Suzuki GSX R125

Dodaj do porównania
Suzuki GSX R125

Na, włoskich targach EICMA 2016 została zaprezentowana nowość – Suzuki GSX R125. Tak! Kultowy „Gixxer” będzie dostępny w wersji 125. Nie trzeba chyba nikomu przedstawiać serii GSX R. Modele o pojemności 1 litra to esencja sportowych motocykli, to prawdziwe przecinaki, które na pierwszym biegu pojadą dużo więcej niż 125-tka na ostatnim – bo aż 160km/h. Zapytacie pewnie, jaki jest sens w tym, by na silnik od kosiarki do trawy zakładać płaszcz legendy? Fakt, sens jest niewielki. Ale jeżeli od początku zamierzasz rozpocząć przygodę z dużymi sportowymi motocyklami, ale chcesz przy tym zacząć od czegoś co nie odbierze Ci życia na drugim zakręcie, to ten Suzuki będzie świetnie się do tego nadawał. Konstrukcja tej 125-tki pozwala wypracowywać sportowe przyzwyczajenia, np siodełko w GSX R125 jest na wysokości kierownicy, co wymusza wyciągnięcie rąk i sporego pochylenia się nad zbiornikiem. W ten sposób trenujemy ramiona i plecy aby lepiej radziły sobie z większą maszyną. Poza tym już sam fakt dosiadania sprzętu, którzy przechodził przez ten sam tunel aerodynamiczny co legenda, dodaje nam +3 do lansu na zlocie. A do tego przecież motocykl także służy, do lansu, zaprzeczy ktoś :)?

Nowy Suzuki GSXR125 będzie miał w standardzie system ABS, miękkie ogumienie i ogromne tarcze hamulcowe. Takie smaczki jak cyfrowy wyświetlacz, ledowe oświetlenie już nie robią wrażenia, ale np system zapłonu, który nie wymaga wsuwania kluczyka do stacyjki to już nowość w klasie 125. Wystarczy, że kluczyk będziesz miał w kieszeni, w kurtce. Motocykl uruchomisz naciskając przycisk.

Przed premierą producent zapewniał, że wypracował najlepszy stosunek mocy do masy w tej klasie. Można powiedzieć, że nie zawiódł. GSX-R Waży mniej od Yamay YZF o 6 kilogramów. Trudno znaleźć lżejszy motocykl wyposażony w ABS, czy chłodzenie cieczą. Ciekawostką jest to że Suzuki kolejny raz przebija parametrami Yamahę. W pojemności jednego litra (R1), miała miejsce podobna sytuacja.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
19 500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
134
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.082
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
785
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
670
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/80 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



20 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Kolejna nowość zaprezentowana na targach Intermot to Aprilia Tuono 125. Niedługo też dodam do katalogu.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Topper Harley

    No muszę przyznać, że gdybym mógł mieć taki wybór, to bym miał trudny wybór:P R125 ma konkurenta:)

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      A co by było gdybyś mógł kupić nowe Suzuki Gixxer za 5300PLN. Bo za taką cenę Suzuki sprzedaje model naked w Indiach.

      Ja wiem że to ma inny silnik i inne osiągi, ale na pewno wszelkie Z-One Rometa czy inne Keewaya by odpadły w przedbiegach…
      Niestety Europa jest wykorzystywana na każdym kroku…bo klient chce tyle zapłacić za motocykl. Suzuki nawet za 7tyś. byłoby za tanie i nieprestiżowe…

      http://www.carandbike.com/suzuki-bikes/gixxer?variant=rear-disc-brake

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Topper Harley

        Odpowiadać chyba nie trzeba:) Tylko pług bym dołożył pod silnikiem dla zadziorniejszego wyglądu:) Silnik przy wersji 125 pewnie byłby wariacją tego z GN… no szkoda.

        Odpowiedz
      • Beniaminie: urokliwy Kawasaki Athlette/Fury na Filipinach gdzie jest wytwarzane kosztuje w przeliczeniu 5685pln, w salonach Kawasaki w Polsce kosztował 9900pln (w promocji 8900).
        Znając Suzuki, które za chińską Inazumę 250, krzyczy drobne 23tys., to za ścigacza cena będzie 15-18tys.

        Odpowiedz
  3. Pytanie, czy przy spadku zainteresowania 125-kami na rynku, Suzuki zaryzykuje z nowością na rynku polskim.

    Odpowiedz
  4. Wątpię. Rynek u nas jest tak mikroskopijny, że nijak nie opłaca się dla sprzedania w rok kilkunastu sztuk uruchamiać całej masy kosztownych działań jak modyfikowanie produktu na konkretny rynek (np. obowiązkowe wyposażenie, jakie nie jest konieczne w Indiach) , katalogi, szkolenia serwisantów, magazyn części zamiennych, instrukcje, serwisówki itd. Po co na takie koszty mieliby się narażać, skoro w krajach pozaunijnych sprzedają to w ilościach dziesiątek czy setek tysięcy egzemplarzy. Dopóki nasz rynek nie zacznie naprawdę (czyli w dziesiątkach tysięcy sztuk / model) kupować motocykli, dopóty nie mamy co liczyć ani na produkcję w Polsce polskiego motocykla, ani na ceny choć trochę zbliżone do cen, jakie są w krajach Dalekiego i Środkowego Wschodu.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeżeli piszesz o tanich Japońcach, to dlaczego Junakowi czy Rometowi opłaca się ściągać kilka tysięcy sztuk? Japończykom też by się opłaciło, ale niestety prestiż by ucierpiał…i to ich boli.

      Odpowiedz
      • Idzie o serwis i marże na częściach. Nie oszukujmy się salony żyją głównie z serwisu, potem sprzedaż (polski rynek to rynek używek). Mała pojemność praktycznie bezobsługowa, a części tanie. Większa pojemność szybciej zje klocki, opony, napęd, również większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ślizgu czy parkingówki, zanim klient opanuje masę maszyny.

        Odpowiedz
    • Nie oszukuj się, że marki japońskie sprowadzają coś specjalnie na nasz rynek!! Jeżeli już to wprowadzają to na rynek europejski, gdzie 125-ki stanowią duży kawałek rynku, a do nas ewentualnie wprowadza się jeden lub dwa modele dostępne za Odrą. Rynek polski w opinii wielu firm jest biedny i nie opłaca się tu ściągać niczego, na czym nie można zarobić.

      Odpowiedz
  5. Szanowni Koledzy,
    Postawmy sprawe jasno : To co W Polsce teraz mamy z silnikami 125 ccm , to jest absurd spowodowany samofinansowaniem sie WORD-ow. Zdawalnosc na prawko wynosi okolo 0.3 , tzn , kazdy musi zaplacic za egzamin 3 I pol raza statystycznie. Zainteresowanie wyrobami motocyklo-podobnymi z silnikami 125 cc na prawo jazdy Kat B, jest wynikiem tego urzedniczego kuriozum. Silniki 125 ccm sa montowane w modelach, ktore sa sprzedawane na wielkie azjatyckie rynki : Indie, Chiny, Indonezja itd z silnikami od 175 do 275 ccm glownie. My dostajemy badziewie z najmniejszym silnikiem 125 ccm , ale placimy wiecej niz za 175 ccm , czyli dostajemy wyrob drozszy I duzo gorszy. Niech kazdy zrobi jak najpredzej prawko A2 , sprzeda karykature wykastrowana do 125 ccm jak najpredzej I kupi cos porzednego od 300 ccm za jedyne dwa tysiace wiecej.

    Odpowiedz
    • Coś porządnego powyżej 300 za dwa tysiące więcej?
      Możesz wyjaśnić dokładnie co masz na myśli?
      125-ki to jest efekt EU, WORD-y robiły wszystko co mogły, żeby ten przepis nie przeszedł.
      125-ki są tanią metodą na sprawdzenie czy to mnie bawi. Jeśli tak idę w to dalej, jeśli nie pozbywam się sprzętu i już. Zresztą większe prawdopodobieństwo że 600-ka wymknie się spod kontroli niż 125-ka.

      Odpowiedz
  6. Szanowny Kolego, to forum jest dla miłośników i posiadaczy stodwudziestekpiątek. Zbłądziłeś, niestety.

    Odpowiedz
  7. Sam jesteś ”kosiarka do trawy” . Prowadzi stronę o 125 a sam jedzie po nich. Ogarnij się .
    125 to już normalny silnik motocyklowy . Cała historia motocyklizmu opiera się na tej pojemności więc przestań piepszyć. Wykasuj ten opis i napisz od początku normalnie 🙂

    Odpowiedz
  8. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    W pierwszym akapicie zastosowałem porównanie do dużych GSX-eRów. Dla posiadaczy tych dużych sprzętów, pojemność 125 to kosiarka. Poza tym, moja spalinówka do trawy ma pojemność 150 więc uważam że porównanie jak najbardziej adekwatne.

    Moim zdaniem 125-tka z założenia powinna być motocyklem użytkowym a nie sportowym. Pozycja za kierownicą w tym sprzęcie jest poprostu niewygodna. Sport w tej pojemności jak dla mnie skończył się wraz z 2-suwami. Więc podtrzymuję swoją wypowiedź

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      125cc w sporcie jest jak najbardziej adekwatna. Bo przecież mistrzowie GP od czegoś muszą zacząć. Więc zaczynają od A1 w wieku 16 lat. Mogą jeździć na asfalcie i na torze.

      Odpowiedz
    • Wiadomo że 125 4t 15KM ma mało ze sportowca , ale bez przesady że odrazu kosiarka. 120-130km/h Poleci. Na tor gokartowy w sam raz. Jeśli chodzi o prawdziwe wyścigi to tylko 2T. Seryjnie 160-170km/h już daje rade a i 2T jest bardzo podatny na tuning. Bardzo łatwo wykrzesać więcej mocy . Po tuningu łatwo przekraczają 40KM. A do codziennej jazdy w miescie i na trasie to i wystarczy 10KM w moim romecie K 🙂

      Odpowiedz
    • Polecam kosiarkę Yamaha YZ 125 chłopcy asfaltowcy z lytrow siadali robili rundkę po polnej drodze z wybojami , koleinami, jak wracali mieli miękkie nogi i nieobecne spojrzenie – gdyby nie koszty ekspoloatacji kosiarka doskonal:)

      Odpowiedz
  9. tez sie zgodze 125 nie za bardzo pasuje do sportowego motocykla,ja mam rebelke fajne do spokojnej jazdy ale przy wyzszych obrotach dzwiek nie za przyjemny calosc rekompensuje wygoda.Nie widze sie na wyscigowej kosiarce

    Odpowiedz
  10. Zdjęcie profilowe Adam

    Ludzie sa nawet sportowe 50 tki nie widze nic dziwnego w scigaczu 4t 125 normalna kolej rzeczy. Mi osobiscie takie motocykle nie pasuja ale sa ludzie ktorzy lubia taki typ

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register