Romet Soft Chopper 2 125 EFI

Dodaj do porównania
Romet Soft Chopper 2 125 EFI

W zasadzie odkąd Barton wprowadził model Classic 125, zastanawiałem się który z pozostałych importerów zauważy, że to strzał w 10-tkę. Osobiście obstawiałem Junaka, bo przecież Classica napędza silnik z jednego z flagowych modeli tego importera czyli silnik 157FMI z wałkiem wyrównoważającym. Jest on znany przede wszystkim z Junaka 123. Jednak to Romet sięgnął po sprawdzoną receptę i zamówił u swojego zaufanego dostawcy motocykli, którym jest fabryka Senke, klon motocykla który skomponował Barton.

Na stronie internetowej Rometa znajdziemy niestety tylko jedno zdjęcie maszyny, ale wystarczy ono aby zauważyć, że Romet Soft Chopper niczym nie różni się od Bartona Classic 125  i jak to zwykle bywa w przypadku gdy dwóch importerów oferuje ten sam pojazd zyskują klienci. Mamy do dyspozycji jeden kolor więcej, bo Romet oferuje Soft Choppera dwójkę w kolorze srebrnym, którego nie oferuje Barton. Na pewno też zyskamy szerszy dostęp do części zamiennych. I całkiem możliwe że ta fantastyczna cena zostanie niezmieniona, bo jeden importer będzie drugiego trzymał w szachu.

A dlaczego cena jest fantastyczna? No bo o ile podoba nam się design tego motocykla to mamy tutaj najlepiej skrojony motocykl w budżetowej klasie 125tek.

Popatrzcie sami:

  • Hamulce CBS z tarczami hamulcowymi na obu kołach.
  • Sprawdzony i znany silnik 157FMI,
  • Znanego w Polsce producenta Senke (Romet K125)
  • Wałek wyrównoważający
  • 12KM (!)
  • Niską Wagę 125 kg
  • Bagażnik w standardzie

i to wszystko poniżej 5 tysięcy złotych…

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
4999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.83
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

215 komentarzy

  1. Wszystko fajnie, tylko ciekawe, jak importerzy ogarną te wadliwe wtryski.

    Odpowiedz
    • Nie ogarną, pewnie oleją sprawę lub będą udawać greka. 😉

      Odpowiedz
    • Sam jesteś wadliwy mam już nastukane 10000km tym piździorem i żadnego problemu ze wtryskiem.

      Odpowiedz
  2. Witam chcę jutro kupić właśnie ten motorek ciekaw jestem jaki problem z wtryskami i w ogóle jaki w sofcie2 jest wtrysk znaczy jakiej firmy?

    Odpowiedz
  3. „wadliwe wtryski” czy kolega „klient” może rozwinąć temat?

    Odpowiedz
    • To nie tylko czarny PR. Ludzie mają faktyczne problemy z wtryskiem. Niestety jest to technologia narzucona przez EU do której producenci i dystrybutorzy nie są do końca przygotowani. Brakuje sprzętu diagnostycznego ale przede wszystkim doświadczenia z tym ustrojstwem.
      Wtrysk w tanim, małolitrażowym motocyklu zaprzecza jego pierwotnej idei – pojazdu prostego w budowie i naprawie. Z gaźnikiem poradzi sobie każdy – nawet kompletny amator. Wtrysk przerasta możliwości wielu warszatów…

      Odpowiedz
      • Też myślę, że problemy z wtryskiem to problem warsztatu składającego.
        W moim Benelli mam wtrysk Deplhi i nie mam najmniejszych problemów przejechane 6500km. Tak samo Keeway w Cruiserach 250 problemu nie miał.
        Nie wiem skąd teraz fama o problemach z wtryskiem.
        Myślę też, że problem może występować w tańszych konstrukcjach gdzie składa się być może na szybko. Może sprzęt łapie lewe powietrze a komputer może być na to czuły.
        Troszkę problemów miałem w skuterze z Bartona, ale to była wina zbyt niskich obrotów biegu jałowego. Pewnie gdyby nie plastikowa obudowa to bym sam je podkręcił.
        A tak, olałem sprawę i na postoju trzymałem lekko gaz. Jak się zagrzał to trzymał obroty na granicy gaśnięcia. Ale to był nie problem wtrysku tylko regulacji.

        Odpowiedz
      • Jakiego sprzętu zwykły interfejs diagnostyczny ogarnia temat zgodny z normą eobd2 a wtrysk jest tak prosty w tym modelu że nawet nie ma o czym opowiadać.

        Odpowiedz
    • Zazwyczaj piszę tutaj pod innym nickiem, ale nie chcę mieć nieprzyjemności, dlatego wolę incognito. To całe euro4 w małych moto, to faktycznie wymysł unii na poziomie prostowania banana. Co ciekawe, większość tanich układów wtryskowych wręcz wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną, co skutkuje efektem odwrotnym do zamierzonego. Albo poprawią technologię, albo wkrótce sprzedaż się załamie. Informacje zebrane z kilku punktów sprzedaży nie napawają optymizmem.

      Odpowiedz
      • Zaraz zaraz. Unia Europejka nie wymusza stosowania wtrysku! Unia wymaga aby zawartość spalin była odpowiednia. Więc to co piszesz nie bardzo ma sens.
        Bo motocykle (lub silniki) muszą przejść proces homologacji podczas której mierzony jest skład spalin…

        Odpowiedz
        • Hmm… proces homologacji? Tak jak silniki np. Volkswagena?
          ps. tak, wiem, że to samochód 😉

          Odpowiedz
          • Homologacji podlega kompletny cały pojazd i wszelkie jego komponenty, niezależnie czy to jest samochód, czy motocykl.

  4. To takie typowe pitu pitu… całkiem w stylu „chinki so do d…” Motorek kupiłem jutro powinien zostać przywieziony. rejestrację już mam ubezpieczenie jest i mam nadzieję pojeździć jutro wieczorem a do poniedziałku zrobić te 300 i przegląd w poniedziałek 🙂 Na razie co do wtrysku to zauważyłem kranik co by znaczyło że paliwo zasysane jest podciśnieniem i nie ma pompy paliwowej. Podobnie jest w terenowym zipie i tam sprawuje się to dobrze. Oczywiście oznacza to że wtrysk daleki jest od najwyższej półki 🙂 co dalej będę pisał. Sam szukałem czegoś o sofcie2 i nic nie znalazłem więc będę jednym z pierwszych eksperymentatorów.

    Odpowiedz
    • Czekamy więc na wrażenia. Ale najbardziej interesuje mnie rozmiar opony z przodu.
      Bo Romet nie odpowiedział jeszcze na maila. Wysłałem dziś rano zapytanie o rozmiar opony…

      Odpowiedz
      • Karolina i Kuba troche odgrzeje kotleta, pompa paliwowa jest, wiem co mówie bo moto mam od 4 miesięcy, i dowiedziałem się że jest pompa jak przekaźnik od pompy się lekko odpiął i moto nie mógł odpalić. Żadnych problemów z wtryskiem nie mam jak tutaj koledzy wyżej piszą, moto godne uwagi, polecam.

        Odpowiedz
    • Jak ma wtrysk działać bez pompy paliwa ? Ludzie poczytajcie trochę a później piszcie takie pierdoły.

      Odpowiedz
  5. Wczoraj kupiłem zabrałem papiery zarejestrowałem i opłaciłem. Dziś jak byłem w pracy przywieźli. Wróciłem wieczorem wsiadłem i pojechałem… znaczy taki był plan ale porządność zmusiła mnie do przynitowania tablicy rejestracyjnej 🙂 najpierw a przejażdżki później . I tak pierwsze wrażenia są takie (po ostatnim motocyklu którym była Suzuki) że poza kanapom która jakoś nie chce dopasować mi się do tyłka ale mam 180 wzrostu i 120 wagi jechało się super. Biegi, hamulce, oświetlenie oprzyrządowanie super. Troszkę słaba lampa przednia ale reszta ekstra. Zapala jak złoto rusza żwawo nawet nie dotarty :). Oczywiście nie powiem żadnego v max itp bo nie przekroczyłem 5000 rpm ale przy tych obrotach miał 65 mniej więcej km/h. Przy bliższych oględzinach nic nie robi wrażenia tandety. Nawet plastiki na boczkach nie robią wrażenia jakby miały zaraz odpaść. Tylko kanapa chciała żebym siedział na baku a ja wolałbym nieco dalej i ta kłótnia spowodowała ból w zadku 🙂 Opony sprawdzałem właśnie i sa 300 na 18 przód i 110/90×16 tył.

    Odpowiedz
    • Poprawiłem na 3.00. te opony. Dziękuję.
      Romet również potwierdził te 3.00 w dniu dzisiejszym.

      Odpowiedz
  6. Kupilem , przejechalem 400km i nic sie nie dzieje powarznego w tym moto..raz mi sie tylko obrotomierz przywiesil ktory sie po chwili odmulil, raz mialem jakis spadek mocy przez chwile , problem sam sie rozwiazal. Jestem zadowolny z niego .. Kupilem sobie siatke na bagaznik zeby cos przewiesc ..fajnie wyglada i zadnych sakiew kosztownych mi nie trzeba. Na dojazdy do pracy i wycieczki spokojna jazda super.polecam ten moto . mam 183 cm i 80kg wagi. Jak sie dobrze ulozyc na fotelu to wygodnie , w mokre dni odradzam jazdy chyba ze ktos musi .. Mycie tego moto recznie zajmuje troche:)) moj jest zawsze czysty ..jak sie dba tak sie ma . uwazajacie na kierowcow samochodow i czesto patrzajcie w lusterka.LWG:)

    Odpowiedz
  7. Witam kupiłem ten motocykl mam już zrobione 380 km wszystko ładnie pieknie ale nie podoba mi się ten wtrysk moto czasami ciężko odpala szczególnie jak dłużej postoi albo jak mi przy ruszaniu zgaśnie muszę kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon i załapie a i podczas jazdy na wysokim biegu i niskich obrotach tak między 4 a 5 tys szarpie przy wyższych obrotach nie jest to odzuwalne. A jaki macie vmax sprawdzał już ktoś ? pozdrawiam LWG

    Odpowiedz
    • Siemka z tym odpalaniem i gasnieciem to sie zgadzam..mam to samo. Dzisiaj mi w zakrecie zgasl. Zrobilem 500km i zawiozlem do serwisu . powiedzieli mi ze na zimnym to on tak bedzie mial i lepiej go troche rozgrzac i przegazowac zanim sie gdzies pojedzie. Tak to na wtrysku..szczegulnie jak postoji w garazu pare dni

      Odpowiedz
      • Mam keewaya rkv na wtrysku i po odpaleniu zakładam kask i rękawice i mogę ruszać w drogę. Fakt że też czasami gaśnie ale nie zapala się check engine i nie ma problemu z odpaleniem go. Po prostu naciskam sprzęgło i odpalam go ponownie starterem. Nie musze przekręcać kluczyka. Ewidentnie jest coś nie tak u ciebie z wtryskiem. Serwis wciska kit bo pewnie nie ma ani narzędzi ani wiedzy by to naprawić. Mój rkv czasami wieszał się na obrotach i zgłosiłem to na pierwszym przeglądzie. Od przeglądu jak na razie się to nie powtórzyło.

        Odpowiedz
      • Nic podobnego, prawidłowo zmontowany i nieuszkodzony wtrysk zapala bez problemu w każdych warunkach. Zgaszenie silnika w trakcie pokonywania zakrętu jest bardzo niebezpieczne i w żadnym wypadku nie możne mieś miejsca w motocyklu.

        Odpowiedz
  8. Głupoty opowiadają w tych serwisach, ewidentny brak wiedzy.

    Odpowiedz
  9. No właśnie mi też się wydaje że głupoty gadają tak nie powinno byś że muszę moto kręcić po kilkanaście sekund kilka razy z rzędu zanim odpali zastanawiam sie czy to wina wtrysku czy pompy paliwa

    Odpowiedz
    • Po przekręceniu kluczyka czekacie aż pompa paliwa przestanie brzęczeć?

      Odpowiedz
      • tak za każdym razem

        Odpowiedz
    • Raczej złych luzów zaworowych.

      Odpowiedz
  10. Kuba a sprawdzałeś już vmax?

    Odpowiedz
    • Nie sprawdzalem jeszcze vmaxa bo jeszcze nie jestem tego moto pewny , jezdze tak do 85km/h ..

      Odpowiedz
  11. Sprawdź czy masz luz na lince gazu, we wtryskach, podczas rozruchu przepustnica musi być całkowicie zamknięta inaczej nie uruchomisz. Nie świeci się / zaświeciła się na chwilę kontrolka wtrysku jak ci zgasł w czasie jazdy? ( nie wiem jak to jest rozwiązane w tym motocyklu)

    Odpowiedz
  12. www u mnie własnie podczas rozruchu trzeba odkręcić manetkę tak do połowy bo nie chce palić. Tak jak mi zgaśnie to zapala się kontrolka pomarańczowa check engine i świeci się cały czas aż wyłączę zapłon i jak ponownie włączę to juz nie świeci

    Odpowiedz
    • Nie może tak być, trzeba przeprowadzić diagnostykę wtrysku w pamięci powinny informacje o usterkach. Ten wtrysk nie działa i trzeba to naprawić. Napisz do dystrybutora z zapytaniem gdzie naszym naprawić.

      Odpowiedz
  13. Wczoraj oderbalem moto z serwisu , 100zl mnie to kosztowalo i oprucz wymiany oleju na 10w40 chyba nic wiecej nie bylo robione nawet smarowanie lancucha. Powiedzieli ze wszystko jest ok i uj.. A dzisiaj rano po odpaleniu mi gasna :\ masakra .

    Odpowiedz
    • Jak przegląd kosztował 100 zł to się nie ma co dziwić że nic nie zrobili. Ja płaciłem 170 zł w porządnym serwisie to wymienili olej i filtr, naciągneli i porządnie nasmarowli łańcuch, wyregulowali wtrysk, i posprawdzalihulce, koła i większość śrub.

      Odpowiedz
      • Drogi kolego, wtrysku się nie reguluje- jest wyregulowany fabrycznie, jedyna możliwość regulacji to zmiana ilości powietrza na biegu jałowym w niektórych wersjach obudowy przepustnicy tak że naprawdę super serwis:(

        Odpowiedz
        • Nie wgłębiałem się w to co robili przy wtrysku ale silnik lepiej pracuje i to na pewno nie była ragulacja obrotów jałowych. Czy grzebali przy sterowniku czy przy przepustnicy czy przy przewodach mało mnie interesuje. Ważny jest dla mnie efekt końcowy. Dla mnie dobry serwis to taki który naprawi usterki a nie odeśle z tekstem że tak ma być.

          Odpowiedz
          • Niech ci będzie, a co to znaczy że lepiej pracuje?

          • Lepiej czyli równiej, bez zawieszania się na obrotach co czasami się zdażało wcześniej. Lepiej wkręca się na obroty. Ogólnie różnica między tym co było przed a po pierwszym przeglądzie jest odczuwalna.

      • Hamulce*
        Coś mi słownik w telefonie cuda robi.

        Odpowiedz
        • do Przemysław a do ilu ci się kręci obrotów i jaki vmax?

          Odpowiedz
          • Mój rkv jest ciągle na dotarciu więc za bardzo prędkości maksymalnej nie testowałem. Jechałem najwięcej 95 km/h przy około 8 k obrotów na 5 biegu a ponoć ten model kręci się powyżej 9 k więc maks będzie pewnie w granicach 105-110 km/h. Najprzyjemniej mi się jeździ między 60 a 80 km/h. Rkv jest bardzo dynamiczny w mieście ale prędkością maksymalną raczej nie powala. Plus to dość ciężka 125 bo w homologacji ma wbite 140 kg z wszystkimi płynami. To w końcu tylko 125. Jak ktoś chce szybciej to od tego jest prawko a i większe pojemności.

    • Zgłoś to do Rometa, a jak będzie problem to skontaktuj się z federacją konsumenta i najlepiej zwróć im ten „motorek”. Załatw to najlepiej drogą mailową- będziesz miał dowód dla federacji. A może w zwróć tam gdzie kupiłeś ten motor jako towar niezgodny z umową – tu też przyda się porada federacji konsumenta.

      Odpowiedz
  14. To nieźlea jak ci gaśnie to zaświeca się błąd ?

    Odpowiedz
  15. Zauważyłem u siebie że miałem ściśnięte dwa gumowe wężyki tretytką do ramy a one idą do takiej czarnej plastikowej tuby koło filtra powietrza a z drugiej strony wychodzi gruby krótki obcięty przewód nie zaślepiony co to może być ? celowo tak ścisnęli te przewody ?

    Odpowiedz
    • zrób zdjęcie tego elementu.

      Odpowiedz
  16. https://chomikuj.pl/feku2710/romet+soft
    pod linkiem masz foto taka puszka czarna i do niej idą te dwa przewody

    Odpowiedz
    • Witam,
      Jeden z tych przewodów jest podłączony od spodu do komory wtrysku a drugi idzie do góry bezpośrednio do zbiornika paliwa?
      Z tej „puszki” wychodzi trzeci, grubszy ucięty i niezaślepiony?
      Wszystkie takie rurki muszą być drożne w 100%, nie mogą być pozaciskane ani zagięte.
      Nie wiem w jakim stanie serwisy dostają te motocykle ( ile trzeba w nich poskładać) ale zauważyłem że właśnie często te rurki są źle ułożone i pozaginane.

      Odpowiedz
      • A tak przy okazji, ta widoczna śrubka w obudowie przepustnicy służy do ” regulacji ilości powietrza na biegu jałowym”, PRZYPOMINAM: nie do regulacji obrotów biegu jałowego – te są zaprogramowane w sterowniku ale do dostarczenia odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym do silnika aby zapewnić stabilną pracę. U mnie jak jest za mało powietrza to wtrysk wykazuje błąd nie wiem jaki macie wtrysk i czy ma też taki system diagnostyki.

        Odpowiedz
      • www tak zgadza sie dokładnie jak piszesz i te przewody były ściśnięte tretytką mocno do ramy jeden był praktycznie splaszczony co to za ustrojstwo ?

        Odpowiedz
        • Jest to układ redukcji/odprowadzania oparów paliwa powstających podczas pracy wtryskiwacza, jak domniemam ( nazewnictwo własne- brak pełnej informacji co do elementów wtyku). W układzie wtryskiwacza może być tylko ciecz pod ciśnieniem, wszelkie opary/ gazy muszą być osunięte z układu.

          Odpowiedz
          • A jeżeli u mnie było to przytkane jaki wpływ miało na silnik ?

  17. Zadzwonilem do Rometa ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem jezeli chodzi o to gasniecie ..pan powiedzial ze moga byc rozne czynniki odpowiedzialne za to..np .paliwo jakie lejemy , czy tez zimny jak jest..pompa paliwa musi przestac
    brzececz po uruchomieniu, motor jeszcze sie dociera.No zobaczymy jeszcze jak bedzie jak pojezdze, moze niema sobie co wkrecac , czas pokaze.ale z tego co Patryk piszesz to masz gorzej odemnie. Gasniecie w zakretach moze byc spowodowe malymi obrotami na wysokim biegu.

    Odpowiedz
    • Kuba mi nie gaśnie w trakcie jazdy tylko problem jest z odpaleniem np. jak za szybko puszcze sprzęgło podczas ruszania i moto zgaśnie to potem mam problem z odpaleniem

      Odpowiedz
      • Tak wiem , mam podobnie . pytalem o to pana z rometa

        Odpowiedz
      • Patryk 2018-09-07, 10:53

        A jeżeli u mnie było to przytkane jaki wpływ miało na silnik ?

        W tamtym wątku nie ma już opcji „odpowiedz”.
        Wiesz że leczenie na odległość nie za bardzo działa:)
        Podejrzewam, że niesprawny układ może powodować:
        – niestabilną pracę biegu jałowego i na obrotach ( raczej na nagrzanym już silniku)
        – problem z uruchomieniem nagrzanego silnika
        – chwilowe braki mocy sinika i gaśnięcia
        Tak zakładam nie sprawdziłem w praktyce – wężyki poprawiłem zaraz po odbiorze z salonu 🙂

        Odpowiedz
        • Dzięki za pomoc no nic udrozniłem te przewody zobaczymy czy będzie jakaś różnica pojeżdżę trochę żałuję teraz że nie kupiłem wersji gaznikowej

          Odpowiedz
          • Jak nowy z salonu to nie miałeś możliwości kupić gaźnikowca – Euro4
            Nie rozumiem tego lęku przed wtryskiem. Wtrysk jest dużo bardziej precyzyjny i skrojony na miarę silnika- jest lepszym rozwiązaniem i stabilniejszym- wtrysku się nie reguluje. Podejrzewam że w eksploatacji też będzie raczej bardziej niezawodny i tańszy. Samochody mają to już od ponad 20 lat i nie ma z tym problemu. Największy problem, jak zwykle jest z wykwalifikowaną kadrą techniczną ale u nas ten problem występuje w każdej branży.
            Pozdrawiam i dużego Vmaks , jaku piszą życzę:)

          • Wtrysk to lepsze rozwiązanie i w zasadzie bezobsługowe ale problemem jest to że to nasi janusze biznesu te motocykle przygotowują do jazdy a z tym różnie bywa plus chińczycy dopiero co wprowadzili wtryski do 125 więc mogą się zdarzyć jakieś problemy z ich działaniem. Warto poszukać sprawdzonego serwisu który ogarnie te początkowe problemy i błędy przy składaniu. Ja mam do serwisu 50 kilometrów bo wszędzie w okolicy sklepy i serwisy maja właśnie opinie takich partaczy i januszy biznesu dla których liczy się tylko żeby moto sprzedać.

  18. Classic i Soft z wtryskiem, to jedna wielka porażka. Znajomy ma, to aż mi żal chłopa. Chyba przerobimy ten wynalazek na gaźnik, bo sklep, który sprzedawał te wynalazki własnie zwinął interes, twierdząc że sami nie mają sił na te china-moto. A z gruszki nie spadli, bo handlowali tym od kilkunastu lat.

    Odpowiedz
    • Tam gdzie ja kupowałem swojego rkv sprzedawca polecał classica. Mówił że za takie pieniądze to bardzo dobry motocykl. Mówił że nic się z nimi nie dzieje poważnego. To że ktoś handluje chińczykami nie znaczy że się na nich zna. Z gaźnikiem sobie każdy poradzi przy użyciu prostych narzędzi. Wtryski niektórych przerastają. Nie bronie zbytnio tych motocykli bo czego się można spodziewać za 5 tysięcy ale wątpię by było z nimi aż tak źle. Ja kiedyś kupiłem routera ws50 w tesco za 2500 zł i jeździ do dziś mimo że zaliczył szlifa i jazdy w trudnych warunkach. Nigdy nie oszczędzany a odpala i jeździ już 7 lat. Oczywiście serwisowany osobiście.

      Odpowiedz
      • Witam,
        Na tym polega sprawa że z wtryskiem jest jeszcze prościej niż z gaźnikiem tylko kwesta diagnostyki. Wszystkie sterowniki mają/powinny mieć, jak w samochodach szynę komunikacyjną OBDII ( nie zawsze ze standardowym gniazdem ale można dokupić potrzebne przejściówki). Oczywiście każdy serwis nie tylko samochodowy ale i motocyklowy powinien być wyposażony w komputer diagnostyczny do wtrysków ale każdy z nas możne sam spróbować:) – powinien wystarczyć moduł komunikacyjny OBDII np ELM327 z bluetootem lub Wifi i telefon z androidem, programów do obsługi wtrysków jest pełno a i może program producenta wtrysku sie znajdzie:) . Nie trzeba wypasionego komputera z oprogramowaniem ” za zylion złoty” . Pozdrawiam

        Odpowiedz
        • U mnie jest złącze obdII schowane koło akumulatora w rkv. Może kiedyś spróbuje jakiś moduł tam podpiąć.

          Odpowiedz
  19. Kuba sprawdz sobie czy u ciebie te przewody o których pisałem też są ścisnięte

    Odpowiedz
    • Patryk Sprawdzilem juz wczoraj nawet:). Wszystko gra z tym u mnie. , zadne rurki nie pozaginane ale dzisiaj jak wracalem z pracy to mi znowu zgasl w zakrecie , tylko raz po przejechaniu okolo 500m , u ciebie to wystepuje?.

      Odpowiedz
  20. A u mnie janusze ścisnęli te wężyki razem z kablem od masy ;p To powiem ci że masz gorzej ode mnie mi w trakcie jazdy ani razu nie zgasł mam tylko problem z tym odpalaniem od czasu do czasu .Wez go z powrotem do serwisu ja bym im nie odpuścił to jest niebezpieczne jak ci moto w zakręcie gaśnie

    Odpowiedz
  21. Patryk w twoim tez slychac obijajacy sie gdzies lancuch jak popuszczasz manetke gazu w trasie np?

    Odpowiedz
  22. No czasem słychać takie dziwne odgłosy kilka razy się zdarzyło ja u siebie miałem łańcuch za luzny i podciągałem

    Odpowiedz
  23. Jeśli jak najczęściej nie smarujesz i nie napinasz łańcucha, to taki dźwięk będziesz słyszał na bieżąco.

    Odpowiedz
    • Dzieki. A Czym byscie polecili mycie lancucha i smarowanie go? I czy zakazdym razem trzeba go najpierw umyc a pozniej nasmarowac?Jeszcze tego nie robilem . w ksiazce pisze ze co 300km powinno sie go sprawdzac czy wszystko ok

      Odpowiedz
      • Mi polecono zestaw składający się z spreyu do mycia łańcuchów motul C1, smaru w sprayu motul c2+ i szczotki do czyszczenia łańcucha. W tym tygodniu będę taki zestaw kupował bo niedługo czeka mnie czyszczenie i smarowanie łańcucha.

        Odpowiedz
        • Dzieki zamowie sobie taki zestaw , 63zl kosztuje znalazlem w necie

          Odpowiedz
  24. Byłem dzisiaj na pierwszym serwisie zalali mi Mobil 10W40 zwykły olej i nie wiem czy jezdzic tak czy wlać lepszy ?

    Odpowiedz
  25. Witam no właśnie chyba nie tylko zwykły mobil sprzęgło niby dobrze pracuje najwyżej pojeżdżę do 1000km i wymienie na jakiś lepszy

    Odpowiedz
    • Ja w swoim mam liquil 10w40 . do wszystkich motocykli go w sklepie wlewaja gdzie kupilem softa, pojezdze do tych 1500km i dopiero wymiana i serwis. Patryk pocisnoles go juz do vmax? .fajne sakwy kolega zamowil na sklep do softa pasuja idealnie za 250zl:) chyba sie skusze. Piurnik tez przymierzalem do przodu ale lipaa jest troche :/.. Bedzie bilo przy pracy amorow o blotnik ale mozna na bagazniku tez zalozyc i spoko wyglada tez

      Odpowiedz
      • Siema Kuba sory ze dopiero piszę nie było mnie 2 tyg ja swoim jak narazie leciałem 104km/h ale szybko odpuściłem nie chciałem go katować a twój ile poleci ?

        Odpowiedz
  26. Panowie zamierzam kupić, co z tym gaźnikiem? Moto ma służyć do rekreacji, tak wiec nie chce się naciąć na nie potrzebne nerwy

    Odpowiedz
    • Ten model jest na wtrysku chyba że planujesz kupić starszą wersję na gaźniku. Chinole to loteria i wiele zależy od tego na jaki egzemplarz trafisz oraz czy kupisz od janusza biznesu czy porządnego sprzedawcy. Janusze olewają przegląd zerowy i przy kolejnych robią tylko podstawowe rzeczy oraz wymigują się od jakichkolwiek napraw. Dodatkowo janusze zupełnie nie ogarniają wtrysków bo to przerasta ich możliwości. Przed kupnem dowiedz się gdzie u ciebie w okolicy jest sklep w którym dobrze sprawdzają moto przed oddaniem klientowi oraz mają dobry serwis. W większości przypadków serwisowanie tam gdzie się kupiło moto jest tańsze. Czasami warto kupić i serwisować 50-60 km od siebie u porządnego sprzedawcy niż u partacza w okolicy. Przy kupnie chińczyka trzeba być świadomym że zawsze trzeba przy nim coś zrobić. Jak wymagasz niezawodności, dobrego dostępu do porządnych serwisów ora cząści i sam nic nie chcesz robić przy moto to zostaje tylko markowy motocykl.

      Odpowiedz
      • Tutaj warto dodoać: „Tylko NOWY markowy motocykl” przy używanych też zawsze jest coś do zrobienia…

        Odpowiedz
        • Oczywiście że nowy. Przy używanym jest zbyt wysoka szansa na trafienie na zakatowanego ulepa.

          Odpowiedz
    • Chyba na razie to nikt do końca nie jest pewien co z zasilaniem nowych motocykli na wtrysku i to głównie tych, które wcześniej na wtrysku nie jeździły. Coś chyba jednak jest na rzeczy, że tyle jest wpisów użytkowników maszyn z Euro4, które nie do końca poprawnie działają. Np: Keeway czy Barton w gaźniku takich problemów nie ma. Wymieniłem te dwie marki bo to o nich tu najwięcej. Romet Soft Chopper 2 125 EFI to po prostu Barton Classic.
      Nie jestem mechanikiem i moje subiektywne podejrzenie to … „choroba wieku dziecięcego”. Jestem pewien, że po pewnym czasie Chińczycy to ogarną i poprawią wtryski, sondy, centralki sterujące czy oprogramowanie.

      Odpowiedz
      • Przy keewayach to raczej zaniedbania serwisu. Trudno winić sprzęt za to że nikt mu nie reguluje zaworów czy nie sprawdza poprawnego podpięcia przewodów i zabezpieczenia ich przed przypadkowym wypięciem.

        Odpowiedz
        • Cześć Przemysław.
          Odpowiedz mi czy sobie na dwa pytania.
          1. Dlaczego do tej pory nie było problemu z zasilaniem Keewayów? Jak by nie było marka wyższych lotów i wszyscy byli zadowoleni z ich jakości. Rozumiem, że wg Ciebie były poskładane przez dobry serwis.
          2. Czy to możliwe, że większość nowych Keewayów z Euro 4 (i problemami z wtryskiem) było kupionych w tych pozostałych punktach z kiepskimi montażystami?
          Nie chcę wywoływać niepotrzebnej dyskusji ale na zdrowy rozum mi to nie pasuje.

          Odpowiedz
          • 1. Porównaj sobie poziom skomplikowania gaźnika i układu wtryskowego. Przy wtrysku dochodzi spora ilość elektroniki. Wystarczy że jakiś czujnik,sonda czy przekaźnik będzie źle podłączony albo niezabezpieczony i już masz problem.
            2. Nawet najlepszemu serwisowi może zdażyć się błąd. W rkv przekaźniki które prawdopodobnie odpowiadają za prace wtrysku( nie mam schematu elektryki więc do końca nie jestem pewien za co one odpowiadają) są tak skonstruowane że same mogą się wysunąć z gniazd(są wpinane na wcisk). Już osoba mająca keewaya na gaźniku zwróciła uwagę na regulacje zaworów czyli już w wersji z gaźnikiem zawory trzeba było często regulować. Na zdrowy rozum układ wtryskowy może stwarzać o wiele więcej problemów niż prosty gaźnik. Jeśli ktoś ma dwie lewe ręce do majstrowania przy motocyklu to niech omija chińskie motocykle szerokim łukiem. Ja wszelkie niedomagania i ewentualne usterki likwiduje bez większych problemów. W porównaniu z moim poprzednim chińczykiem to w zasadzie nie mam co robić przy rkv. Ile było sprzedanych motocykli z wtryskiem a ile ma z nim problemy? W zasadzie w przypadku niemal każdego modelu chińskiej 125 sprzedawanej u nas na wtrysku znajdzie się ktoś kto ma ze swoim egzemplarzem problem. I w większości będzie to problem spowodowany elektryką choć nie koniecznie samymi wtryskami, sondami czy sterownikami wtrysków.

  27. Ja mam Junaka Racera z wtryskiem i niemam z nim żadnego problemu dodam tylko że jest to wtrysk firmy Mikumi.

    Odpowiedz
    • Wtrysk mikuni do Keewaya bym przygarnął. Na wtrysku w RKV/RKS jest napisane YESON, a ja do tej pory nie potrafię nic o nim znaleźć.

      Odpowiedz
      • Masz rację też szukałam trochę na temat wtrysków tej firmy i nic nie znalazłam.Odnosząc się z kolei do wypowiedzi Przemysława to się nie zgodzę, że to wyłącznie wina montażu w serwisie. Ja swojego Keeway rkv euro 4 kupiłam jak tylko się pojawiły. Przez pierwsze 2000 km nie miałam z nim żadnych problemów. Później zaczęły się cyrki, że mechanicy nie ogarniają tego. Dziwnym trafem na forach poświęconych rkv mnóstwo ludzi opisuje te same wady motocykla, to nie przypadek. Właściwie w każdym wątku można spotkać osobę nie zadowoloną z tego motocyklu. Tak przyznaję, że jestem osobą, która nie ogarnia mechaniki motocyklu ale po to są chyba wtryski, żeby zdjąć z ich właścicieli problemy z wieloma regulacjami. Miały być to bezobsługowe motocykle, wlać benzynę i jechać. Niestety tak nie jest. I to jest porażka.

        Odpowiedz
        • Te same oczucia, te same objawy, ten sam przypadek z moim. Około 2000 i wariuje.

          Każdy kto tu trafi mam nadzieję że nie kupi Keewaya w wersji na wtrysku. Zastanawiałem się nad przyszłością gdy może za rok bym chciał zrobić pełną kat. A i z takim bublem a nie motocyklem życzę sobie powodzenia ze sprzedażą. Przeglądając chociażby grupę o Junakach na Facebooku gdzie jest wielu użytkowników żaden się na wtrysku nie skarżył.

          Znalazłem za to forum portugalskie o Keewayach, dzięki google tłumacz zauważyłem że ten problem tam opisują jako dość częsty lecz nie znalazłem remedium.

          Wspinanie było wcześniej że może to być problem ze stykami, otóż w swoim przejrzałem każdą kostkę, sprawdziłem oba przekaźniki (które i tak spróbuję wymienić).

          Wtrysk w tym modelu jest nieporozumieniem, ale dopiero po pokonaniu 2000km 😉

          Odpowiedz
    • I to jest ciekawe, bo na forum Junaka niby ktoś ma problem. Jestem też ciekawy ile sztuk zostało sprzedanych. Bo zadowoleni użytkownicy zwykle się nie zgłaszają.

      Odpowiedz
  28. Witam,
    Po pierwsze:
    Wtrysk nie wykorzystuje żadnych przekaźników. Przekaźniki zapewne są zastosowywane do świateł i klaksonu.
    Mniej więcej tak wygląda instalacja wtryskowa:
    http://www.fai.com.cn/en/product/33.html

    Nie ma tam żadnego nadmiaru elektroniki:
    – czujni położenia przepustnicy
    – czujnik temperatury silnika
    – czujnik temperatury powietrza
    – sonda Lambda
    – czujnik położenia wału korbowego do zapłonu.
    Do tego dochodzi ECU ( układ sterujący) i cewka zapłonowa.
    Tu nie ma żadnej magi.

    Zacytuję bohatera bajek Tytusa:
    Tu zawory a tu tłoki poruszają wał na boki, tu prądnica tu chłodnica, oto cała tajemnica:)

    Odpowiedz
    • A jest jeszcze jeden czujnik ale umieszczony w ECU, jego uszkodzenie to wymiana całego modułu ECU – oczywiście w przypadku wtrysku FAI zamieszczonego powyżej.
      Jest to czujnik ciśnienie atmosferycznego ( w samochodach tę funkcję realizuje się poprzez czujnik regulujący ciśnienie paliwa w taśmie wtyku – jest umieszczony jako ostatni element podłączony do przodu powrotnego paliwa ).

      Odpowiedz
    • Wtryski jeson są ponoć montowane w motocyklach ajs. W sklepie z częściami do nich znalazłem coś o nazwie fuel pump relay i to przypomina te przekaźniki pod kanapą.

      Odpowiedz
      • Tu możesz mieć rację, pompa paliwa to może być jedyny element sterowany przekaźnikiem we wtrysku – czyli, ewentualnie jeden przekaźnik potrzebny.

        Odpowiedz
  29. Ludzie! Zabierzcie się za to wspólnie, zbiorowo. Wynajmijcie jakiegoś prawnika, i niech działa. Tylko sąd, bo zostaniecie z totalnym syfem. Ja pitolę! Tyle hajsu w błoto! Nie zwracajcie uwagi na komentarze udzielających się tutaj handlarzyków i promotorów wyrobów motocyklopodobnych, bo Jesteście mamieni, że kupujecie/macie fajny sprzęt, a to jest totalny syf.

    Odpowiedz
    • Na znanym portalu można zakupić gaźnik podciśnieniowy do Suzuki GN 125 (to pierwowzór silnika RKV/RKS).Mozna też bez problemu zakupić gaźniki do silników Hondy (jak w Sofcie) zarówno oryginalnu PZ26 jak i udoskonalony Mikuni VM22.
      Ciekaw jestem kiedy pojawią się pierwsi desperaci którzy wywalą ten wymuszony przez Eurokomunę qwasi-wtrysk i zastąpią klasycznym niezawodnym rozwiązaniem…

      Odpowiedz
      • Bardzo mnie ten temat tych problemów Keewaya zaciekawił. Sam miałem lata Keewaya i nie mogę złego słowa powiedzieć.
        A teraz trochę mnie boli że coś jest nie tak. W moim Benelli mam 6tyś.km nalatane i żadnych problemów z wtryskiem.
        Ale do rzeczy.
        Proszę osoby które mają problemy z wtryskiem w motocyklach Keeway o przesyłanie mi numerów VIN na beniamin@motocykle125.pl.
        Spróbuję swoimi kanałami sprawdzić co o tym piszą Chińczycy.

        Odpowiedz
        • Minął tydzień, a spłynęły do mnie tylko 4 (słownie CZTERY) nr VIN pojazdów Keewaya które mają jakiś problem.
          Nie wiem co prawda ile ludzi posiadających Keewaya czytało mój apel. Ale na razie wychodzi na to że to nieliczne sztuki mają problem – z początku produkcji 2017.

          Odpowiedz
          • Jak zwykle, burza w szklance wody i schiza na temat wtrysku.

          • W tym jeden numer mój czyli osoby która w zasadzie ma znikome problemy z wtryskiem. Już bardziej upierdliwy jest dla mnie łańcuch niż ten wtrysk. Za to wygoda bezproblemowego odpalania motocykla w każdych warunkach na razie przeważa nad jego wadami.

          • No tak, ale nie każdy użytkownik 125 wie, że istnieje ta strona internetowa i forum. Chociaż znajomy sprzedawca powiedział mi, że najwięcej problemów z wtryskiem mają Bartony i te nowe Softy Rometa. Z Keewayami euro4 też bywają problemy, Jako jeden z pierwszych w necie pojawił się u nas użytkownik TXa, któremu wadliwy wtrysk zalewał silnik. Ale to może być faktycznie pierwsza partia tych motocykli i może później to poprawili. Ciekawe co tam u Junaka. Chociaż ten wyposażył droższe modele we wtrysk Mikuni, więc widać poważniejsze podejście do tematu z ich strony.

          • Jak ktoś ma problem z keewayem i szuka info w necie to prędzej czy później tu trafi bo nie ma forum keewaya. Co do junaków to wystarczy wejść na forum junaka by dowiedzieć się jakie mają ludzie problemy z wtryskami. W modelu racer też są problemy i też serwisy rozkładają ręce. Co do zalewania silnika przez wtrysk to był chyba tylko jeden taki przypadek.

  30. Panowie a co powiecie o sofcie? Ktos dluzej juz nim pojezdzil, jakies problemy ma z tym wtryskiem?

    Odpowiedz
    • Tak. Ma. Podobnie, jak Classic.

      Odpowiedz
  31. Witam mam pytanie odnośnie Softa bo według schematu podanego przez www
    http://www.fai.com.cn/en/product/33.html
    motocykl ma czujnik temperatury silnika i do cylindra przykręcony jest czarny kabel czy gdy silnik osiągnie zbyt wysoką temp check engine się zaświeci ? czy to jest w ogóle czujnik czy ten schemat nie dotyczy rometa soft 125efi?

    Odpowiedz
    • Witam,
      Ten czujnik bieże udział w doborze składu mieszanki ( zimny silnik to bogatsza mieszanka – ssanie itp) w wykazie informacji przekazywanych przez kontrolkę wtrysku jest tylko pozycja – nieprawidłowa praca czujnika temperatury silnika ale czy podczas przegrzania poda komunikat to niewiadomo. W zasadzie silnik nie ma prawa się przegrzać – przecież jakieś „inżyniery” to policzyły . Podejżewam że może raczej wtrysk wyłączy silnik z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury silnika, podłącz moduł OBDII i sprawdź podczas jazdy co się dzieje za pomocą telefonu.

      Odpowiedz
  32. Kontrolka ,,check” wskazuje na odstępstwa od parametrów, zapisanych w pamięci sterownika. Zapalająca się lub świecąca (w czasie pracy silnika) ta kontrolka może świadczyć o tym, że obecnie lub w przeszłości występuje / wystąpiło odstępstwo od standardowych parametrów. Te parametry to np. właśnie właściwa temperatura silnika, ale też wiele danych związanych z jakością paliwa. Nie bez przyczyny kontrolka ta czasami zapala się wkrótce po zatankowaniu kiepskiego paliwa . Bywa że po ponownym tankowaniu lampka gaśnie, ale częściej jej wykasowanie wymaga wizyty w serwisie. O tym, że u nas paliwo nie zawsze ma najwyższą jakość przekonać się może każdy, kto tankuje na zagranicznych stacjach. Ja sam mam porównanie z benzyną ukraińską, której podczas wyjazdu na Krym mój motocykl (805 ccm, gaźnik) spalał 4l/100 km (na polskiej 6 litrów). No i prędkości osiągane tam były o kilkanaście km lepsze niż w PL, pomimo maksymalnego obciążenia i trzech kufrów na pokładzie.

    Odpowiedz
  33. a jeszcze mam takie pytanie mam zamontowany czujnik temp w cylindrze między żeberkami od strony króćca ssącego z jaka maksymalną bezpieczną temp mogę jezdzić jaką temp osiąga cylinder ?

    Odpowiedz
  34. Ja mam bartona i co jakiś czas zapala się check, zauważyłem, że przy bardzo szybkim przyspieszaniu – gdy gaz prawie do oporu. Wystarczy że zgasze silnik, ponownie uruchomię i kontrolka nie świeci.

    Odpowiedz
    • A ile razy „mruga” i czy mruga.
      Wyżej podałem stronę do wtrysku FAI , w ostatniej chyba zakładce jest wykaz kodów błędów wtrysku podawanych przez kontrolkę wtrysku.
      A najlepiej OBDII i sprawdzić w czasie jazdy co się dzieje.

      Odpowiedz
      • www zrobiłem według instrukcji tej strony przekręciłem kluczyk szybko 5 razy i kontrolka zaczeła powoli mrugac odpaliłem silnik i po 15 sek sam zgasł i kontrolka zaczęła mrugać szybko i mrugała cały czas bez przerwy i tyle aż musiałem wyłączyć zapłon kilka razy żeby przestała po tym zabiegu miałem problem z odpaleniem moto po kilkunastu próbach dopiero odpalił ledwo co nawet odpięcie aku nie pomagało co to może być ?

        Odpowiedz
        • Zrobiłeś rękalibrację wtrysku, ale nie dokładnie według procedury z opisu. Mówisz to zrobić jeszcze raz ale dokładnie według procedury. Ten proces jest wykonywany u producenta – pierwsze odpalenie silnika i jeżeli nie dokonałeś znaczących zmian w silniku lub wtrysku to nie niema potrzeby tego robić.

          Odpowiedz
          • To przerwałeś procedurę w tym miejscu:

            „Kontrolka FAI przechodzi w szybki błysk, co oznacza, że inicjalizacja jest wykonywana”

            Krok 2 komentarz . Jest jeszcze krok 3 i krok 4 do pełnej kalibracji.

          • www a mógłbyś mi napisać dokładnie jak zrobić tą kalibrację od nowa jeszcze raz krok po kroku ? bardzo proszę bo po tym zabiegu po kilku minutach jazdy zaświeca się błąd a wcześniej było dobrze nie bardzo wiem o co w tym chodzi

    • a czy też masz problemy z odpalaniem ?

      Odpowiedz
      • Nigdy jeszcze się nie zdarzyło, no chyba że nie schowałem bocznej nóżki lub wyłączyłem zapłon wyłącznikiem awaryjnym.

        Odpowiedz
        • to czym powinno się gasić moto kluczykiem ? ja zawsze wyłączam czerwonym przyciskiem z prawej strony manetki

          Odpowiedz
          • www a mógłbyś mi napisać dokładnie jak zrobić tą kalibrację od nowa jeszcze raz krok po kroku ? bardzo proszę bo po tym zabiegu po kilku minutach jazdy zaświeca się błąd a wcześniej było dobrze nie bardzo wiem o co w tym chodzi

          • Gasimy kluczykiem, wyłącznik awaryjny to jak już lecisz w powietrzu i trzeba szybko zgasić silnik:)

  35. Mógłbyś mi napisać jak dokładnie zrobić tą kalibrację jeszcze raz?

    Odpowiedz
    • Na tej stronie masz przecież wszystko opisane. Jak będzie szybko mrugać to znaczy że przechodzisz do 3 kroku. Po co zabierałeś się za to nie będąc pewnym jak wykonać całą procedurę poprawnie? Musisz wykonać wszystko od początku tym razem zgodnie z instrukcją.

      Odpowiedz
  36. Będzie chaos – nie wiem jak tu można wstawiać pliki i obrazki do wiadomości ale jak chcesz to dokładnie krok po kroku w wolnym , moim tłumaczeniu z pomocą tłumacz google:)

    Kroki do strojenia pojazdu

    Krok 1 przygotowania (w przeciągu 30 sekund)

    Czynność
    Paliwo w zbiorniku, akumulator podłączony instalacja elektryczna sprawna itp. Kluczyk włącz 🙂

    Uwagi
    -jeśli kontrolka FAI miga, a następnie gaśnie, zasilanie jest w porządku
    – jeśli dźwięk z pompy nie jest ostry, to zasilanie paliwem jest normalne

    Krok 2 initializacja (w przeciagu 45 sekund)

    Czynność
    3. włącz-wyłącz 5 razy główny włącznik układu/stacyjkę, aby uruchomić inicjalizację, pozostaw główny włącznik/stacyjkę w pozycji włącz, kontrolka układu wtryskowego Fai będzie „migać powoli”
    4. uruchom silnik i pozwól mu pracować przez 20 sekund, a następnie silnik zatrzyma się automatycznie.
    Czekaj około 15 sekund, kontrolka wtrysku FAI zmieni stan na „szybki błysk”

    Uwagi
    Kontrolka FAI przechodzi w szybki błysk, co oznacza, że inicjalizacja jest wykonywana

    Krok 3 uruchomienie systemu auto konfiguracja (w przeciągu 60 sekund)

    Czynność
    5. uruchom silnik: utrzymuj silnik z prędkością 4000-7000 obr./min przez 20 s, następnie kilkakrotnie przyspieszaj silnik przez 10 sekund, następnie przestań sterować silnikiem i poczekaj, aż wskaźnik FAI „wyłączy się miganie kontrolki”

    Krok 4 potwierdzenie ustawień (w przeciągu 5 sekund)
    6. stacyjkę wyłącz i włącz, kontrolka FAI powinno błyskać 5 razy( długi błysk) a następnie zgasnąć.
    Uwagi

    -jeśli kontrolka FAI miga 5 razy ( długi błysk), inicjalizacja jest w porządku w innym przypadku, należy ponownie powtórzyć te same czynności z kroku 2 i 3

    Mam nadzieję że się uda, prawdopodobnie będziesz pierwszy w Polsce któremu się uda:)
    Patryk, Patryk cała Polska patrzy:)

    Z angielsko- chińskiego na polskie nasze przełożył desperat anonim www.

    Odpowiedz
  37. Heh dzięki za obszerną instrukcję;p robiłem z początku dobrze tylko jak kontrolka zaczęła szybko migać nie odpaliłem silnika tylko czekałem aż sama zgaśnie

    Odpowiedz
  38. robie według instrukcji i gdy kończę gazować silnikiem i kontrolka przestaje migac to wyłączam zapłon i właczam i kontrolka zamiast migać 5 razy świeci cały czas ;/

    Odpowiedz
    • A może to jest to:
      w trakcie powyższego procesu, jeżeli kontrolka FAI świeci na stałe, wykręcać śrubę regulacji przepustnicy ( układu biegu jałowego) ,regulować stopniowo, przez 10 s co 0,5 obrotu, aż zgaśnie światło FAI

      https://chomikuj.pl/feku2710/romet+soft

      A tak przy okazji, ta widoczna śrubka w obudowie przepustnicy służy do ” regulacji ilości powietrza na biegu jałowym”, PRZYPOMINAM: nie do regulacji obrotów biegu jałowego – te są zaprogramowane w sterowniku ale do dostarczenia odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym do silnika aby zapewnić stabilną pracę. U mnie jak jest za mało powietrza to wtrysk wykazuje błąd nie wiem jaki macie wtrysk i czy ma też taki system diagnostyki.

      Więcej nie poradzę.

      Odpowiedz
  39. chodzi o to ze jak kończę sterowac silnikiem i kontrolka przestaje migac to szybko wyłączam i włączam zapłon i jak go włączę zamiast migać to swieci dobrze to robię? a może trzeba poczekać 5 sekund nie w przeciągu ? juz sam nie wiem tą śrubką wolałbym nie kręcić.

    Odpowiedz
    • Rób to powoli, gdzie się tak spieszysz?
      Całe życie przed Tobą.
      Jak teraz włączysz silnik to co się dzieje?
      – z silnikiem
      – z kontrolką

      Odpowiedz
  40. gdy z gasze silnik i wlaczę zapłon kontrolka świeci a po tej inicjalizacji powinna migać 5 razy

    Odpowiedz
  41. a tak po za tym po odpaleniu zaświeca się kontrolka i świeci cały czas (nie miga)

    Odpowiedz
  42. po kilku minutach jazdy nie od razu

    Odpowiedz
    • Kręć śrubką i koniec, jak mogłeś pokręcić 5 razy kluczykiem to możesz i śrubką, oczywiście zgodnie z instrukcją. Silnik lepiej się zbiera, jest jakaś poprawa?

      Odpowiedz
  43. Jutro sprawdzę i dam Ci znać mam ją wykręcać w lewo ?

    Odpowiedz
    • Jak w normalnym gwincie, wykręca się w lewo. Będziesz pierwszym praktykiem- specjalistą od systemu zasilania FAI w motocyklach, gratuluję

      Odpowiedz
  44. @Michał30, Patryk,
    Jest jeszcze jedna możliwość w związku z waszymi motorkami, z opisów można wywnioskować, że możecie mieć problemy z powietrzem dostarczanym do silnika, możne sprawdzicie/przeczyścicie filtr powietrza w swoich maszynach?
    Dajcie znać jak te filtry wyglądają , czy są zabrudzone.
    Czy nie powinniśmy przenieść tej dyskusji do zakładki Barton Clasic, bo tak chyba nie w temacie ta wymiana informacji? 🙂

    Odpowiedz
    • www dlaczego nie w temacie ? Ja posiadam Rometa Soft

      Odpowiedz
      • Już się gubię i masz wtrysk FAI?

        Odpowiedz
        • tak mam wtrysk FAI a czy u siebie jak włączasz zapłon przed zapaleniem moto kontrolka check miga czy świeci cały czas ?

          Odpowiedz
          • Nie pamiętam teraz, a Twoja miga ciągle czy ma jakaś sekwencję migania bo jeżeli ma sekwencję to właśnie w taki sposób jest wyświetlany kod błędu wtyku.
            Powinno być jak w pierwszym kroku minimalizacji:

            -jeśli kontrolka FAI miga, a następnie gaśnie, zasilanie jest w porządku

          • Chyba w każdym pojeździe z silnikiem zasilanym wtryskiem kontrolka silnika zapala się po przekręceniu kluczyka i świeci się aż do momentu odpalenia silnika. Po przypadkowym zgaszeniu też się zapala. Martwić się trzeba dopiero wtedy jak zapali się na odpalonym silniku.

  45. Ach te wspomagacze pisania:)
    * wtrysku
    * kalibracji

    Odpowiedz
  46. U mnie od nowości świeci cały czas i gaśnie po odpaleniu

    Odpowiedz
    • Kręć śrubką, jak w instrukcji, aż zgaśnie kontrolka i powinno pomóc.

      Odpowiedz
  47. Nie zrozumieliśmy się u mnie świeci kontrolka przy włączeniu zapłonu cały czas przed odpaleniem a jak odpalę to gaśnie i nie wiem czy tak ma być czy ma migać nic mi nie da kręcenie śrubką na włączonym zapłonie bez uruchomienia silnika

    Odpowiedz
    • Zakładam że macie Panowie samochody? Tam jest dokładnie tak samo.
      TAK, ta kontrolka ma się zaświecić i zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika. Służy to kontroli czy aby żaróweczka się nie spaliła!

      P.S. Powiedziałem sobie że nie będę się wtrącał, ale odważni jesteście. Ja nie wiem czy kombinowałbym z kalibracją silnika w motocyklu na gwarancji.
      Ja wiem że desperacja bo są jakieś tam problemy, ale nie bawiłbym się w to, nie mając o tym pojęcia.

      Odpowiedz
      • Beniaminie,
        Ja osobiście wypraszam sobie stwierdzenie ” nie mając o tym pojęcia”.

        Odpowiedz
        • Nie piszę o tobie bo widzę że raczej dobrze doradzasz koledze. Ale odniosłem wrażenie że Patryk raczkuje dopiero w temacie motocykli.
          I doradzałbym raczej wstrzemięźliwość w grzebaniu we wtrysku, szczególnie że moto na gwarancji. A jak wiemy nie ma żadnej gwarancji że ASO sobie z tym poradzi.
          Jeżeli jest tak jak Patryk pisze że chciał sprawdzić błędy a wtrysk wszedł w sekwencję kalibracji, to teraz trzeba to dociągnąć do końca.
          P.S. Też bym chciał sprawdzić błędy.

          Odpowiedz
          • Na podanej wyżej stronie jest wykaz kodów błędów tego wtrysku, żaden problem, kody podawane przez kontrolkę wtrysku dotyczą raczej niedomagań samego układu wtryskowego z wyjątkiem tej jednej pozycji – stałe świecenie kontrolki, oczywiście podczas pracy silnika świadczące o za małej ilości powietrza na biegu jałowym i jest to jedyna regulacja jaką można tu dokonać. Inne kody błędów można odczytać po OBDII. Serwisy, zapewne nie maja nawet odpowiednich modułów OBDII do komunikacji a co dopiero do wprowadzania jakichkolwiek zmian. Zresztą mało który producent daję możliwość zewnętrznej modyfikacji parametrów wtrysku jak już to stosuje się dodatkowe elementy poza oryginalnym wtryskiem zmieniające dane wejściowe bądź impulsy sterujące wychodzące z ECU.

          • A tak nawiasem mówiąc, to jaki masz wtrysk, motocykl i czy kontrolka błędów daje o sobie znać w jakiś sposób?
            Coś poradzimy 🙂

    • Patryk,
      Co chwilę coś innego wypisujesz, zdecyduj się wreszcie co i kiedy w końcu się świeci a kiedy nie – przeanalizuj swoje wpisy w tym wątku, istny groch z kapustą. Masz namiary na stronę, co jest ogromną zaletą tego wtrysku, to poczytaj tam dokładnie:)

      Odpowiedz
  48. Beniamin chciałem sprawdzić kody błędów i chyba rozkalibrowałem wtrysk nie potrzebnie się czepiłem a Ty wiesz moze jak poprawnie przeprowadzić taką kalibrację jeszcze raz ?

    Odpowiedz
    • Patryku,
      Schrzaniłeś, to prawda i będziesz miał nauczkę na przyszłość bądź naukę jak postępować z wtryskiem:). Można to jeszcze uratować.
      – opisz wszystkie stany kontrolki
      – jak przekręcasz kluczyk ( przez 10 sekund co się dzieje)
      – włącz silnik i na biegu jałowym c się dzieję z kontrolką
      – przejedz się troszkę i opisz pracę silnika i oczywiście co się dzieje z kontrolką.
      Jak to już bez chaosu opiszesz to zobaczymy co z tym zrobić.
      PAMIĘTAJ
      Jak my tu nie pomożemy to czeka Cię SERWIS:(

      Odpowiedz
  49. No więc jak przekręcam kluczyk słyszę pompkę jak podaje paliwo (dosyć głośno) zaświeca się kontrolka od biegu jałowego i pomarańczowa od wtrysku jak odpale motocykl kontrolka od wtrysku gaśnie i tyle i po kilku minutach jazdy zaświeca się i świeci swiatłem stałym .Ale dzisiaj rano odpaliłem i jezdzilem dość długo i kontrolka o dziwo się nie zapaliła tylko po tej nieudanej kalibracji obawiam się czy silnik nie zacznie jakoś gorzej pracować próbowałem wczoraj robić wszystko według instrukcji
    1 przekręciłem 5 razy kluczyk kontrolka fai zaczeła migać
    2 odpaliłem silnik po 20 s sam zgasł
    3 poczekalem aż kontrolka zacznie szybko migac
    4 odpaliłem ponownie trzymałem na stałych obrotach przez 20s (ok.6000rpm) następnie gazowałem przez 10 s i puściłem gaz
    kontrolka jeszcze przez chwilę migała i zgasła po tym szybko wyłączyłem i włączyłem zapłon i według instrukcji powinna migać 5 razy a u mnie ciągle świeciła nie wiem co zrobiłem zle

    Odpowiedz
    • Wygląda że wszystko jest dobrze.
      Standardowo jak włączysz zapłon to kontrolka świeci się na stałe.
      Po włączeniu silnika kontrolka gaśnie po około 5 do 6 sekund.
      Jeżeli silnik pracuje normalnie a motocykl jedzie jak trzeba a nawet lepiej to wszystko jest na swoim miejscu.
      Jak by Cię kusiło znowu kalibrować wtrysk to procedurę już opanowałeś:)

      Odpowiedz
  50. No właśnie chyba zle skalibrowałem skoro na końcu całej procedury( punkt o zapisywaniu ustawien wtrysku) kontrolka zamiast migać 5 razy świeci normalnie

    Odpowiedz
    • Uznajmy ten ostatni punkt za mało istotny w tym momencie.
      Czy silnik poprawnie pracuje, w miarę równo na biegu jałowym, dobrze jedzie, kontrolka wtrysku nie kuje w oczy mruganiem czy świeceniem ciągłym?
      Jeżeli odpowiedzi to: tak/tak/tak/nie
      To zostaw ten wtrysk w spokoju i ciesz się motocyklem:)

      Odpowiedz
  51. Jednak zaświeca sie dalej jakiś czas było dobrze i znowu to samo teraz przejechałem się i znowu się zapaliła kręcenie śrubką o której wspominałeś nic nie daje ani w jedną ani w drugą stronę mam już dość powoli tego chinskiego chłamu..

    Odpowiedz
    • Patryk,
      Jesteś w gorącej wodzie kompany i tyle.
      Kiedy się zapaliła, czy z silnikiem coś się w tym momencie stało, przydławił się?
      To raczej ten chiński chłam, jak piszesz powinien mieć już dosyć Ciebie:(

      Odpowiedz
  52. nie dławi się tylko tak jakby gorzej się zbiera trochę

    Odpowiedz
    • a kontrolka, co z kontrolką, kiedy się zaświeciła , świeci na stałe, śrubą kręciłeś zgodnie z instrukcją, czy na początku śruba była wkręcona do końca?
      Nie dostarczasz potrzebnych informacji to jak mam ci pomóc?
      Zrobiłbym to zapewne w 20 minut z jazdą testową a tak bawimy się drugi dzień i nadal nie wiem do końca co się dzieje:)
      To jest dramat.
      Widzę że bardzo daleko ci do mechaniki.

      Odpowiedz
  53. Pisałem Ci już kilka razy że świeci cały czas nie miga..śrubką kręciłem zgodnie z instukcją odkręcałem i żadnych efektów motocykl był odpalony na biegu jałowym w drugą stronę to samo .

    Odpowiedz
    • Ja też już parę razy podałem Ci wszystkie procedury i regulację jakie są dostępne w tym wtrysku i jakoś nie pomogło:(

      Przeczytałeś mój post o tej śrubce, co tam napisałem, rozumiesz jaki efekt daje ta regulacja?
      Kontrolka świeci od momentu przekręcenia kluczyka, nie gaśnie po odpaleniu motocykla i nie gaśnie podczas jazdy?
      Przeczytałeś co to za kod błędu – jest tylko jeden.
      Czy świecenie stałe pojawiło się po twoim wybryku z kalibracją, z jakiego powodu w ogóle zacząłeś machać tym kluczykiem, PODAWAŁEM JAK ODCZYTUJ SIĘ BŁĘDY.

      Moja propozycja dalszych działań:

      Zastanów się nad tym co napisałem, potem przepisz całą procedurę na kartkę, ale z podanymi wszystkimi czasami wykonywania dla każdego kroku, ustaw tę śrubkę tak jak była na początku. Wykonaj cały proces od nowa i pamiętaj że 5 sekund to nie oznacza natychmiast.
      Powodzenia.

      Odpowiedz
      • napisz mi tylko czy te czasy podane w nawiasach to mam się w nich zmieścić żeby nie przekroczyć czy wykonywać daną czynność nie krócej nić czas który jest podany ? Spróbuje jeszcze raz jeżeli się nie uda dam sobie spokój z ta kalibracją a jak będa problemy oddam na serwis.

        Odpowiedz
        • Tłumaczenie z anglochińskiego bywa ułomne, na mój gust to z kontekstu wnioskuję, że należy daną czynność wykonać w określonym czasie dla tego przetłumaczyłem to jako „w przeciągu”. Optymizmem napawa stwierdzenie, że w razie niepowodzenia należy czynnośći powtarzać aż do skutku- brak konsekwęcji błędnego wykonania procedury. Dużo spokoju i wszystko wyjdzie, powodzenia.

          Odpowiedz
  54. ok dzięki wielkie za porady spróbuje jeszcze raz jutro na kilka sposobów nie to dam sobie spokój może tak ma byc.

    Odpowiedz
    • Spróbuj doprowadzić procedurę do końca, jak się uda, to nie powinno już być problemów.

      Odpowiedz
  55. U mnie w sofcie po przekreceniu kluczyka wlacza sie a po odpaleniu gasnie.
    Czasem ma jakis spadek mocy po przejechaniu 5/6km zauwazylem.. Ja mu gaz a on zamiast przyspieszac to zwalnia..redukcje biegow nawet nie pomagaja..musze sie zatrzymac na chwile i po okolo 2/3 minutach juz jezdzi normalnie. Na nierozgrzanym silniku tak sie przewaznie dzieje bo jak dluzej pojezdze to juz wpozadku. Teraz zanim gdzies sie wybieram to odpalam go na pare.minut najpierw i dopiero w droge. Na zimnym jak wyjezdzam gdzies to czasem mi zgasnie jak redukuje i chce przystapic do zakretu..w tedy mu gaz i sie odmula dopiero. Ktos ma.podobne objawy?

    Odpowiedz
    • Jak Ci spada moc to sobie sprawdź czy Ci nie blokuje hamulec tylnego koła typowa usterka w tych motorach już miałem 3 takie przypadki gdzie hamulec blokował tylne koło gdzie nie szło ujechać.

      Odpowiedz
  56. W moim sofcie po przekreceniu kluczyka wlacza sie a po odpaleniu gasnie.
    Czasem ma jakis spadek mocy po przejechaniu 5/6km zauwazylem.. Ja mu gaz a on zamiast przyspieszac to zwalnia..redukcje biegow nawet nie pomagaja..musze sie zatrzymac na chwile i po okolo 2/3 minutach juz jezdzi normalnie. Na nierozgrzanym silniku tak sie przewaznie dzieje bo jak dluzej pojezdze to juz wpozadku. Teraz zanim gdzies sie wybieram to odpalam go na pare.minut najpierw i dopiero w droge. Na zimnym jak wyjezdzam gdzies to czasem mi zgasnie jak redukuje i chce przystapic do zakretu..w tedy mu gaz i sie odmula dopiero. Ktos ma.podobne objawy?

    Odpowiedz
    • Gaśnięcie przy wciśnięciu sprzęgła czy redukcji biegu na zimnym silniku zdarzają mi się w moim Keewayu.

      Odpowiedz
  57. Wie ktoś może czy mozna w nim wyjąć akumulator na zimę ? nie będzie problemu z odpaleniem ?

    Odpowiedz
  58. Akumulator powinien być w pełni naładowany, nie wolno dopuścić do silnego spadku napięcia. Niekoniecznie trzeba go na czas postoju demontować z motocykla, ale należy go doładowywać. Najlepiej do aku podłączyć automatyczną ładowarkę (koszt od ok. 60-70 zł) i na wiosnę nie będzie najmniejszego problemu z odpaleniem silnika.

    Odpowiedz
    • Ja wolę demontować akumulator i trzymać go w zimie w ciepłym pomieszczeniu doładowywując go co pewien czas. Jakoś nie mam przekonania do zostawiania akumulatora w pomieszczeniu gdzie temperatura spada poniżej 0. Ładowarka automatyczna to moim zdaniem coś dla leniwych ludzi którzy mają nadmiar gotówki. Akumulator odpięty od elektroniki i trzymany w ciepłym pomieszczeniu będzie się wolniej rozładowywał i nie będzie wymagał częstych ładowań.

      Odpowiedz
  59. Chodzi mi bardziej o elektronikę silnika wtrysku czy bez zasilania przez tak dlugi czas nie bedzie problemu

    Odpowiedz
    • Witam,
      „elektronikę silnika wtrysku” a co to za cholerstwo, nie wiedziałem ze masz coś takiego u siebie:)
      Po wyłączeniu stacyjki wtrysk nie pobiera prądu – co za różnica czy przez dzień, tydzień czy miesiąc. Jak już, to większy problemem może być ze „zleżałym” paliwem w zbiorniku- lepiej jest, jednak raz na jakiś czas odpalić silnik.

      Odpowiedz
      • Ja nigdy nie odpalam silnika w zimie. Przed zimą zalewam do pełna paliwem. Nigdy na wiosne nie miałem problemu z odpaleniem motoroweru robiąc tak. Ponoć przepalanie w zimie może więcej szkody zrobić niż pożytku. Ostatnio mój ojciec odpalał ogara 205 po 7 latach stania w garażu. Trochę się namęczył bo był problem z zassaniem paliwa z baku ale w końcu odpalił i to na 7 letnim paliwie.

        Odpowiedz
        • Witam,
          Wielka szkoda, że nie dopieszczasz swojego motocykla po sezonie. On tam stoi, taki samotny, zapomniany, nikt nie zapyta go czy ma akumulator naładowany, nikt nie posłucha pomruku silnika. Tak to tylko zwykła żecz zapewniającą tylko trochę frajdy w sezonie i nic więcej.
          Śpij zapomniana maszyno a nusz ktoś łaskawie przypomin sobie o twoim istnieniu jak znów będzie ciepło i wygrzebie cię sposób zwałów pajęczyn.

          Odpowiedz
          • A kiedy pisałem że nie dopieszczam go po zesonie? Ja zawsze przygotowuje moto do zimy. Zawsze jest wypucowany i nawoskowany. Wszystkie miejsca wrażliwe na rdzę nasmarowane a akumulator wyciągany i trzymany w ciepłym pomieszczeniu. Dodatkowo przy keewayu zainwestowałem nawet w pokrowiec żeby się nie zakurzył przez te pare miesięcy. Samotny też nie będzie. Nie trzymam go w stodole tylko w garażu w którym będzie stał też mój stary motorower i samochód. Ja dziennie zaglądam do garażu. Nie będe go jednak odpalał przy minusowych temperaturach na chwile bo to mu tylko może zaszkodzić.

  60. Witam,
    1. Jak masz ujemną temperaturę w garażu to pokrowiec na motocykl to zły pomysł – pod pokrowcem zbiera się wilgoć i powoduje szybsze rdzewienie elementów.
    2. Samochód w zimę odpalasz to czemu nie motocykl? konstrukcja silnika motocyklowego też jest przystosowana do pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Nie wiem skąd ten pogląd o szkodzeniu silnikowi. Olej też masz przystosowany do naszego klimatu 10W40, zapewne to w czym problem?

    Odpowiedz
    • 1. Nie kupiłem najtańszego pokrowca z zwykłej folii plus pokrowiec nie będzie szczelnie okrywał motocykla. Ma odpowiednie wentylacje więc nie powinna się pod nim zbierać wilgoć. Czy sprawdzi się przekonam się po zimie. Gdybym miał piękny, wyłożony płytkami i ogrzewany garaż to pewnie stałby sobie odkryty by cieszyć oko.
      2. Samochodu nie przepalam a jeżdżę nim na codzień do pracy. Nie wchodzę do garażu by odpalić go na parę minut bo mam taki kaprys. To że olej jest przystosowany do naszego klimatu nie oznacza że można motocykl raz na miesiąc przepalać. Przy niskich temperaturach olej robi się gęstszy i potrzebuje więcej czasu by dotrzeć do wszystkich elementów silnika. Jeśli jeździsz na codzień to nie jest to problemem. Druga sprawa to wydech. Na zimnym wydechu po takim chwilowym przepaleniu się wszystko skropli i przyspieszy jego zużycie.
      Każdy robi jak uważa. Jeśli ktoś chce to niech swój motocykl przepala w zimie. Nie zamierzam nikomu tego zakazywać. Ja tego nie robię i nie mam żadnych problemów z odpaleniem na wiosnę.

      Odpowiedz
  61. Witam . napisze mi ktos w paru pkt jak najlepiej przechowywac motorek w zimie bo nie mam zamiaru nim w tedy jezdzic . trzymam go w garazu pod zwykla poszewka puki co. Chce kupic ta ladowarke i trzymac aku w domu. Jakas konserwacje mu zrobic? ? Jakie srodki do tego sie sprawdzaja zeby ochronic przed rdzewieniem?.

    Odpowiedz
    • 1. Do elementów lakierowanych sealant w paście Finiskare HiTemp jest dostępny w małej próbce 59gram stosuje nawet na obręczach w samochodzie. Wystarczy na lata świetlne. Do tego aplikator okrągły żółty tzw. słoneczko. Nakładasz jak najcieńszą warstwę. Odczekać 5-10 min , zrobić test palcem czy się nie maże i wypolerować.
      2. Jeśli chcesz zrobic korektę lakieru ręcznie aplikator Tri Color i pasta sonax EX 04/06 250ml (60zł) i z 10 różnych mikrofibr. Do odtłuszczania przed woskiem wystarczy najtańszy Boll.
      3. Uważać na rozcieńczenie środków typu APC i degresery oraz piany na myjkach. Mogą zostać plamy np: dekle silnika, półki itp.
      4. Elementy plastik umyć wysuszyć i Koch Nano Magic Plast Care.
      5. Usuwanie smoły, smaru, kleju Mac Prickbort. Uwaga nie wiem jak działa na oringi w łańcuchach. Na piasty, wahacze, zębatki idealny. Wolno paruje więc jest trochę więcej czasu na domywanie plus jakieś gąbki, pędzle szmatki wiadomo póżniej spłukać obficie.

      Odpowiedz
    • Kuba i jak tam twoj soft się sprawował do tej pory lepiej coś czy dalej tak samo ? jezdzisz jeszcze czy już przygotowany do zimy ?

      Odpowiedz
      • Tak jezdze , niewiele ale 800km stuknelo na liczniku. Wszystko wpozadku u mnie , problemy same ustaly i nie boje sie nim jezdzic gdzies dalej.zobaczymy jak pojezdze wiecej. Do zimy jestem przygotowany w razie czego. Pokrowiec zakupilem , ladowarke do aku i jakies tam plyny do czyszczenia i.t.p .. Jak przyjda mrozy to zakoncze jazde . a u ciebie jak tam z twoim?

        Odpowiedz
        • No mój narazie też wporządku odpala zauważyłem że jak nie gaszę przyciskiem awaryjnym tylko kluczykiem to łatwiej odpala zastanawiam się tylko czym go najlepiej zabezpieczyc całego przed rdzą..

          Odpowiedz
  62. Masakra ale wy głupoty piszecie. Po pierwsze primo wtrysk sterowany jest przez sterownik silnika tutaj w tym modelu motoru sterownik fai i jego się w żaden sposób nie reguluje. Po drugie ten motor ma wtyk obd2 i wszystkie testery diagnostyczne zgodne z normą eobd2 umożliwiają diagnostykę tego układu. Sprawdzałem i błędy można bez problemu samemu odczytać oraz bieżące parametry silnika. Po 3 wtrysk jest lepszym rozwiązaniem niż gaźnik a w przypadku gdy padnie wymienia się na drugi i działa dalej bez żadnego programowania. Winą tego, że na ciepłym ciężej pali ten motor jest to, że luz zaworowy się zmniejsza i zawory nie domykają się do końca przez co część kompresji ucieka przez niedomknięty zawór. Po regulacji zaworów po przejechaniu 1500km problem z zapalaniem zniknie. Oto cała filozofia a Wy piszecie jakieś głupoty, że wtryski padają itp. Układ wtryskowy w tych motorach jest prosty jak budowa cepa sterownik ecu, wtrysk, sonda lambda, czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy i to cały układ wtryskowy i sterowniczy który tym steruje. Przy czym wszystkie parametry można podejrzeć za pomocą komputera i urządzenia diagnostycznego. Jedyną bolączką tego modelu jest blokujące się tylne koło i to jest wada raczej fabryczna ponieważ już w 3 takich motorach miałem z tym przypadek oraz padający pływak (wskaźnik paliwa) w baku przez co albo nie pokazuje wcale ile jest paliwa albo skacze na nierównościach.

    Odpowiedz
    • Witam,
      Drogi kolego,
      W kwestii pisania głupot to troszkę pokory by się przydało:
      – ” Po pierwsze primo” ( kabaretowy żart jak pamiętam) to to samo tylko raz po polsku i raz po włosku czyli masło maślane:(
      – „ten motor ma wtyk obd2” nie słyszałem o wtrysku obd2 ale za to jest standard komunikacji podzespołów pojazdów mechanicznych służący do ich diagnostyki i kontroli :
      https://pl.wikipedia.org/wiki/OBD

      – ten wtrysk ma, jednak jedną regulację o której obszernie pisałem powyżej.
      W zasadzie, do tego wtrysku nie jest potrzebny komputer ponieważ wszystkie kody błędów są podawane przez odpowiednie „mruganie” kontrolki silnika.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz
      • Wita.
        * podzespołów elektronicznych, oczywiście – sterowników wtryski, komputery pokładowe, sterowniki ABS itp.

        Odpowiedz
      • Właśnie, że kolega SOft 2 ma rację. Ja serwisuje te motory i nie ma czegoś takiego jak regulacja wtrysku w tym motorze. To co ty napisałeś to nie jest regulacja wtrysku tylko procedura którą wykonuje się po zgraniu i wgraniu nowej mapy do ecu po tuningu. Wtrysk OBD2 ? www Ty chyba nie masz za bardzo pojęcia a się najwięcej wypowiadasz. Nie ma czegoś takiego jak wtrysk OBD2 zresztą jak byś przeczytał ze zrozumieniem co SOft 2 napisał to byś wiedział, że mu chodziło o wtyk OBD2. Czasy zwierania spinaczem pinów w obd2 i liczenia mignięć kontrolki na liczniku już dawno minęły. Co do ciężkiego zapalania na ciepłym czy po zgaśnięciu to sobie posprawdzajcie luz zaworowe a nie wtrysk obwiniacie. Tyle w temacie.

        Odpowiedz
        • Dokładnie to jest procedura podczas wgrywania i zgrywania mamy z ecu czyli tuning.

          Odpowiedz
          • Witam,
            Co do wtrysk/wtyk to mój błąd, przepraszam.
            Co do procedury rekonfiguracji to nie jest to ta regulacja o której pisałem.
            Jedyna regulacja o której pisałem, dodając że wszystkie parametry są zapisane w sterowniku i nie podlegają żadnej modyfikacji z wyjątkiem tego jednego zewnętrznego nastawy, który dokonuje się tylko na wyraźną informację że strony wtrysku o jej nieprawdłowości.
            Skoro nie odróżniacie tych dwóch, jakże różnych czynności to życzę powodzenia w serwisowaniu i zawsze zadowolonych klientów.

          • Gubisz się w zeznaniach raz piszesz, że wtrysk się reguluje a raz, że nie. Układ wtryskowy bynajmniej w Romecie Soft Choper 2 się nie reguluje za pracę układu odpowiada sterownik ECU FAI który steruje układem. To samo z biegiem jałowym nawet w instrukcji pisze jak krowie na rowie, że w tym modelu się nie da regulować biegu jałowego bo za to odpowiada sterownik silnika.

  63. Witam,
    Litości, Medusa proszę przeanalizuj, może nie moje wpisy tylko stronę o wtrysku którą podałem, a może mój wpis dużymi literami właśnie o tej jednej , jedynej, regulacji jaką można w tym układzie zasilanie wykonać( układ zasilania to nie tylko sam wtrysk).
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  64. Siema,
    Mam pytanie odnośnie tego motoru czy ktoś z Was rozwiązał problem blokujących się hamulców tarczowych ? Po przejechaniu kilku km oczywiście używając tylny hamulec blokuje się tylny hamulec w taki sposób, że nie można ujechać motorem. Pomaga dopiero odkręcenie i odpowietrzenie hamulca tylnego lub przedniego. Sytuacja co jakiś czas się powtarza zauważyłem też że nieznacznie blokuje przednie koło. Z początku myślałem, że to zapowietrzony układ ale jest odpowietrzony i nadal coś takiego występuje. Wygląda to tak jak by pompka tylnego hamulca nie puszczała z powrotem płynu po puszczeniu hamulca. Widziałem, że ktoś pisał że coś takiego też miał ale nie było odpowiedzi jak sobie z tym poradzić.

    Odpowiedz
    • Witam,
      Pedał hamulca nie opiera się czasami o układ wydechowy, jest tam mały luz?

      Odpowiedz
      • Nie opiera.

        Odpowiedz
        • Ok, a masz regulację na nożnym hamulcu? Obniżył bym pedał o 1cm i sprawdził czy problem wystąpi.
          Jeżeli nie chcesz tego robić samemu to pojedź do serwisu. Oczywiście może też być wadliwa pompa hamulcowa, ale od tego masz gwarancję.

          Odpowiedz
    • No proszę. Kolejny gniot, czyli blokowanie kół. To już jakaś szopka z tymi motocyklami euro4. Jaki ci silnik nie zapali przez wadliwy wtrysk, to nawet nie zapchasz sprzęta do domu, bo hamulce zblokują koła. Żenada!

      Odpowiedz
      • To znowu może być wina montażu u dealerów. Jeżeli klocki choć trochę ocierają (brak luzu na nożnym hamulcu) tonw końcu płyn się zagrzeje. Zwiększy objętość i zatrzymać koło. Nie nagle, tylko stopniowo

        Odpowiedz
        • Być może jest to wina kupców handlujących motocyklami z Chin, ale nie do końca. Cóż może zrobić kupiec, złożyć motocykl a i tu nie za dużo. W moim głębokim przekonaniu winę ponosi producent. Z powyższych tu i nie tylko tu wpisów wynika, że moje obawy o jakość czajnaszajs potwierdzają się. Chińczycy, jak widać na załączonym obrazku nie radzą sobie z norma EURO4. Dopóki był gaźniki jaoś to szło, wtryski juz nie. Oosbiścei zaczyna budzic mój niepokój jakość motocykli spod zanków BMW, Yamaha, Benelli, które również, jak tu nie jeden raz przekonywano, produkowane są w Chinach. Jeżeli mają onie takie problemy z klasą 125, to strach się bać co jest w wyższych? Ale w sumie nie jest mi ich żal, najwyżej spadnie im sprzedaż i już.
          Nie mogę oprzeć się wrażeniu że Romet czy jak mu tam, podziela moje obawy i dlatego ucieka z Chin do Indii.
          Cóż czajnaszajs pozostanie czajnąszajs.

          Odpowiedz
          • Zauważ, że nawet markowe budzetowe 125 sa drozsze od tych wszystkich Batonow, czy innych Rometow, co jednak przeklada sie na lepsza jakosc. Do tego dochodzi lepsza kontrola jakości i przede wszystkim projekt samego moto. Myślę, że juz niedługo na placu boju wśród motorów do 10 tys. pozostanie tylko Keeway/Benelli no i może Bajaj. Pozostałą resztą nie chcą już nawet widzieć sprzedawcy.

          • Witam.
            Praktycznie wszystko produkuje się w Chinach, nie omija to też mechanizmów szwajcarskich zegarków ( mają taką normę, która pozwala certyfikować mechanizm jako szwajcarski jeżeli posiada pewną ilość części produkowanych w Szwajcarii a reszta Chiny)
            Chińczycy produkują dla większości marek światowych ale najważniejsza kwestia i najdroższa to dopracowanie produktu. Wiadomo dilerzy chcą taniej to i taniej mają. Dla Rometa składa się to co idzie bezpośrednio z taśmy bez specjalnego zaangażowania w obróbkę końcową produktu. Praca maszyn i materiały wychodzą dosyć tanio za to kontrola jakości, dopracowanie produktu, dopasowanie elementów czyli, raczej praca ludzi jest już dosyć droga.
            Mamy więc niedopracowanego Rometa i ten sam model „dopieszczony” i z wyselekcjonowanych części na przykład Honda.
            Ot i cała filozofia, ale można, jak ktoś się trochę zna i ma ochotę dopieścić samemu Rometa i mieć wozidełko o parametrach i jakości zbliżone do Hondy. A co do Euro4, to raczej nie radzą sobie z tymi produktami nasze serwisy a nie producenci, jak wiadomo szkolenie produktowe nie istnieje.

          • Sprzedawca nie tylko składa motocykl ale i powinien zrobić też przegląd zerowy. Jeśli wszystko nie wyjdzie przy tym przeglądzie to późniejsze usterki powinny być usunięte na późniejszych przeglądach. Trudno winić producenta za to że serwis nie chce bądź nie potrafi usunąć jakiejś usterki. Trudno też spodziewać się super jakości po motocyklach za 5 czy 6 tysięcy zł. W końcu z jakiegoś powodu są one tańsze od najtańszych markowych o połowę mimo że te markowe też są produkowane w chinach.
            Keeway przy rks/rkv/tx zaoszczędził na wtrysku żeby nie podwyższać mocno ceny i przez to teraz niektórzy mają problemy z nimi. Nie zdziwię się jak następna wersja rkv będzie mieć już inny wtrysk. Jakoś nie słychać nic o problemach z wtryskami w benelli czy zongshen do których się montuje lepsze wtryski. Jak się chce jakość zbliżoną do markowych to niestety trzeba zapłacić za chińczyka te 8-9 tysięcy. Ja na swojego rkv nie narzekam. Nic się nie odkręca, nie ma problemów z hamulcami, prowadzi się pewnie w każdych warunkach i przy tym spala tyle co nic. Jak na razie mam przejechane na nim 1200 km i w tym czasie jedyny raz kiedy musiałem się zatrzymać w trakcie jazdy by coś naprawić był kiedy odpadła mi ramka z tablicą rejestracyjną.

        • Witam,
          Co do montażu u dilera/w serwisie to odnoszę wrażenie że motocykl jest raczej w 95% złożony. Montaż dotyczy tylko tych elementów które przeszkadzałyby w zapakowaniu produktu w miarę najmniejsze opakowanie do transportu. Wszystkie główne systemy są złożone i powinny być w 100% sprawne. Może kolega Langer uchyli rąbka tajemnicy w tej sprawie. Co innego kontrola systemów, to robi serwis na pierwszym przeglądzie, ale nie jest w stanie znaleźć niedomagania, które występuje po pewnym czasie i nie jest stałe – to już sprawa zgłoszenia przez użytkownika i warunków gwarancyjnych.

          Odpowiedz
    • Z Twojego opisu wynika, że coś Ci się chrzani na CBS. Napisałeś, że blokuje Ci tył i lekko przód, czyli coś z wysterowaniem CBS-u, albo tylko regulacja pedału, albo jakiś zaworek na pompie się wiesza. Jak moto na gwarancji, to do ASO i niech myślą.

      Odpowiedz
      • Witam,
        Odczucie nierównomierności hamowania w CBS jest raczej złudne, system nie posiada żadnej redukcji siły hamowania pomiędzy przodem a tyłem. Po prostu w przednim zacisku jest jeden tłoczek o małej średnicy a w tylnym dwa większe i z tego wynika różnica.
        Byłbym daleki od udzielania porad dotyczących naprawy układu hamulcowego, to praktycznie najważniejszy system w całym pojeździe i powinien się nim zająć wyspecjalizowany ( autoryzowany) serwis.

        Odpowiedz
        • @www, czy masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, w którym miejscu napisałem, że ma w tym grzebać samodzielnie? Napisałem, że sugeruje udać się do ASO.
          Objawy jak dla mnie wyglądają na problem na pompie, a nie na zacisku, tyle, że nie znam konstrukcji CBS w Romecie, czy jest to jedna pompa i zawór sterujący, czy dwie, dlatego nie się bawi ASO.

          Odpowiedz
          • Witam,
            Kolego @jas13, może coś na nerwy trzeba zażyć?
            Nic do Ciebie nie mam, a jeżeli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to „byłbym” dotyczy mojej osoby a nie twojej ( jak bym pisał do ciebie to użyłbym stwierdzenia ” na twoim miejscu byłbym…” )
            Pozdrawiam.

          • Tak motor ma gwarancję natomiast wszystkie serwisy w mojej okolic są niekompetentne. Byłem na pierwszym przeglądzie po 500km to nie dość, że nie wyczyścili mi wcale filtra (sitka) oleju po przyjeździe do domu musiałem sobie sam wyczyścić gdzie była kupka opiłków, to jeszcze olej zlewali z silnika jak motor stał na bocznej stopce gdzie korek spustowy jest na środku i część starego oleju została. Po całej wymianie olej wyglądał gorzej niż przed wymianą. Gdy się odezwałem to mnie wyprosili z warsztatu i takie mamy kompetentne serwisy u nas. Zgłaszałem, że jest problem bo komputer wyrzuca mi błąd niskiego napięcia w układzie być może wina akumulatora. To pracownik powiedział mi, że tak musi być ten model tak ma. Co jest nie prawdą bo kumpel ma ten sam model motoru i u niego czegoś takiego nie występuje. Zadzwoniłem do drugiego serwisu to mi odpowiedzieli, że z tym mi nic nie zrobią bo nie mają komputera żeby podłączyć motor gdzie wystarczy zwykły interfejs eobd o czym powiedziałem pracownikowi to uzyskałem odpowiedź, że firma romet nie uwzględniła by takiego czegoś bo to nie jej ich komputerem było odczytywane. Takie są właśnie serwisy jak się nie przypilnuje to nic nie zrobią albo nawciskają człowiekowi, że tak musi być albo, że sprzętu nie mają. Dzwoniłem do kolejnego serwisu, że chciałbym przyjechać na naprawę gwarancyjną z tymi hamulcami to gości mi powiedział, że nie ma przeszkolenia i nie może wykonywać napraw gwarancyjnych ale przeglądy gwarancyjne może robić. Normalnie ręce opadają.

  65. Jest regulacja przy tylnym hamulcu. Muszę sprawdzić na drugi raz czy np. jak wyciągnę sworzeń który łączy pedał z dźwignią pompki i opadnie niżej ta dźwignia czy wtedy puści hamulec. Jeśli tak to wtedy będzie jasny dowód, że trzeba wyregulować hamulec. Cały szkopuł polega na tym, że np. jak motor postoi trochę z zablokowanym hamulcem to po jakimś czasie 1-2h samemu puści hamulec. Czy jest tak jak pisze Beniamin Mucha, że płyn się rozgrzewa i zwiększa swą objętość, chociaż raczej nie powinno coś takiego występować ponieważ płyny są odporna na w miarę wysoką temperaturę chyba, że woda jest w płynie ale to jest nowy płyn i nowy motor. Dziwny objaw. Moich 2 znajomym też na te same modele rometów kupione praktycznie w tym samym czasie i mają ten sam problem z hamulcem. Dziwne jest to, że do 500km wszystko było ok później zaczęło się to chrzanić. Dodatkowo padają pływaki od wskazań poziomu paliwa albo nie pokazują wcale (stan zero) albo wariują na dziurach. Warto też sobie inaczej zamontować klakson, ponieważ gdy amortyzator dobije niżej to klakson uderza w przedni błotnik. Na początku myślałem, że to coś w lagach wali a się okazało, że klakson uderza w błotnik. Ogólnie przejechałem już 1350km tym motorem i jak na razie odpukać po za tym hamulcem i wskaźnikiem poziomu paliwa to nie mogę narzekać. Jest nie raz problem z odpalaniem na ciepłym, że trzeba trochę dłużej pokręcić ale to jest raczej wina luzów zaworowych.

    Odpowiedz
    • Witam,
      Tak, Beniamin ma rację.

      Odpowiedz
      • Skręciłem to cięgiełko o 0,5 cm teraz pedał hamulca bierze trochę niżej ale może nie będzie już problemu z tym blokowaniem się hamulca bo ta gumowa grucha czy jak to się nazywa będzie miała więcej luzu o ten 0,5cm. Czyli z tego co pisaliście to wnioskuje, że płyn hamulcowy pod wpływem temperatury rozszerzał się przez co opierał się o to cięgiełko które teraz opuściłem niżej i całe ciśnienie szło na tylni i przedni zacisk przez co blokował się hamulec. To by się akurat mogło zgadzać, ponieważ jak motor trochę postał (płyn się schłodził) to hamulce sam się odblokowywał. Zastanawia mnie tylko to dlaczego przez pierwsze 500km nie było problemu z hamulcami a teraz takie cyrki. W instrukcji pisze, że luz pedału hamulca powinien mieścić się w granicach: 10-15mm Dokładnie jest coś takiego napisane, że: „wciśnij pedał hamulca ręcznie aż poczujesz opór i sprawdź czy luz mieści się w wyznaczonym zakresie”. Teraz nie wiem jak to zrozumieć czy 10-15mm to ma być luz od górnego położenia pedału aż do wciśnięcia do oporu pedału czy do pierwszego oporu odkąd zaczyna „brać” hamulec.

        Odpowiedz
  66. Zastanawiam się nad kupnem w przyszłym roku tego oto modelu. Wykorzystywałbym go do jazdy po średnich wiejskich drogach. Obawiam się o komfort jazdy po takim terenie. Da radę? Chciałbym nówkę, mam do wydania max 5000zł i ten Romet najbardziej mi się podoba…

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>