Junak 125 S

Dodaj do porównania
Junak 125 S

W zasadzie pojawienie się kolejnego motocykla ze stajni Tayo/Zontes na polskim rynku nie powinno nas dziwić. Ten sam koncern produkował też popularnego w Polsce Junaka 123. Widocznie Almot pozytywnie ocenił sprzedaż oraz jakość dotychczasowo sprzedawanych modeli z tej stajni czyli Junaka 125 RZ oraz Junaka 125 Racer. Zresztą modele tej stajni w swojej ofercie ma też Zipp (Zipp VZ-6 oraz Zipp Cafe Racer 125.) To wróży dobrą dostępność części zamiennych, bo pamiętajmy że wszystkie motocykli Kidena mają taki sam silnik, a także w większości przypadków współdzielą ramę, wtryski, układy hamulcowe i tak dalej. Różnią się głównie wyglądem.

Motocykl nazwany przez Polskiego importera Junak 125 S to po prostu chiński Kiden 150-Z tyle że z mniejszym silnikiem zasilanym wtryskiem paliwa.

Gdybym chciał w skrócie opisać Junaka 125 S to powiedziałbym, że to po prostu zmodyfikowany Junak Racer. Zmodyfikowany przede wszystkim wizualnie, ale wprawne oko zauważy, że na tylnym kole mamy już hamulec tarczowy. Oczywiście motocykl napędza jednostka produkcji Tyan – typ TYS generująca 10,88KM. Silnik ten ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje, że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Za zasilanie jednostki odpowiada markowy wtrysk Mikuni

Kiden na swojej stronie zapewnia też że podwójny tłumik został zaprojektowany aby cieszyć użytkownika mocnym dźwiękiem a jednocześnie nie męczyć hałasem.

Dostępne do tej pory na naszym rynku motocykle z fabryki Kiden nie sprawiały użytkownikom większych problemów. Pierwsze egzemplarze wymagały 2 minutowego rozgrzewania silnika na postoju – zgodnie z instrukcją, w przeciwnym razie potrafiły nieznacznie szarpać lub gasnąć podczas pierwszych kilkuset metrów. Kilkoro użytkowników miało też wymieniony na gwarancji obrotomierz.

Poniżej znajdziecie zdjęcia tego modelu pobrane ze strony producenta. Oczywiście wersja na Europę nie posiada metalowych gmoli.

 

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
771
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1969
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

10 komentarzy

  1. Jak napisano Junak S to kolejna wariacja dokoła znanych modeli Junak Racer i Zipp VZ-6.
    Widoczne w reklamie powyżej Junaki RSX i RX One to też znane modele.
    Niewiele prawdziwych nowości w tym sezonie – ale może to i lepiej…

    Odpowiedz
  2. To jest ten sam silnik co w Junaki 123? No i zastanawia mnie silnik w Romecie ADV i jego bliźniaku Junaku. Czy to są te same silniki co w Romecie z one r i bliźniaku od Junaka i w Bartonie Blade? Czyli zongshen? Beniamin pisał w recenzji Blade że to silnik 158fmi a ADV to 152fmi? I jest też inny z wyglądu. W ADV są słabsze silniki? Bo silniki np. z one r mają opinie bardzo fajnych,zrywanych a ADV ponoć jest słaby?

    Odpowiedz
  3. Co do tego super chińskiego silnika TYS, to tutaj jest wszystko w temacie: https://www.youtube.com/watch?v=pnkCluMgWL4 … Bez komentarza

    Odpowiedz
  4. To nie jest ten sam silnik co w J123 ale „udoskonalony”:
    http://www.motocykle125.pl/chinskie-silniki-tys/
    Niemniej pomimo poprawek na lepiej coś chyba nie wyszło bo silnik ma mniejszą moc niż pierwowzór. Co do filmu wyżej – cóż nie ma co generalizować po jednym przypadku. Najlepszym się wpadki zdarzają…

    Odpowiedz
  5. A właśnie szukam takiego z największą ilością koników. Czyli odpada. Jeszcze miałem nadzieję na silnik zongshen jak w z one r , junaka i Bartona Blade ale to też raczej nie jest jak się w recenzjach pojawiało ” nowy silnik, produkt własny a nie kopią, przy współpraca piaggio” to raczej nadal tą sama, stara kopią hondy CG.

    Odpowiedz
    • Mocy w 125 ccm szukaj w motocyklach w cenie od około 15 tys. zł. wzwyż.

      Odpowiedz
      • Dlaczego? Ja akurat szukam w najtańszych. 9,8 KM , a 10,8 KM to też rożnica. Nawet 10 procent. A może jest coś w granicach 12KM ? Tylko o tym jeszcze nie wiem.

        Odpowiedz
        • Keeway rkf ma ponad 12 km ale kosztyje ponad 9 tys zł. Chyba bajaj ma jeszcze 12 km przy cenie 8 tys zł. Potem masz dopiero suzuki za 15 tys mające 15 km. Niestety markowe mocne 125 to te minimum 15 tys a chinole dopiero zaczęły wprowadzać silniki o mocy większej niż te standardowe 10-11 km.

          Odpowiedz
    • Jak chcesz mieć deszcz koni mechanicznych, to tylko używana Mito albo NSR w nieblokowanych wersjach.

      Odpowiedz
  6. 125 S to po prostu Racer uzupełniony o bagażnik – stelaż pod kufer ( i chyba ma jeszcze więcej LED-ów). Hamulec tarczowy z tyłu miał już Racer, więc w tym miejscu nic nowego.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>