LeonART Daytona 125

Dodaj do porównania
LeonART Daytona 125

Na polskim rynku pojawiły się pierwsze egzemplarze Hiszpańskiego producenta motocykli LeonART. Na pierwszy ogień idzie Daytona 125. Ten motocykl jest wyjątkowy pod względem stylistycznym, wśród motocykli o pojemności 125. Trudno znaleźć coś innego na czym będziesz wyglądał tak kozacko jak na Leonie. Cała masa chromowanych elementów, siodło przeszyte czerwoną nicią, długi zbiornik, ogromny rozstaw osi i potężne 21-calowe koło z przodu oraz mała lampa w stylu chopper, to smaczki, które znajdziesz tylko w dużych crusierach. Długa rama powoduje, że aby jechać tym motocyklem musimy przyjąć pozycję bumeranga, mając wyciągnięte nogi do przodu i garb na plecach. Na dłuższe trasy staje się to niezbyt wygodne, tym bardziej, że zawieszenie także nie należy do najwygodniejszych.

Na pokładzie tego krążownika mamy ekonomiczny, 4 zaworowy silnik, od Piaggio, który rozwija moc 15 koni mechanicznych. Dźwięk z seryjnej rury wydechowej jest zaskakująco poważny. Dudni jak grzmot. Mamy także duże hamulce tarczowe, oraz szeroki laczek z tyłu.

R E K L A M A

Jedynie co może się nie podobać, to prześwity między zbiornikiem a silnikiem. Jednak warto zwrócić uwagę, że w tym designie, chociaż nowoczesnym, zaszyty jest smak retro. A stare motocykle, także miały luz między silnikiem a zbiornikiem paliwa. Wynika to z dbałości o nisko położony środek ciężkości, a nie z braku gustu designera. Niedogodnością jest także kąt pochylenia licznika, przez co odczytanie prędkości jest kłopotliwe. Trzeba nieźle zapuszczać żurawia, chcąc kontrolować prędkość.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy 15 900
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
168
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,1
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
670
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
965
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
21
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
21

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Kozacka maszyna … ale opinie są takie że strasznie można sobie tyłek odbić na tym zawieszeniu …

    Odpowiedz
  2. Co tam tyłek … ale jak to brzmi!!!!

    Odpowiedz
  3. Bardzo podobny jest Junak M16 … ale nie ma pojemności 125 tylko 320 🙁 … fajniej by było mieć logo junaka na zbiorniku zamiast jakiegoś LeonArta

    Odpowiedz
    • No i mamy Junaka M16 125 cm , tylko z innym silnikiem, ale jest o 5 tyś tańszy.

      Odpowiedz
  4. Gdzie w okolicach Warszawy można nabyć nowego?

    Odpowiedz
  5. Na filmiku jest jakiś inny sprzęt niż na zdjęciu – różnią się silnikami. Na filmiku jest dwucylindrowiec a na zdjęciu jest jednocylindrowa jednostka konstrukcji piaggio.

    Odpowiedz
  6. Jestem szczęśliwym posiadaczem Leona od jakiegoś miesiąca i … 1 rzeczywiście twardy, ale miło się prowadzi po dobrym asfalcie 2 trzeba troszkę pobawić się biegami aby płynnie poruszać się po mieście, ale chyba to da się opanować 3 ogólnie polecam (choć jako posiadacz nie jestem obiektywny) – miłe brzmienie, niesamowity wygląd Więcej szczegółów za czas jakiś.

    Odpowiedz
    • Witam. Mi bardzo podoba się ten motocykl (cena nie …). Ale ciągnie mnie do posiadania. Jak się sprawuje, czy rzeczywiście 100 km/h to realna przelotowa prędkość, czy od 100 do 120 jedzie żwawo jeszcze i da się wyprzedzić Tira? Prośba o komentarz.

      Odpowiedz
      • W tym motocyklu jest silnik konstrukcji piaggio dokładnie taki jaki jest montowany w aprilii rs4, derbi terra czy derbi drd. Z tym silniczkiem w mojej derbi terra 100 km/h (rzeczywiste, odczytywane z gps, a nie z licznika) na szóstym biegu uzyskuje się przy niecałych 9000 tysiącach obrotów – i maszynka jeszcze przyspiesza o ile nie jest pod górkę. Prędkości maksymalnej jeszcze nie testowałem, bo jeżdżę praktycznie tylko po mieście, jak będę miał okazję przetestować to napiszę.

        Odpowiedz
  7. Mam daytonę. Prędkość maksymalna z jaką osiągnąłem na prostej drodze to 123 km/h.

    Raczej nie pojedzie szybciej (chyba, że zjedziemy ze sporej górki).

    Odpowiedz
  8. Mam daytonę. Prędkość maksymalna z jaką osiągnąłem na prostej drodze to 123 km/h.

    Raczej nie pojedzie szybciej (chyba, że zjedziemy ze sporej górki).

    Odpowiedz
  9. fajny wygląd kot

    Odpowiedz
  10. Przymierzam się do kupna tej Daytony, czekam na kontakt zwrotny od importera. Trochę obawiam się ceny… Z tą podawaną w tym portalu już się trochę oswoiłem, ale na allegro widziałem oferty, gdzie poszybowała ona do poziomu 17900 🙁
    Jeśli nie jest nazbyt bezpośrednie pytanie, to ile daliście za swoją (wracam się tu do użytkowników – Tomek, Gradek)?
    PS. Gradek jakieś nowe fakty i wrażenia z użytkowania? Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  11. Cena to pół biedy, kosztuje tyle co średnio dobry skuter, ale jak jest z kosztami serwisu? Ile kosztują usługi i części?

    Odpowiedz
  12. Właśnie jak z serwisem i częściami? Do nabycia i zrobienia w polsce

    Odpowiedz
  13. Jak by ktoś napisał coś o tym to dzięki z góry

    Odpowiedz
  14. Witam właśnie nabyłem taki motorek może ktos mi powiedzieć gdzie dostane części chodzi mi o kopułe silnika prawą….

    Odpowiedz
    • Z częściami tragedia nic praktycznie nie. Dobra rada to sprzedawaj go szybko bo niebawem nic juz do niego nie kupisz. Miałem i szybko sprzedałem . Junak m16 125 jest słabszy ale na ta chwile czesci sa wszędzie dostępne . Dobrze Tobie radzę

      Odpowiedz
  15. Jaki problem z częściami. Leo to prawie Junak z chin. Wszystko kupisz… a silnik to Hipster mondial. coraz bardziej popularny, więc z częściami także żadnego problemu nie będzie.

    Odpowiedz
  16. Ma ktos jakies wrazenia po przejechaniu na tym modelu paru tysiecy kilometrow ? Jak z awaryjnoscia ?
    Jezdze na intruderku 125 i ma juz przejechane na nim prawie 32 tysiace kilometrow . jak do tej pory wymienilem jedynie rozrusznik i aku . Reszta chula bez problemu . Boje sie jednak ze to juz lada chwila sie posypie i zastanawiam sie nad Daytona . Pytam sie o wrazenia bo nie chce byc rozczarowany gdy zacznie mi sie supac po 10 tysiacach przebiegu .

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  17. Niczego sie na tym forum nie dowiedzialem wiec poszukalem czegos na brytyjskich forach . Niestety opinie o tym motorku sa dosc slabe . Awaryjnosc to niestety stala cacha tych maszyn a do tego szybko rdzewieja .
    Reasumuja poszukalem sobie kolejnego intruderka . Cena podobna a jakosc bez porownania .

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe jas13

      1. To są komentarze pod artykułem, a nie forum. Forum masz w innej części serwisu.
      2. Leonart Daytona to na rynku polskim biały kruk, więc się nie spodziewaj wielu opinii. Raczej szukałbym właśnie na forach UK, DE, FR, ewentualnie na forum junakdaytona.pl .
      3. W UK wszystkie słabiej zabezpieczone blachy szybciej rdzewieją, bo taki mają klimat.
      4. Sprzedawać moto, które się zna jest sens, jeśli zmieniałbyś markę, pojemność, ewentualnie choppera na nakeda. Bo jak dalej chcesz męczyć Suzę, to raczej zrobić (stopniowo) te remonty, których wymaga i ganiać dalej.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>