Daelim VC VS 125

Dodaj do porównania
Daelim VC VS 125

Pamiętacie baję o brzydkim kaczątku które po czasie zmieniło się w pięknego łabędzia? A teraz popatrzcie sobie na ten motocykl. Czyż to nie jest kaczątko wyklute w gnieździe Daelim’a? Wysoko zadarty zbiornik paliwa, piejące tylne nadkole i nieproporcjonalnie wielka, dwupoziomowa kanapa. Powiedzmy sobie szczerze, w porównaniu do innych tłustych chopperów, ten design raczej wzbudza litość.

Co więc mogło by go zmienić w łabędzia? Tuning optyczny? Nie. Żeby poczuć że to jest naprawdę fajny sprzęt, musicie po prostu posadzić dupsko na kanapie, przekręcić kluczyk w stacyjce i czym prędzej wyjechać na prostą. Spójrzcie na parametry. 0,084 – to bardzo wysoki stosunek mocy do wagi. Porównajcie to sobie z innymi motocyklami w katalogu posortowanym po tym wskaźniku. Taką moc ma zaledwie kilka firmowych crossów! Wiecie co to oznacza? To oznacza, że nie ma drugiego takiego motocykla, który w cenie zakupu, zaczynającej się od 2 tysięcy, tak pięknie zbierał się do jazdy!

Wielka kanapa i lekko uniesiona kierownica sprawiają, że jest to jeden z najwygodniejszych motocykli typu cruiser. Mało? A co powiecie na 200kg udźwigu? Tak, nie przewidziało się wam. 200kg udźwigu do przewiezienia na tym motocyklu! Kultowa Yamaha Dragstar ma „tylko” 198kg. Czy któryś z nowych chińskich produktów może poszczycić się takim wynikiem? Pakujecie kufry do pełna, bagażnik dociążanie sprzętem kempingowym a za waszymi plecami siada jakaś piękna pani, którą chcecie zabrać na wycieczkę. Że to niby dużo dla 125? Ten motocykl poradzi sobie z takim obciążeniem!

Co jeszcze można o nim powiedzieć? Tych maszyn jest zatrzęsienie, podobnie jak niemal bliźniaczego Hyosunga Cruise. Można przebierać w lakierach i dodatkowym wyposażeniu. To idealny motocykl dla ludzi, którzy chcą sprawdzić, czy kręci ich bycie motocyklistą. Nie chcą na to wywalać większych pieniędzy a przy tym chcą cieszyć się jazdą dynamicznym motocyklem.

Na koniec ktoś mógł by zapytać: „No dobra a jakie on ma wady”? Odpowiedź jest banalna. W cenie za którą można go teraz kupić, ma tylko zalety ;). Na co w takim razie zwrócić uwagę przy zakupie? Daelim nie ma słabych punktów, czy miejsc szczególnie wrażliwych, nie ma też trudno dostępnych elementów. Zatem kupując go należy po prostu dokonać typowych oględzin i sprawdzić czy np nie jest krzywy. Ponieważ na rynku pojawiają się modele które mają nawet 20 lat, warto sprawdzić czy dany egzemplarz był malowany, jeżeli był, to może oznaczać że albo brał udział w wypadku, albo zabierała się za niego ruda koleżanka. Jak ocenić czy był malowany? Sprawdź czy posiada oryginalne naklejki. Reszta oględzin to już typowa mechanika. Zaobserwuj kolor spalin – niebieski, oznacza że jedziesz do domu, albo negocjujesz cenę aby była gotówa na remont silnika.

Największa różnica pomiędzy Daelim VC A VS? VS to następca VC.
Co ciekawe, VC mimo że jest starszy, to jest mocniejszy, ma 15 kucyków, natomiast VS posiada ich 14, i to dane VS-a idą do naszej tabeli.

Dane i opis przygotowane przez użytkowników forum: www.daelimpolska.pl

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
2000-6000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.52
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.082
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3-4,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
795
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2110
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register