ma on zadowalającą siłę hamowania, dużo korzystam w czasie jazdy miejskiej. Przedni hamulec bardzo mocny, fajnie dozowalny. Spalanie średnio 3,5 litra przy jeździe w mieście, często z plecakiem. Dostępność części w tym sezonie rzeczywiście kiepska, importer się wycofał. Zawsze zostają sklepy typu easyparts.nl. W porównaniu z innymi 125kami jest sporo większy i cięższy. Do tego nieco bardziej agresywna pozycja za kierownicą niż u konkurencji, ale do przyzwyczajenia.

    Dostałem nowego w cenie 4500 więc długo nie myślałem nad zakupem 😉 Do jazdy po mieście mogę polecić.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>