Cleveland Heist 125

Dodaj do porównania
Cleveland Heist 125

Cleveland Heist 125 to amerykański motocykl w stylu Bobber. Co to oznacza? Stylowi Bobber przyświeca bardzo zbliżona idea do Choppera, jednak Bobbery są jeszcze bardziej minimalistyczne. Można powiedzieć, że Bobber dzisiaj znaczy to co kiedyś oznaczył Chopper w USA. Styl Bobber powstał dlatego, że z czasem pojęcie Choppera „spuchło”, nabrał owiewek i innych dodatków. Zatem Bobber to powrót do korzeni Choppera. Cechą szczególną jest także brak amortyzacji tylnego koła, szeroki rozstaw kół i siedzenie w stylu retro. Kiedyś amerykanie spawali takie ramy w swoich przydomowych garażach na poczekaniu.

Gdy oznajmisz żonie, że zamierzasz kupić Heist’a, ona najprawdopodobniej rzuci na niego okiem i powie: „chyba jesteś chory!”. Coś w tym jest. Do prowadzenia tego motocykla będziesz potrzebował jeszcze, brody, otwartego kasku, gogli i kilku tatuaży. Ten motocykl to nie tylko urządzenie do przemieszczania się z punktu A do punktu B – jak chciała by tego żona. Ten motocykl podejrzewany jest o to że ma duszę, co powoduje, że żona będzie zazdrosna gdy zauważy to jak patrzysz na ten motocykl, a także o to jak patrzą na ciebie niewiasty z chodnika.

Motocykl jest wykonany z bardzo dużą dbałością o detale. Jednak mowa tu o stylu. A co powiedzieć o trwałości? Trudno ocenić. To dopiero nowość na rynku zatem nie mamy zbyt wielu opinii. Od 2015 roku firma Polkom zajmuje się wprowadzeniem tego motocykla na nasz rynek. Jak na razie mamy tylko 3 punkty w których możemy go serwisować. To jest cena, którą należy zapłacić za unikatowość.

Technicznie? Podoba się nam się także to, że motocykl posiada duże tarcze hamulcowe i seryjny stożkowy filtr powietrza. Na plus także zasługuje regulowana wysokość siedzenia. Jednak czy ten silnik nie pachnie chińszczyzną? Ta moc, te kształty … gdzieś to już widzieliśmy. Tak, to silnik z chińskiej fabryki Lifan. Importer zapewnia jednak, że silnik jest wyważony i nie generuje drgań. Jedno jest pewne, w tym modelu, nie odpadną nam owiewki jak w przypadku chińskich motocykli, bo ich po prostu nie ma.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
128
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.064
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
647
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
673
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R21
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R18

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

26 komentarzy

  1. Motocykl będzie można zobaczyć na targach poznańskich Motor Show. Pawilon 7, na stoisko numer 17.

    Odpowiedz
  2. Widziałem tą maszynę na targach PROFIAUTO Show 2015 w Katowicach i muszę przyznac, że robi wrażenie. Dopiero po przeczytaniu specyfikacji dowiedziałem się, że motor ma 125ccm i zdziwiło mnie to ponieważ jest tak wkomponowany w ramę, że wygląda na większy.

    Odpowiedz
  3. A czy 250 też juz jest dostępny w Polsce ?? Bo na wszystkich aukcjach sa tylko 125. Wyglada naprawdę super ale brzmi przyzwoicie tylko z tym drozszym, akcesoryjnym wydechem.

    Odpowiedz
  4. 250 ccm również jest dostępne i to w niewiele wyższej cenie – 12 590 zł brutto. W razie pytań: 791 022 029

    Odpowiedz
    • posiadam ten motocykl jest ok .

      Odpowiedz
      • I jak się sprawuje motor? Coś odpadło? Coś się zepsuło? Jaki przebieg?

        Odpowiedz
  5. Wyglada super. Jakość wykonania bedzie znana po przejechaniu większej liczby kilometrów, większej liczby motocykli. Na razie zakup wstrzymałem po przeczytaniu
    http://scholarsfromtheunderground.com/2014/03/01/cleveland-nothing-but-problems-customer-critique-of-warranty-manufacture-quality-and-service-of-the-cleveland-cycle-werks-ccw-tha-heist/
    Szkoda bo już szukałem dealera.

    Odpowiedz
  6. Ale brzydal, chopper bez opuchlizny to jednak slabo wyglada.

    Odpowiedz
    • Klasyczny choper właśnie tak powinien wyglądać

      Odpowiedz
      • Ludzie nie odróżniają choppera od cruisera.

        Odpowiedz
  7. Widziałem go dziś. Stałem w korku, a Cleveland na chodniku. Przegapiłem zielone:D
    Piękna maszyna!

    Odpowiedz
  8. warto go kupić za 12k?
    czy lepiej używany intruder/shadow?

    Odpowiedz
  9. Witam, jestem posiadaczem Heist, to fajny bober do polanie wokół domu i komina.
    Ja w swoim juz wiele Customowych elementów podokladalem..lampy błotniki kierunki opony i tłumik. . Jest teraz o niebo lepszy…

    Odpowiedz
    • I jak chodzi? Ile V- MAX Ci się udało? Na nowym wydechu jaki dźwięk? Napisz coś więcej 🙂

      Odpowiedz
  10. Heist kupiony w kwietniu. Jazda głównie po mieście (przy moich 85 kg raczej nie nadaje sie w trase) Przejechane 2k. Rdza na srubach irytujaca, przetarcia na lakierze od wiązki kabli, wymienione: świeca i lozysko przedniego zawieszenia. Poza tym moto jest super, za każdym razem siadając na nim jest radocha. Vmax (wg licznika) ok 100, jazda komfortowa do 70 (sztywna rama robi swoje). Tlumik fabryczny nie powala, ale nie ma obciachu.

    Odpowiedz
  11. No … niestety, ja widziałem „to” już używane, siąść i płakać. Co Wy tu wypisujecie „…ten motocykl ma duszę” jaką duszę ? Chińska podróbka podróbki ? Kopia przestarzałego silnika, koszmarne prowadzenie, materiały rodem ze śmietnika.

    Odpowiedz
  12. Jeżdżę Heistem od kilku miesięcy i jestem mega zadowolony z tego wyboru. Tanio nie było…ale myślę że warto. Wyjmujesz go z garażu i masz radoche widząc jak się prezentuje. Żaden inny motocykl 125 nie robi takiego wrażenia jak ten. Jest unikalny i każdy kto go widzi, stwierdza że to custom.

    Materiały może nie są najwyższych lotów, ale poza pierdołami to nie ma się do czego przyczepić. Fabryczne niedoróbki, zostały poprawione przez serwisanta w 15 minut.

    Silnik bardzo zrywny i po mieście porusza się niezwykle dziarsko. Po regulacji i dotarciu chodzi bardzo dobrze. Zwykle poruszam się z prędkością 70-80, ale i 100 poleci bez najmniejszego problemu. Motor pracuje równo, nic nie trzęsie. Akcesoryjny wydech Kalińskiego brzmi bardzo zacnie.

    Prowadzi się bardzo dobrze i całkiem wygodnie. Aczkolwiek po godzinnej jeździe boli tyłek od twardego siedzenia 😉

    Reasumujac jest to sprzęt dla indywidualisty, który nie chce jeździć takim samym sprzętem jak wszyscy w okolicy (honda, yamaha, suzuki). Zdecydowanie warty polecenia!

    Odpowiedz
  13. Czesc wazystkim.I co warto kupic Heista? Jezdze maruda i zastanawiam sie nad zmiana.

    Odpowiedz
    • Każdy kto rozważa Heista musi brać pod uwagę, że jest to hardtail, tj. 100% sztywniak, jedyna amortyzacja tyłu to sprężyny siedzenia. Acz jest to model popularny w np. w Tajlandii, gdzie są fankluby tego modelu.

      Odpowiedz
    • tak

      Odpowiedz
  14. matkobosko…
    Czytam sobie, czytam, trochę dziwnej gadki, ale generalnie zwięźle napisane, aż tu nagle „podejżewany”. No to dalej nie dam razy czytać. Jak już ktoś się bierze za publiczne pisanie, to niech chociaż przez Worda przepuszcza tekst, żeby takich baboli nie popełniać. 🙁

    Odpowiedz
    • poprawiono…ale w zasadzie matkobosko to dwa osobne słowa, moduł sprawdzania błędów w chromie, podkreśla błąd 🙂

      Odpowiedz
  15. już moja 72cc lepiej sie rozpędza na średnich obrotach 🙁

    Odpowiedz
    • gratuluję zrywności motoroweru…
      zauważę dyskretnie, że heist nie jest wyścigówką.

      Odpowiedz
      • Jego motorower też nie.

        Odpowiedz
  16. Posiadam motocykl Heist 250cm3 od dwóch lat, przejechałem 3 tyś. km, nic się nie dzieje, wszystko jest OK, moim zdaniem to super zabawka do pojeżdżenia wokół komina (trasy do 200 km), prędkość jaką uzyskałem to 120 km/h jednak najprzyjemniej jeździ się do 90 km/h, na pewno zaletą jest nietuzinkowy wygląd i brzmienie (przy wymienionym wydechu), nie rzadko spotykam się z zainteresowaniem przechodniów.
    POLECAM.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>