Keeway RKS 125 Euro 4

Dodaj do porównania
Keeway RKS 125 Euro 4

Keeway RKS 125 solidnie odrobił lekcje, ale ja też. Być może pamiętasz poprzedni opis który tu widniał od roku 2014. Napisałem o tym motocyklu, że jest nudny i szary oraz że niczym się nie wyróżnia. Od 2017 roku Keeway RKS 125 otrzymał cały zestaw ulepszeń. Ponieważ zmienił się wyłączny importer, bez problemu otrzymałem go na testy i mogłem nim pojeździć.

I tak, na największą uwagę zasługuje wtrysk, dzięki niemu silnik pracuje równo, nabrał też elastyczności. Nie mam wykresu z hamowni, ale wyczuwam rosnący moment obrotowy aż do 9 tys obr/min. Uwielbiam takie motocykle, które zachęcają do „grzania”. Jadąc nim rano o 7 do pracy, wybudzisz się z letargu. Maksymalnie pociśniemy ok 100, kładąc się na zbiorniku, 115, a przy tym nie odczujemy absolutnie żadnych drgań.

Druga rzecz za którą chcę go pochwalić to tarczowe hamulce z tyłu (oraz CBS). Poprzednia wersja posiadała bęben. Już pomijając to które rozwiązanie lepiej hamuje (bo są tacy co mówią że różnica żadna), to ten tarczowy przede wszystkim fajnie wygląda. Uważam że w motocyklach typu naked czy sport, tarczowy hamulec nadaje odpowiedniego charakteru. Wersja, którą otrzymałem, posiadała zaciski pomalowane na złoto. Na złoto? Taka wiocha? Wcale nie wiocha, okazuje się że z czerwonym kolorem „nadwozia”, bardzo fajnie te zaciski komponują. Ciekawostką jest to że producent na swojej stronie mimo wszystko pokazuje zdjęcia z hamulcem bębnowym.

Trzecia rzecz, która go wyróżnia z pośród innych motocykli to cena. Porównajmy go np do Junaka RS 125, który oferuje podobną jakość wykonania i podobne osiągi. Wygrywa RKS, jest tańszy, zarówno od wersji na wtrysku, jak i od wersji na gaźniku(!), a do tego posiada przewagę w postaci tarczowego hamulca. Czy to przesądza o kupnie? Nie koniecznie, chodzi jeszcze o rozmiar.

Keeway RKS 125 to stosunkowo mały motocykl. Chociaż jest większy niż brat bliźniak, Keeway RKV 125, to jednak ja przy wzroście 183-184, nadal czułem niedosyt. Przesuwając swoje 4 litery do tyłu, prawie zmieściłem kolana pod zbiornikiem – prawie :/. Dedykował bym ten motocykl raczej osobom o wzroście do 180cm.

R E K L A M A

Design? Jest ok. Moim zdaniem posiada ładniejszą lampę od RKV, bardziej zadziorną, model EURO 4 odzyskał także pług. Motocykl jest ładny ale mnie nadal nie „porywa”. Jednak to rzecz gustu.

Czy Keeway RKS posiada wady? Ja się nie doszukałem. Wszystko pracuje ultra precyzyjnie. Skrzynia biegów, hamulce, czy też wyświetlacz aktualnego biegu, jest na najwyższym poziomie. Kanapa jest miękka, zawieszenie tylnego koła także. Przód trochę podskakuje przy dużych prędkościach, ale jest ok. Czy opony są do zmiany? I tak i nie. Na rozgrzanym asfalcie ten motocykl wzbudza zaufanie, chętnie składa w zakrętach, ale na mokrym, podczas redukcji biegu przed zakrętem, tylne koło mi się lekko ślizgnęło. Trochę zwątpiłem. Plastiki? Super, nic ci się nie odkręci. Choroby wieku dziecięcego? Nie znalazłem w necie nic interesującego.

Ah! Przepraszam, jest jedna wada 😉 … Według badań wykonanych przez Anglików, ptaki najchętniej srają na czerwone pojazdy (18%). To by się zgadzało, mój egzemplarz (czerwony) regularnie był atakowany. W ciągu 2 tygodni, 4 razy czyściłem kanapę lub zbiornik.

Film przedstawiający wersję na gaźniku

Film przedstawiający wersję na wtrysku

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy: 7200
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.4
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.42
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
121
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2040
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

66 komentarzy

  1. Jakość o niebo lepsza niż o 1 tyś tańszych Junaków o Rometach nie wspomnę…

    Odpowiedz
  2. Witam

    Na co dzień mam do czynienia z Rometami, Junakami, Zippami itp. i od niedawna też z Keewayami. Siedzę w tym od 7 lat jako serwisant.
    Gdy zobaczyłem pierwszego RKS-a (nadal z „pługiem”!), to zachorowałem na niego od razu. Odcień tej niby „nudnej szarości”, wykonanie, materiały, dbałość o szczegóły, zegary, praca silnika, komfort jazdy, w skrócie-JAKOŚĆ. Dla mnie ten pojazd to całkiem inna liga, niż te 3 pierwsze marki…
    Romety, Junaki, Zippy 125 mają te same silniki (156FMI), tutaj jest całkiem inny silnik na podciśnieniowym gaźniku. Opony marki Kenda, akumulator Yuasa. W czym jest gorszy Keeway, że śmie kosztować mniej niż Romet Division 125? Czy warto zapłacić 500 zł mniej za lepszy wyświetlacz, silnik i wykonanie? Moim zdaniem warto byłoby zapłacić nawet 500 zł więcej za pojazd, który powstał przy współpracy z Włoskim Benelli. Ten motocykl w niczym nie przypomina reszty podobnych do siebie „chińczyków”.
    Co do autora tego tekstu, mam nadzieję że będzie Pan miał okazję bezpośrednio porównać na żywo ten pojazd z innymi „chińczykami”. Proszę mi wierzyć, że tamte przy tym „nie wyglądają”.
    Gdy przeczytałem ten artykuł, skoczyło mi ciśnienie… Dla mnie jest po prostu nieobiektywny!

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Proszę zauważyć,że to Keeway kupił Benelli,a nie odwrotnie i dlatego Benelli nie jest już Włoski. Co do jakości Keewaya to zgodzę się że jest lepsza od większości znanych nam Chińczyków, mam 8-letniego Keewaya. Wiadomo też że „romet rometowi nie równy”, bo motocykle w obrębie jednej „naklejki” mogą pochodzić z różnych fabryk.
      Ba, czasem nawet ten sam model produkowany jest przez dwie różne fabryki. Keeway postawił na solidne budowanie marki i to samo na siebie zapracuje.
      Oznaczenie silnika 156FMI mówi tylko tyle że silnik jest motocyklowy, jednocylidrowy, o średnicy tłoka 56mm, chłodzony powietrzem, o pojemności 125cc. Nie zdziwiłbym się gdyby RKS miał również silnik 156FMI/157FMI ale w wersji OHC.

      Odpowiedz
  3. Tak ma OHC, jak np. Romet Soft Chopper, czy Junak 121, ale to całkiem inna konstrukcja.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Inna konstrukcja bo ten silnik to K157FMI-2B. Kopia silnika SOHC z Suzuki GN, z wałkiem wyrównoważającym.
      Silniki z serii K, są dosyć popularne w Chinach, oczywiście nie tak bardzo jak klony Hondy CG, ale jednak montowane w wielu pojazdach.

      Odpowiedz
  4. W jakich latach ten silnik stosowało Suzuki?
    Czy jest nowocześniejszy i lepszy od tego montowanego w Soft Chopper?
    I to samo pytanie odnośnie silnika z Rometa Zetki i innych najpopularniejszych chińskich 125-tek (SK125).

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      O silnikach z Chin to trzeba by osobny artykuł pisać. Może jest to jakaś myśl. Ale tak w skrócie:
      156FMI/157FMI OHV (na popychaczach) to klon hondy CG. K156FMI/K157FMI OHC (z łańcuszkiem rozrządu) to klon suzuki gn125. 157FMI OHC to klon hondy cb. 154FMI OHC to klon Yamahy ybr. Wszystkie te silniki występują w wielu kombinacjach i odmianach np. 4-ro lub 5-cio tarczowe sprzęgło, wałek wyrównoważający lub jego brak, chłodzenie oleju itp. Te silniki nie zawsze są kopią jeden do jednego, często ewoluowały. Który lepszy trudno powiedzieć, na pewno ten K157FMI powinien mieć filtr oleju. Pozostałe tego nie mają. Choć w Benyco BR 125 widziałem „nową odmianę silnika 156FMI OHV” który podejrzewam o posiadanie filtra oleju. Mamy dostać BR 125 na testy, wtedy sprawdzę czy to nie atrapa, bo ciężko mi sobie wyobrazić taką konstrukcję.

      Odpowiedz
      • To jest niestety atrapa.

        Odpowiedz
  5. OK, ale w jakich latach te 4 silniki montowała w Honda, Yamaha i Suzuki?

    Ten z Keewaya wydaje mi się być nowocześniejszy, stąd takie pytanie.

    K157FMI ma filtr oleju.
    SK125 ma odśrodkowy .

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Nie ma czegoś takiego jak SK125, jest SK156FMI, co w tym przypadku oznacza producenta dango silnika, może być ZS – Zongshen, może byc JS-Jianshe, może być KW-Keeway, SK-senke itd.
      Kiedy te silniki były montowane w oryginałach? W latach produkcji danych motocykli. YBR jest produkowana do o dziś, Honda CG do 2005?.
      I uwierz mi jeżeli Japonia wprowadzała zmiany to i chińczycy je wprowadzali, a niektóre konstrukcje sa nawet lepiej pomyślane niż oryginały.
      A czemu uważasz że jest nowocześniejszy?
      Tutaj masz linkę do kiepskiego zdjęcia (nie umiem na szybko znaleźć lepszego) z pokrywami silnika, i wyobraź sobie że one wszystkie są zamienne i pasują do silnika 156FMI.

      wydawało by się że każdy silnik jest inny 🙂

      Odpowiedz
  6. Ponieważ jest OHC, ma wałek wyrównoważający, bardziej skomplikowany gaźnik (podciśnieniowy) i filter oleju no i stosuje go Keeway, który jest lepszą i droższą marką. Pracuje ciszej i nie generuje takich drgań jak 156FMI zwany nieraz „wibratorkiem”. Stąd miałem takie odczucia:) W jakich latach Suzuki go montowało? Suzuki gn 125 produkują od roku 82 do dziś, ale ten silnik jest kopią tego z 82r czy nowszej wersji?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Nie mam pojęcia Luka. Do silnika nie wejdę, ale jak pisałem „Oni” kopiują i rozwijają się na bieżąco. Przypuszczam że jeżeli Suzuki coś zmienia to oni od razu to kopiują. Zresztą mają już własnych wyszkolonych inżynierów to i własne zmiany wprowadzają.

      Odpowiedz
  7. Witam
    Zakupiłem keeway rks i chcem się dowiedzieć czy są jakieś blokady w tym moto?Bardzo proszę o odpowiedź jak najszybciej.

    Odpowiedz
  8. Witam Michale. I co dowiedziales sie cos o tych blokadach ? Jak motor ? Pytam bo tez mysle nad zakupem . Czy sa w nim wibracje czy ma walek wyrownazajacy . Czy jest w nim filtr oleju ? Dziekuje z gory za odp. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Wydaje mi się ze bezsensowne było by blokowanie 125tki, do 11KM, gdy ustawa dopuszcza 15KM. Więc nie sądzę żeby gdzieś były blokady. To nie skuter który musi być blokowany do 45kmh. Z punktu widzenia Keewaya lepiej by było gdyby oferował mocniejszy silnik…
      Na pewno w tym motocyklu gdzieś jest katalizator, po którego wycięciu motocykl dostanie może konika więcej, natomiast gdy Państwo Polskie zacznie mocniej kontrolować spaliny to pojawią się problemy, bo katalizatora już nie wstawimy i pozostanie kupno nowego tłumika…
      Te silniki da się tuningować, ale to chyba też nie warta skórka za wyprawkę, polerowanie dolotów, sportowe wałki rozrządu z suzuki GN/GS 125 itd. To już wyższa mechanika…a nie jakaś zaślepka gumowa na gaźniku…
      Motocykl ten ma wałek wyrównoważający.

      Odpowiedz
      • W sprawie blokady. Mam od miesiąca ten motocykl i stwierdzam, że na biegach 1-3 idzie jak burza, na 4 już znacznie słabiej a na 5 przyspieszenia praktycznie zero. Co ciekawe na biegu nr 4 można pojechać szybciej niż na 5. Osobiście mam wrażenie, że przy wyższych prędkościach motocykla staje się słabszy (uwzględniam oczywiście opór powietrza). Dla przykładu na 3 biegu wyciągam max 80 km/h, na 4 biegu 95 km/h a na 5 biegu ok. 94 km/h..

        Odpowiedz
  9. Witam ponownie co może się dziać z Keeway rks 125 gdy nie chce wejść na obroty

    Odpowiedz
  10. Witam
    Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki jest zamiennik świecy w tej kosiarce?
    Dobiłem na oryginalnej B7RC do 8k i chyba pora ją wymienić, tyle że nie mam pojęcia na co, a tutaj nawet wujek google nie pomogł (no może poza jednym linkiem… ale nie wiem jak go traktować -> http://www.manualguru.com/global-machinery-company/rl501a/users-manual/page-4)

    Odpowiedz
    • Odpowiem sobie sam i zostawię dla potomności… odpowiednik z NGK to DR8ES-L

      Odpowiedz
  11. Witam. Motorek naprawdę super. Mam go pół roku zrobiłem 1500 km. Jazda miejska 10/10. Trasa 8/10 – brakuje trochę mocy. Do 85 rozbuja się sprawnie ale max to 97km/h. Pięta Achillesowa to SERWIS a właściwie jego brak.
    Części niedostępne nawet do wykonania pierwszego przeglądu.. Przedstawiciele Rometu nic sobie z tego nie robią- pomyłka. Następny zakup = sprawdź serwis.

    Odpowiedz
    • Hej
      Proponuję oddać motor do „normalnego” mechanika, serwisy niestety w większości przypadków są kiepskie, mój RKS mający w chwili obecnej nabite 8,5kkm po regulacji zaworów i gaźnika wyciąga na płaskim 115km/h (ważę niewiele poniżej 70kg).
      Co do części to rada jak powyżej, mój zaliczył małą glebę i dostępność rzeczy typu lusterka, migacze itd nie była żadnym problemem.
      Jedyne do czego ja się mogę przyczepić to brak instrukcji serwisowej, gdzie będą podane choćby luzy na zaworach…

      Odpowiedz
  12. Panowie posiada ktos intrukcje obslugi do rks-a?

    Dzisiaj zakupuilem takowy motorek jednak nie mam instrukcji, chcialbym sie dowiedziec gdzie dolewac olej, co ile go zmieniac, czy ma to byc jakis specjalny olej wogole troche poczytac.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeżeli chodzi o sprawy silnikowe to spokojnie możesz korzystać z instrukcji obsługi od Suzuki GN125.
      Olej? Motocyklowy 10w40, marka dowolna, ważne żeby był to olej motocyklowy (choć i tutaj są różne szkoły).

      Odpowiedz
  13. No wlasnie nawet do gn nie moglem znalezc… A wlasnie sa tu jakies blokady w gazniuku czy gdzie kolwiek?

    Odpowiedz
  14. Ten kto pisał ten artykuł to chyba nigdy nie widział tego motoru!!!!!Moja żona która jest totalnym laikiem podczas oglądania w salonie motocykli zauważyła że jakość Keewaya w odróżnieniu od konkurencji takiej jak marki Romet,Junak,Zip jest dużo wyższa i to nawet w porównaniu do modeli co kosztują więcej niż RKS.Sam osobiście zastanawiałem się nad kupnem nowego czy używanego ale stwierdziłem że ciężko kupić dobrą używkę więc kupiłem nowy.Pierwszym typem co do kupna był Junak RS 125.Po obejrzeniu recenzji i opinii użytkowników byłem na niego zdecydowany.Więc udałem się do sklepu w celu kupna i kupiłem ale RKS 125, nie sądzę że Junak RS 125 jest gorszy ale po oględzinach uznałem że RKS wydaje się być solidniejszy.Jakość wykonania,zegary czym dłużej oglądałem tym coraz bardziej mi się podobał.A porównując go do Junaka 122 i Rometa ZK 125 to autor tego artykułu przesadził i to dosadnie to są dwa inne Światy!!!!!!CYTUJE AUTORA „nudny i szary kolor to chyba nie przypadek” Ja mam w kolorze Czarnym i to chyba jest przypadek bo wzbudza ona zainteresowanie na ulicy.Motorek naprawdę warty swojej ceny,wrażenia po pierwszej przejażdżce i to jak silnik chodzi naprawdę super byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, a już paroma motorami o pojemności 125 jeździłem których cena za nowy jest przynajmniej dwa razy wyższa.

    Odpowiedz
  15. Prosze o dodanie do katalogu keeway tx 125

    Odpowiedz
    • Adam ja też postulowałem o wrzucenie na forum pewnego motocykla ale bezskutecznie i nie mam pojęcia jakie są zasady dorzucania tutaj sprzętów. Nawet wysłałem e maila ze specyfikacją i zdjęciem. W pewnym momencie myślałem że moderatorzy mają w tym jakiś plan no ale mam nadzieję że się mylę.

      Odpowiedz
  16. ARBA ja tez pisałem meila i jestem zaskoczony bo zero reakcji a przecież to nie jakiś wynalazek wyprodukowany w 3 egzemplarzach strona powinna słuchać użytkowników !!!!!

    Odpowiedz
  17. Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

    Panowie, żaden mail do mnie nie dotarł.
    Strona jest prowadzona hobbistycznie i praktycznie w czynie społecznym. Wybaczcie, ale zebranie wiarygodnych danych do opisu trochę zajmuje czasu. A tego przed świętami jest bardzo mało. A jak mam coś opisywać to chcę zbadać temat dogłębnie, a nie skopiować to co nam przysyła importer.

    Zarówno ja jak i Dawid pracujemy oprócz prowadzenia tej strony na pełnych etatatch. I chcemy aby tak pozostało. Chcemy być maksymalnie niezależni.

    Za TX-a wezmę się po nowym roku. Muszę poczytać w innych krajach czy tam też jakość się pogorszyła, czy tylko u nas…

    Odpowiedz
  18. Witam!
    Mam mały problem z Keeway rks 125.
    Silnik 4t.Od niedawna słychać zawory,są rozregulowane i nie wiem jak odpowiednio je ustawić szczeliniomierzem. Drugi problem polega że na zimnym silniku nie chce się wkręcić na obroty.Jak pochodzi z 5min to się wkręca bez problemu.
    Bardzo proszę o odpowiedź.Z góry dziękuję.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeżeli nigdy nie regulowałeś zaworów to lepiej zapłać mechanikowi za ich regulację. Nie powinno być to droższe niż 50zl. Jak będziesz miał szczęście to cię mechanik nauczy i będzie z górki. Co do nie wchodzenia na wysokie obroty na zimnym silniku to w okresie jesienno zimowym można podkręcić obroty biegu jałowego. Z drugiej strony to że silnik motocyklowy powinno się zagrzać przed jazdą jest normalne. Jadąc na wysokich obrotach na niedogrzanym silniku możemy mu mocno zaszkodzić.

      Odpowiedz
  19. mój tx tez musi się rozgrzać zanim wejdzie na obroty podejrzewam że tak ma być a co do zaworów to nie mam pojęcia

    Odpowiedz
  20. Czy ktoś wie jak to jest z dostępnością i cenami części do tego Keeway-a? Czy jest on droższy w utrzymaniu od np. Junaka 123/125rs?

    Odpowiedz
  21. Dzwoniłem dziś do jednego z salonów Keeway’a i dowiedziałem się, że za jakieś 2-3 tygodnie będą dysponować nowszą wersją (pewnie wyprodukowaną w 2016 roku), w której mają być poprawione plastiki i lepsza wiązka elektryczna.

    Ktoś wie coś więcej na ten temat? Może jakieś zdjęcia. Sprzedawca wspominał coś o ładniejszym pługu pod silnikiem.

    LWG.

    Odpowiedz
  22. Na angielskiej stronie Keeway’a jest trochę informacji: http://www.keewaymotor.co.uk/new-bike-detail/?slug=Keeway-RKS-Sport-2016

    Odpowiedz
    • Z tego opisu wynika, że silnik ma wtrysk

      Odpowiedz
  23. POSIADAM ROMETA ZETKE 125 OHV PO PARU MIESIACACH MAM 13 JUZ TYS KILOMETRÓW -ŻARÓWKA SIE Z TYŁU TYLKO PRZEPALIŁA RESZTA OK.CO DO KEEWEJA I INNYCH 125 CCM KOSZTUJACYCH O 2 TYS WIĘCEJ CZY JAK HONA VARADERO 3 RAZY WIECEJ NIZ NOWY ROMET PISZE TO TO SIE NIE! POWTARZAM NIE! OPŁACA! PREDKOSC WSZYSTKICH 125 PODOBNA JEST (OKOLICE 100 KM/H) TRWAŁOSĆ TEZ RÓZNICA TO WYGLAD MOTOCYKLI I NAZWA MARKI.
    VARADERO 125 CENA OD 6000 DO 13 TYS ZŁ SIC! NIC NIE USPRAWIEDLIWIA VARADERO I TA CENE W PORÓWNANIU DO NP NOWEGO ROMETA ZA …..4 TYS ZŁ !NOWEGO A PRĘDKOSC TEZ W OKOLICACH 100KM/H-REALNIE! MIERZONE GPS! SAM TAKIEGO POSIADAM ROMET ZETKA! 125 TEZ NIEZAWODNY 70-100 TYS KM PRZEBIEGU-ZADEN PROBLEM! SPALANIE MNIEJSZE NIZ VARADERO A PREDKOŚĆ ROMETA MNIEJSZA O 10 KM/H W PORÓWNANIU DO VARADERO A CENA VARADERO 3 RAZY WIEKSZA NIZ NOWEGO ROMETA! ZABIEG MARKETINGOWY! NIC NIE USPRAWIEDLIWIA W TYM MOTOCYKLU WYSOKIEJ CENY–>NIC! ZA 12 TYS ZŁ ZROBISZ CZŁOWIEKU PRAWO JAZDY KAT A I JESZCZE ZOSTANIE CI NA PORZADNY MOTOCYKL NP 800CCM W DOBRYM STANIE KUPISZ! ALBO JAK DOBRZE POSZUKASZ KUPISZ ZA 13 TYS ZŁ BMW 1150 GS ZA 12-13 TYS ZŁ!A NIE LECIWA VARADERO 125 KATOWANA POD CZERWONE POLE!ABY OSIAGNAC TE 110 KM/H! ZASTANÓWCIE SIE CZY WARTO ZA 125 CCM UZYWKE WYDAWAC KUPE KASY!!!!!!

    Odpowiedz
    • Czy mógłbyś ze swojej łaski nie krzyczeć

      Odpowiedz
    • Prowadzisz kanał na yt, nie jezdziles na niczym innym, a tak zachwalasz najgorsE badziewie

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Ok, muszę więc opowiedzieć ci Moją Historię:
        Otóż zaczynałem od legendarnej WSK, która notorycznie sie psuła, miałem do niej sentyment i kochałem ją, ale w końcu sprzedałem.
        Póżniej miałem równie legendarną CZ-kę, w której nawet kartery musiałem w końcu wymienić, bo łożyska wyrobiły mocowania…
        I stanałem przed takim samym dylematem jak większość z naszych czytelników, używana Japonia czy nowy Chińczyk…
        Kupiłem nowego Rometa Z125 (Senke) za którego dałem 3000zł, zrobiłem nim ponad 18tyś.km i na naprawy wydałem 97zł w przeciągu trzech lat.
        Zachorowałem na Choppera, i kupiłem Keewaya Cruisera którym zrobiłem 35tyś.km (w tym trasę do Włoch) wydając na naprawy 855zł przez 5 lat (moduł zapłonowy, cewki zapłonowe, świece, przewody, czunik położenia wału i przełącznik zespolony przy prawej manetce).
        Za kasę którą przeznaczyłem na Keewaya mogłem kupić ponad 20 letni motocykl kawasaki, w którym do wymiany było wszystko począwszy od opon, a na świecach kończąć. Dodatkowo motocykl 20letni nosił ślady użytkowania, a mój Cruiser nie.

        Pisać dalej?

        Od ponad 8 lat czytuje aktywnie fora dotyczące Chińskich motocykli, i nie są to fora tylko Polskie. Czytam fora chińskie dla Chińczyków, chińskie dla obcokrajowców, fora amerykańskie, hiszpańskie a do niedawna także duńskie. Wiem ile ludzie tymi sprzętami przejeżdżają i jakie koszty utrzymania czy napraw mają.

        Mam znajomego który przejechał 50tyś. z Chin do Wielkiej Brytanii i z powrotem, bez żadnej awarii. Znam Amerykania który motocyklem Qinqi zrobił 60tyś. km bez awarii. Znam osobiście Bartka („Mnich”) który Rometami objechał Europę. O Chińczykach którzy biją rekordy guinesa w podróżach po własym kraju nie wspomnę.

        A na koniec jeszcze wiem kto dla jakiej marki Japońskiej czy Europejskiej produkuje motocykle czy silniki w Chinach. Na codzień pracuję w branży automotive, znam się na normach jakościowych dla branży samochodowej a nawet kolejnictwa.
        I dlatego uważam,że mam odpowiednie doświadczenie aby opiniować chińskie motocykle.

        Więc jeżeli chcesz podważyć moją wiarygodność proszę zrób to konstruktywnie.
        Bo na razie wyraziłeś swoją opinię, nie popierając żadnym doświadczeniem w tej branży.

        Osobiście uważam że gdyby tylko Chińczycy przestali polegać na importerach i rozwinęli własną sieć serwisów, lub przynajmniej je akredytowali to zmusiliby Japończyków do zaprzestania zdzierania z nas pieniędzy (bo klient chce zapłacić za hondę sporo, bo gdyby zapłacił mało prestiż marki by spadł).

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

          Beniamin, zapomniałeś napisać o ,,moim” Junaku 901, który w ciągu czterech lat miał ujechane bez poważniejszych awarii i nie otwieranym silniku ( z wyj. wymiany tłoka po 120 tys.km) 136 tys. km , a jego silnik nadal pracuje.

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

            Koniecznie musimy wprowadzić lajki na naszą stronę. Dawid czytasz to? Da radę?
            Langer łapka w górę.

  24. aha lepsze spasowanie plastików w keewey powoduje że cena jest 2 razy tyle co nowy romet to ja dziekuje.Wole w domu „spasować „czy „dopasowac” sobie porzadnie plastiki za cene 4 tys zł a nie 8 tys.

    Odpowiedz
    • RKS kosztuje 6 tys. nie 8. Lepsze plastiki to nie tylko spasowanie, ale i wykonanie. Do tego silnik z wałkiem, lepsze światła czy wskaźniki i ogólny wygląd motocykla. RKS to po prostu mały współczesny motorek (z jednym zgrzytem w postaci tylnego hamulca), który wyglądem nie ustępuje japońskim 125-tkom. Romety za 4 tys. _moim_ zdaniem wyglądają dużo mniej atrakcyjnie, natomiast modele, które mi się podobają Romet sprzedaje w cenie 5,5 – 8 tys., więc tak samo jak Keeway RKS/RKV.
      Dobrze, że mamy wybór i każdy może sobie wybrać taki motocykl, jakiego potrzebuje i jaki mu się podoba.
      LWG.

      Odpowiedz
  25. jestem posiadaczem keeway tx 125. Motorek spisuje się od prawie dwóch lat bezproblemowo. Naprawdę polecam wszystkim. Kupiłem bo nie chciałem brać używki i nie zawiodłem się.

    Odpowiedz
  26. nada sie ten motek dla kogos o wzroscie 180cm ??

    Odpowiedz
    • Jak najbardziej, ja mam 180 wzrostu i 85kg – jak dla mnie leży idealnie;)

      Odpowiedz
      • dzieki 🙂

        Odpowiedz
  27. Odpowiedz
  28. Witam kupiłem ten sprzęt dwa tygodnie temu mam już 400km. i naprawdę daje rade jak na tak tanią propozycję. Wiadomo, że na dotarciu nie cisnę do odcięcia ale nawet na krótkiej zmianie biegów i niskich obrotach świetnie radzi sobie po mieście jak do tej pory polecam. Jak będzie dotarty dam info co do osiągów.

    Odpowiedz
  29. Kupiłem ten sprzęt w maju 2016 – na gwarancji po 300km został wymienionyu gaźnik (śrubka od regulowania mieszanki powietrze/paliwo nie regulowała nic) teraz mam 2500km. Czyli można powiedzieć że moto dopiero się dotarło. Osiągi? max 100km/h wg gps (licznik przekłamuje o 10km/h w górę) z górki z wiatrem licznikowa raz miałem 120km/h. Awaryjność? Poza wadą fabryczną gaźnika wymienionego na gwarancji nic się nie zepsuło do tej pory. Wady? Zdecydowanie fabryczne opony, po pierwsze jak tylko asfalt jest wilgotny to naprawdę nie trudno o ślizg zwłaszcza przedniej opony po drugie to rozmiar tych opon. Przednie 90/90 – 17 nie ma prawie zmieników, jedynie Dunlop D404 za ponad 400zł o wyglądzie pasującym jedynie do WSK, tył trochę lepiej bo bardziej standardowy rozmiar 110/80 – 17 i tu już jest wybór np MICHELIN Pilot Street za 270zł. Kolejną wadą są nietypowe klamki, złamała mi się prawa od hamulca i w centrali rometa tekiej nie mają, napisali do producenta i czekamy, zamienników niestety też nie ma w internecie – trzeba by całe mocowanie zmieniać razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego…i na ten moment to chyba tyle. Zalety – 1. Dzik na miasto, nie ma szczeliny w którą bym nie wjechał, mega zwrotny, start też niczego sobie tak do 70 km/h także można ustawiać się na światłach przed autami. 2 Wydech też fajnie brzmi po wyjęciu zwężki (3 śrubki) i wielu jest zdziwionych po dzwięku że to tylko 125. 3 Wzbudza zainteresowanie na ulicy – głowy się odwracają 😉 co ciekawsi zagajają rozmowę zachwalając wygląd motocykla. 4 Spalanie max 3 litry przy ganianiu wskazówki obrotomierza na czerwone pole przy 10 tys obr/min (ten silnik lubi wysokie obroty ale w średnich też fajnie jedzie). Czy polecam zakup tego motocykla? Do miasta jak najbardziej TAK, Na trasy ogólnie 125 nikomu nie polecam, bo wtedy manetkę gazu trzeba traktować jak tempomat – odwijasz do końca i trzymasz przez 10 KM po czym doganiasz tira, wyczekujesz górki żeby go sprawnie wyprzedzi, wyprzedzasz a potem wjazd pod stromą górkę jeszcze z wiatrem w twarz i? No właśnie nasza przelotowa z licznikowych 102 zmienia się w 92 i tira mamy na dupie – nic przyjemnego.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Masz tam dętkowe? Czy bezdętkowe?
      Dętkowa Heidenau K63 90/90-17 49 S TT po 200zł chodzi.

      Odpowiedz
      • Wydaje mi się że obie są dętkowe, wentyl u dołu ma taką charakterystyczną wąską śrubkę, jak w rowerze.

        Odpowiedz
  30. Zdjęcie profilowe RoccoS

    Witam.
    Czy mógł by mi ktoś opisać jak wygląda harmonogram serwisowy Keeweya
    (co ile km robic przeglądy aby nie stracić gwarancji)?

    Odpowiedz
    • Zajrzyj do książki gwarancyjnej i instrukcji obsługi, ewentualnie wyślij mail do importera.

      Odpowiedz
  31. Zdjęcie profilowe RoccoS

    Zwróciłem się z pytaniem na forum bo chciałem uzyskać konkretną odpowiedz a nie ”Zajrzyj do książki gwarancyjnej i instrukcji obsługi, ewentualnie wyślij mail do importera.”
    Równie dobrze mogłeś napisać wygoogluj to sobie…
    Sądziłem że znajdą się osoby z doświadczeniem lub z możliwością sprawdzenia co ile km należy robić przeglądy gwarancyjne.

    Odpowiedz
    • Szanowny Kolego, to nie my decydujemy o interwałach serwisowych tylko importer/producent i tą informację zawiera książka gwarancyjna lub/i instrukcja obsługi. Jeśli chcesz utrzymać gwarancję wszystkie przeglądy musisz robić w ASO, a po każdym przeglądzie mechanik wpisuje w książkę po jakim przebiegu lub kiedy należy kolejny przegląd wykonać.
      Jeśli będziesz przeglądy wykonywać wg porad użytkowników forum, a nie zaleceń aso, to przy zgłoszeniu naprawy gwarancyjnej importer Twoją reklamację wyśmieje.

      Odpowiedz
  32. jas13 dobrze Ci napisał.Skoro masz książkę gwarancyjną to masz również podane częstotliwości przeglądów.Nikt nie ma pewności czy do różnych modeli bądź roczników nie było zmian odnośnie przebiegów między serwisowych

    Odpowiedz
  33. Zdjęcie profilowe jas13

    Nadal funkcjonują dwie strony internetowe byłego i obecnego przedstawiciela Keeway na Polskę. Ciekawe jak to wygląda w temacie gwarancji, tj. czy Romet będzie gwarantem na sprzęty sprzedane przez jego dealerów mimo, że już nie jest przedstawicielem Keeway na Polskę, a Motorland tylko na nowe modele z wtryskiem, czy z przejęciem przedstawicielstwa nowy importer przejął również obowiązki gwarancyjne?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Nie, gwarancje poprzednich egzemplarzy realizuje nadal Romet.

      Odpowiedz
  34. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Po teście mocno poprawiłem opis tego motocykla. W pełni na to zasługiwał, to jest fajny motocykl.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Warto jeszcze dodać że ma fajny materiał na kanapie. Szybko wysycha, nie ma na nim kropelek.

      Odpowiedz
  35. Witam, mam pytanie odnośnie najlepszych opon do tego motorka. Cena nie gra roli. Czy ktoś już może interesował się tym tematem ??

    Odpowiedz
  36. RKS występuje też w wersji sport. Z tyłu ma centralny amortyzator i inną deskę rozdzielczą

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>