Junak 124

Dodaj do porównania
Junak 124

Tym modelem Junak zamierza zdecydowanie poprawić wizerunek firmy, która powiedzmy to sobie szczerze, w segmencie małolitrażowych motocykli, ma średnią opinię. Ludzie mówią: fajne te motorki, ale podobno się psują. Ten model to dobry kierunek, bo po co nam coś taniego, co się psuje. Lepiej dołożyć tysiąc-dwa, i mieć fantastyczną maszynę na lata. A cena i tak jest o połowę niższa od markowego sprzętu. Takie właśnie aspiracje ma Junak 124. Czy to się uda? Zobaczymy, bowiem to jest nowość. W tym motocyklu w końcu zastosowano tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, trochę lepsze, szerokie opony, monoshock… i ekonomiczny silnik, no właśnie, ekonomiczny? Coś tu nie gra! Sportowe agresywne kształty i tylko 80 km/h? W tym modelu stosunek mocy do wagi, wynosi zaledwie 0,05 kW/kg. To tylko połowa potencjału, jaki daje ustawa o 125-tkach. Szkoda, było by kilka koni więcej i w poza terenem zabudowanym moglibyśmy jechać z prędkością przelotową 90km/h, tak by nie wyprzedzały nas TIR’y, a v-max powinien oscylować około 120 km/h, wtedy taki motorek byłby znacznie bardziej uniwersalny. Można by nawet pokusić się o wjazd na autostradę. A tak, niestety, ale ten motocykl nadaje się tylko na jazdę po mieście a także do tego by dobrze wyglądał na parkingu, bo trzeba przyznać, design jest przepiękny.

Aktualizacja: w katalogu Junaka  od kilku lat już nie występuje.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.58
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
151
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.05
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
690
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

5 komentarzy

  1. Informuję że Junak 124 zniknął z oferty na oficjalnej stronie Junaka. Przyczyną jest słabe zainteresowanie tym modelem. Czyżby cena wystraszyła klientów? Zostały ostatnie sztuki w salonach, a na rynku wtórnym zaledwie kilka egzemplarzy.

    Odpowiedz
  2. Dawid co ty gadasz? Jakie slabe zainteresowanie?. Odkad weszla ta ustawa to jak bylem raz w PL z checia jego kupna to nie bylo podobno zadnej sztuki!. Jednak po tygodniu znalazlem pewie ostatnia sztuke. Przez ta ustawe pokonalem 4000km wciagu 1 tygodnia. Co do samej 124’ki to myslalem ze bedzie lepiej wykonane. Mam jeszcze 121 z pierwszego roku produkcji i moim zdaniem jest lepiej wykonane. Moze tez dlatego ze moja 124’ka byla niechlujnie poskladana przez „serwisantow” ale juz nad nia troche popracowalem. Jak dla mnie wazne jest to ze robi robote pod wzgledem wizualnym. Wszyscy sie ogladaja i o to chodzi! ;). Moglem sobie kupic nowa Yamahe R125 z salonu za 4400€ ale i tak za rok bede chcial robic prawko na auto i pewnie zrobilbym jeszcze A2 gdyz mam juz A1 wiec duzo bym nie musial doplacac. Po co przeplacac i kupowac sobie taki sprzet na jeden sezon, a majac juz A2 to 125ccm nie wystarcza, rozglada sie za jakas 500’ka. Przejdzmy spowrotem do jakosci. Odnioslem wrazenie ze nie zostalo zbyt dobrze zaprojektowane, to znaczy przykladowo silnik. Bagnet podczas wyciagania go z karteru haczy o rame a podczas wkladania jest strach by go nie polamac. Spust oleju jest perfidnie nad wydechem co utrudnia jego spuszczenie(albo masz lejek albo zachlapiesz wydech choc tez trzeba uwazac by uklad nie byl zbyt goracy go nasz lejek sie stopi a olej musi by cieply). W niektorych miejscach plastiki odstaja. Sa tez dobre strony, a mianowicie wydech. Bardzo ladnie brzmi na 5 biegu przy predkosci 50-60km/h. Orginalny „Hondowski” sie chowa moim zdaniem. Poki co mam przejechane 350km i czekaja mnie jeszcze zawory i kasowanie luzu w glowce na kierownicy bo od poczatku cos stuka na wybojach. No nic innego tylko sie ladnie pozegnac, i zapraszam wszystkich na http://forumjunaka.cba.pl. Tez tam jestem i mnostwo kolegow ktorzy nie grzesza pomoca. Oceniam Junak’a 124 na 4/5. Glownie przemawiala tutaj cena, polowa nowej CBR’ki 125R.

    Odpowiedz
  3. Wkradł się mały bląd w opisie. Posiadam tego junaka i ma nie 4 a 5 biegów po za tym jak go kupiłem to miał jakies 3500km najechane i był totalnie rozregulowany a klient od którego kupowałem regularnie go serwisował co podparł książką. Gażnik miał skład mieszanki zdrowo wzbogacony, iglica w gazniku była zbyt wysoko ustawiona a przerwa na świecy była dwókrotnie większa od zalecane co obiawiało się tym, że Motocykl odpalał zawsze bez ssania, spalina śmierdziała niespalonym paliwem a manetkę dało się odkręcić na 3/4 bo powyżej zwyczajnie silnik zalewało i zamiast się napędzać to zachowywał się jak by mu zapłon odcinało. Spasowanie elementów typowo chińskie i skok manetki okrutnie długi wręcz niemal do okoła. Po za tym silnik nie poraża osiągami ale mam nadzieję, że przełoży się to na żywotność.

    Odpowiedz
  4. Jestem dumnym posiadaczem tego modelu i szczerze się przyznam, że jestem BARDZO zadowolony ze współpracy. Motocykl spisuje się znakomicie poza drobnymi mankamentami o których wspomnę później. Z moich informacji wynika że produkcja tego modelu została zastopowana z powodu kary jaka została nałożona na Junaka przez firmę Honda za skopiowanie modelu wizualnego i z tym się zgodzę. 125 ccm od Hondy wygląda identycznie a często się zdarza że ludzie podchodzą i pytają czemu obkleiłem Hondę naklejkami Junaka.
    Po przejechaniu w ciągu 2 sezonów 14 tyś km nie miałem żadnych problemów z silnikiem a jedyne co mi przeszkadza to twarde ogumienie przez które trzeba uważać na przyczepność nawet przy znikomej wilgotności nawierzchni oraz układ napędowy z ciasta. Niestety jeżeli po 10 tyś km jestem zmuszony odjąć oczko z łańcucha (wiem nie powinienem) to coś jest nie tak?
    Moja subiektywna ocena tego modelu to mocne 7/10 na minus na pewno dostępność części, ogumienie oraz układ napędowy, cała reszta świeci i gra w najlepsze. W sprawie osiągów motocykla muszę powiedzieć że nie ma on problemów z rozpędzaniem się i jest w stanie przy jeździe z pasażerem (2 dorosłych chłopów) rozwinąć prędkość 100 km/h, w pojedynkę udaje się dojść do 120 ale nie to jest celem przy tych pojemnościach. Warto także zauważyć że model ten nie ma wyraźnych problemów z drganiami jakie pojawiają się przy silnikach jedno cylindrowych,
    podróżując w granicach 3-5 x1000 obrotów lub 7-9 x1000 wibracje silnika są niezauważalne.

    Odpowiedz
  5. Zamieniłem się z moim mechanikiem. Jego 124 za mój M11 cafe (niestety w strasznym stanie) nie wiem co on przy nim porobił ale rozpędzenie do 100 km/h nie było problemem a nawet udało się jechać 120 km/h

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>