Kymco New Downtown 125i ABS

Dodaj do porównania
Kymco New Downtown 125i ABS

Kymco New Downtown to najfajniejszy skuter na jakim miałem kiedykolwiek w życiu przyjemność jeździć. Jest absolutnie fantastyczny pod każdym względem. Kupując taki sprzęt poczujesz się modnie, luksusowo i bogato. Taki sprzęt nie kupuje się po to aby trochę „polatać” a następnie przesiąść się na coś większego. New Downtown zostanie w twoim garażu na dłużej. Nawet jeżeli zdecydujesz się zrobić prawo jazdy kat A, nawet jeżeli kupisz sobie „lytrowego Gixera”, ten Kymciak i tak zostanie w twoim garażu, właśnie po to by w pogodną niedzielę pojechać nad jeziorko z kobietą, zrelaksować się jazdą i powiewem wiaterku jaki da się odczuć w kasku typu jet.

Downtown, zwany potocznie Donatanem, ma całą masę smaczków, które stawiają go na najwyższej półce. Mamy wtrysk, ABS, chłodzenie cieczą, przepiękne światła typu „engel eyes”, duży kufer, dużą kanapę i fajne zegary. W kufrze zmieścimy pełny kask i jeta, wystarczy miejsca aby wcisnąć tam jeszcze 2 plażowe ręczniki i krem do opalania. Technologicznie, to także najwyższa półka. Nic tu nie ma prawa skrzypieć, czy się rozkręcać. Mimo iż kręcimy silnik aż do 9 tys obrotów, to nie wyczułem żadnych drgań. Hamulce są znakomite, a przyspieszenie pozwala bez stresu przecinać drogę szybkiego ruchu i to w szczycie. Prędkość maksymalna także jest zadowalająca. 90km/h to dla Donatana bułka z masłem. W dwie osoby polecimy nawet 100km/h a w pojedynkę trochę ponad 110. To jasne, że przy takich prędkościach możemy realizować, najdłuższe nawet, wycieczki zabierając ze sobą pannę. Planując dłuższą trasę proponuję nabyć wyższą szybę od firmy Puig, Givi lub Kappa.

Z drobiazgów które mnie urzekły to światło w kufrze, regulacja odległości klamek do manetki i informacja o średnim spalaniu. Wskaźnik poziomu paliwa jest precyzyjny, na desce znajdziemy też kontrolki informujące o tym że pora wymienić olej, a także o tym że coś zaczyna nieprawidłowo działać w silniku. Dzięki kontrolce „check engine” możemy w porę reagować na ewentualne problemy. Tu naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Takie detale jak precyzja obszycia kanapy, spasowanie plastików, czy też sposób w jaki poprowadzone są przewody elektryczne, przekonują mnie że ten sprzęt został wykonany z największą starannością. Aż dziw bierze że z takiego niezbyt uroczego miejsca jak to może wyjechać coś tak pięknego. Korzystając z Google Maps zwiedziłem sobie okolicę fabryki Kymco w Tajwanie z której to wyjechał ten sprzęt zanim trafił do mnie.

R E K L A M A

Przyznacie że design New Downtowna zasługuje na pochwałę? Najbardziej czarujące są światła, zarówno przednie jak i tylne. Przód przypomina mi trochę skupiony wzrok drapieżnego ptaka który w oddali dojrzał właśnie swoją ofiarę. Tył także budzi skojarzenia, tym razem widzę w nim luksusową limuzyną prezydenta Obamy. Natomiast zegary tworzą przyjemny nastrój wieczorem. Wpędzą cie w poczucie nostalgii. Po ciężkim dniu pracy Kymco New Downtown będzie pobudzał obszary twojego mózgu odpowiedzialne za rejestrowanie przyjemności i nagród.

Czy jest wart swojej wysokiej ceny? Tak, mimo iż kosztuje aż 18 600, to nadal jest tańszy od takich sprzętów jak Honda Forza czy Yamaha X-Max, tymczasem jakością wcale od nich nie odstaje.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
18 400
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
164
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.8
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
810
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
670
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2265
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R14
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/70 R13

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

7 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe JC

    Skoro ma moc 11,03 kW to na kat. B nie pojeździsz tym cudem 🙂

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Oczywiście ma 11kw, wbiłem 15 koni i kalkulator policzył ten przecinek. Poprawiłem.

      Odpowiedz
  2. Czy jest ktoś w kraju, kto posiada new Downtowna i chce się podzielić uwagami z użytkowania tego skutera?

    Odpowiedz
    • zakupiłem ten sprzęt 2 miesiące temu. zrobiłem nim kilkaset kilometrów i przyznam, że rzeczywiście jest wart każdej złotówki tzn. wykonanie, prowadzenie tego skutera, wygodna pozycja, abs i wiele innych sprawiają, że warto go kupić.

      Odpowiedz
  3. Odbieram skuter z salonu w przyszłym tygodniu, Nie omieszkam podzielić się wrażeniami. 🙂

    Odpowiedz
    • I jakie wrażenia po kilku miesiącach?

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>