Model RX Street to brat bliźniak modelu Romet RX Tour. Jak nazwa wskazuje jest on przystosowany do przemieszczania się po szosie, ale spokojnie da sobie radę również na drodze polnej. Od modelu Tour odróżnia go brak gmoli, aluminiowe obręcze kół oraz opony o szosowym bieżniku. Oba RX-y produkowane są dla Rometa jako OEM przez firmą ZNEN. Firma ta oferuje motocykle w rozsądnym stosunku jakości do ceny. W Polsce ZNEN/FOSTI znany jest z produkcji modelu Junak 122 oraz Junak 126. Zresztą łatwo można zauważyć, że model RX ma taki sam zestaw zegarów oraz taki sam silnik jak Junak 126.
Oferowany przez firmę Romet model posiada już oświetlenie w lampie przedniej wykonane w technologii LED, co zwiastuje dobrą widoczność w nocy przy niskim obciążeniu prądnicy. Zestaw wskaźników jest tutaj dokładnie taki sam jak w modelu Romet ZXT 125. Obok prędkościomierza mamy, obrotomierz, wskaźnik zapiętego biegu oraz wskaźnik poziomu paliwa. Brakuje jedynie licznika przebiegu dziennego.
Zastosowany silnik to oczywiście kolejna wariacja na temat znanej u nas już jednostki OHV kopiowanej z Hondy CG. Romet podaje też że silnik posiada wałek wyrównoważający. Jednostka ta według informacji zawartej na stronie Rometu generuje 9,82KM co przy wadze motocykla wynoszącej 118kg daje zadowalające osiągi jak na te widełki cenowe. Ciekawostką jest zastosowana pokrywa silnika od strony sprzęgła, jej wygląd sugeruje ,iż silnik ma filtr oleju, jednak w najlepszym wypadku pod deklem znajdziemy dostęp do pompy oleju. Dla tego typu silników, z taką pokrywą, istnieją w Chinach zestawy umożliwiające łatwy montaż chłodnicy oleju.
Podsumowując, model ten w zasadzie nie wprowadza na nasz rynek nic nowego oprócz przedniej lampy w technologii LED. Jest to po prostu kolejny naked który być może będzie bezpośrednim konkurentem Junaka 126. Motocykli tego typu mamy już w Polsce do wyboru całe mnóstwo. Ale wiadomo, od przybytku głowa nie boli, choć z drugiej strony im większy wybór tym trudniej się zdecydować.
zdjęcia: romet.pl
Dane techniczne:
Cena Cena producenta, lub cena rynkowa za używane | 4999 |
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | |
Skrzynia biegów | |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar koła przedniego Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa | |
Rozmiar koła tylnego Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa |

RURU
Wygląda ciekawie, fajne felgi i dobrze, że silnik malowany jest na czarno.
Anonim
Witam wszystkich
Kupiłem powyższego rometa tylko w wersji Tour Enduro 125 na tych wakacjach
Plusy – wygodny, zwinny, enduro, wygląd ok, duży jak na 125, spalanie ok 2-2,5L/100km
Minusy – dramatycznie słaby tylni hamulec (przydał by się dwa razy lepszy), moc 9KM i prędkość max 85km/h może 90 w porywach z górki a przelotowa z 70km/h (przydało by się do tego motorka 12,5-13,5KM i byłoby idealnie)
Wniosek
Polecam!!!!! Super motorek i super frajda!!!!
Co bym zmienił
1. koła na 16 cali
2. tylni hamulec x2
3. moc 12,5KM do 13,5 KM
4. poprawił wygląd tłumika
I mamz idealne Enduro w klasie 125
Pozdrawiam
TESTER MOTORÓW
med
Dziwi mnie że w wersji street brakuje mocowania gmoli takich jak są w wersji tour.
Czy ktoś wie czy jest jakaś alternatywa na wypadek wywrotki?
Pozdr.
VISATEX
Witam!
Jako serwisant i detalista możemy powiedzieć, że Romet RX Street jest chodliwym modelem i dużym konkurentem w tej cenie. Dużo osób interesuje się tym modelem, ponieważ jest jednym z najtańszych z WAŁKIEM! A to duży plus. Póki co nie serwisujemy go dużo (nie licząc przeglądów gwarancyjnych).
Podsumowując – jest to dobry model!
VISATEX – WROCŁAW
http://www.skuterymotocykle.pl
Anonim
witam wszystkich. jestem zainteresowany tym moto jednak mało jest komentarzy od użytkowników tego romka co do silnika ( k125, zk125) to wygląda na to że nie do skatowania, ale jestem ciekaw jak reszta, rozważam też junak 123 ale chyba romcio bardziej mi się podoba, wszystkich użytkowników proszę o radę
Anonim
jak też wszystkich którzy posiadają jakąkolwiek wiedzę
Rade( wcześniej anonim)
hej ludziska pomóżcie
Anonim
Ciężko coś powiedzieć bo to nowość i mało ludzi tym jeździ. Napisz ile chcesz wydać a pewnie chętni się znajdą aby Ci doradzić.
Może keeway? Silnik mocniejszy od junaka 123 i solidna marka
http://allegro.pl/promocja-keeway-tx-125-ccm-super-moto-enduro-i6552009701.html
Langer-Tychy
Ale na jaką pomoc liczysz?
Radek
Wracając do tematu
1 chcę wydać ok 5k
2 kolejny 1 k na ciuchy ( kask, kurtka itp)
3 w tej chwili do roboty mam 30 km i jazda autem 9l/100 mnie dobija
4 chyba wole nowego chinola niż używany markowy ze znacznymi śladami użytkowania
5 chciałbym żeby mi się podobał i tu ukłon w strone rx
6 waże 65 kg 176 wzrost
7 najważniejszy punkt chcę spokojnie spać a nie użerać sir z warsztatami (choć wierm że tu dużo zależy od montarzu w kraju)
8 dużego doświadczenia nie mam w tym sezonie ok 250 km więc waga moto też ważna (wydaje mi sie że lrpiej lżejszy)
9 ciekaw jestem wrażeń zjazdy tym modelem
Chyba mógłbym tak wyliczać bardzo długo ale chyba nakreśliłem moje preferencje jrśli macie jakieś sugestie uwagi to piszcie , będzie miło
I NA KONIEC TEN MODEL JAK I CENA BARDZO MI ODPOWIADAJĄ
Brałem pod uwage divisiona ale skrzynia biegów mnie zniechęciła
Langer-Tychy
Puść sygnała albo zadzwoń na 607688451
Andre
Mam dylemat.Jakie sakwy boczne polecacie do tego modelu?Które ciekawiej się prezentują i są praktyczne,Romet czy Oxford 48l?
bsw
Andre – napisz proszę kilka zdań jak się sprawuje Twój moto. Wady, zalety, jakieś problemy ?
Langer-Tychy
Sakwy są mniej praktyczne od kufra, a przy tym sporo droższe. Jeśli masz bagażnik, zamontuj kufer i będziesz zadowolony. Sakwy montuje się na czopery czy cruisery bardziej dla klimatu i wyglądu niż ze względów użytkowych. Do kufra schowasz np. kask, a do sakwy – już nie.
Daniel
Czy wszystkie rx 125 mają lampę przednią LED ? Mój ma ze zwykłą żarówką. Pozdrawiam.
bsw
RX miał montowane różne modele lamp:
1. Lampa LED ( i jako taka homologowana):
https://motor-x.pl/lampa-przednia-rx-12 … zar,p.html
2. Lampa taka jak w/w LED ale ze zwykłą żarówką zamiast LEDów w środku oraz LEDami pozycyjnymi/obrysowymi
3. Lampa 2 x halogen 9taka zsama jak w modelu ZXT:
https://motor-x.pl/lampa-przednia-z-xt-50125,p.html
To chyba najlepsze rozwiązanie – dwie żarówki halogenowe (Hs1 18W) zapewniają dużo światła, a gdy jedna się spali można kontynuować jazdę.
Sprzedawca w salonie mówił że ostatnio już tylko wariant 3 stosowano. Ledy były kłopotliwe i awaryjne…
A ty masz opcję 2 czy 3 ?
bsw
Lampa 1 poprawny link :
https://motor-x.pl/lampa-przednia-rx-125-touroffstreet-ledoprawzar,p.html
Paweł
Panowie a jak z rejestracją. Chciałem kupić ten motor ale doczytałem się że od 01.01.2016 Jednoślady muszą być wyposażone obowiązkowo w automatyczny włącznik świateł mijania. Na filmie https://www.youtube.com/watch?v=vDuLJ-JBbh8 widać że światła można wyłączyć więc tego włącznika nie ma. Druga sprawa że od 01.01.2016 motocykle powyżej 125ccm muszą mieć ABS a te do 125ccm włącznie CBS (kombinowany układ hamowania). Na stronie romet na zakładce np romet division jest wyszczególnione że Division spełnia nowe normy czyli z rejestracją nie ma problemu. Na oficjalnej stronie rx125 czy street czy tour nic o tym nie ma. Na allegro są do kupienia egzemplarze zarejestrowane przed pierwszym stycznia 2016. Jak rozmawiałem z handlarzami to jeden powiedział że nie ma problemu a z drugim już się rozmowa urwała jak o to spytałem. Jak to jest? Ktoś kupował w tym roku?
Langer-Tychy
W każdym indywidualnym przypadku może być różnie:
– motocykl zarejestrowany przez dilera na siebie (ok)
– motocykl z dokumentem KPP , możliwa rejestracja przez nabywcę (ok)
– pojazd nie zarejestrowany i bez KPP- rejestracja niemożliwa.
Nawet ten sam model z tego samego rocznika może mieć inny status indywidualny, więc nie ma reguły.
Jeśli motocykl z rocznika 2015 lub 2016 nie jest zarejestrowany, ale ma KPP, to możesz kupować bez obaw.
Paweł
Bardzo dziękuję, skrót KPP wujek Google wytłumaczył. Czyli nawet jeśli produkcja jest z 2016 i jest końcówka partii produkcyjnej to idzie zarejestrować. Swoją drogą Romet się nie wysilił skoro model na 2016 rok nie spełniał nowych norm. Huk z tymi włącznikami świateł ale układ cbs to by się akurat przydał. Dziękuję za pomoc i do zobaczenia na drodze.
Andre
Własnie przekroczyłem 1500 km.Mam dylemat,czy jechać na przegląd gwarancyjny,bo po 500 km przy wymianie oleju,nalali go za mało,łańcuch naciągnęli jak strunę.Czyli musiałem zrobić przegląd po przeglądzie.Chyba dam sobie spokój,kupię Motula 10w40 i jazda dalej.Jedyną usterką jaką miałem to pękła mi stopka centralna,(trochę mnie to zaskoczyło),ale pospawałem i dwa razy przepaliła mi się żarówka świateł mijania (Awina,może polecicie jakąś lepszą).Na dalsze wypady dokupiłem sakwy Oxford 48 L i mały tankbag 7L na drobiazgi też Oxford.Ogólnie jestem zadowolony!
Radek
Witam ponownie , chciałrm i zakupiłem w kwietniu i nie żałuje
Najpierw kilka słów ogólnie przy przebiegu 1500 km
1. V max 110 choć przyjemność z jazdy przy 85-90
2. Spalanie 2,45
Wady:
Za wysoko ustawiony hamulec nożny ( ustawiony przy 1 serwisire) zapewne wina składającego (ale nie sprawiało to jakiś problemów)
Po ok 1200 km zaczrła mi mrygać przednia lampa ( poluzowane styki – rozkręciłem lampę podoginałem blaszki jest ok a nic tak nie cieszy jak pogrzebać przy własnym rmaku
Zalety:
Niski spalanie
Bardzo zwrotny
Bardzo lekki
Swoboda prowadzenia ( chodzi o pozycje za kierownicą – krępel nie napitala jak na ścigaczu po przejechaniu 100 km)
I na koniec : choć to chińczyk to albo dobrze poskładany albo po prostu mit się nie srawdza
Polecam i nie żałuje że kupiłem romka a nie jakąś japińską używke
mormonek
Jaki olej polecacie do tego motoru? Słyszałem o dobrych opiniach na temat Castrol Power Racing 10W50..To pełny syntetyk.. Czy taki olej można stosować w tym motorze, czy lepiej pozostać przy półsyntetyku? Przy różnicy w cenie rzędu kilku PLN wolę wybrać lepszy olej. Proszę o poradę
rawla
Dokładnie taki, jaki przewidział producent pojazdu. Przeczytasz o nim w instrukcji obsługi swojej maszyny.
mormonek
Dzięki za odpowiedź, ale w instrukcji jest napisane „olej 10W40 do silników 4T”
Jak poszukałem na internecie, to olejów motocyklowych do silników 4T jest 3 rodzaje. np. Liqui MOlY 10W40 MINERALNY, ale jest też CASTROL POWER RACING 10W40 SYNTETYCZNY… i tu jest moje pytanie: jako olej lubi ten silnik? Minarał, czy syntetyk? Nadmieniam, że silnik ma przejechane dopiero 200km i właśnie na pierwszym przeglądzie chcę zalać ten olej, o który pytam
Beniamin Mucha
Tutaj szkół jest kilka
1) Ten silnik został przez hondę zaprojektowany dla krajów „trzeciego świata”, co oznacza że pojedzie na każdym dostępnym oleju silnikowym bez szkody dla silnika. Z tego też tytułu nie dawano filtra oleju, tylko zalecano częstszą wymianę.
2) Silnik ten niezależnie czy będziesz do niego lał syntetyk, czy półsyntetyk nie przejedzie więcej niż 60 tyś.km, bo przy tym przebiegu ze względu na brak filtra oleju zacierają się łożyska (patrz m.in. Mnich (http://mnich777.blogspot.com/)
3) Na początek nie warto dawać syntetyku, który dobrze chroni gładź cylindra ponieważ motocykl będzie się dłużej docierał.Syntetyk warto wlać po dotarciu, a jeżeli różnica w cenie to kilka złotych , a do silnika wchodzi 0,9 litra, to chyba dla własnego samopoczucia lej syntetyk do ukochanego motorka.
Na ile w tym prawdy nie wiem, bo mechanikiem nie jestem. Może Dawid coś dopowie.
mormonek
I to jest dla mnie cenna informacja 😉
Min. dlatego, że przy zakupie motoru dostałem gratis w postaci mineralnego Liqui Moly 10W40. Teraz wiem, że po 300km mogę nim zalać silnik, a dopiero po dotarciu pewno zacznę lać syntetyk 😉
Co do trwałości silnika – widzę, że długo nim pojeżdżę, bo 60.000 km to zrobię pewno w 10 lat przy mojej jeździe 😉 Samochodem zrobiłem 60.000 w 6 lat, wiec przy sprzedaży pomyślą, że licznik cofany 😉
Anonim
Ipone 10.4 Semisyntetic , Ipone R4000 rs Semi (ester), Ipone Katana Road , Motul 300V Factory Line (FL) i najpopularniejszy Motul 5100 Ester.