BENYCO NKD 125

Dodaj do porównania
BENYCO NKD 125

Jako jeden z pierwszysch motocykli EURO IV do Polski dotarł model Benyco NKD 125, jest to pojazd produkowany przez fabrykę Tianda jako Tianda Blade YX125. Tianda jest małą, jak na chińskie warunki, firmą zatrudniającą 500 osób, produkuje 30 tyś. motocykli rocznie. Fabryka ta należy do Grupy Jianshe, która od 20 lat współpracuje z Yamahą.

No właśnie, czy to nie dziwne że ten motocykl wygląda dokładnie jak nowa Yamaha YS125 ?

A na dodatek nowy motocykl od Benyco ma silnik klon Yamahy YBR 125 (choć na stronie producenta ma on oznaczenie YBF125, nie znalazłem jednak takiego motocykla). Jednostka ta  zasilana układem wtryskowym wyposażona jest w wałek wyrównoważający i generuje 9,9 KM mocy, wg homologacji. Silnik ten ma skok tłoka równy jego średnicy (54x54mm), taką konstrukcję określamy mianem silnika  kwadratowego, taka jednostka oddaje zrównoważoną moc w stosunku do szybkobieżności. Silnik o takiej samej konstrukcji znajdziemy w Junaku RS.

R E K L A M A

Na plus można napewno zaliczyć iż motocykl waży niewiele bo tylko 125 kg a w połączeniu z niewielką szerokością daje pojazd świetnie nadający się do przeciskania w miejskich korkach. Silniki klonowane z yamahy ybr nie słyną też z paliwożerności, więc bak mieszczący 13,1 litrów paliwa powinien wystarczyć na naprawdę długo.Za zatrzymanie motocykla, zgodnie z normą EURO IV, odpowiada układ hamulcowy CBS, wspomagający prawidłowe hamowanie motocyklem.  Warto też wspomnieć że na 18-to calowe koła trafiły opony marki Kenda. to jedne z lepszych Chińskich opon, które na pewno nie będa wymagały szybkiej wymiany. Dosyć dobrze trzymają się one na mokrych nawierzchniach. W opony tego samego producenta wyposażony jest też Junak RS 125.

Na Polskim rynku motocyklowym dostępne były co najmniej dwa motocykle z fabryki Tianda, bardzo budżetowy Benyco BR 125, który oprócz psującego się zestawu wskaźników nie przysparzał większych problemów nawet przy przebiegach większych niż 20 tyś.km i drugi Benyco Cruiser którym zrobiłem ponad 800 km i w mojej opinii miał bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Na pewno nie powinniśmy się spodziewać, że motocykl z fabryki Tianda będzie dorównywał jakości Yamahy, ale jest od niej dwukrotnie tańszy, a oferuje tylko 0,7KM mniej. Po za tym w Benyco dostajemy bagaźnik w gratisie. W moim odczuciu motocykl będzie konkurował z Junakiem RZ.

Zapraszam również do obejrzenia Videorecenzji.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
95
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
725
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

18 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Benyco NKD 125 można już u mnie zamawiać. Komu i w jakim kolorze dostarczyć? Dane kontaktowe – w moim profilu.

    Odpowiedz
  2. Langer-Tychy – czy możesz coś więcej napisać o NKD 125? Masz Już go na sklepie? Jakie wrażenia, może robiłeś jakąś jazdę próbną? Jak z jakością wykonania?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Kilka zdań na temat NKD.

      Najpierw plusy ujemne:
      – dyskusyjny dizajn zestawu przyrządów jak też wzorów na baku i boczkach (kwestia gustu – ale nie jest to absolutnie wada),
      – skomplikowany w montażu – ale to ból dilera, a nie nabywcy,
      – siodło przykręcane na stałe, brak schowka pod kanapą (toż to motocykl, a nie skuter, więc wybaczam).

      Z zalet, tak na pierwszy rzut oka, to
      – całkiem niezła jakość spawów, plastików i lakieru, niska masa, przyzwoite opony.
      – bogate wyposażenie: hamulec tarczowy również z tyłu, trzytłoczkowy (CBS) zacisk z przodu, seryjny bagażnik i kopka, akumulator bezobsługowy, kierunkowskazy i przednie postojówki LED-owe, żarówka H4 z przodu, pług pod silnikiem, obrotomierz, podpora centralna i boczna, regulowane napięcie wstępne tylnych amortyzatorów, balancer.
      – bezkonkurencyjnie niska cena.
      Największą chyba zaletą (jak na ten moment) to jest fakt, że już można go nabyć, w przeciwieństwie do motocykli innych marek z Euro4, które będą, ale w lipcu – sierpniu.

      Silnik , jak już pisał Beniamin, konstrukcyjnie mocno zbliżony do Yamahy / Junaka RS
      Wielkościowo to całkiem duży motocykl, chyba wysocy też będą zadowoleni.

      Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe bsw

    Obejrzałem sobie zdjęcia (na allegro) i mam bardzo mieszane odczucia.
    Dwa przewody hamulcowe do przedniego zaciski – tak wiem CBS…
    Dwa przewody paliwowe – tak wiem przelew z pompy paliwa…
    Ale jak się ten wtrysk sknoci to kaplica. W gaźniku czyszczenie czy regulacja to prosta sprawa. A tutaj nic nie podziałamy – przyczepa i serwis.
    Czy nie lepiej kupić coś normalnego (póki się jeszcze da) ?

    Druga sprawa do design tego motocykla:
    To że Chińczycy nie mają własnej inwencji i kopiują na żywca – cóż bywa…
    To że mają problemy z dbałością o detale, spasowaniem plastików itd – to wszyscy wiedzą. Oczywiście Yamaha jest 2x droższa, ale czy kopiując konsolę 1:1 musieli zrobić aż taki kicz:

    http://files.tinypic.pl/i/00894/u3uwi4qxbf38.jpg

    I niestety taką badziewną deskę ma teraz większość nowych motorków…

    Odpowiedz
    • W zdecydowanej większości samochodów nie masz gaźników od blisko 25 lat i jakoś nie ma z tym problemu.
      W tego typu jednośladach to są zresztą bardzo proste układy wtryskowe. Cała panika wokół tego może wynikać z obawy o awaryjność, ale w wielu „chińczykach” są montowane wtryski renomowanych producentów (np. Delphi, Mikuni).
      Czas pokaże, jak będzie z ich niezawodnością.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe bsw

        Czas pokaże – nie chciałby mieć tego modelu testowego…

        Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe jas13

      Czepiasz się szczegółów. Jeśli cena końcowa ma być w okolicach 6tys.pln, to gdzieś trzeba oszczędzić. Lepiej jak będzie budżetowa deska rozdzielcza, niż budżetowy silnik. Zresztą to nie jest sprzęt do szpanu, tylko jazdy z punktu A do B

      Odpowiedz
  4. Widzicie, firma zatrudnia 500 ludzi (mniej niż niejedna firemka „ochroniarska” w Polsce), i produkuje 30 tysięcy motocykli. A u nas miała być reaktywacja WSK i to wszystko ucichło. Wzięli pieniądze od państwa i na jakichś śmiesznych prototypach się skończyło. Tak samo jak było z nową „Warszawą”, „Syreną” itd.
    Nie wierzę, żeby firma produkująca motocykle w Polsce nie sprzedała w całej Unii Europejskiej+W. Brytanii+obu Amerykach+Rosji, 30 tysięcy sztuk motocykli.
    Nie tak dawno jakiś gostek założył bez pomocy państwa firmę Cleveland, produkuje motocykle i sprzedaje na całym świecie, po cenach wyższych niż chińskie, mimo że wiele części i silniki pochodzą z Chin.

    Odpowiedz
    • Ale która konkretnie firma, co wzięła państwowe pieniądze, zatrudnia 500 osób? Właściciel marki Benyco? Producent tych motocykli? Czy chodzi Ci o Arkus & Romet?
      Co do Cleveland, to zobaczymy, jak poradzi sobie z normą Euro 4.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe jas13

        Wątpię czy w ogóle będą się na euro zastanawiać, mały rynek zbytu, więcej upłynniają w Azji. Fajny jest Mistiff 250/500, ale dostępny tylko w stanach i Azji.

        Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe jas13

    Akurat nie do końca prawda, biznes firmy Cleveland został rozkręcony przy wspomaganiu funduszy państwowych na rozwój małych przedsiębiorstw. Zgadza się części pochodzą z Chin, a montownia jest też gdzieś w Azji (chyba Tajlandia) sądząc po urodzie załogi.
    Marki typu SHL, WFM, WSK, Junak, Romet, w Polsce są znane i mają jakąś tam renomę, za granicą o tę renomę muszą zawalczyć.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe bsw

      Jaką renomę? Chyba nostalgię…
      Junaka przestano produkować w połowie lat 60-tych z uwagi na… brak popytu. Miał sporo wad fabrycznych z których największą była przegrzewająca się prądnica.
      Romet – miałem trochę z nim sporo do czynienia (model 205) to była totalna padaka – wszystko się w nim rozlatywało.
      WFM czy SHL – pzrestano produkowac też w latach 60-tych – ale to ta sama konstrukcja co WSK. A WSK M06 to ten sam model co DKW z lat 30tych. Silnik owszem niezawodny, ale niewysilony ale o konstrukcji co najmniej archaicznej.
      Zresztą WSK też ujeżdżałem ale w skrytości – nikomu się tym nie chwaliłem. W latach 80-tych bowiem prawdziwy motocykl to Jawa albo MZ – jeździć WSK to był totalny obciach…

      Odpowiedz
  6. Zdjęcie profilowe Kodi95

    Siema,
    Czy motór ten jest dostępny u innych marek typu romet, junak, zipp pod inną nazwą? Ciekawi mnie to z powodu ceny. Druga kwestia to czy nagrywał już ktoś lub ma w planach nagranie recenzji, testu tegóż oto motocykla? Bardzo mi się podoba jego specyfikacja jak i cena i się nad nim zastanawiam 🙂
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Mam dostać na testy NKD we wtorek lub środę. Myślę że materiał video będzie za dwa tygodnie. NKD występuje w ofercie brytyjskiego lexmoto (to już dobry znak, oni byle czego nie sprzedają)

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Kodi95

        a Junak 125 RZ też będzie na dniach? Pytam ponieważ dość mocno przeczesałem wszystkie 125 do 6 tysięcy i tylko nad tymi dwoma się zastanawiam ponieważ Junak 121 FL który tez mi się podobał, podrożał.

        Odpowiedz
  7. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Junak 125RZ ma być dostępny u dilerów po 15 lipca. Ale już jest dostępny Junak 125 RACER i możesz go zamawiać . Ewentualnie- jeśli cena ma nie przekroczyć 6 tys zł możesz sobie zażyczyć Benyco NKD (chociażby i u mnie).

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Kodi95

      Dobrze wiedzieć. Poczekam jednak na to aż ktoś zrobi test zarówno Benyco NKD oraz Junaka RZ, bo z wszystkich 125 w podobnej cenie tylko te 2 w mojej opinii wydają się być z ,,dobrych” chinskich fabryk choć mogę sie mylić

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>