KYMCO X-Town 125i ABS

Dodaj do porównania
KYMCO X-Town 125i ABS

W lipcu 2016 roku w stajni Kymco zagościł nowy sprzęt – KYMCO X-Town 125. Nie dziwi mnie, że jest to maxi-skuter. W śród osób, które szukają motocykla 125, przebierają głównie dorośli ludzie mający prawko kategorii B od przynajmniej 3 lat. Nie dziwią więc statystyki, z których wynika, że jeżeli już rozglądamy się za skuterem – to musi to być maxi skuter. W polskiej mentalności utarło się, że na skuterze jedzie albo biedak którego nie stać na auto, albo dzieciak. Ewentualnie jest pijak, któremu zatrzymano prawo jazdy, a w ogóle to na skuterze wygląda się jak na kibelku. To są oczywiście tylko stereotypy, ale przyznacie że coś w tym jest. Tymczasem gdy widzimy kogoś, kto prowadzi duży maxi skuter, wyłamuje się z tego stereotypu. Maxi skuter bowiem kojarzy się z biznesowym stylem, wielkomiejską, europejską klasą. I w tym także coś jest.

Dlatego właśnie Kymco z dumą prezentuje swój nowy sprzęt okraszony nazwą X-Town, który biorąc pod uwagę kształty i cenę, wpisuje się właśnie w tę górną półkę. Jednak moim zdaniem, tych których stać np na Audi RS4, a których nie stać na stanie w korkach, nadal będą zerkać na poczciwego New Downtown’a lub coś konkurencyjnego. A to dlatego, że taki New Downtown jest droższy (a to zaleta dla tych co świrują kasą), ma więcej mocy i jest lżejszy aż o 20 kilogramów. Dlaczego więc powstał X-Town? Z pewnością dlatego, że od 2017 roku będą obowiązywać nowe przepisy. Projektanci Kymco, zamiast modyfikować New Downtowna dodając „kombinowany układ hamulcowy CTS”, zajęli się stworzeniem zupełnie nowej konstrukcji. To dość zrozumiałe. Gdy Unia Europejska postawiła takie wysokie wymagania jak ABS, czy normy spalania euro 4, po prostu trzeba było usiąść do deski kreślarskiej na nowo. Poza tym produkcję X-Towna przeniesiono do fabryki w Chinach, a to też wymusza pewne zmiany, chociażby logistyczne. Jednak czy to oznacza, że Kymciak traci na jakości, tak jak się to się dzieje w przypadku markowych sprzętów? Nie. Bo porównując go z Downtownem, jest to niemalże identyczna konstrukcja, a Downtown pochodzi z Tajwanu – na co wskazuje numer VIN. Zatem X-Town, mimo iż produkowany jest w Chinach, posiada jakość Tajwańską. To na pewno ucieszy nasze portfele, bo dzięki temu zabiegowi jest tańszy aż o 2 tysiące od Downtowna. Ta różnica pozwoli nam na zakup niezłej kurtki i dużą szybę od GIVI, która znacznie poprawia komfort jazdy.

R E K L A M A

Poza tym dzięki temu, że przeprojektowano ten skuter od nowa, mamy do czynienia z fantastycznym design’em. Bardzo podobają mi się zegary i oświetlenie, szczególnie wpada w oko ten ledowy X na tylnej lampie. Jednak spójrzmy prawdzie w oczy, New Downtown, nadal jest modny, a facet to takie stworzenie, które najpierw patrzy na parametry i osiągi, a dopiero potem na design. Tu chciałbym jednak przestrzec przed takim myśleniem. Te parametry wcale aż tak dużo nie dają. X-Town zbiera się bardzo podobnie. Prędkość maksymalna która sięga 110, także nie odbiega od New Downtowna. Zatem jeżeli w duszy gra Ci prawdziwy dusigrosz, który się dorobił kasy, X-Town jest dla Ciebie.

Czy X jest warty swojej ceny? Moim zdaniem tak. Porównajcie go z Hondą Forzą która kosztuje o 4 tysiące więcej, a na której się wzorowano projektując tego Kymciaka.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
16 600
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.56
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
183
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.052
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
785
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
795
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2235
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R14
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/70 R13

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

7 komentarzy

  1. Stosunek mocy do wagi tak jak w Agility City – 0.052KW/kg. Marnie jak na skuter za 15600.
    Niedawno opisywałeś Aprilię SR Max. Takie same pieniądze, a wspólczynnik ten wynosi 0.068KW/kg.
    No i z całym szacunkiem dla marki Kymco, większość ludzi wyżej ceni Aprilię.

    Odpowiedz
  2. Ponad 15 tys za skuter? Sorry, ale dla mnie to szaleństwo! Nawet gdyby było mnie stać, nie zaplacilbym za skuter takich pieniędzy, za tyle można kupić używany ale bądź co bądź samochód.

    Odpowiedz
    • @KLM
      Podejrzewam, że gdyby było Cię stać, myślałbyś inaczej.
      Dla mnie wątpliwością jednak jest czy ten skuter jest warty 15600zł. Wydaje mi się, że Kymco od ok. roku za bardzo szaleje z cenami, ponieważ jakość produkowanych maszyn i renoma marki nie jest na poziomie marek włoskich i japońskich.

      Odpowiedz
  3. jakby cie było stać to byś sobie kupił bo byś miał wyj…na kase!

    Odpowiedz
  4. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Wczoraj sprzedałem kolejnego B-maxa. Ilość przeszczęśliwych użytkowników tego rewelacyjnego, a przy tym taniego skutera ciągle rośnie.

    Odpowiedz
  5. Dawid coś w specyfikacji nie tak z oponami, tylna chyba nie jest 15″ a 13″, ale sprawdź

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>