Honda CB125F

Dodaj do porównania
Honda CB125F

Honda CB125F jest następcą Hondy CBF125, która powiedzmy to sobie szczerze, jakością trochę odbiegała od tego, do czego przyzwyczaiła nas prawdziwa Honda (np Varadero). Czy nowa Honda to tylko nowe owiewki i zmiana kolejności liter w nazwie? Nie, CB125F otrzymała nową ramę, większe, 18-calowe koła i udoskonalony silnik, który generuje mniej wibracji i wykazuje mniejsze zapotrzebowanie na paliwo (od 2L/100km). Całość z większymi kołami i z owiewkami, zaczerpniętymi z większej wersji o pojemności 500 ccm, wygląda dużo dojrzalej i agresywniej w porównaniu do delikatnej CBF-ki. Tyle możemy wyczytać na stronie producenta.

Jak ja widzę ten motocykl? Jest fajny, z całą pewnością warty uwagi. ALE … 😉

Skoro zadbano o muskularny kształt, dlaczego tylna opona jest cienka jak w BMX’ie? Ja wiem, że cienka opona ma mniejsze opory toczenia, czy tarcia. Cienka opona ułatwia rozpędzanie się, ale to są przecież wartości setne po przecinku. Gdybym szykował motocykl na test minimalnego spalania, być może bym chciał takie opony, ale kupując Hondę, liczył bym jednak na odrobinę więcej lansu, a ta oponka nie daje tego klimatu. Poza tym na mokrej nawierzchni, która to w Polsce występuje bardzo często, jednak szersza opona daje więcej przyczepności. Różnica w spalaniu rzędu 0,1 l/100 to jest pikuś do przełknięcia, gleba na rondzie już nie.

R E K L A M A

W CB125F zwiększono koła (18 cali) i zrobiono nową ramę, ale mimo to motocykl nie przypadnie do gustu wysokim riderom. Siedzenie mamy o 10mm niżej niż w CBF, a rider o wzroście 185 nie schowa kolan w przetłoczeniu na zbiorniku. Do tego ten bęben z tyłu – kiedy to się skończy?

Na plus na pewno porządny wtrysk paliwa i przeprojektowany od nowa silnik dający dużą elastyczność w dolnych i średnich obrotach z których najczęściej korzysta się w mieście. Owiewki też ładnie trzymają się konstrukcji, zatem CB125F to solidna maszyna. Cena też jest nie najgorsza. 10 tys to rzadkość wśród markowych sprzętów. Parametry i cena stawia go na podobnej półce na której stoją nowe chińskie konstrukcje, a dodatkowo mamy prestiżowe logo na zbiorniku.

Czy wybrał bym się nim w trasę? I tak i nie. Wygodna kanapa i wysoka kierownica zachęca na trasę, ale brakuje tu trochę porządnego chłodzenia i mocy. Prędkość 90 km/h da się utrzymać, ale to są już górne granice tego motocykla. 120 pojedziesz z górki i z wiatrem, czyli praktycznie nigdy. Daleko tej Hondzie do kultowej Varadero.

Przed zakupem warto sprawdzić VIN. Te zaczynające się od L oznaczają, że produkcja motocykla była w Chinach. Legenda głosi, że egzemplarze wyprodukowane w europejskich fabrykach, są lepsze, odporniejsze na korozję.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
10 700
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
126
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
100
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2035
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/10 R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

4 komentarze

  1. Rozumiem krytykę hamulca bębnowego, to jest nieco archaiczne. Ale są też argumenty za:
    – tańszy od tarczowych
    – dobrze skonstruowany raczej nie odbiega jakością swojej pracy od chińskich tarczy i klocków
    – wymaga mniej obsługi
    – bębny stosuje się nawet w samochodach, tutaj jest lekki „bzyk” o niewielkiej mocy. Bęben spokojnie wystarcza.

    Tylko te opony… Mogłyby być poważniejsze, szczególnie jeśli trafia się na tory tramwajowe.

    Odpowiedz
    • Dzięki wąskim oponom, zawracasz nią jak na rowerze.

      Odpowiedz
  2. 120km/h ten motocykl może pójdzie, ale pod warunkiem zmiany przełożeń, tornadzie w plecy

    Odpowiedz
  3. CB125F wg mojej wiedzy jest produkowana tylko w Chinach, zgodnie z informacją jednego z angielskich periodyków, przeniesienie produkcji z Indii (CBF125) do Chin, miało pozwolić na obniżenie ceny końcowej około 100funtów.
    Niestety nie dotyczy to Polski, gdzie cena CBF125 i CB125F jest taka sama. Gdyby ten motocykl produkowano w Europie, cena osylowałaby w granicach Yamahy MT, która jest właśnie produkowana w Europie.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>