Malaguti XTM 125

Dodaj do porównania
Malaguti XTM 125

W 2019 roku na Warsaw Motorcycle Show zaprezentowano całą linię modelową klasy 125cc marki Malagutti w tym motocykl typu XTM 125. Ten motocykl na pewno spodoba się wszystkim tym którzy oczekują od 125-tki 15 koni mechanicznych – cała linia modelowa klasy 125 napędzana jest silnikiem Minarelli (lub Piaggio-Zongshen) osiągającym właśnie wartość graniczną dopuszczalną przez ustawę o ruchu drogowym. Do tego wszystkiego motocykl waży tylko 124 kg to daje świetny stosunek mocy do masy co wróży świetną zabawę w terenie, do tego łatwo będzie motocykl podnieść po ewentualnym upadku.

Jeżeli chodzi o dalsze trasy to ten motocykl nie będzie zbyt wygodny ze względu na dosyć wąską kanapę, tutaj lepiej dopłacić i nabyć model Malaguti Dune 125. Malaguti XTM 125 za to świetnie sprawdzi się w terenie, producent na przedniej osi zamontował seryjnie 21 calowe koło. Na tylnej osi mamy 18-tkę. Obie opony są typowo terenowymi kostkami – będą pięknie „gryźć” kopny piasek, ale trzeba będzie uważać na asfalcie.

Dla tych którzy szukają głównie motocykla do przemieszczania się w ruchu miejskim Malaguti przygotowało model XSM125 z mniejszymi kołami, oponami szosowymi oraz mocniejszym hamulcem przednim. Niestety dla niższych kierowców XTM może okazać się za wysoki – przed zakupem koniecznie trzeba się przymierzyć.

Za komfort jazdy po dziurach zadba przednie zawieszenie up-side down oraz tylne monoschock. Motocykl zatrzymuje układ hamulcowy typu CBS. Zupełnie nie rozumiem jednak dlaczego w wersji terenowej producent zdecydował się na przednim kole na standardową tarcze hamulcową o średnicy 260mm a w wersji Super Moto 300 mm. Na tylnym kole zarówno model XSM jak XTM mają zamontowane tarcze 218mm.

Importerem Malaguti w Polsce jest firma 4cvmoto.pl.

Marka Malaguti ma wieloletnią historię, bo powstała w Bolonii, we Włoszech w 1930 roku, i jak to zwykle bywa, produkowała rowery, a dopiero w późniejszym czasie motorowery i motocykle. I wszystko było by w porządku gdyby nie to że firma w roku 2011 ogłosiła upadłość i wygasiła produkcję. Aktualnie Malaguti należy do Austriackiej grupy KSR. Ta ostatnia od wielu już lat zajmuje się sprzedażą motocykli w Europie, od dawna współpracuje z QJ Group (Keeway/Benelli) i sprzedaje motocykle tej grupy pod własną marka Generic. Co znamienne wszystkie nowe 125-tki Malaguti mają „Austriacki” numer VIN należący do KSR-Group, co oznacza że za jakość końcową montażu odpowiedzialni są właśnie Austriacy.

Zachęcam do komentowania artykułu.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
13 500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
124
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.089
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
825
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2140
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R21
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R18

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

Jeden komentarz

  1. Beniamin mniejsza tarcza w XTMie bo hamując nożnym uruchomiamy przód. W terenie zjeżdzając z górki nie chciał bym żeby mi zblokowało przód.(leciałem juz przez Ciekawe jak ta siła jest rozłożona. W tym przypadku CBS to zło.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>