Daelim VT 125 Evolution

Dodaj do porównania
Daelim VT 125 Evolution

Daelim VT 125 wzorowany był na Hondzie Magna 250. Największą różnicą pomiędzy tymi motocyklami jest jednocylindrowy silnik Daelima. Pomimo jednego cylindra i mniejszej pojemności, wysoki moment obrotowy silnika zapewnia wygodną jazdę ze sporym zapasem mocy, już od najniższych obrotów. Współpraca z Hondą zaowocowała doskonałym spasowaniem poszczególnych elementów, wysoką jakością wykonania oraz zastosowaniem podzespołów na licencji japońskiego producenta, co sprawiło iż Daelim VT słynie z bezawaryjnych przebiegów.

Motocykl może spodobać się chopperowym purytanom, ponieważ wyposażony został jedynie w prędkościomierz, umieszczony na zbiorniku paliwa. Obok prędkościomierza znajdziemy zaledwie podstawowy zestaw kontrolek. Dwa krótkie chromowane tłumiki, rozmieszczone symetrycznie po obu stronach motocykla dodają mu charakteru i wyglądu motocykla o zdecydowanie większej pojemności. Są naprawdę fajne, zadarte do góry. Szeroka kanapa i wygodna pozycja za kierownicą zachęca do pokonywania kolejnych kilometrów, a 12 litrowym zbiornik paliwa i oszczędny silnik gwarantuje niskie koszty wycieczek i rzadkie wizyty na stacjach paliw. To co wyróżnia ten sprzęt to także bezszprychowe tylne koło, oraz bardzo płaski zbiornik, który w połączeniu z wydechami dodaje zadziorności.

R E K L A M A

Model VT, podobnie jak VC i VS posiada ten sam mechanizm rozrządu (DOHC), który wymaga okresowych regulacji i częstych zmian oleju, zaniedbanie tych zabiegów może doprowadzić do szybkiego zużycia.
Dodatkowym problemem jest ubogi rynek części zamiennych. Te eksploatacyjne dostępne są od ręki, pozostałe tylko pod indywidualne zamówienie w Korei lub w internetowych sklepach zagranicznych, gdzie marka Daelim jest zdecydowanie bardziej popularna (Niemcy, Francja, Hiszpania). Pewną alternatywą jest nasz rodzimy rynek części używanych. Użytkowników Daelimów w Polsce wciąż przybywa, więc powoli można zaobserwować rozrost rynku części zamiennych.

Motocykl produkowany był w latach 1999 – 2001. Obecnie na rynku wtórnym znaleźć można wiele tych maszyn w doskonałym stanie technicznym, z niezłym wyposażeniem dodatkowym za relatywnie niewielkie pieniążki.

Dane i opis przygotowane przez użytkowników forum: www.daelimpolska.pl

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3000 - 6000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.56
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
152
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.063
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,5l
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
112
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
710
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

5 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe Claptonatari

    No nareszcie kolejny model Daelima.
    Teraz jeszcze VC/VS a potem skutery.

    Odpowiedz
  2. No i we jedynie właściwym kolorze 😀

    Odpowiedz
  3. Kurcze. DOHC jest tylko w VJF Roadsport. Tu jest SOHC (jeden wałek)
    ale to tylko taka mała uwaga.
    Gdzieś się wkradł błąd przy redagowaniu. Poprawcie proszę. 🙂

    Odpowiedz
  4. No Foveon doczekał się recenzji swojej maszyny.

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe Kristo

    Proste pytanie – dlaczego ten model został jednocześnie otagowany jako chiński i markowy? Oraz dlaczego nie jest z kategotii choppery, w której znajduje się za to np. Barton Classic i inne mało chopperowe konstrukcje?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>