Honda Forza 125

Dodaj do porównania
Honda Forza 125

Honda Forza 125 to górna półka skuterów miejskich. News o tym motocyklu pojawił się na rynku pod koniec 2014 roku i od razu przypadł do gustu tym, którzy oglądali zdjęcia z zapowiedzi. Od tego czasu upłynęło już trochę wody w Wiśle i Honda Forza stała się bardziej popularna, znajduje już nabywców wśród Polaków, zatem najwyższy czas dodać ją do naszego katalogu 125-tek.

W porównaniu do Hondy PCX, Forza jest cięższa, ale też mocniejsza, więc z pod świateł zbiera się podobnie, a nawet ciut wolniej. Ze względu na większą wagę, też więcej pali. Podobnie jak PCX ta honda posiada system Idle Stop, który wyłącza silnik w czasie gdy stoimy na światłach. Ideą tego systemu nie jest oszczędzanie, bo koszty zużycia rozrusznika i akumulatora będą dużo większe niż zaoszczędzone paliwo mieszczące się kieliszku. To ma na celu ograniczenie ilości spalin i hałasu w dużych miastach takich jak Tokyo. W motocyklu za taką kasę nawet nie oceniamy takich rzeczy jak hamulce, opony, przekładnię CTV. To po prostu ma być na najwyższym poziomie, wierzę że marka Honda nie pozwoliła sobie tu na lipę.

R E K L A M A

Honda Forza ma twarde zawieszenie, ale za to nadrabia miękką kanapą. Osoba mierząca ok 170cm może rozprostować kolana na przednich podnóżkach. Powinna też dosięgać do asfaltu. Mamy też regulowaną wysokość przedniej szyby, co uważam, że powinno wejść w standard każdego większego skutera. Niestety nie wysuwa się ona na tyle wysoko aby chronić głowę przed zawirowaniami powietrza. Szkoda.

Honda Forza ma duży schowek, mieszczący dwa kaski, ma duże lusterka i dużą kanapę. Cenę też ma dużą. Każdy kto porównuje taką hondę do np Zipp QR-MAX, zastanawia się skąd ta cena. Wynika ona z kilku rzeczy: 1) płacimy prestiż marki Honda, 2) za zaawansowaną technologię silnika 3) za przemyślaną budowę plastików 4) ABS. Jest to sprzęt, który polecamy osobom zamierzającym wejść w dłuższy romans ze 125-tką. To jest skuter dla tych, którzy nie zamierzają iść na prawo jazdy A.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
20 950
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.52
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
162
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
125
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
748
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2134
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R15
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R14

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

10 komentarzy

  1. Ładny sprzet watpie zeby bylo sie doczego przyczepic ewentualnie problemy moga wyjsc z korozja ramy bo honda kiepsko maluje proszkowo inny model hondy mial z tym problem cena powinna byc na poziomie uwarzam max 15 tys bo 20 tys to kosztuje yamaha mt03 no i duza konkurencje robia bardzo przyzwoite skutery Kymco

    Odpowiedz
    • Xmax125 też kosztuje coś koło 20tys., Burgman oraz Kawasaki J125 podobnie i to jest konkurencja dla Hondy.

      Odpowiedz
  2. 20 tyś za 125 cm osobiście bym nie dał ,za te pieniądze można mieć coś mocniejszego a choćby wymieniane wcześniej np: Kymco, model- NEW DOWNTOWN 350I ABS lepiej zrobić prawko „A”,prywatna opinia [pzdr…

    Odpowiedz
    • Płacisz za markę Premium, w Hondzie płacisz za znaczek.

      Odpowiedz
  3. Tak się zastanawiam, czemu Chińczycy nie mogą stworzyć podobnego skutera?
    Zamiast brzydkiej stylistyki, niedopracowanych detali, tandetnych plastików, niedoskonałego montażu (nieposkręcane), przestarzałego silnika o mocy góra 10KM, zbudować coś co by się równało z produktami Piaggio, Hondy, Suzuki etc.
    No żeby chociaż dorównało Downtownowi czy jakiemuś SYM lub Dealimowi, którym do ideału daleka droga.
    Co stoi na przeszkodzie? Budują stacje kosmiczne, myśliwce stealth, kolej superszybką, lotniskowce, całe metropolie. Nie potrafią więc stworzyć porządnego skutera?

    Odpowiedz
    • Edwardzie: Chińczycy na swój rynek produkują te pojazdy z silnikami 150-200cc o osiągach tych lepszych 125-ek. Powód tego jest banalny, wysilone 4 zaworowe konstrukcje są bardzo wrażliwe na kulturę serwisową, a w kraju gdzie świadomość techniczna jest niska, zbyt mają konstrukcje proste. Podejrzewam, że kopia Forzy jest już dawno na chińskim rynku (podobnie jak MSX), ale nikt nie jest na tyle głupi, żeby 100% kopie sprzedawać poza Chiny.

      Odpowiedz
  4. Potrafia tylko po co jak maja i tak pelne rece roboty…

    Odpowiedz
  5. Autorze, czy nie masz błędu w: „z pod” na rzecz „spod”?

    Odpowiedz
  6. Jako użytkownik tego cuda, od siebie dodam tylko … jedyna rzecz na której Honda przyoszczędziła, to opony. Na lekko mokrej nawierzchni Idealne do łyżwiarstwa figurowego. Pierwsza inwestycja po zakupie, bądź co bądź sprzętu za 20k, to wymiana opon

    Odpowiedz
  7. Użytkuje to od tygodnia po przejechaniu 1100 km. Lewe lusterko luz- do dokręcenia, szyba wibruje i stuka, muszą też odkręcić, luz na manetce około 10 mm do poprawy. W dwa dni zrobiłem 815 km- wygodnie i z przyjemnością. Po odebraniu z serwisu czas na większe prędkości i przebiegi

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>