Derbi Cross City 125

Dodaj do porównania
Derbi Cross City 125

Nie wiem co miało by mnie skłonić do zakupu tego motocykla.  Na wielu stronach Derbi Cross City 125 polecany jest początkującym motocyklistom. Jednak mnie to nie przekonuje. Wszystkie 125-tki są polecane początkującym. Może więc cena? Nie, bo kosztuje ok 11 tys zł. To w segmencie 125 średnia cena, ale przywykliśmy do fajniejszych sprzętów w tej cenie. Może moc silnika? 10 koni? Na pewno nie. To co? Szczerze? Nic. Nawet Design mnie nie pociąga. Uważam, że jest mniej charakterny niż konkurencyjny Suzuki VanVan. Być może właśnie z tych powodów, jest to bardzo rzadki egzemplarz na naszych drogach.

Przez wiele lat ten model posiadał gaźnikowy układ zasilania, palił wtedy znacznie więcej – powyżej 3 litrów na setkę. Wszystko wskazuje na to że w 2014 roku otrzymał wtrysk przez co spalanie znacznie ograniczono. Jednak wydaje mi się, że wraz z wprowadzeniem wtrysku spadła także moc. Niektóre specyfikacje starszych egzemplarzy podają moc 12 koni. Wcale bym się nie zdziwił, ponieważ w wielu motocyklach, w których wprowadzono elektroniczny wtrysk moc pozostała na tym samym poziomie, lub zmalała. To ze względu na coraz bardziej restrykcyjne normy spalania nakładane w Europie. Do wad można także zaliczyć brak wskaźnika paliwa. Irytujące jest także to, że ten sprzęt nie posiada elektronicznego ssania. Nadal mamy wajhę jak w gaźnikowym sprzęcie. To chińskie skutery za 6 tys zł posiadają ten automatyczne ssanie a markowy Derbi nie? Typowa usterka w motocyklach marki Derbi to szybko korodująca rura wydechowa.

To jednak nie znaczy, że ten sprzęt nie ma zalet. Mamy tu wyjątkowo dobre hamulce, konkretne opony od Pirelli i dobrą jakość plastików. Motocykl jest wysoki, dobry dla tych co mierzą po 185cm. Siedząc na nim mamy wyprostowaną pozycję. Koła są szprychowe, wielu uważa że to poprawia komfort, jednak ja tego nie czuję.


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.35
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
121
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
825
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
785
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

21 komentarzy

  1. Czy możecie uzupełnić Katalog o Derbi Mulhacen 125? Po Francji i Niemczech jeżdzi trochę tego, w Polsce też można kupić, rzadki jest fakt… ale piękny.

    Odpowiedz
  2. Mam Derbi CrossCity 125; już trzeci sezon. Kupiłem go aby na nim jechać od tego historycznego dnia (24 sierpnia 2014) gdy na Kat. B można prowadzić motocykl z silnikiem 125ccm. Jest świetny – dobry w terenie (po zmianie opon), mało pali (faktycznie 2,5l/100km), jest niezawodny. Mam serwis (MotoItalia) za rogiem – ważny powód dlaczego ten model kupiłem – serwis pod ręką.

    W zesłym roku przejechałem 1300km w cztery dni – Warszawa-Głogów-Warszawa – bez żadnego problemu. Dobrze kieruje, dobre zawieszenie.

    Przydałoby się więcej mocy – 15KM raczej niż 10KM, szósty bieg oraz samowyłączające się kierunkowskazy. Ale oprócz tego, lubię go, dużo nim jadę, mimo to, że kupiłem drugi motocykl 125 – Yamaha XVS Drag Star. Ale o tym gdzie indziej!

    Odpowiedz
  3. Witam, jestem nie wysoką kobitką i mam Derbika od nowości, to mój pierwszy moto (kat B). Przejechałam 3000 km w 6 m-cy bez awarii, spisuje się super, tylko czasem brakuje koników 🙂 i 6 biegu tak jak pisał poprzednik. Mały motocykl wybacza błędy duży już nie, dlatego uczę się na 125. Minusem derbika jest uruchamianie silnika trzeba się pogimnastykować z ssaniem. W terenie spisuje się super i daje frajdę z jazdy oczywiście początkującemu motocykliście mówię o sobie 🙂 Kobitkom polecam!

    Odpowiedz
  4. Odpowiedz
    • Jak nie kupisz, to będziesz żałował że nie kupiłeś. Jak go kupisz, to będziesz żałował że nie kupiłeś o większej pojemności, bo 125 przestanie ci szybko wystarczać. Czyli i tak źle, i tak niedobrze:)).

      Odpowiedz
      • To prawda. Niestety nie mam na razie tyle kasy. Ale to ładny model, zgrabny i chyba nie najgorszy – stylem bije na głowę chińskie nakedy typu J123. Nie wiem, czemu recenzentowi się niezbyt podobał?

        Odpowiedz
        • No nie ujął mnie ten motocykl niczym. Co prawda design niczego sobie, ale są ładniejsze. Parametry typowe dla chińczyków a cena wysoka. W tej cenie szukał bym czegoś 15-konnego. Np Derbi Terra

          Odpowiedz
        • Na riderblogu jest opis gościa, który tą zabawkę ujeżdża od chyba dwóch lat

          Odpowiedz
  5. Nie zgodzę się z tą opinią. Mam 182 cm i derbi c4oss city od puŁukasza roku. Poruwny wanien tego motoru do suzuki van van nie ma sensu ponieważ te motory nie mają nic wspólnego. To raczej Hyosung Karin można porównywać do van van. No ale do rzeczy. Motocykl w czarnej wersji wygląda bardzy ładnie i schludnie, ciągnie bez problemu 105-110 a w dodatku jazda przez las czy drogę gruntową jest świetna. Kupiłem swojego za 1000euro i jestem bardziej niż zadowolony.
    10 km mi absolutnie nie przeszkadza bo samobójcze nie jestem a z tym ck bozia w derbi dała wyjechałem dosłoknie wszędzie.
    Minusem tego motoru jest rura wydechowy która mogła by iść bardziej dołem żeby to oski można było trzymać na bokach, i także brak wskaźnika benzyny jest wkurzający czasem. No i siedzenie mogłoby być wygodniejsze (znacznie)
    Jak macie okazję to bierzcie bo nic w tej cenie nie znajdziecie.
    Karton Hyosung to azjatycka dziadka w porównaniu do derbi, a suzuki van van kosztuje dwa razy tyle i siedziałem zgarbiony.

    Odpowiedz
    • Czy ta Derbi ma jakieś blokady ?

      Odpowiedz
      • Tak, kilka. Po odblokowaniu leci 120 – 130

        Odpowiedz
        • A na czym są te blokady.

          Odpowiedz
          • W tym Derbi są na kanale dolotowym i wydechowym, gaźniku, filtrze, wałku rozrządu, zapłonie.

          • Czyli w wydechu jest tam katalizator ?

  6. Ostrzegam wszystkich przed zakupem Cross City sprzedawanego przez gościa w Chrzanowie. Motocykl wg opisu: „w stanie idealnym” jest taka naprawdę po kolizji. Chciałem zakupić, zabrałem go do mechanika, tam gość stwierdził:
    – wymieniane lagi
    – przedni błotnik nadpalony, po złożeniu się zawieszenia do ramy motocykla
    – wyciągany z ramy silnik
    – pęknięcie elementów ramy (!) pod siedzeniem
    – opony nieoryginalne, a już łyse – z czego wynikało też że deklarowany przebieg 9 tys to ściema
    – łańcuch i zębatki do wymiany
    – krzywo skręcona na powrot kierownica
    – lampa przednia klejona na silikon
    – elementy motocykla klejone klejem

    Jednym słowem – zdaniem mechanika motocykl był łatany po wypadku. Sprzedający, po wizycie u mechanika ze mną i poznaniu wszystkich wad, dalej wystawia go jako stan idealny. Nie dajcie się naciąć.

    Odpowiedz
    • Nie, kanały w głowicy są zmiejszone. Z blokadami może 90km pójdzie.

      Odpowiedz
  7. Ta derbi bez zdjęcia blokad jakichkolwiek ile jedzie? Mam na myśli derbi senda cross city 125 4t

    Odpowiedz
    • Gorąco odradzam grzebania w układzie dolotowym i wydechowym.

      Odpowiedz
  8. Witam mam model derbi cross city 2015 r i mam pytanie bo jak wbijam 1 i chce ruszyć to sprzęgło bierze pod samym końcem spuszczania klamki czy to normalne ?

    Odpowiedz
    • Jeżeli Ci to przeszkadza, to rozbierz sprzęgło i pomierz grubości tarcz. Nowa tarcza ma grubość 3 mm, natomiast wartość graniczna to 2.8 mm. Może jesteś blisko końca.

      Odpowiedz
    • Czy kiedykolwiek sprzęgło było regulowane, czy od nowości bez ruszania regulacji na lince?

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>