Rieju Marathon 125 PRO

Dodaj do porównania
Rieju Marathon 125 PRO

Rieju Marathon 125 PRO to niepozorny sprzęt. Na pierwszy rzut oka wygląda trochę delikatnie, jednak po dłuższej przygodzie całkowicie zmienia o sobie zdanie. W brew pozorom to bardzo solidny sprzęt. Rieju (czytaj Rijehu) to bardzo ciekawa marka, właściwie trudno nazwać tę firmę producentem, bowiem Rieju nic nie produkuje. Motocykle powstają z podzespołów produkowanych we fabrykach rozproszonych po całym świecie. Przykładem może być silnik Minarelli zaczerpnięty z Yamahy WR a gaźnik z Japońskiej firmy Keihin. To jednak nie znaczy, że firmie Rieju brakuje doświadczenia w tworzeniu motocykli. Przyglądając się kolejnym modelom z portfolio, widać bezkompromisową walkę o wysokie osiągi. Potwierdzeniem może być bardzo dobry stosunek mocy do wagi. Podobnie Rieju Marathon 125, to bezkompromisowa maszyna wzbudzająca fontanny endorfin. Mocna, ultra lekka, posiada duże koła i wysoki skok zawieszenia, a to są cechy dobrej terenówki. Wszystko wskazuje na to że jeżeli marzą Ci się emocje związane z odrywaniem kół od nawierzchni, a nie posiadasz prawa jazdy na motocykle, to Rieju będzie jedną z najlepszych propozycji.

Wielu łowców emocji przed zakupem próbuje porównać go do Benyco Tekken 125. Nie tędy droga. Benyco Tekken jest raczej motocyklem typu „adwenczer”, możesz dokupić mu kufry i odkrywać odleglejszą okolicę latając po nieutwardzonych drogach, ale na wyskoki i ciężki teren średnio się nadaje. Natomiast Marathon, to wyższa półka, bardziej surowa, na co wskazuje np minimalistyczny kokpit, czy korek paliwa, który nie zamkniemy na klucz. Zbiornik jest malutki, aby nie lać zbyt dużo paliwa, paliwo przecież swoją wagę ma. Zatem jeżeli w twojej okolicy znajdują się hałdy, żwirownie, bagna, kup Marathona. Jeżeli chcesz pojechać z kolegami do Zakopanego pomyśl o Tekkenie.

Warto dodać że Marathon występuje także w wersji SM czyli SuperMoto – widoczny na zdjęciu powyżej. Supermoto posiada głównie inny rodzaj ogumienia, dostosowany do asfaltu. Opona terenowa, typu kostka, potrafi być zdradliwa na asfalcie.

Więcej o tym sprzęcie powiem Wam Kamil z Luxmot’u.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
16 500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
123
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.089
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
105
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
890
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R21
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>