BENYCO NKD 125

Dodaj do porównania
BENYCO NKD 125

Jako jeden z pierwszysch motocykli EURO IV do Polski dotarł model Benyco NKD 125, jest to pojazd produkowany przez fabrykę Tianda jako Tianda Blade YX125. Tianda jest małą, jak na chińskie warunki, firmą zatrudniającą 500 osób, produkuje 30 tyś. motocykli rocznie. Fabryka ta należy do Grupy Jianshe, która od 20 lat współpracuje z Yamahą.

No właśnie, czy to nie dziwne że ten motocykl wygląda dokładnie jak nowa Yamaha YS125 ?

A na dodatek nowy motocykl od Benyco ma silnik klon Yamahy YBR 125 (choć na stronie producenta ma on oznaczenie YBF125, nie znalazłem jednak takiego motocykla). Jednostka ta  zasilana układem wtryskowym wyposażona jest w wałek wyrównoważający i generuje 9,9 KM mocy, wg homologacji. Silnik ten ma skok tłoka równy jego średnicy (54x54mm), taką konstrukcję określamy mianem silnika  kwadratowego, taka jednostka oddaje zrównoważoną moc w stosunku do szybkobieżności. Silnik o takiej samej konstrukcji znajdziemy w Junaku RS.

Na plus można napewno zaliczyć iż motocykl waży niewiele bo tylko 125 kg a w połączeniu z niewielką szerokością daje pojazd świetnie nadający się do przeciskania w miejskich korkach. Silniki klonowane z yamahy ybr nie słyną też z paliwożerności, więc bak mieszczący 13,1 litrów paliwa powinien wystarczyć na naprawdę długo.Za zatrzymanie motocykla, zgodnie z normą EURO IV, odpowiada układ hamulcowy CBS, wspomagający prawidłowe hamowanie motocyklem.  Warto też wspomnieć że na 18-to calowe koła trafiły opony marki Kenda. to jedne z lepszych Chińskich opon, które na pewno nie będa wymagały szybkiej wymiany. Dosyć dobrze trzymają się one na mokrych nawierzchniach. W opony tego samego producenta wyposażony jest też Junak RS 125.

Na Polskim rynku motocyklowym dostępne były co najmniej dwa motocykle z fabryki Tianda, bardzo budżetowy Benyco BR 125, który oprócz psującego się zestawu wskaźników nie przysparzał większych problemów nawet przy przebiegach większych niż 20 tyś.km i drugi Benyco Cruiser którym zrobiłem ponad 800 km i w mojej opinii miał bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Na pewno nie powinniśmy się spodziewać, że motocykl z fabryki Tianda będzie dorównywał jakości Yamahy, ale jest od niej dwukrotnie tańszy, a oferuje tylko 0,7KM mniej. Po za tym w Benyco dostajemy bagaźnik w gratisie. W moim odczuciu motocykl będzie konkurował z Junakiem RZ.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
95
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
725
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



8 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Benyco NKD 125 można już u mnie zamawiać. Komu i w jakim kolorze dostarczyć? Dane kontaktowe – w moim profilu.

    Odpowiedz
  2. Langer-Tychy – czy możesz coś więcej napisać o NKD 125? Masz Już go na sklepie? Jakie wrażenia, może robiłeś jakąś jazdę próbną? Jak z jakością wykonania?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Kilka zdań na temat NKD.

      Najpierw plusy ujemne:
      – dyskusyjny dizajn zestawu przyrządów jak też wzorów na baku i boczkach (kwestia gustu – ale nie jest to absolutnie wada),
      – skomplikowany w montażu – ale to ból dilera, a nie nabywcy,
      – siodło przykręcane na stałe, brak schowka pod kanapą (toż to motocykl, a nie skuter, więc wybaczam).

      Z zalet, tak na pierwszy rzut oka, to
      – całkiem niezła jakość spawów, plastików i lakieru, niska masa, przyzwoite opony.
      – bogate wyposażenie: hamulec tarczowy również z tyłu, trzytłoczkowy (!!!) zacisk z przodu, seryjny bagażnik i kopka, akumulator bezobsługowy, kierunkowskazy i przednie postojówki LED-owe, żarówka H4 z przodu, pług pod silnikiem, obrotomierz, podpora centralna i boczna, regulowane napięcie wstępne tylnych amortyzatorów, balancer.
      – bezkonkurencyjnie niska cena.
      Największą chyba zaletą (jak na ten moment) to jest fakt, że już można go nabyć, w przeciwieństwie do motocykli innych marek z Euro4, które będą, ale w lipcu – sierpniu.

      Silnik , jak już pisał Beniamin, konstrukcyjnie mocno zbliżony do Yamahy / Junaka RS
      Wielkościowo to całkiem duży motocykl, chyba wysocy też będą zadowoleni.

      Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe bsw

    Obejrzałem sobie zdjęcia (na allegro) i mam bardzo mieszane odczucia.
    Dwa przewody hamulcowe do przedniego zaciski – tak wiem CBS…
    Dwa przewody paliwowe – tak wiem przelew z pompy paliwa…
    Ale jak się ten wtrysk sknoci to kaplica. W gaźniku czyszczenie czy regulacja to prosta sprawa. A tutaj nic nie podziałamy – przyczepa i serwis.
    Czy nie lepiej kupić coś normalnego (póki się jeszcze da) ?

    Druga sprawa do design tego motocykla:
    To że Chińczycy nie mają własnej inwencji i kopiują na żywca – cóż bywa…
    To że mają problemy z dbałością o detale, spasowaniem plastików itd – to wszyscy wiedzą. Oczywiście Yamaha jest 2x droższa, ale czy kopiując konsolę 1:1 musieli zrobić aż taki kicz:

    http://files.tinypic.pl/i/00894/u3uwi4qxbf38.jpg

    I niestety taką badziewną deskę ma teraz większość nowych motorków…

    Odpowiedz
    • W zdecydowanej większości samochodów nie masz gaźników od blisko 25 lat i jakoś nie ma z tym problemu.
      W tego typu jednośladach to są zresztą bardzo proste układy wtryskowe. Cała panika wokół tego może wynikać z obawy o awaryjność, ale w wielu „chińczykach” są montowane wtryski renomowanych producentów (np. Delphi, Mikuni).
      Czas pokaże, jak będzie z ich niezawodnością.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe bsw

        Czas pokaże – nie chciałby mieć tego modelu testowego…

        Odpowiedz
  4. Mój znajomy przez pół roku był posiadaczem tego modelu. Nie podobało mu się to że na nawet najmniejszych dołkach motocykl cały się trząsł. Z tego powodu jazda nie była komfortowa. Ja sam postanowiłem zakupić Bartona Classic. Nie żałuję tej decyzji i mogę go polecić każdemu.

    Odpowiedz
    • Zaraz zaraz, pół roku temu to ten pojazd był jeszcze w fabryce w Chinach.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register