Piaggio New Fly 125

Dodaj do porównania
Piaggio New Fly 125

Biorąc po uwagę przekrój cen nowych markowych skuterów, cena tego modelu jest całkiem przyzwoita. Za salonowego Piaggio Fly zapłacimy ok 11 tys zł. Mimo względnie niskiego budżetu, znajdziemy w nim kilka smaczków.

Z designerskiego punku widzenia, wpada nam w oko chrom, który otacza przednią lampę oraz osłonę tłumika. Ciekawy i chyba już trochę typowy dla Piaggio, jest swego rodzaju „krawat” w przedniej części. Poza tym nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jeżeli chodzi o aerodynamikę, to przy większych prędkościach (max 115km/h) w okolicy nóg, zacznie nam wiać i chłodzić nogi, zatem nie polecamy go, jeżeli w drodze do pracy, jedziesz ekspresówką. Tym bardziej, że nie posiada on przedniej szyby.

R E K L A M A

Pod względem technicznym, znajdziemy trochę więcej zalet. W 2012 roku silnik przeszedł kompletną rewitalizację. Od tej pory jest ekonomiczniejszy. Producent podaje, że spalanie zaczyna się od 2L na 100 km, ale to jest minimalne spalanie przy stałej prędkości. A przecież w mieście regularnie hamujemy i startujemy, a wtedy spalanie może podskoczyć do 3L. Na moc rzędu 12 kM, pracuje 4-suwowa jednostka napędowa. W głowicy jest 1 wałek rozrządu i 3 zawory. Producent skupił się na tym, aby w silniku zminimalizować tarcie. Po przejechaniu się tym skuterkiem, zauważamy, że nie jest to szlifierka z szalonymi obrotami. Tym bzykiem, nie obudzisz o 6 rano sąsiadów, wyjeżdżając do pracy. Dzięki temu, że charakterystyka pracy tego silnika wygląda dobrze w dolnym zakresie obrotów, jazda staje się delikatna i nie nerwowa. Być może nie zostawisz w tyle innych uczestników ruchu, ruszając z pod świateł, ale na pewno nikt nie będzie się na ciebie denerwował. Bez problemu także go wyhamujesz, ma bowiem świetne tarczowe hamulce.

Komfort jazdy jest po prostu przyzwoity. Fly ma małe, 12 calowe koła. Z tyłu znajdziemy amortyzator typu monoshock.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy: 11 000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.9
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.1
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
128
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
3
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
12
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
12

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

2 komentarze

  1. Witam dziwne dane podajecie moj fly 125 cc jedzie jakies 115 do 120 km po autostradzie ale trzeba czekac jakies pare minut by sie rospedzil do tej prędkość

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Poprawiłem, dzięki. Faktycznie zaszła jakaś pomyłka. W tekście podałem vmax 115 a w tabeli jakieś bzdury były.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>