Junak 121 FL

Dodaj do porównania
Junak 121 FL

Pod koniec roku 2015 Junak przedstawił nowości na rok 2016, jedną z tych nowości był Junak 141. Miał on zastąpić Junaka 121, pisaliśmy wtedy, że co prawda silnik został wyposażony w wałek wyrównoważający oraz większe i mocniejsze łożyska a także w nowszy rodzaj zapłonu (DC) to jednak konstrukcja silnika była archaiczna bo na popychaczach. Uznaliśmy to za krok w tył, bo 121 miał silnik OHC i dysponował nieco większą mocą od następcy.
Na całe szczęście Almot nie zdecydował się na wprowadzenie modelu 141. Zamiast tego wprowadzono model o nazwie 121 FL (Face lifting). Junak 121 FL produkowany jest przez firmę Tayo. Fabryka ta jest znana w Polsce z modelu Junak 123, Zipp VZ-2 czy właśnie Junak 121, które uznawane są za najlepsze jakościowo motocykle w swojej klasie cenowej. Tayo motor jest właścicielem co najmniej trzech marek motocykli. Są to Zontes, Tayo i Kiden. Z oferty tego ostatniego właśnie, pochodzi nowy 121 FL.

Junak 121 FLOferowany w Chinach Kiden KD150-E o pojemności 150cc osiąga moc 10kW czyli 13,6KM, Almot podaje dla 125cc wartość z homologacji 8kW czyli 10,88 co wydaje mi się wartością zaniżoną. Tak samo ma się sprawa z prędkością maksymalną, Kiden 150 osiąga wg. producena 125km/h a „nasza” 125 tka tylko 90km/h. Coś mi się wydaje że homologacja otrzymana przez Almot od producenta była wystawiona na model z silnikiem OHV.
Junak 121 FLMotocykl wyposażono przecież w zmodernizowany silnik, nie jest to już typowy klon japońskiego silnika hondy. Dość powiedzieć że nowy silnik o nazwie TYS, któremu poświęciłem osobny artykuł, ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Takie zużycie paliwa w połączeniu z bakiem o pojemności 18 litrów daje nam zasięg ponad 800 km.

Za oświetlenie drogi przed motocyklem odpowiada lampa wyposażona w żarówkę halogenową. Tylna lampa wykonana w technologi LED zadba o naszą widoczność i bezpieczeństwo podczas hamowania. Co ciekawe w motocyklu na pierwszy montaż stosuje się opony marki CST (Cheng Shen Tire), są to jedne z lepszych Chińskich opon. Na pierwszy montaż stosuje je większość Chińskich marek premium, oraz np. Honda w modelu CBF 125.

R E K L A M A

Moim zdaniem właśnie dzięki silnikowi o nowej konstrukcji Junak 121 FL będzie silnym konkurentem dla Bartona Classica czy Rometa Soft. Mam też wielką nadzieję że będę mógł w przyszłym sezonie przetestować ten właśnie model.

Junak 121 FL, model na rok 2017 ma wtrysk i   spełnia wymogi EURO4, dostępny będzie od 30 czerwca 2017r.

Zdjęcia kiden.cn

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5299, rocznik 2017: 6099
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
745
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
762
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1990
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

34 komentarze

  1. Zdjęcie profilowe Piter

    Rzeczywiście motocykl ciekawie się prezentuje, lecz wprowadzając go na rynek europejski chyba już powinni wyposażyć go w układ wtryskowy.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      W zasadzie jeszcze nie muszą ściągać wtryskowców, jeżeli ściągną te motocykle do końca roku to mogą sprzedawać jako końcówkę serii lub zarejestrować na siebie i potem sprzedać. Szczerze mówiąc bardzo jestem ciekawy jakie to silniki Tayo ma w zanadrzu dla Europy….

      Odpowiedz
      • Czy w tym silniku jest możliwa modyfikacja na 150cc przy użyciu gotowego KITu głowica+tłok+zębatka?

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Możliwa raczej będzie, bo przecież to jest 150-tka pomniejszona do 125.
          Natomiast obawiam się że na początku sprzedaży nie będzie dostępnych zestawów. Handlarze będą musieli ściągnąć je z Chin i tu już koniecznie z Tayo, bo to ich silnik i inne marki go nie oferują.
          To co było standardem dla silników klonów hondy, można było kupić w dowolnej hurtowni, bo silniki były takiej samej konstrukcji od Tiandy po Senke (były dwa wymiary sworznia tłoka 13 i 15mm).
          Teraz zaczyna się specjalizacja.

          Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Adam

    Ja mam w keewayju opony CST i da sie na tym normalnie jezdzic w kazdych warunkach

    Odpowiedz
  3. Dzięki za wpis o Junaku 121 FL. Bardzo mnie interesuje ten model (wiadomo kasa 😉 ), a nigdzie nie ma o nim żadnych informacji.

    Odpowiedz
  4. Witam mam pytanie czy to jest ten sam silnik co w angielskim odpowiedniku czy tez to jest cos innego bo sam motocykl sie troszke rozni http://www.lexmoto.co.uk/HJ125-K.php. Pozdrawiam Marcin

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Lexmoto oregon również pochodzi z fabryki tayo. Marka nazywa się haojiang. Od FL-a różni się silnikiem, oregon ma silnik który znamy z junaka 123 lub jego niedaleką pochodną. Lexeter podaje 156fmi. Po zdjęciach wnoszę że nie jest to silnik TYS.
      Czasem zastanawiam się która marka tego producenta to marka główna tayo czy haojiang własnie.

      Odpowiedz
      • Bardzo dziekuje widze ze najblizsze siebie sa chyba junak 131 i lexmoto arizona i wlasnie nad tym modelem sie zastanawiam.

        Odpowiedz
  5. Posiadam ten egzemplarz około miesiąca i potwierdzam ze producent chyba zaniżył moc w katalogu bo motocykl bardzo ochoczo przyspiesza powyżej 100km/h 🙂 aktualnie mam przejechane 1000km i jazda jak narazie przebiegala całkowicie bezproblemowo, zero wibracji i odkrecania się czegokolwiek. Polecam ten model z czystym sumieniem

    Odpowiedz
  6. fajny motocykl szkoda że nie ma systemu ABS mam model 121 mogły by być trochę mocniejsze hamulce i światło jest dość dobre ale bez rewelacji

    Odpowiedz
  7. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Szkoda-nie szkoda. Gdyby Twój motocykl miał ABS, byłby droższy. A tak masz bardzo dobry motocykl za cenę lepszego roweru. Światło tanio można ,,polepszyć” montując zamiast seryjnej żarówkę Revo Xenon ( np. tu: https://www.smugi.pl/search.php?text=revo+xenon). Poza tym- ABS NIE skraca drogi hamowania, tylko zapobiega zablokowaniu koła. Krótko mówiąc: DOBRY kierowca zahamuje na krótszym dystansie niż ABS, słabemu kierowcy ABS może uratować życie.

    Odpowiedz
  8. witam gdzie można dostać do junak 121 bagażnik chromowany nigdzie nie znalazłem pozdrawiam

    Odpowiedz
  9. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Do 121 nie ma dostępnych bagażników innych oprócz seryjnych (czarnych).

    Odpowiedz
  10. Witajcie
    Czy ktoś sie orientuje czy w tym moto mozna zamontować dźwignię ssania przy manetce? Czy będzie pasować jakis konkretny model dźwigienki?

    Odpowiedz
  11. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Ja montuję na kierownicy dźwignię do sterowania przerzutką rowerową. Gaźnik wymaga lekkiej modernizacji, a pancerz i wkład linki – docięcia na wymiar.

    Odpowiedz
  12. DIsiaj zrobil mi psikusa. Rano spiesze sie do pracy a on nie raczy odpalić. Rozrusznik w ogole nie kreci, na kopke tez nie reaguje. Czy on ma ten wyłącznik w bocznej nóżce? Nie sprawdzałem wczesniej czy takie są właśnie objawy ze nie kreci rozrusznik gdy stoi na bocznej?

    Odpowiedz
    • Ma wyłącznik w stopce, który odcina zapłon nawet na N. Sprawdzone empirycznie.

      Odpowiedz
  13. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Jeśli akumulator jest w pełni naładowany, sprawny bezpiecznik (np. klakson trąbi), czerwony wyłącznik pod prawym kciukiem we właściwej pozycji i stopka boczna złożona – powinno wszystko działać. Nawet z pustym aku odpali (zaleta gaźnika), byle boczna podpora była złożona a wyłącznik zapłonu wciśnięty tylną stroną. No i oczywiście kluczyk we właściwej pozycji, benzyna w gaźniku i, w razie potrzeby, włączone ssanie.

    Odpowiedz
  14. Zegary i swiatlo swieci, aku raczej w pelni naładowany bo wczoraj normalnie śmigałem, nóżka złożona, ale slyszalem ze ten wyłącznik moze szwankować, no i pytanie co sie dzieje gdy nóżka jest rozłożona lub gdy wyłącznik zostanie w tej pozycji? Czy rozrusznik bedzie kręcić? Czy nie?
    Nie jestem pewien wylacznika awaryjnego, czy on jest dwupozycyjny? Czy tylko dzwonkowy? Jesli dwupozycyjny to mozliwe ze przez przypadek zmienil pozycje. Jesli dzwonkowy to niemożliwe aby odcinał zapłon.
    A kluczyk? Kurcze no tam są tylko 2 pozycje, wyłączony lub włączony, nie mozna sie pomylić…

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Wyłącznik jest kołyskowy, dwupozycyjny. Czujnik podpory bocznej możesz wyłączyć, rozpinając kostkę pod lewą pokrywą boczną.

      Odpowiedz
  15. No to krotkie podsumowanie objawów :
    Jesli prad jest, a rozrusznik nie kreci i na kopke tez nie zagada to znaczy ze masz przełączony wyłącznik awaryjny
    Jesli prad jest, rozrusznik kręci ale nie odpala to moze byc wyłącznik nóżki bocznej, wciśnięcie sprzęgła nic nie daje.
    Pisze o tym bo okazuje sie ze różnie jest to rozwiązane w innych motocyklach.

    Odpowiedz
  16. Zdjęcie profilowe Sebastian Wave - Blue Moon vlog

    W Motośladzie odc. 87 , tutaj https://www.youtube.com/watch?v=jJKlHYFxIks
    Od 14minuty i 35 sekundy jest opinia o Junaku 121FL .
    Już wcześniej pisałem, że b. mi się podoba i pewnie kupiłbym go gdyby byłą potrzeba, ale moją uwagę zwrócił fragment w ( 15:45 ) gdy pokazują zegary , bo są zupełnie inne niż np. u tego posiadacza https://www.youtube.com/watch?v=lv01rnSKv4Q w 47 sek. ( 0:47 )
    Zwróćcie proszę uwagę że są inne zegary , czyżby te w Motośladzie były do wersji z wtryskiem a te z kwadratowym mniej czytelnym obrotomierzem do gaźnikowych wersji ???
    Wie ktoś jaki typ silnika posiada ten model i czy jest to klon jakiegoś modelu japońskiego ?? Chodzi mi o to czy można pobawić się w przeróbkę silnika.

    Odpowiedz
    • Obecny Junak 121FL to ten sam motocykl co 125 Racer i 125 RZ. Różnią się tylko „dizajnem”. Najbardziej odmienny jest chyba Racer, bo ma niższą kierownicę i amortyzatory gazowe z tyłu. Obecnie to wg mnie bezkonkurencyjne maszyny. Nic lepszego za 6 tysięcy się nie kupi, a wydawanie większej kasy na 125… no cóż, bogatemu nikt nie zabroni 🙂

      Odpowiedz
  17. Sebastian Wave mam do ciebie pytanko, interesujesz zakupem 121fl?
    ja nie wiem, który wybrać czy gaźnik czy wtrysk.
    co do zegarów to tak jest inne są.

    Odpowiedz
  18. Czy ktoś jeździ już 121 fl na wtrysku, z tymi fajnymi zegarami, obrotomierz analogowy, prędkościomierz cyfrowy, inny tłumik, z tyłu tarcza… Jeszcze niewiele o nim można znaleźć. W sklepach przewidują dostawę na połowę września, ale pierwsza dostawa chyba była w połowie roku.

    Odpowiedz
  19. też się chce dowiedzieć o tym wtrysku ale na razie nic.

    Odpowiedz
  20. jestem zainteresowany kupnem tego modelu. stąd moje pytanie – który sklep z motocyklami na terenie Warszawy i okolic jest wg was godny zaufania? Na stronie junaka są wypisane dwa: GO4MOTO oraz Skuter-Serwis. Ma ktoś z was z nimi jakieś doświadczenie?
    pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Zajrzyj jeszcze do LUX-MOT w Kobyłce

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Wojtek

      Zajrzyj jeszcze do LUX-MOT w Kobyłce.

      Odpowiedz
    • Opinie i o Modlińskiej i o Go4moto różne, acz na Modlińskiej większy wybór. Go4moto wystawowy RS miał krzywo zamontowane przełączniki na kierownicy, reszty już mi się nie chciało oglądać, natomiast za każdym razem jak u nich byłem, wychodzili z siebie, żebym tylko u nich nic nie kupował. W okolicach Warszawy najlepsze opinie ma Lux Mot

      Odpowiedz
    • Ja kupiłem Auto Kowalczyk z Józefowa. Mam już przejechane 500 km i jestem zadowolony. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  21. Michał na wtrysku czy na gaźniku, 121 fl?

    Odpowiedz
    • Na wtrysku. Tegoroczny model

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>