Piaggio X9

Dodaj do porównania
Piaggio X9

Piaggio X9 to Dreamliner wśród skuterów. Trudno spotkać coś większego i mocniejszego od X9 w kategorii 125. Ten kolos waży 180 kilogramów. Przeciętny skuter w klasie 125 waży ok 120kg. Można by pomyśleć, że tym słoniem nie da się jeździć, ale wcale nie jest tak źle. X9 ma mocny silnik generujący 15 koni (11kW). To maksymalna moc dopuszczalna w ustawie o 125, która pozwala nam rozwijać prędkość 110km/h. Prawdą jest, że konkurencja pojedzie o 10-20kmh szybciej, jednak ten smok ma kilka fajnych cech, za które da się go polubić.

Podstawą jest wygoda. Jak przystało na maxi-skutera mamy tu coś co można nazwać kanapą, i to regulowaną, a nie po prostu siedziskiem. Waga, chociaż obniża osiągi, to poprawia komfort. Zawieszenie w Piaggio jest bardzo dobre. 14 calowe koła nie są największe w swojej klasie ale w tym wypadku świetnie się sprawdzają. Mamy też dużą przednią szybę, którą docenimy jak tylko zacznie padać. Ciekawostką w tym modelu jest to że zbiornik paliwa znajduje się w przekroku. To obniża środek ciężkości, ułatwiając jazdę w zakrętach. Mimo wysokiego przekroku, jest on na tyle płaski i szeroki, że spokojnie możesz wozić nim dużą torbę z zakupami, chociaż skrzynkę piwa raczej nie przewieziesz. W lusterkach masz doskonałą widoczność. Wysokość siedzenia jest niska, co ułatwia zajmowanie miejsca, jak i zatrzymanie na czerwonym. Pod siedzeniem mamy ogromy schowek, mieszczący dwa otwarte kaski, także ten w przedniej części jest duży. Oba są podświetlane. Na wyświetlaczu mamy sporo informacji. Jest temperatura powietrza, zegarek, stoper i coś rzadko spotykanego: licznik kilometrów od włączenia się rezerwy paliwa. Waga pojazdu wymagała zamontowania dużych hamulców, przodu mamy podwójną tarczę 240mm. Zarówno przód jak i tyłu ma dwu-tłoczkowe zaciski, co daje nam większą powierzchnię tarcia, a co za tym idzie szybszą reakcję na wciśnięcie hamulca.

R E K L A M A

Piaggio przechodził kilka liftingów pierwszy w 2003 roku. Najnowszą wersję, Evolution, rozpoznasz po kierunkowskazach w lusterkach.

Wady? Są, dużo pali, 3-4L/100, aczkolwiek przy tej klasie to dla wielu nie będzie problem. Można też się czepiać do plastików, konkurencyjny Suzuki Burgman wykazuje większą dbałość o szczegóły. W przypadku używanego modelu wadą będzie rozbudowana elektronika. Gdy X9 przestanie jechać, możesz mieć problem ze znalezieniem serwisu, który będzie posiadał odpowiednie narzędzia diagnostyczne. X9 fajnie przyspiesza do 60km/h, ale do stówki, rozpędza się już bardzo powoli. Na szczęście pasażer nie wpływa mocno na pogorszenie tych osiągów.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3000 - 6000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
179
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
700
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

4 komentarze

  1. Długość 2,130 mm

    Odpowiedz
  2. Dodać można jeszcze że w kufrze znajduje się gniazdo zapalniczkowe co jest fajną rzeczą. Pozycja siedząca jest rewelacyjna i nawet wysoka osoba (ja mam 183cm) spokojnie może wyprostować nogi w dłuższej trasie. Dodatkowo można sobie dokupić do niego „kocyk” na nogi aby nam nie marzły na jesień. Jest to o tyle sprytne, że wdmuchiwene jest pod spód ciepłe powietrze z za chłodnicy. Natomiast u mnie (wersja przed liftem) przedni schowek nie jest podświetlany.

    Odpowiedz
  3. Hej. Dodam, że mam 186 cm wzrostu 107 kg wagi i co najważniejsze nie wyglądam na nim jakbym go zabrał młodszemu bratu. 125 t-ka zbiera się b.dobrze tak do 80-90 km/h, więc jadących 80 km/h spokojnie wyprzedza, później trochę gorzej ale przy jej masie i mojej uważam, że super się zbiera. Wygoda i radocha z jazdy. Polecam

    Odpowiedz
  4. Witam. Mam go i jako „wielki” człowiek (168 i 70kg wagi) jestem bardzo zadowolony. Czuć, że waży swoje przy wyprowadzaniu z garażu, ale podczas jazdy rekompensuje pewnością prowadzenia, dobrym wyważeniem, trzymaniem w zakrętach etc. Nie jest to typowa „wąska osa”, więc trzeba mieć to na względzie przy przeciskaniu się między mało rozgarniętymi kierowcami samochodów. Do miasta, do „małej” turystyki, a przede wszystkim „dla przyjemności” wspaniały skuter!. Jeżeli nie przeszkadza komuś spalanie na poziomie 3,5/100km, umiarkowane przyśpieszenie i ” nie za duża” prędkość, a ceni sobie wygodę i luzik :-), to szczerze polecam, …”będziesz pan zadowolony”

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>