Romet Soft Chopper 2 125 EFI

Dodaj do porównania
Romet Soft Chopper 2 125 EFI

W zasadzie odkąd Barton wprowadził model Classic 125, zastanawiałem się który z pozostałych importerów zauważy, że to strzał w 10-tkę. Osobiście obstawiałem Junaka, bo przecież Classica napędza silnik z jednego z flagowych modeli tego importera czyli silnik 157FMI z wałkiem wyrównoważającym. Jest on znany przede wszystkim z Junaka 123. Jednak to Romet sięgnął po sprawdzoną receptę i zamówił u swojego zaufanego dostawcy motocykli, którym jest fabryka Senke, klon motocykla który skomponował Barton.

Na stronie internetowej Rometa znajdziemy niestety tylko jedno zdjęcie maszyny, ale wystarczy ono aby zauważyć, że Romet Soft Chopper niczym nie różni się od Bartona Classic 125  i jak to zwykle bywa w przypadku gdy dwóch importerów oferuje ten sam pojazd zyskują klienci. Mamy do dyspozycji jeden kolor więcej, bo Romet oferuje Soft Choppera dwójkę w kolorze srebrnym, którego nie oferuje Barton. Na pewno też zyskamy szerszy dostęp do części zamiennych. I całkiem możliwe że ta fantastyczna cena zostanie niezmieniona, bo jeden importer będzie drugiego trzymał w szachu.

A dlaczego cena jest fantastyczna? No bo o ile podoba nam się design tego motocykla to mamy tutaj najlepiej skrojony motocykl w budżetowej klasie 125tek.

Popatrzcie sami:

  • Hamulce CBS z tarczami hamulcowymi na obu kołach.
  • Sprawdzony i znany silnik 157FMI,
  • Znanego w Polsce producenta Senke (Romet K125)
  • Wałek wyrównoważający
  • 12KM (!)
  • Niską Wagę 125 kg
  • Bagażnik w standardzie

i to wszystko poniżej 5 tysięcy złotych…

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
4999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.83
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

96 komentarzy

  1. Wszystko fajnie, tylko ciekawe, jak importerzy ogarną te wadliwe wtryski.

    Odpowiedz
    • Nie ogarną, pewnie oleją sprawę lub będą udawać greka. 😉

      Odpowiedz
  2. Witam chcę jutro kupić właśnie ten motorek ciekaw jestem jaki problem z wtryskami i w ogóle jaki w sofcie2 jest wtrysk znaczy jakiej firmy?

    Odpowiedz
  3. „wadliwe wtryski” czy kolega „klient” może rozwinąć temat?

    Odpowiedz
    • To nie tylko czarny PR. Ludzie mają faktyczne problemy z wtryskiem. Niestety jest to technologia narzucona przez EU do której producenci i dystrybutorzy nie są do końca przygotowani. Brakuje sprzętu diagnostycznego ale przede wszystkim doświadczenia z tym ustrojstwem.
      Wtrysk w tanim, małolitrażowym motocyklu zaprzecza jego pierwotnej idei – pojazdu prostego w budowie i naprawie. Z gaźnikiem poradzi sobie każdy – nawet kompletny amator. Wtrysk przerasta możliwości wielu warszatów…

      Odpowiedz
      • Też myślę, że problemy z wtryskiem to problem warsztatu składającego.
        W moim Benelli mam wtrysk Deplhi i nie mam najmniejszych problemów przejechane 6500km. Tak samo Keeway w Cruiserach 250 problemu nie miał.
        Nie wiem skąd teraz fama o problemach z wtryskiem.
        Myślę też, że problem może występować w tańszych konstrukcjach gdzie składa się być może na szybko. Może sprzęt łapie lewe powietrze a komputer może być na to czuły.
        Troszkę problemów miałem w skuterze z Bartona, ale to była wina zbyt niskich obrotów biegu jałowego. Pewnie gdyby nie plastikowa obudowa to bym sam je podkręcił.
        A tak, olałem sprawę i na postoju trzymałem lekko gaz. Jak się zagrzał to trzymał obroty na granicy gaśnięcia. Ale to był nie problem wtrysku tylko regulacji.

        Odpowiedz
    • Zazwyczaj piszę tutaj pod innym nickiem, ale nie chcę mieć nieprzyjemności, dlatego wolę incognito. To całe euro4 w małych moto, to faktycznie wymysł unii na poziomie prostowania banana. Co ciekawe, większość tanich układów wtryskowych wręcz wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną, co skutkuje efektem odwrotnym do zamierzonego. Albo poprawią technologię, albo wkrótce sprzedaż się załamie. Informacje zebrane z kilku punktów sprzedaży nie napawają optymizmem.

      Odpowiedz
      • Zaraz zaraz. Unia Europejka nie wymusza stosowania wtrysku! Unia wymaga aby zawartość spalin była odpowiednia. Więc to co piszesz nie bardzo ma sens.
        Bo motocykle (lub silniki) muszą przejść proces homologacji podczas której mierzony jest skład spalin…

        Odpowiedz
        • Hmm… proces homologacji? Tak jak silniki np. Volkswagena?
          ps. tak, wiem, że to samochód 😉

          Odpowiedz
          • Homologacji podlega kompletny cały pojazd i wszelkie jego komponenty, niezależnie czy to jest samochód, czy motocykl.

  4. To takie typowe pitu pitu… całkiem w stylu „chinki so do d…” Motorek kupiłem jutro powinien zostać przywieziony. rejestrację już mam ubezpieczenie jest i mam nadzieję pojeździć jutro wieczorem a do poniedziałku zrobić te 300 i przegląd w poniedziałek 🙂 Na razie co do wtrysku to zauważyłem kranik co by znaczyło że paliwo zasysane jest podciśnieniem i nie ma pompy paliwowej. Podobnie jest w terenowym zipie i tam sprawuje się to dobrze. Oczywiście oznacza to że wtrysk daleki jest od najwyższej półki 🙂 co dalej będę pisał. Sam szukałem czegoś o sofcie2 i nic nie znalazłem więc będę jednym z pierwszych eksperymentatorów.

    Odpowiedz
    • Czekamy więc na wrażenia. Ale najbardziej interesuje mnie rozmiar opony z przodu.
      Bo Romet nie odpowiedział jeszcze na maila. Wysłałem dziś rano zapytanie o rozmiar opony…

      Odpowiedz
  5. Wczoraj kupiłem zabrałem papiery zarejestrowałem i opłaciłem. Dziś jak byłem w pracy przywieźli. Wróciłem wieczorem wsiadłem i pojechałem… znaczy taki był plan ale porządność zmusiła mnie do przynitowania tablicy rejestracyjnej 🙂 najpierw a przejażdżki później . I tak pierwsze wrażenia są takie (po ostatnim motocyklu którym była Suzuki) że poza kanapom która jakoś nie chce dopasować mi się do tyłka ale mam 180 wzrostu i 120 wagi jechało się super. Biegi, hamulce, oświetlenie oprzyrządowanie super. Troszkę słaba lampa przednia ale reszta ekstra. Zapala jak złoto rusza żwawo nawet nie dotarty :). Oczywiście nie powiem żadnego v max itp bo nie przekroczyłem 5000 rpm ale przy tych obrotach miał 65 mniej więcej km/h. Przy bliższych oględzinach nic nie robi wrażenia tandety. Nawet plastiki na boczkach nie robią wrażenia jakby miały zaraz odpaść. Tylko kanapa chciała żebym siedział na baku a ja wolałbym nieco dalej i ta kłótnia spowodowała ból w zadku 🙂 Opony sprawdzałem właśnie i sa 300 na 18 przód i 110/90×16 tył.

    Odpowiedz
    • Poprawiłem na 3.00. te opony. Dziękuję.
      Romet również potwierdził te 3.00 w dniu dzisiejszym.

      Odpowiedz
  6. Kupilem , przejechalem 400km i nic sie nie dzieje powarznego w tym moto..raz mi sie tylko obrotomierz przywiesil ktory sie po chwili odmulil, raz mialem jakis spadek mocy przez chwile , problem sam sie rozwiazal. Jestem zadowolny z niego .. Kupilem sobie siatke na bagaznik zeby cos przewiesc ..fajnie wyglada i zadnych sakiew kosztownych mi nie trzeba. Na dojazdy do pracy i wycieczki spokojna jazda super.polecam ten moto . mam 183 cm i 80kg wagi. Jak sie dobrze ulozyc na fotelu to wygodnie , w mokre dni odradzam jazdy chyba ze ktos musi .. Mycie tego moto recznie zajmuje troche:)) moj jest zawsze czysty ..jak sie dba tak sie ma . uwazajacie na kierowcow samochodow i czesto patrzajcie w lusterka.LWG:)

    Odpowiedz
  7. Witam kupiłem ten motocykl mam już zrobione 380 km wszystko ładnie pieknie ale nie podoba mi się ten wtrysk moto czasami ciężko odpala szczególnie jak dłużej postoi albo jak mi przy ruszaniu zgaśnie muszę kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon i załapie a i podczas jazdy na wysokim biegu i niskich obrotach tak między 4 a 5 tys szarpie przy wyższych obrotach nie jest to odzuwalne. A jaki macie vmax sprawdzał już ktoś ? pozdrawiam LWG

    Odpowiedz
    • Siemka z tym odpalaniem i gasnieciem to sie zgadzam..mam to samo. Dzisiaj mi w zakrecie zgasl. Zrobilem 500km i zawiozlem do serwisu . powiedzieli mi ze na zimnym to on tak bedzie mial i lepiej go troche rozgrzac i przegazowac zanim sie gdzies pojedzie. Tak to na wtrysku..szczegulnie jak postoji w garazu pare dni

      Odpowiedz
      • Mam keewaya rkv na wtrysku i po odpaleniu zakładam kask i rękawice i mogę ruszać w drogę. Fakt że też czasami gaśnie ale nie zapala się check engine i nie ma problemu z odpaleniem go. Po prostu naciskam sprzęgło i odpalam go ponownie starterem. Nie musze przekręcać kluczyka. Ewidentnie jest coś nie tak u ciebie z wtryskiem. Serwis wciska kit bo pewnie nie ma ani narzędzi ani wiedzy by to naprawić. Mój rkv czasami wieszał się na obrotach i zgłosiłem to na pierwszym przeglądzie. Od przeglądu jak na razie się to nie powtórzyło.

        Odpowiedz
      • Nic podobnego, prawidłowo zmontowany i nieuszkodzony wtrysk zapala bez problemu w każdych warunkach. Zgaszenie silnika w trakcie pokonywania zakrętu jest bardzo niebezpieczne i w żadnym wypadku nie możne mieś miejsca w motocyklu.

        Odpowiedz
  8. Głupoty opowiadają w tych serwisach, ewidentny brak wiedzy.

    Odpowiedz
  9. No właśnie mi też się wydaje że głupoty gadają tak nie powinno byś że muszę moto kręcić po kilkanaście sekund kilka razy z rzędu zanim odpali zastanawiam sie czy to wina wtrysku czy pompy paliwa

    Odpowiedz
    • Po przekręceniu kluczyka czekacie aż pompa paliwa przestanie brzęczeć?

      Odpowiedz
      • tak za każdym razem

        Odpowiedz
  10. Kuba a sprawdzałeś już vmax?

    Odpowiedz
    • Nie sprawdzalem jeszcze vmaxa bo jeszcze nie jestem tego moto pewny , jezdze tak do 85km/h ..

      Odpowiedz
  11. Sprawdź czy masz luz na lince gazu, we wtryskach, podczas rozruchu przepustnica musi być całkowicie zamknięta inaczej nie uruchomisz. Nie świeci się / zaświeciła się na chwilę kontrolka wtrysku jak ci zgasł w czasie jazdy? ( nie wiem jak to jest rozwiązane w tym motocyklu)

    Odpowiedz
  12. www u mnie własnie podczas rozruchu trzeba odkręcić manetkę tak do połowy bo nie chce palić. Tak jak mi zgaśnie to zapala się kontrolka pomarańczowa check engine i świeci się cały czas aż wyłączę zapłon i jak ponownie włączę to juz nie świeci

    Odpowiedz
    • Nie może tak być, trzeba przeprowadzić diagnostykę wtrysku w pamięci powinny informacje o usterkach. Ten wtrysk nie działa i trzeba to naprawić. Napisz do dystrybutora z zapytaniem gdzie naszym naprawić.

      Odpowiedz
  13. Wczoraj oderbalem moto z serwisu , 100zl mnie to kosztowalo i oprucz wymiany oleju na 10w40 chyba nic wiecej nie bylo robione nawet smarowanie lancucha. Powiedzieli ze wszystko jest ok i uj.. A dzisiaj rano po odpaleniu mi gasna :\ masakra .

    Odpowiedz
    • Jak przegląd kosztował 100 zł to się nie ma co dziwić że nic nie zrobili. Ja płaciłem 170 zł w porządnym serwisie to wymienili olej i filtr, naciągneli i porządnie nasmarowli łańcuch, wyregulowali wtrysk, i posprawdzalihulce, koła i większość śrub.

      Odpowiedz
      • Drogi kolego, wtrysku się nie reguluje- jest wyregulowany fabrycznie, jedyna możliwość regulacji to zmiana ilości powietrza na biegu jałowym w niektórych wersjach obudowy przepustnicy tak że naprawdę super serwis:(

        Odpowiedz
        • Nie wgłębiałem się w to co robili przy wtrysku ale silnik lepiej pracuje i to na pewno nie była ragulacja obrotów jałowych. Czy grzebali przy sterowniku czy przy przepustnicy czy przy przewodach mało mnie interesuje. Ważny jest dla mnie efekt końcowy. Dla mnie dobry serwis to taki który naprawi usterki a nie odeśle z tekstem że tak ma być.

          Odpowiedz
          • Niech ci będzie, a co to znaczy że lepiej pracuje?

          • Lepiej czyli równiej, bez zawieszania się na obrotach co czasami się zdażało wcześniej. Lepiej wkręca się na obroty. Ogólnie różnica między tym co było przed a po pierwszym przeglądzie jest odczuwalna.

      • Hamulce*
        Coś mi słownik w telefonie cuda robi.

        Odpowiedz
        • do Przemysław a do ilu ci się kręci obrotów i jaki vmax?

          Odpowiedz
          • Mój rkv jest ciągle na dotarciu więc za bardzo prędkości maksymalnej nie testowałem. Jechałem najwięcej 95 km/h przy około 8 k obrotów na 5 biegu a ponoć ten model kręci się powyżej 9 k więc maks będzie pewnie w granicach 105-110 km/h. Najprzyjemniej mi się jeździ między 60 a 80 km/h. Rkv jest bardzo dynamiczny w mieście ale prędkością maksymalną raczej nie powala. Plus to dość ciężka 125 bo w homologacji ma wbite 140 kg z wszystkimi płynami. To w końcu tylko 125. Jak ktoś chce szybciej to od tego jest prawko a i większe pojemności.

    • Zgłoś to do Rometa, a jak będzie problem to skontaktuj się z federacją konsumenta i najlepiej zwróć im ten „motorek”. Załatw to najlepiej drogą mailową- będziesz miał dowód dla federacji. A może w zwróć tam gdzie kupiłeś ten motor jako towar niezgodny z umową – tu też przyda się porada federacji konsumenta.

      Odpowiedz
  14. To nieźlea jak ci gaśnie to zaświeca się błąd ?

    Odpowiedz
  15. Zauważyłem u siebie że miałem ściśnięte dwa gumowe wężyki tretytką do ramy a one idą do takiej czarnej plastikowej tuby koło filtra powietrza a z drugiej strony wychodzi gruby krótki obcięty przewód nie zaślepiony co to może być ? celowo tak ścisnęli te przewody ?

    Odpowiedz
    • zrób zdjęcie tego elementu.

      Odpowiedz
  16. https://chomikuj.pl/feku2710/romet+soft
    pod linkiem masz foto taka puszka czarna i do niej idą te dwa przewody

    Odpowiedz
    • Witam,
      Jeden z tych przewodów jest podłączony od spodu do komory wtrysku a drugi idzie do góry bezpośrednio do zbiornika paliwa?
      Z tej „puszki” wychodzi trzeci, grubszy ucięty i niezaślepiony?
      Wszystkie takie rurki muszą być drożne w 100%, nie mogą być pozaciskane ani zagięte.
      Nie wiem w jakim stanie serwisy dostają te motocykle ( ile trzeba w nich poskładać) ale zauważyłem że właśnie często te rurki są źle ułożone i pozaginane.

      Odpowiedz
      • A tak przy okazji, ta widoczna śrubka w obudowie przepustnicy służy do ” regulacji ilości powietrza na biegu jałowym”, PRZYPOMINAM: nie do regulacji obrotów biegu jałowego – te są zaprogramowane w sterowniku ale do dostarczenia odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym do silnika aby zapewnić stabilną pracę. U mnie jak jest za mało powietrza to wtrysk wykazuje błąd nie wiem jaki macie wtrysk i czy ma też taki system diagnostyki.

        Odpowiedz
      • www tak zgadza sie dokładnie jak piszesz i te przewody były ściśnięte tretytką mocno do ramy jeden był praktycznie splaszczony co to za ustrojstwo ?

        Odpowiedz
        • Jest to układ redukcji/odprowadzania oparów paliwa powstających podczas pracy wtryskiwacza, jak domniemam ( nazewnictwo własne- brak pełnej informacji co do elementów wtyku). W układzie wtryskiwacza może być tylko ciecz pod ciśnieniem, wszelkie opary/ gazy muszą być osunięte z układu.

          Odpowiedz
          • A jeżeli u mnie było to przytkane jaki wpływ miało na silnik ?

  17. Zadzwonilem do Rometa ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem jezeli chodzi o to gasniecie ..pan powiedzial ze moga byc rozne czynniki odpowiedzialne za to..np .paliwo jakie lejemy , czy tez zimny jak jest..pompa paliwa musi przestac
    brzececz po uruchomieniu, motor jeszcze sie dociera.No zobaczymy jeszcze jak bedzie jak pojezdze, moze niema sobie co wkrecac , czas pokaze.ale z tego co Patryk piszesz to masz gorzej odemnie. Gasniecie w zakretach moze byc spowodowe malymi obrotami na wysokim biegu.

    Odpowiedz
    • Kuba mi nie gaśnie w trakcie jazdy tylko problem jest z odpaleniem np. jak za szybko puszcze sprzęgło podczas ruszania i moto zgaśnie to potem mam problem z odpaleniem

      Odpowiedz
      • Tak wiem , mam podobnie . pytalem o to pana z rometa

        Odpowiedz
      • Patryk 2018-09-07, 10:53

        A jeżeli u mnie było to przytkane jaki wpływ miało na silnik ?

        W tamtym wątku nie ma już opcji „odpowiedz”.
        Wiesz że leczenie na odległość nie za bardzo działa:)
        Podejrzewam, że niesprawny układ może powodować:
        – niestabilną pracę biegu jałowego i na obrotach ( raczej na nagrzanym już silniku)
        – problem z uruchomieniem nagrzanego silnika
        – chwilowe braki mocy sinika i gaśnięcia
        Tak zakładam nie sprawdziłem w praktyce – wężyki poprawiłem zaraz po odbiorze z salonu 🙂

        Odpowiedz
        • Dzięki za pomoc no nic udrozniłem te przewody zobaczymy czy będzie jakaś różnica pojeżdżę trochę żałuję teraz że nie kupiłem wersji gaznikowej

          Odpowiedz
          • Jak nowy z salonu to nie miałeś możliwości kupić gaźnikowca – Euro4
            Nie rozumiem tego lęku przed wtryskiem. Wtrysk jest dużo bardziej precyzyjny i skrojony na miarę silnika- jest lepszym rozwiązaniem i stabilniejszym- wtrysku się nie reguluje. Podejrzewam że w eksploatacji też będzie raczej bardziej niezawodny i tańszy. Samochody mają to już od ponad 20 lat i nie ma z tym problemu. Największy problem, jak zwykle jest z wykwalifikowaną kadrą techniczną ale u nas ten problem występuje w każdej branży.
            Pozdrawiam i dużego Vmaks , jaku piszą życzę:)

          • Wtrysk to lepsze rozwiązanie i w zasadzie bezobsługowe ale problemem jest to że to nasi janusze biznesu te motocykle przygotowują do jazdy a z tym różnie bywa plus chińczycy dopiero co wprowadzili wtryski do 125 więc mogą się zdarzyć jakieś problemy z ich działaniem. Warto poszukać sprawdzonego serwisu który ogarnie te początkowe problemy i błędy przy składaniu. Ja mam do serwisu 50 kilometrów bo wszędzie w okolicy sklepy i serwisy maja właśnie opinie takich partaczy i januszy biznesu dla których liczy się tylko żeby moto sprzedać.

  18. Classic i Soft z wtryskiem, to jedna wielka porażka. Znajomy ma, to aż mi żal chłopa. Chyba przerobimy ten wynalazek na gaźnik, bo sklep, który sprzedawał te wynalazki własnie zwinął interes, twierdząc że sami nie mają sił na te china-moto. A z gruszki nie spadli, bo handlowali tym od kilkunastu lat.

    Odpowiedz
    • Tam gdzie ja kupowałem swojego rkv sprzedawca polecał classica. Mówił że za takie pieniądze to bardzo dobry motocykl. Mówił że nic się z nimi nie dzieje poważnego. To że ktoś handluje chińczykami nie znaczy że się na nich zna. Z gaźnikiem sobie każdy poradzi przy użyciu prostych narzędzi. Wtryski niektórych przerastają. Nie bronie zbytnio tych motocykli bo czego się można spodziewać za 5 tysięcy ale wątpię by było z nimi aż tak źle. Ja kiedyś kupiłem routera ws50 w tesco za 2500 zł i jeździ do dziś mimo że zaliczył szlifa i jazdy w trudnych warunkach. Nigdy nie oszczędzany a odpala i jeździ już 7 lat. Oczywiście serwisowany osobiście.

      Odpowiedz
      • Witam,
        Na tym polega sprawa że z wtryskiem jest jeszcze prościej niż z gaźnikiem tylko kwesta diagnostyki. Wszystkie sterowniki mają/powinny mieć, jak w samochodach szynę komunikacyjną OBDII ( nie zawsze ze standardowym gniazdem ale można dokupić potrzebne przejściówki). Oczywiście każdy serwis nie tylko samochodowy ale i motocyklowy powinien być wyposażony w komputer diagnostyczny do wtrysków ale każdy z nas możne sam spróbować:) – powinien wystarczyć moduł komunikacyjny OBDII np ELM327 z bluetootem lub Wifi i telefon z androidem, programów do obsługi wtrysków jest pełno a i może program producenta wtrysku sie znajdzie:) . Nie trzeba wypasionego komputera z oprogramowaniem ” za zylion złoty” . Pozdrawiam

        Odpowiedz
        • U mnie jest złącze obdII schowane koło akumulatora w rkv. Może kiedyś spróbuje jakiś moduł tam podpiąć.

          Odpowiedz
  19. Kuba sprawdz sobie czy u ciebie te przewody o których pisałem też są ścisnięte

    Odpowiedz
    • Patryk Sprawdzilem juz wczoraj nawet:). Wszystko gra z tym u mnie. , zadne rurki nie pozaginane ale dzisiaj jak wracalem z pracy to mi znowu zgasl w zakrecie , tylko raz po przejechaniu okolo 500m , u ciebie to wystepuje?.

      Odpowiedz
  20. A u mnie janusze ścisnęli te wężyki razem z kablem od masy ;p To powiem ci że masz gorzej ode mnie mi w trakcie jazdy ani razu nie zgasł mam tylko problem z tym odpalaniem od czasu do czasu .Wez go z powrotem do serwisu ja bym im nie odpuścił to jest niebezpieczne jak ci moto w zakręcie gaśnie

    Odpowiedz
  21. Patryk w twoim tez slychac obijajacy sie gdzies lancuch jak popuszczasz manetke gazu w trasie np?

    Odpowiedz
  22. No czasem słychać takie dziwne odgłosy kilka razy się zdarzyło ja u siebie miałem łańcuch za luzny i podciągałem

    Odpowiedz
  23. Jeśli jak najczęściej nie smarujesz i nie napinasz łańcucha, to taki dźwięk będziesz słyszał na bieżąco.

    Odpowiedz
    • Dzieki. A Czym byscie polecili mycie lancucha i smarowanie go? I czy zakazdym razem trzeba go najpierw umyc a pozniej nasmarowac?Jeszcze tego nie robilem . w ksiazce pisze ze co 300km powinno sie go sprawdzac czy wszystko ok

      Odpowiedz
      • Mi polecono zestaw składający się z spreyu do mycia łańcuchów motul C1, smaru w sprayu motul c2+ i szczotki do czyszczenia łańcucha. W tym tygodniu będę taki zestaw kupował bo niedługo czeka mnie czyszczenie i smarowanie łańcucha.

        Odpowiedz
        • Dzieki zamowie sobie taki zestaw , 63zl kosztuje znalazlem w necie

          Odpowiedz
  24. Byłem dzisiaj na pierwszym serwisie zalali mi Mobil 10W40 zwykły olej i nie wiem czy jezdzic tak czy wlać lepszy ?

    Odpowiedz
  25. Witam no właśnie chyba nie tylko zwykły mobil sprzęgło niby dobrze pracuje najwyżej pojeżdżę do 1000km i wymienie na jakiś lepszy

    Odpowiedz
    • Ja w swoim mam liquil 10w40 . do wszystkich motocykli go w sklepie wlewaja gdzie kupilem softa, pojezdze do tych 1500km i dopiero wymiana i serwis. Patryk pocisnoles go juz do vmax? .fajne sakwy kolega zamowil na sklep do softa pasuja idealnie za 250zl:) chyba sie skusze. Piurnik tez przymierzalem do przodu ale lipaa jest troche :/.. Bedzie bilo przy pracy amorow o blotnik ale mozna na bagazniku tez zalozyc i spoko wyglada tez

      Odpowiedz
  26. Panowie zamierzam kupić, co z tym gaźnikiem? Moto ma służyć do rekreacji, tak wiec nie chce się naciąć na nie potrzebne nerwy

    Odpowiedz
    • Ten model jest na wtrysku chyba że planujesz kupić starszą wersję na gaźniku. Chinole to loteria i wiele zależy od tego na jaki egzemplarz trafisz oraz czy kupisz od janusza biznesu czy porządnego sprzedawcy. Janusze olewają przegląd zerowy i przy kolejnych robią tylko podstawowe rzeczy oraz wymigują się od jakichkolwiek napraw. Dodatkowo janusze zupełnie nie ogarniają wtrysków bo to przerasta ich możliwości. Przed kupnem dowiedz się gdzie u ciebie w okolicy jest sklep w którym dobrze sprawdzają moto przed oddaniem klientowi oraz mają dobry serwis. W większości przypadków serwisowanie tam gdzie się kupiło moto jest tańsze. Czasami warto kupić i serwisować 50-60 km od siebie u porządnego sprzedawcy niż u partacza w okolicy. Przy kupnie chińczyka trzeba być świadomym że zawsze trzeba przy nim coś zrobić. Jak wymagasz niezawodności, dobrego dostępu do porządnych serwisów ora cząści i sam nic nie chcesz robić przy moto to zostaje tylko markowy motocykl.

      Odpowiedz
      • Tutaj warto dodoać: „Tylko NOWY markowy motocykl” przy używanych też zawsze jest coś do zrobienia…

        Odpowiedz
        • Oczywiście że nowy. Przy używanym jest zbyt wysoka szansa na trafienie na zakatowanego ulepa.

          Odpowiedz
    • Chyba na razie to nikt do końca nie jest pewien co z zasilaniem nowych motocykli na wtrysku i to głównie tych, które wcześniej na wtrysku nie jeździły. Coś chyba jednak jest na rzeczy, że tyle jest wpisów użytkowników maszyn z Euro4, które nie do końca poprawnie działają. Np: Keeway czy Barton w gaźniku takich problemów nie ma. Wymieniłem te dwie marki bo to o nich tu najwięcej. Romet Soft Chopper 2 125 EFI to po prostu Barton Classic.
      Nie jestem mechanikiem i moje subiektywne podejrzenie to … „choroba wieku dziecięcego”. Jestem pewien, że po pewnym czasie Chińczycy to ogarną i poprawią wtryski, sondy, centralki sterujące czy oprogramowanie.

      Odpowiedz
      • Przy keewayach to raczej zaniedbania serwisu. Trudno winić sprzęt za to że nikt mu nie reguluje zaworów czy nie sprawdza poprawnego podpięcia przewodów i zabezpieczenia ich przed przypadkowym wypięciem.

        Odpowiedz
        • Cześć Przemysław.
          Odpowiedz mi czy sobie na dwa pytania.
          1. Dlaczego do tej pory nie było problemu z zasilaniem Keewayów? Jak by nie było marka wyższych lotów i wszyscy byli zadowoleni z ich jakości. Rozumiem, że wg Ciebie były poskładane przez dobry serwis.
          2. Czy to możliwe, że większość nowych Keewayów z Euro 4 (i problemami z wtryskiem) było kupionych w tych pozostałych punktach z kiepskimi montażystami?
          Nie chcę wywoływać niepotrzebnej dyskusji ale na zdrowy rozum mi to nie pasuje.

          Odpowiedz
          • 1. Porównaj sobie poziom skomplikowania gaźnika i układu wtryskowego. Przy wtrysku dochodzi spora ilość elektroniki. Wystarczy że jakiś czujnik,sonda czy przekaźnik będzie źle podłączony albo niezabezpieczony i już masz problem.
            2. Nawet najlepszemu serwisowi może zdażyć się błąd. W rkv przekaźniki które prawdopodobnie odpowiadają za prace wtrysku( nie mam schematu elektryki więc do końca nie jestem pewien za co one odpowiadają) są tak skonstruowane że same mogą się wysunąć z gniazd(są wpinane na wcisk). Już osoba mająca keewaya na gaźniku zwróciła uwagę na regulacje zaworów czyli już w wersji z gaźnikiem zawory trzeba było często regulować. Na zdrowy rozum układ wtryskowy może stwarzać o wiele więcej problemów niż prosty gaźnik. Jeśli ktoś ma dwie lewe ręce do majstrowania przy motocyklu to niech omija chińskie motocykle szerokim łukiem. Ja wszelkie niedomagania i ewentualne usterki likwiduje bez większych problemów. W porównaniu z moim poprzednim chińczykiem to w zasadzie nie mam co robić przy rkv. Ile było sprzedanych motocykli z wtryskiem a ile ma z nim problemy? W zasadzie w przypadku niemal każdego modelu chińskiej 125 sprzedawanej u nas na wtrysku znajdzie się ktoś kto ma ze swoim egzemplarzem problem. I w większości będzie to problem spowodowany elektryką choć nie koniecznie samymi wtryskami, sondami czy sterownikami wtrysków.

  27. Ja mam Junaka Racera z wtryskiem i niemam z nim żadnego problemu dodam tylko że jest to wtrysk firmy Mikumi.

    Odpowiedz
    • Wtrysk mikuni do Keewaya bym przygarnął. Na wtrysku w RKV/RKS jest napisane YESON, a ja do tej pory nie potrafię nic o nim znaleźć.

      Odpowiedz
      • Masz rację też szukałam trochę na temat wtrysków tej firmy i nic nie znalazłam.Odnosząc się z kolei do wypowiedzi Przemysława to się nie zgodzę, że to wyłącznie wina montażu w serwisie. Ja swojego Keeway rkv euro 4 kupiłam jak tylko się pojawiły. Przez pierwsze 2000 km nie miałam z nim żadnych problemów. Później zaczęły się cyrki, że mechanicy nie ogarniają tego. Dziwnym trafem na forach poświęconych rkv mnóstwo ludzi opisuje te same wady motocykla, to nie przypadek. Właściwie w każdym wątku można spotkać osobę nie zadowoloną z tego motocyklu. Tak przyznaję, że jestem osobą, która nie ogarnia mechaniki motocyklu ale po to są chyba wtryski, żeby zdjąć z ich właścicieli problemy z wieloma regulacjami. Miały być to bezobsługowe motocykle, wlać benzynę i jechać. Niestety tak nie jest. I to jest porażka.

        Odpowiedz
        • Te same oczucia, te same objawy, ten sam przypadek z moim. Około 2000 i wariuje.

          Każdy kto tu trafi mam nadzieję że nie kupi Keewaya w wersji na wtrysku. Zastanawiałem się nad przyszłością gdy może za rok bym chciał zrobić pełną kat. A i z takim bublem a nie motocyklem życzę sobie powodzenia ze sprzedażą. Przeglądając chociażby grupę o Junakach na Facebooku gdzie jest wielu użytkowników żaden się na wtrysku nie skarżył.

          Znalazłem za to forum portugalskie o Keewayach, dzięki google tłumacz zauważyłem że ten problem tam opisują jako dość częsty lecz nie znalazłem remedium.

          Wspinanie było wcześniej że może to być problem ze stykami, otóż w swoim przejrzałem każdą kostkę, sprawdziłem oba przekaźniki (które i tak spróbuję wymienić).

          Wtrysk w tym modelu jest nieporozumieniem, ale dopiero po pokonaniu 2000km 😉

          Odpowiedz
    • I to jest ciekawe, bo na forum Junaka niby ktoś ma problem. Jestem też ciekawy ile sztuk zostało sprzedanych. Bo zadowoleni użytkownicy zwykle się nie zgłaszają.

      Odpowiedz
  28. Witam,
    Po pierwsze:
    Wtrysk nie wykorzystuje żadnych przekaźników. Przekaźniki zapewne są zastosowywane do świateł i klaksonu.
    Mniej więcej tak wygląda instalacja wtryskowa:
    http://www.fai.com.cn/en/product/33.html

    Nie ma tam żadnego nadmiaru elektroniki:
    – czujni położenia przepustnicy
    – czujnik temperatury silnika
    – czujnik temperatury powietrza
    – sonda Lambda
    – czujnik położenia wału korbowego do zapłonu.
    Do tego dochodzi ECU ( układ sterujący) i cewka zapłonowa.
    Tu nie ma żadnej magi.

    Zacytuję bohatera bajek Tytusa:
    Tu zawory a tu tłoki poruszają wał na boki, tu prądnica tu chłodnica, oto cała tajemnica:)

    Odpowiedz
    • A jest jeszcze jeden czujnik ale umieszczony w ECU, jego uszkodzenie to wymiana całego modułu ECU – oczywiście w przypadku wtrysku FAI zamieszczonego powyżej.
      Jest to czujnik ciśnienie atmosferycznego ( w samochodach tę funkcję realizuje się poprzez czujnik regulujący ciśnienie paliwa w taśmie wtyku – jest umieszczony jako ostatni element podłączony do przodu powrotnego paliwa ).

      Odpowiedz
    • Wtryski jeson są ponoć montowane w motocyklach ajs. W sklepie z częściami do nich znalazłem coś o nazwie fuel pump relay i to przypomina te przekaźniki pod kanapą.

      Odpowiedz
      • Tu możesz mieć rację, pompa paliwa to może być jedyny element sterowany przekaźnikiem we wtrysku – czyli, ewentualnie jeden przekaźnik potrzebny.

        Odpowiedz
  29. Ludzie! Zabierzcie się za to wspólnie, zbiorowo. Wynajmijcie jakiegoś prawnika, i niech działa. Tylko sąd, bo zostaniecie z totalnym syfem. Ja pitolę! Tyle hajsu w błoto! Nie zwracajcie uwagi na komentarze udzielających się tutaj handlarzyków i promotorów wyrobów motocyklopodobnych, bo Jesteście mamieni, że kupujecie/macie fajny sprzęt, a to jest totalny syf.

    Odpowiedz
    • Na znanym portalu można zakupić gaźnik podciśnieniowy do Suzuki GN 125 (to pierwowzór silnika RKV/RKS).Mozna też bez problemu zakupić gaźniki do silników Hondy (jak w Sofcie) zarówno oryginalnu PZ26 jak i udoskonalony Mikuni VM22.
      Ciekaw jestem kiedy pojawią się pierwsi desperaci którzy wywalą ten wymuszony przez Eurokomunę qwasi-wtrysk i zastąpią klasycznym niezawodnym rozwiązaniem…

      Odpowiedz
      • Bardzo mnie ten temat tych problemów Keewaya zaciekawił. Sam miałem lata Keewaya i nie mogę złego słowa powiedzieć.
        A teraz trochę mnie boli że coś jest nie tak. W moim Benelli mam 6tyś.km nalatane i żadnych problemów z wtryskiem.
        Ale do rzeczy.
        Proszę osoby które mają problemy z wtryskiem w motocyklach Keeway o przesyłanie mi numerów VIN na beniamin@motocykle125.pl.
        Spróbuję swoimi kanałami sprawdzić co o tym piszą Chińczycy.

        Odpowiedz
  30. Panowie a co powiecie o sofcie? Ktos dluzej juz nim pojezdzil, jakies problemy ma z tym wtryskiem?

    Odpowiedz
    • Tak. Ma. Podobnie, jak Classic.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>