Leonart Pilder 125

Dodaj do porównania
Leonart Pilder 125

Chociaż pierwsze przesłanki o Leonart Pilder 125 były już w 2013 roku, to jednak dopiero w 2016 trafia on na polskie ulice. Ten motocykl technicznie jest bardzo zbliżony do modelu Daytona. Natomiast moim zdaniem mocno różni się stylem. Model Daytona to linia retro z nutką nowoczesności, natomiast Pilder ma odwrotnie, to ultra nowoczesna linia z nutką retro-klasyki.

R E K L A M A

Co tu dużo pisać, motocykl jest piękny, ściąga na siebie uwagę, jest ekscentryczny. O motocyklach tego rodzaju, nie mówi się w kontekście danych technicznych. Nikt się nie zastanawia czy to ma dobre hamulce czy precyzyjną ramę kołyskową. To po prostu ma być na najwyższym poziomie i wygląda na to, że tak właśnie jest. W motocyklach tego pokroju ocenia się smaczki designu. A tych jest cała masa. Można dostrzec np. pojedynczy wahacz. Jest to chyba jedyna 125-tka, która ma coś takiego – wykluczając skutery, które z natury posiadają zintegrowany silnik z kołem. Widzimy też chlapacz wyprowadzony z osi koła, a nie z ramy. Fragment ogromnej opony między zadupkiem a chlapaczem jest odsłonięty. W przeciwieństwie do Daytony, Pilder otrzymał wahacz i amortyzator monoshock skrzętnie ukryty pod siedzeniem. Poza tym mamy bardzo wąską kierownicę i nisko położone siedzenie. W oko wpada także minimalistyczne oświetlenie tyłu. Aż dziw, że otrzymał europejską homologację, przecież rowery mają większe światło. Do całości jakoś tylko tak nie pasuje mi przednie światło. Jest po prostu zwykłe, normalne, dupy nie urywa.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
17 900
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
145
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.076
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
A kto by się tym przejmował?!
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

4 komentarze

  1. Ja pierdziele dodalibyscie bardziej popularne motocykle ktorych brakuje w katalogu a nie jakies pierdopardy ……

    Odpowiedz
    • Adam nie każdy chce jeździć motocyklem takim jak wszyscy inni. Ja mam skuter 125 – bardzo popularny model, używam go na co dzień, ale właśnie rozglądam się za czymś ciekawszym na weekendowe przejażdżki.

      Odpowiedz
  2. Spalanie będzie na poziomie motocykli Derbi DRD Senda, Mulhacen lub Terra 125 – ten sam 15 konny silnik konstrukcji Piaggio z 6-biegową skrzynią – między 3 a 4 litry na setkę. To znaczy to będzie spalanie realne, bo producent to może podać dowolnie niskie nierealne do uzyskania.

    Odpowiedz
  3. Obawiam się, że opisaliście prototyp, a wersja produkcyjna jest bardziej zachowawcza. Chyba pojedynczy wahacz nie dostał jednak homologacji. Zresztą zajrzyjcie na fejsa polskiego dystrybutora.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>