Benyco Space 125

Dodaj do porównania
Benyco Space 125

Kiedyś mawiało się „Koń jaki jest każdy widzi”, oraz „darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda”. Ten  darowany nie będzie, bo trzeba będzie za niego zapłacić niecałe 5tyś. złotych, a za takie pieniądze to koniecznie trzeba w zęby zaglądnąć. W tej cenie przecież możemy mieć fajny motocykl z manualną skrzynią biegów i sprawdzonym silnikiem.

Na plus możemy od razu zaliczyć lampę na żarówkę halogenową, niby standard, ale nie w chińskich sprzętach.  Dobrze też, że producent oferuje motocykl z szybą w standardzie. Ten drobny na pozór szczegół zwiększa komfort podróżowania w chłodniejsze i deszczowe dni.  Przy wadze i gabarytach tego skutera nie dziwi fakt, że producent podaje, iż motocykl osiąga jedynie 82km/h, przez co nadaje się jedynie na miasto.  Kanapa z podparciem zadba o komfort w dłuższej podróży, ale maksymalna prędkość oraz 12calowe koła raczej zabiorą nam przyjemność z dalekiej podróży.

Model Benyco Space 125 znany jest na całym świecie pod różnymi markami, jest produkowany przez chińską firmę Jonway jako YY 125T-2.  Napędzany jest silnikiem 152QMI zwanym również „GY6”, która montowana jest również w Romecie MAXI 125 oraz Romecie Retro 125.  Silniki niby robią bezproblemowo 20 tyś. km potem zaczynają się wymiany części eksploatacyjnych.  Choć niektórzy użytkownicy zgłaszają, że po około 5tyś.km musieli wymieniać pasek napędowy. Za cenę 5tyś. zł nie możemy jednak oczekiwać montażu i jakości na poziomie francuskich czy włoskich skuterów, trzeba być świadomym, że to chińczyk i czasem trzeba będzie poświęcić mu trochę czasu.
tandardowe przypadłości, jak trzeszczące plastiki, plastikowe opony, odkręcające się śrubki i słaba jakość montażu. Użytkownicy zgłaszają też szybko rdzewiejącą ramę oraz tłumik a także słabe akumulatory.

R E K L A M A

I wszystko było by OK, gdyby nie to że On taki jakiś skośnooki i spłaszczony, ni to pies ni to wydra, ale… osobiście, skuter to nie mój styl, więc może lepiej nie będę się wypowiadał o designie tego modelu: „Koń jaki jest każdy widzi” i każdy musi sam ocenić czy mu się podoba czy nie.

Całkowicie inny jest Space zgodny z Euro4 – jest to teraz następny model (niemal) identyczny z Zippem QRmax i Bartonem B-max.
Rocznik 2017 (EFI) : 8490 zł z oparciem; czarny, srebrny lub niebieski.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
4799, rocznik 2017 (EFI) : 8490 zł . Poniższe dane - dla wersji do rocznika 2016.
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.4
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.7
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
130
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
82
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70-12
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70-12

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

21 komentarzy

  1. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem jakiegoś jednośladu 125cm. Koncepcji jest wiele, a jedną z nich jest maxi skuter. Na nowy markowy mnie nie stać, a używki nie chcę. Więc na placu boju pozostają: Romet Maxi i Benyco Space (chyba, że jest jeszcze coś na rynku, co moglibyście polecić). Obydwa modele widziałem i siedziałem na nich (niestety nie jeździłem). Romet bardziej mi się podoba, jest większy i mniej tandetnie wykonany, ale 1.700 zł piechotą nie chodzi. Jednak ten dylemat „ładniejszy czy tańszy” będę musiał rozstrzygnąć sobie sam.
    Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu innego problemu. Skoro obydwa skutery produkowane są przez tą samą firmę Jonway, mają te same silniki GY6, mają zamontowane koła 12′, pewnie automatyczne skrzynie biegów są również takie same, więc dlaczego Romet może pojechać 100km/h (niektórzy twierdzą, że więcej) a Benyco tylko 82km/h?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      W tych silnikach dużo zależy od modułu zapłonowego, od rolek wariatora (taki rodzaj innego przełożenia).
      Aktualnie mamy Rometa Black City na testach i maksymalna prędkość to 90 km/h (producent podaje 86km/h). No ale motocykl jeszcze nie dotarty, może do 100kmh dobije po pierwszym tysiącu km.
      Dalczego chcesz kupić skuter? Nie lepiej coś z manualem? Trochę rozumiem wygodę automatu, ale manual daje więcej frajdy, ma więcej mocy i osiąga większe prędkości. Chyba że masz ochotę pozwiedzać na motocyklu Czechy i Słowację, to wtedy na kategorii B zostaje tylko automat.

      Odpowiedz
  2. @ Beniamin.
    Drgania silnika w tym Romecie Black City są duże przy prędkościach bliższych maksymalnej, czy posiada wałek wyrównoważający? Jaka jest kultura pracy tego silniczka.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Cierpliwości, już niedługo będzie materiał video. We wtorek oddaję sprzęt i daję się za montaż :-).
      Na razie powiem tylko tyle, że skuter ten przekonał mnie, zagożałego fana motocykli z manualną skrzynia biegów, do rozważenia zasadności poruszania się na codzień automatem. Oczywiście przy założeniu, że nie interesują kogoś wycieczki poza miasto. Że o jeździe na drugi koniec polski nie wspomnę :-).

      Odpowiedz
      • Chyba popełniłeś literówkę:). Zgadzam się, że automatyczna skrzynia biegów w samochodach i skuterach jest wygodniejsza w jeździe miejskiej. Napisz o zaletach i wadach tego skutera. I jak są spasowane poszczególne elementy, bo Romet nie przykłada specjalnej wagi do jakości.

        Odpowiedz
  3. Jak wcześniej napisałem, koncepcji jest wiele. A tak w rzeczywistości dwie: wspomniany skuter albo chopper (urodziłem się zanim nakręcono „Easy Rider”). Motocykl to taki spóźniony efekt kryzysu wieku średniego. Niektórzy zmieniają żony na 30 lat młodsze, a ja chcę poczuć wiatr w resztkach włosów. Chcę sobie jeździć dla przyjemności.
    Chwilowo (od zeszłych wakacji) uczę się jeździć ZIPP-em GP500 i nawet mi się udaje – przejechałem jakieś 1500 km po mieście i poza miastem i jest fajnie, a ostatnio pożyczam od syna Benzera Astona, żeby potrenować z biegami. Tu już tak łatwo nie jest. Oczywiście to kwestia treningu. Prawdopodobnie w momencie, kiedy w miarę dobrze opanuję już „biegówkę”, na pierwsze miejsce wróci chopper.
    Jednak parę dni temu, kiedy wygodnie rozsiadłem się na R125, przed sklep zajechał wielki chopper, z wielkim silnikiem i poczułem się, jakbym siedział na motorowerku.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeżeli podobał ci się easy rider, to poszukaj serialu „then came bronson”. Wtedy będziesz wiedział co masz kupić. Nie wiem tylko czy jest po polsku. Pilot był emitowany na kanale TCM po polsku . Resztę odcinków oglądałem po angielsku.

      P.s. A co do motorowerka, to właśnie Peter Fonda powiedział kiedyś: nie ważne czym jeździsz, wystarczą dwa koła i silnik.Tutaj chodzi przecież o styl życia i poczucie wolności.

      Odpowiedz
  4. Cześć Beniamin, masz juz to video?

    Odpowiedz
  5. Dzieki. Bardzo interesujacy materiał. Planujesz tez taka relacje dla Space 125?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Z tego co się orientuję to Benyco nie a tego modelu zarejstrowanego na testy. Ale podpytam, choć nie ukrywam, że grafik „motocyklowy” mam dosyć napięty. A chcę sprzętami robić co najmniej 300km w różnych warunkach aby móc coś o nich konkretnie powiedzieć.

      Odpowiedz
  6. CZEŚĆ! Jeżdżę Benyco Space 125 od kwietnia. Narazie jest nieźle. Osiągi, jak na tą moc silnika niezłe. Ja ważę stówkę kg, a on mnie niesie bez problemów. Nie wiem dokładnie, jaką prędkość osiągam, ponieważ wskazówka prędkościomierza opiera się na końcu skali poza 140. Nie sądzę, żeby to była aż taka duża prędkość. Chociaż przy tej prędkości wyprzedzam wszystkie ciężarówki i autobusy i kilka osobowych. W najbliższy weekend zweryfikuję wskazania prędkościomierza i tych próbach napiszę jak było. Do dzisiaj przejechałem ponad 850 km. Spalanie maksymalne przy bardzo energicznej jeździe w mieście nie przekroczyło 3,3 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w mieście nie przekraczam 3 l/100 km. Sprzęcik prowadzi się nieźle i przy moim małym wzroście (170) jest dość wygodny. Z usterek zaczęła bić przednia tarcza hamulcowa, ale na gwarancji wymienią ją. W zimne dni trudniej się uruchamia, ponieważ nawaliło ssanie automatyczne, ale i to też serwis naprawi w ramach gwarancji. Na razie w zasadzie jestem zadowolony z jakości w stosunku do ceny. Wiem, że kupiłem „Chińczyka”, ale sądzę, że dwa sezony nim przejężdżę. Przecież mam gwarancję. Jak przejadę więcej kilometrów, znowu coś napiszę.

    Odpowiedz
  7. Dzisiaj sprawdziłem z GPS-em. Faktycznie „zamyka szafę”,tzn wskazówka prędkościomierza przekracza 140 i ustawia się pionowo w dół na prędkościomierzu. No i Beniamin miał rację BENYCO, a właściwie JONWAY SPACE 125 nie przekracza 85 km/h, co łatwo sprawdziłem na GPS-sie. Jest to spore oszustwo ze strony producenta. podam przykładowe wskazania. Pierwsza liczba to wskazanie prędkościomierza, a druga faktyczna prędkość z odczytana GPS.
    30/22; 40/30; 60/48; 120/65; 140/75. trudno nauczę się nowej skali, ale daje to duży niesmak. Zagrywka dla gówniarzy. Jedno dobre w tym, że trudno będzie stracić prawko za prędkość. Od dziś postanowiłem o nim mówić „SKUTEREK”. OK, może być. Na miasto wystarczy. Na dłuższe trasy mam auto. Ciekaw jestem, kiedy zacznie się sypać. Jeżeli wytrzyma 20 000 km to kilometr będzie kosztował ok. 40 gr (zakup, paliwo, olej drobne części). To dla mnie wystarczająca amortyzacja zważywszy, że w mieście jadę szybciej niż autem i łatwiej parkować, a jazda nie jest najgorsza.Ciekaw jestem ocen innych użytkowników tego modelu.

    Odpowiedz
  8. Witam również posiadam benyco od kwietnia , narazie 60 km stuklo i rozważając plusy i minusy to uważam go za dobry zakup. Od nowości nie działa wskaźnik paliwa ale już jest zgłoszone na serwisie i tylko trzeba podjechać i wymienić pływak. W sumie moja ocena to 4- jak na chinczyk a to nieźle zaciekawił mnie temat z prędkościomierzem musze to sprawdzić bo u mnie max to pokazało 110 kmh. Zgłaszał em na pierwszym przeglądzie ze ma powolny start to powiedzieli ze podkrecą go na dużym przeglądzie.

    Odpowiedz
  9. Witam wszystkich. Kupiłem Benyco Space 125 w Markach pod Wa-wą 3 dni temu. Czytając powyższe posty dodaję swoje odczucia. Zacznę od wad:
    1 – mocne wibracje, po ok. 100km. minimalnie osłabły.
    2 – mocno trzeszczy i tłucze przednia osłona oraz kufer.
    3 – nierówna przednia opona.
    4 – niestety fabrycznie brak halogenowych żarówek mimo zapewnień w sklepach i w sieci – są zwykłe „bańki” i świecą marnie.
    5 – trudności w rozruchu – aut. ssanie nie zawsze działa.
    6 – plastiki są spasowane jak w latach 80-tych, ładne ale niedokładne. Trochę się czepiam choć za tą kasę nie ma co narzekać.
    Zalety:
    1 – wygodna kanapa.
    2 – mimo dużej masy rozsadnie przyspiesza ( ważę 80kg., przy zakupie poprosilem o zdjęcie „kagańca” ).
    3 – jeździ się swobodnie, pewnie, płynnie, prędkościomierz sprawdzony z gps wskazuje idealnie.
    4 – świetne hamulce.
    5 – całkiem spory „bagażniczek”.
    6 – silnik brzmi przyjemnie.
    Z czasem napiszę coś więcej o eksploatacji, póki co jestem zadowolony i mam już kilka pomysłów jak usprawnić kilka drobiazgów ;-).
    Pozdrawiam wszystkich.
    EC

    Odpowiedz
  10. Beniamin, czy mógłbyś wypowiedzieć się na temat zestawów tuningujących do tego silniczka? Niektórzy sprzedawcy oferują do nowego skutera wymianę głowicy i wsadzenie większego cylindra. Można w ten sposób rzekomo osiągnąć od 12 do nawet 14 KM. Po pierwsze ciekawi mnie na ile te wartości są realne, a po drugie jak wpłynie to na bezawaryjne użytkowanie i żywotność maszyny? Chodzi mi głowie zakup tego wynalazku do codziennego przemieszczania się na 20-kilometrowej trasie dom – praca w dużym mieście. Wiadomo, że większa moc to większy komfort, ale i bezpieczeństwo. Będę wdzięczny za parę słów od znawców tematu.

    Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Podwyższając pojemność zyskujesz na mocy niewiele, natomiast odczujesz lepszy moment obrotowy. Ryzyko jazdy bez uprawnień po twojej stronie.
      Co do 12 czy 14KM to nie sądzę żeby aż tyle dało się wyciągnąć. Wystarczy że poszukasz tego skutera w wersji 150 i będziesz wiedzieć ile mocy zyskasz.

      Ja osobiście namawiam do kupienia motocykla z manualną skrzynią biegów. Są dużo mniej awaryjne.

      Odpowiedz
      • Faktycznie po rozważeniu zysków i ewentualnych bolesnych strat, chyba cała gra nie warta jest świeczki. Dzięki za odpowiedź!

        Odpowiedz
  11. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Większej awaryjności skuterów , w porównaniu do biegówek nie ma co demonizować. Rzekłbym nawet, że automat jest znacznie bardziej bezobsługowy niż (pędzona łańcuchem) biegówka. Interwał serwisowy, jeśli chodzi o wymianę oleju czy świecy, jest identyczny. Największa różnica polega na tym, że łańcuch wymaga częstego smarowania i naciągu, a skuter – nie ma pod tym względem jakichkolwiek oczekiwań. Może (ale tylko dla dalekodystansowej turystyki) minusem skutera jest mała pojemność baku i nieznacznie większe zużycie paliwa, ale rekompensują to z nawiązką lepsza ochrona przed czynnikami atmosferycznymi oraz nieporównanie większa zdolność przewożenia bagażu. A jeszcze jedna zaleta skutera to, przy silnikach chłodzonych powietrzem, wymuszony przez wentylator obieg powietrza, a tym samym lepsze odprowadzanie ciepła. Nie spotkałem się z tym, żeby w upale tłok skutera (pomijam Osę) zacierał się, a biegówkom zdarza się odczuwać wpływ wysokiej temperatury na kondycję silnika.

    Odpowiedz
  12. Coś jakby kopia Honda Pantheon

    Odpowiedz
  13. witam moja kolezanka jest posiadaczką tego sprzętu jakim jest BENYCO na moje oko ładny bo był nowy i nadal jest ma go od 2016r i tak do tego roku zaczynamy sezon chińskie cholerstwo odmówiło pracy no na gwarancji dzwonimy do sklepu gdzie nabyła ów chinszczyzne kuzwa za to jak ją potraktowali gotów bylismy po tankować butelki i ruszyć na bój po 6 dniach stania cholerstwa na pompie benzynowej i oczywiscie zapłaceniu za transport tego czegos 45pln serwis mając do przebycia 6.5 km odwiezli do ów szopy bo kużwa inaczej tego nie nazwie zachowanie dwóch braci blizniaków prowadzących sprzedaz i serwisowanie tego czegos to ich zyciowy strzał w setkę zarobić taczkę kasy i olać nabywcę a po gwarancji dwaj czypmidejsi mają pole do popisu rozrusznik do wymiany hamulce do wymiany ako, pas napędowy jakąś linkę nóżki odpadły odpalać na kopa nie idzie bo nie działa i wiecie co ma przejechane 4000 km i to wszystko na gwaranci zgłoszone i nie naprawione gwarancja sie skonczyła i cud ludzie cud wszystko naprawią ale trzeba za to zabulić ile ? przekracza chyba wartość tej tandety powinni wprowadzić zakaz sprzedaży tego czegoś wstyd a ci którym udało zarobić na tandetnym jednośladzie mnóstwo kasy dać im nobla za krętactwo co do koleżanki w tym sezonie zrobiła już kilka naście kilometrów serwis dom i serwis dom no i serwis dom i dzis juz nie odpalił zaś dojdzie kilka kilometrów czyli serwis dom tak że pasy też padają panie beniaminie pozdrawia XJR 1300

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>