Junak RSX 125

Dodaj do porównania
Junak RSX 125

Junak RSX 125 to jedna z wielu nowości przygotowanych na rok 2019 przez firmę Almot. Nie jest spektakularne odkrycie, bo ten sam motocykl został wprowadzony na polski rynek przez Rometa rok wcześniej. Jest to więc raczej znana i już poniekąd sprawdzona maszyna. Sam miałem okazję się przejechać Z One R i zrobił na mnie najlepsze wrażenie z pośród wszystkich 125-tek, które Romet zaprezentował w 2018 roku. Po prostu na tym motocyklu czułem się pewnie od pierwszego kilometra. Po tym krótkim przelocie, który nagrałem, wybrałem się jeszcze tego samego dnia na mały trip dla fun’u z kolegami po wąskich bieszczadzkich dróżkach i gdy koledzy kończyli jazdę, ja dopiero nabierałem ochoty. Ten motocykl miał w sobie ikrę.

Przeszukując forum Rometa nie sposób napotkać na gorzkie żale odnośnie awarii. Zdarzyły się jakieś drobne wpadki z delikatnym poceniem się, ale zostały usunięte przy przeglądzie. Nie możemy jeszcze z całą pewnością przypiąć mu orderu niezawodności bo użytkownicy nakręcili zaledwie po kilka tysięcy kilometrów, ale jak do tej pory wszyscy są zadowoleni. To już coś nam mówi, bo np Romet RCR potrafił płatać figle już po 500 kilometrach. Co ciekawe oba motocykle kosztują podobnie, bo ok 9 tys, to jednak RCR okrył się raczej niebyt dobrą sławą. Więc w chińskim wydaniu nie zawsze price=quality. Ale RCR to nie Zongshen więc nie ma co porównywać. W przypadku RSX’a czy Z-One R’a, wszystko wskazuje na to, że jest to poprostu udany i porządny motocykl.

Technicznie nie ma się do czego przyczepić. Dobre opony, dobre proporcje i jedyna słuszna waga jak na 125-tkę. Junak RSX zasilany jest wtryskiem firmy Delphi (MT05). Te same układy zasilania stosuje np Harley Davidson. To na tyle popularny model ECU, że można już w sieci wyszukać artykuły opisujące jak wgrać własne oprogramowanie do tego układu. Zatem można się pokusić nawet o zainstalowanie turbiny ;). Byłby to arcy ciekawy projekt.

Wszystko w tym motocyklu jest fajne, po za dwoma rzeczami – po pierwsze naklejka z logiem Junaka. Ktoś za to powinien dostać karę chłosty. No nie mogę tego przeżyć. Bardzo chwaliłem model M12 Vintage z tej samej fabryki, między innymi za to, że bardzo elegancko zostało umieszczone i wyeksponowane logo. Z taką dumą i pieczołowitością – coś pięknego, logo godne legendy PRL’u. A tu? Jakaś naklejka z polewką żywiczną. Motocykl w macie, a naklejka w połysku – cóż za fatalne połączenie. Wielkość i kolor naklejki także poddaję pod dyskusję. Nie wiem co miało na to wpływ – wyśrubowany termin? No raczej nie, bo sezon jeszcze na dobre nie wystartował a Junaki już stoją i kurzą się u dealerów.

Druga sprawa, która mnie niepokoi to cena. Z One R jest w cenie porównywalnej do Junaka RS PRO, a technologicznie jest o 1 krok w tyle. Fakt, jest żwawy, przyjemny w prowadzeniu, ale konkurencja nie śpi. W tym samym przedziale cenowym mamy do dyspozycji nieco mocniejszy i znacznie lepiej wyglądający Keeway RKF. Ciekawą propozycją też jest Benelli BN czy Bajaj Pulsar. Junak chcąc zwojować rynek tym modelem, będzie musiał zejść z ceną i to przynajmniej o 5 stówek!

Mimo wszystko kibicuję Junakowi, dzięki rozszerzeniu współpracy z tą fabryką do naszego kraju trafiają coraz lepsze sprzęty. Chociaż żeby było jasne, ja ciągle czekam na chińską 125-tkę która będzie mieć 15 koni.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
8.999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.61
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.052
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
95
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
110
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2050
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 RR17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 RR17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

11 komentarzy

  1. Fajny, ale mały. No i zdecydowanie zbyt drogi

    Odpowiedz
    • Ja wiem czy mały. Z przytoczonych tu konkurentów dla wyższego gościa to właśnie RSX i Pulsar, Benek już trochę za mały, na równi z RKF-em.

      Odpowiedz
    • Jak dla mnie to malowanie i te tandetne naklejki go szpecą. U rometa ten model wygląda lepiej.
      Te jego 115 km/h to chyba z górki albo licznik dużo przekłamuje. Przy tej wadze i mocy to raczej mało prawdopodobne by się do takiej prędkości rozpędził.

      Odpowiedz
  2. tak z ciekawości : „dobre opony” czyli jakie ?

    Odpowiedz
  3. Moje pierwsze wrażenia po zobaczeniu artykułu z nowościami od Junaka: „kocia morda”. Zmieniły się (pozytywnie) po przymiarce i dokładnym obejrzeniu maszyny stojącej u pobliskiego sprzedawcy (mam do niego niecały kilometr drogi):

    Osiągowo nie miałem okazji się przejechać, więc mogę tylko subiektywnie podejść do tematu ze strony wizualnej – zresztą nie jest to potrzebne, skoro mamy bliźniaczego Rometa, który zbiera dobre opinie. Miejmy nadzieję, że Junak przyłożył się do składania.

    Naprzeciwko stały dwie HondyCBF600 i ten Junak, chociaż ktoś teraz na pewno pomyśli, że zgłupiałem, dawał przy nich radę.. Matowe malowanie fajnie komponuje się z wyeksponowaną czerwoną ramą (nie widziałem wersji srebrno-niebieskiej). Jest też całkiem spory. Na moją sylwetkę był to jeden z niewielu motocykli 125, na którym czułem się komfortowo i dobrze wyglądałem, a jestem całkiem wysoki (192 wzrostu/75kg wagi). Nogi mam długie, a nie musiałem ich wykrzywiać, ani przesuwać się do tyłu. Opony są szerokie i nie zdawały się być wykonane z plastiku po butelkach.

    Na oddzielny akapit zasługują naklejki. Te niestety to istny dramat hydrauliczny. Malowanie naprawdę przypadło mi do gustu, ale dobór doklejanych elementów to czyste zło. Paski na błotnikach kojarzą mi się tandetnie, a za same logo należy się wspomniana chłosta – dlaczego nie mogła to być taka naklejka, jak w modelu RX One?. No ale to nie jest jakieś wielkie zmartwienie. Można przeboleć, albo zedrzeć i założyć coś własnego. Ta mniejsza z napisem RSX jest za to ok. W porównaniu w zasadzie każde inne moto wypadało lepiej pod tym względem. Osobiście upatrzyłem sobie ten model i wiem, że ten konkretny element wyglądu pójdzie do przeróbki jako pierwszy.

    Odpowiedz
    • I właśnie o to chodzi że mimo że sam motorek wydaje się całkiem spoko to te naklejki trącą totalną taniochą. Jak na chinola za 9 tys to trochę słabo.

      Odpowiedz
      • Tak, słabo, pozatym dalej uważam że motor jest mały, siedziałem na nim, mam 188 cm, większość motorów z takimi przetłoczeniami, to jak dla mnie nie, kolana lądują na ostrych kantach. Nie wiem po co Kamil to cały czas reklamujesz, są małe i tyle, basta. Dobra propozycja to coś z prostą kanapą i z mniejszymi przetłoczeniami, chociaż to też nie na długo zakup.

        Odpowiedz
        • Reklamują bo je sprzedają. Nie ma co wierzyć w testy i prezentacje prasowe, bo rzeczywistość zazwyczaj bywa odmienna od wirtualnych ochów i achów. Dotyczy to wszystkich motocykli, a nie tylko chińczyków, dlatego najważniejsze to udać się osobiście do punktu sprzedaży i przymierzyć się do danego moto.

          Odpowiedz
        • Klasa 125 to są motocykle z założenia małe lub bardzo małe. Tak to jest. Nie ma co oczekiwać budy R 1200 GS z silnikiem 125. Kamil raczej zawsze mówi że jeśli uważa motocykl za duży to w porównaniu do innych 125tek. Trzeba do wielkości realnie podejść.

          Odpowiedz
          • Sorry, a ścigacze 600 to są niby duże? Duże to są tylko ADV-y i niektóre Cruisery, reszta jest projektowana pod małych Azjatów, więc Europejczyk słusznego wzrostu zawsze będzie musiał iść na większy lub mniejszy kompromis

  4. Bajaj 125 nie jest „ścigaczem” hi hi.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>