BMW C1 125

Dodaj do porównania
BMW C1 125

BMW C1 to jedyny w swoim rodzaju pojazd. Chociaż istnieją inne motocykle z dachem, ten jest wyjątkowy, ponieważ jego dach jest sztywną konstrukcją. Trudno też poszukać innej 125-tki z pasami bezpieczeństwa. Te dwie cechy powodują, że tym skuterem można jechać bez kasku. C1 posiada także wycieraczkę, spryskiwacze i ABS.

Ale zacznijmy od początku. Wydawać by się mogło że BMW C1 pochodzi z Bawarii, jest inaczej. Ten skuter skonstruowany został przez włoską firmę Bertone a silnik stworzyła Austriacka firma Rotax. Brzmi znajomo? Tak, firmę Bertone znamy np. z popularnej w Polsce, Opla Astry w wersji coupe turbo, a firma Rotax to ta sama, która produkuje silniki do Aprilia. BMW dołożyło do tej mieszanki swoje logo, trochę swojej precyzji i mamy tę oto maszynę zwaną BMW C1.

Właściciele chwalą te maszyny, różnorakie strony, magazyny, testerzy, opisujące ten model także zachwycają się ultra użytkowymi cechami, jednak, o dziwo, BMW zaprzestało produkcji tego modelu po 3 latach. Dlaczego? Ze względu na niską sprzedaż. Wielu podaje przyczynę, twierdząc że BMW C1 po prostu wyprzedził epokę, że świat jeszcze nie dojrzał do takiej konstrukcji. Moim zdaniem tak nie jest. Wszystkie zalety tej nowatorskiej konstrukcji można łatwo obalić.
1) Ochrona przed deszczem. Prawdą jest, że w C1 twoja głowa będzie sucha. Ale gdy pada deszcz, i tak, i tak będziesz mokry! Gdy tylko minie cie tir, z pod kół którego wydobywa się mgiełka błota, będziesz miał mokre spodnie. Wyobrażasz sobie przyjść do pracy z mokrymi spodniami?
2) Jazda bez kasku! Fantastyczna sprawa – pomyślisz. Ale tylko na pierwszy rzut oka. W chłodniejszy dzień, a takie mamy przez większość dni w roku, jazda bez kasku powoduje, że jest zimno w uszy, a z oczu płyną łzy w kierunku przeciwnym do jazdy. Dla wielu zapięte pasy w motocyklu oznaczają utratę poczucia wolności i ciągłe zastanawianie się, które kończyny będę odruchowo wystawiał po za obrys, gdy będzie gleba.
3) Ochrona przed wiatrem. Zgodnie z oczekiwaniami dach ma chronić przed wiatrem. Oczywiście, zawsze coś ochroni, ale skoro, w związku z powyższym, i tak decydujesz się na spodnie motocyklowe, to kurtka też się przydała, żeby normalnie wyglądać. Gdy do kompletu założysz kask, to tak naprawdę, co Ci daje ta szyba? Chyba tylko to, że może zaparować. Co gorsza, dach powoduje że gdy wieje, czujesz się mniej bezpiecznie. Podmuch potrafi bujnąć całym motocyklem.

R E K L A M A

Te trzy aspekty powodują, że BMW C1 nie znalazło rzeszy nabywców. Widząc dach każdy myśli, że będzie miał komfort auta, i przyjemność z jazdy motocyklem i omijanie korków. Tymczasem założeniem podczas projektowania tego BMW było przede wszystkim bezpieczeństwo a nie komfort. BMW C1 posiada ABS, strefy zgniotu, zagłówek do ochrony karku, pasy bezpieczeństwa i wzmocnioną podłogę chroniącą przed uderzeniem bocznym. To niewątpliwie są zalety jednak dodatkowy komfort miał być ewentualnym skutkiem ubocznym. To właśnie rozbieżności między oczekiwaniami co do komfortu, a rzeczywistością rozczarowują.

W BMW C1 można dopatrzeć się także całej masy bajerów typu radio, immobiliser, samochodowy schowek, podgrzewany fotel i manetki, światło w dachu i szyber dach. Do tego można kupić ogromny kufer który umieszcza się w miejscu dla pasażera.


Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5000 - 8000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11.03
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
185
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.06
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
700
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
917
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
13
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
13

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

6 komentarzy

  1. Taki bezpieczny – dla początkujących blondynek…wiecie 100a i przedni do oporu…

    Odpowiedz
  2. Iwona. A gdzie w ogóle można kupić takie skutery z zadaszeniem?

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Widziałem takie dziwadło marki Renault i jakiejś marki włoskiej, ale nie wiem, czy to jeszcze produkują. Nawet Kingway miał w ofercie skuter (50 ccm) z daszkiem, ale nie było chętnych. Ślepa uliczka w jednośladowej motoryzacji, jak na razie bez przyszłości.

    Odpowiedz
  4. Jeżdżę takim dwa lata.

    Tezy pana redaktora da się łatwo obalić 🙂

    1. Ochrona przed deszczem działa. Owszem, kiedy zacina z boku albo przejedzie koło nas TIR, to wiadomo że może zmoczyć. Ale to nie jest odkrywcze. Równie dobrze pan redaktor mógłby być zdziwiony, że jak pada a on otworzy okno w aucie i TIR przejedzie koło niego, to mu się do auta woda wleje.

    2. Jazda bez kasku. Rewela. W pracy muszę wyglądać, a wiadomo – 30 mins jazdy miejskiej w lato w kasku i człowiek jest mokry jak szczur. C1 rozwiązuje problem. Dodam, że czasem jeżdżę w garniturze 🙂

    3. Ochrona przed wiatrem – jest. Owszem, jak mamy za oknem 5 stopni, to warto założyć czapkę. Ale generalnie, chroni. Co ciekawe, na wysokości rączek są nawiewy ciepłego powietrza i czuć ten nawiew.

    Wady skutera są inne, niż te wg pana redaktora. Skuter jest stosunkowo szeroki, więc nie jest tak łatwo jeździć między autami. Waży też swoje i to trzeba wziąć pod uwagę. No i faktycznie przy silnym wietrze, potrafi się zachwiać. Ale jednocześnie – nigdy w takich momentach nie miałem wrażenia utraty kontroli. Ot, bujnie się w lewo, prawo i jedzie dalej.

    Fajny sprzęt.

    Odpowiedz
    • zgadzam się całkowicie z Wojtkiem , mam ten skuter od 3 lat i nie ma lepszego jednośladu do jazdy po mieście i do pracy. Nigdy nie patrzę na pogodę i nie myślę jak się ubrać po prostu siadam tak jak jestem ubrany i jadę .

      Odpowiedz
  5. A jak panowie jest z serwisowaniem i awariami. Od dłuższego czasu chodzi mi C1 po głowie, ale boję się że kilkunastoletnia maszyna zamiast przyjemności z jeżdżenia da frustracje z ciągłych drobnych (lub grubych) awarii. Serwisy nie rozkładają rąk, że nie ma części i nie wiadomo, jak to naprawiać?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>