Piaggio MP3 300

Dodaj do porównania
Piaggio MP3 300

Piaggio MP3 to motocykl, który na dzień dzisiejszy wydaje się najrozsądniejszym trzykołowcem, którym można się poruszać posiadając prawo jazdy kategori B. To ze względu sporą dostępność używanych egzemplarzy. Ładną empetrójkę możemy kupić dysponując kwotą ok 8-10 tys zł.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
32 990
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
15.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
21.07
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
270
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.057
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
130
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2225
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R13
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/60 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

8 komentarzy

  1. Patrząc na dane techniczne tego skutera (przynajmniej w tej wersji) to wolałbym kupić 125kę.
    Dlaczego ?
    Bardzo wysoka masa na mokro – stosunek mocy do masy na poziomie motocykli 125.
    Wiadomo, że start ze świateł będzie o niebo lepszy niż w 125, ale już prędkosć przelotowa niewiele większa, poza tym na trasę taki skuterek i tak się średnio nadaje.
    Dochodzą jeszcze koszty eksploatacji – skomplkowane przednie zawieszenie, dodatkowo trzeba wymieniać 2 opony z przodu po zużyciu.
    Poręczność przy przeciskaniu się w korku też wydaje się wątpliwa w porównaniu z lekką 125.

    Odpowiedz
    • Tylko, że ten skuter był w ofercie również w wersji 125cc

      Odpowiedz
      • Chodziło mi raczej ogólnie o jakąkolwiek 125kę zamiast MP3, nie że zamiast Piaggio 300, Piaggio 125.

        Odpowiedz
  2. Jeszcze jest Yamaha Tricity 125.
    Trójkołowe skutery są dla tych, którzy mają problem z utrzymaniem równowagi.

    Odpowiedz
  3. jak już brać i móc bez prawka to 400-500 cm3……

    Odpowiedz
  4. Czytam, że od 22.12.2018 roku, można jeździć na kategorie B trójkołowcami bez względu na ich pojemność. Nie widziałem ich z bliska. Czy ktoś mi powie, czy osoba o wzroście 190 cm i wadze 100 kg odnajdzie się na takim skuterze?

    Odpowiedz
  5. Z takimi gabarytami to tylko varadero

    Odpowiedz
  6. Za 8-10k kupujesz zajeżdżoną padakę z Włoch, w którą trzeba włożyć co najmniej 10tys. albo więcej. Samo zawieszenie przednie może pochłonąć 4tysie.
    Mój kolega kupił podobnego i dzielącego mnóstwo części z tym Piaggio – Metropolisa 400i z 2014r za 11tys. z Hiszpanii, z rzekomym przebiegiem 32tys. km. Do zrobienia był zajechany silnik, sprzęgło, wariator, zawieszenie przód i tył, opony do wymiany, wszytskie części eksploatacyjne i kilka niespodzianek, wydech padł na sam koniec robót, wyszło go dodatkowo 14tysi (czyli w sumie 25tys za 4letni skuter). To ja już bym wolał za 32 kupić nówkę tego Piaggio albo z tak dużym budżetem poszukać jakiejś nowej 125-tki wyższej klasy na dwóch kołach.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>