Benelli BN 125

Dodaj do porównania
Benelli BN 125

Szczerze? To nie mogę się dostatecznie napatrzyć na linię modelową Benelli na rok 2018. Zakup tej włoskiej marki wraz z centrum rozwojowym w Pesaro to była całkiem udana inwestycja dla QianJiang. Najpierw nauczyli się europejskiej jakości i obok produkowania starych modeli Benelli wypuścili motocykle Keeway. Które tak odstawały jakością od tego co Chińskie że uchodziły za koreańskie. W międzyczasie Włoscy Inżynierowie i Designerzy opracowywali po cichu nową linię modelową i jak już zaskoczyli wszystkich pokazując Leoncino 502, TRK 502, BN 251 i BN302 to dorzucili do pieca w 2017 roku w Mediolanie, pokazując linię modelową na 2018 rok, obok fantastycznej oferty dla posiadaczy prawa jazdy A2, i A, zaproponowali 125-tkę z optycznym efektem WOW.

Motocykl napędzany jest, chłodzonym olejem, 4 zaworowym silnikiem generującym 11,1 KM oraz oddającym 10 Nm momentu obrotowego przy 7 tyś.obrotów na minutę. Za dostarczenie paliwa do cylindra odpowiada układ wtryskowy Delphi-MT05. Na pierwszy montaż idzie też dwuelektrodowa świeca Boscha oraz najprawdopodobniej klocki EBC. Stabilność całości dopina wyeksponowana rama kratownicowa. Postawiono na jakość od samego początku, myślę, że to wyróżnia tę markę od innych niskobudżetowych gdzie montuje się świece marki świeca (czyli Torch). Warto też dodać że producent chwali się spalaniem 1.7 litra benzyny na każde przejechane 100 km.

Oczywiście zaraz ktoś powie, że przecież ten motocykl dużo waży jak na tę klasę, bo 142 kg w stanie gotowym do jazdy to nie rekord lekkości. Trochę racja, ale kilka lat intensywnego kontaktu z użytkownikami 125-tek nauczyło mnie, że liczy się również styl motocykla, a ten jest w pełni sportowy. Nie mamy tutaj „rowerowych” oponek jakie oferuje nam Yamaha YBR czy Honda CB125F w swoich budżetowych modelach, tylko szerokie szosowe opony, gwarantujące obok prezencji dobrą przyczepność i które w połączeniu z układem CBS na dwóch tarczach hamulcowych oraz trzytłoczkowymi zaciskami zapewnią bardzo dobrą skuteczność hamowania.

Za komfort podróżowania zadbają przednie amortyzatory up-side down.  Tylny regulowany amortyzator centralny obok komfortu zapewni stabilność w zakrętach. O oświetleniu LED chyba nie trzeba wspominać. Jedyne co może się nie podobać to dosyć długi tylni wspornik na oświetlenie i tablicę rejestracyjną.

No dobra, rozmarzyłem się, bo pisząc tą opinię, słucham Włoskiej muzyki i wyobrażam sobie jak śmigam po Włoskich górach, a chwilę później jadę nadmorskim bulwarem nad Adriatykiem. Wiecie jaki oni mają luksus mogąc praktycznie cały rok jeździć na motocyklach? I oczywiście od lat mogą jeździć 125-tkami na prawie jazdy kat.B.  A żeby znad morza wyskoczyć na górskie winkle muszą pokonać góra 100 km. Można tylko zazdrościć, ale kto w takim razie lepiej odda duszę motocyklisty w motocyklu jak nie mieszkańcy Italii? Dosiadając takiego motocykla można właśnie się rozmarzyć, stąd zapewne Włoskie motocykle są tak cenione za piękno i styl, a na inżynierach z Benelli ciąży dodatkowa presja związana z ponad stuletnią historią marki. Marka Benelli, mimo że w Polsce prawie nie znana, była w Europie zawsze wysoko ceniona, miała i ma swoich miłośników, a to że właścicielem obecnie jest Chiński gigant motoryzacyjny, będący również właścicielem Volvo nie powinno nas Polaków zniechęcać do zainteresowania się tym motocyklem. Kupując Benelli na pewno wzbudzicie zainteresowanie przechodniów, a i stary motocyklista nie przejdzie obojętnie.

Niestety prawdopodobnie ten model nie trafi do oficjalnej sprzedaży. W Polsce Benelli nastawione jest na większe pojemności. W segmencie polskich 125-tek grupa QJ stawia na Keeway’a.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
1,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2050
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

25 komentarzy

  1. Genialna maszyna, na którą już od patrzenia robi się ciepło 🙂 Świetnie wygląda, silnik też całkiem przyjemny więc powinien równie dobrze jeździć… Ciekawe kiedy się pojawi w sprzedaż

    Odpowiedz
  2. To ja dla odmiany pogrymaszę. Jest 4 zawory, jest atrapa chłodnicy, ale silnik chłodzony powietrzem. Z detali nie podoba mi się tłumik oraz te przyspawane, jakby od niechcenia, wsporniki na podnóżki pasażera. Do tego bezsensowny, ażurowy niby-błotnik. Na żadnym zdjęciu nie widać konsoli – czyżby też nie było się czym chwalić?
    Z racji na powiązania obu marek – narzuca się porównanie z Keeway RKF – i w tej konfrontacji ten drugi – moim zdaniem – prezentuje się znacznie lepiej.

    Odpowiedz
    • Jest chłodnica oleju przecież.

      Odpowiedz
      • Faktycznie nie dopatrzyłem się. W naszym klimacie chłodnica oleju to trochę zbędny bajer. Z chłodzenia cieczą cylindra większy byłby pożytek.
        BTW:
        W Keewayu RKF silnik jest rzekomo Benelli ale w tym Benelli jednostka napędowa jak żywo przypomina mi keewayowską wariację n.t. Suzuki GN…

        Odpowiedz
  3. Przeciez to jest to samo co Romet z’one R. Pewnie wszystko z tej samej fabryki pingpongow.

    Odpowiedz
    • Z-One R to Zongshen, też chińska fabryka premium, współpracująca z Piaggio i Nortonem. Benelli zaś należy do Grupy QjianJiang, a ta należy do koncernu Geely. Nie wiem jak ten BN 125, ale BN251 i TNT 125 mają VIN produkcyjny z fabryki we Włoszech czyli ZBN.
      Nie słyszałem żeby firmy Zongshen i QJ współpracowały ze sobą, albo dzieliły linie produkcyjnych. Ponadto mają też inne silniki, całkiem możliwe że silnik Benelli BN125 to ewolucja silnika Suzuki GN, silnik Zongshena to całkiem inna konstrukcja, zdaje się ewolucja jakiejś hondy. To już nie te czasy gdzie Chińczycy kopiowali jeden do jeden, teraz opracowują własne konstrukcje, coraz mocniej oddalając się od pierwszych klonów, podobnie jak to robili Japończycy w latach 60-tych..

      Odpowiedz
      • Trochę to pogmatwane , bo ja uważam markę Benelli za Włoską ( nawet teraz )
        Mają centro Stile itd ale na silnikach mają naklejkę ” made in china” ( widziałęm na filmach z EICMA ) więc powinni się w końcu zdecydować …. a to że mają udziałowców z chin to szczegół. Zarząd może być międzynarodowy.

        Odpowiedz
  4. Chętnie zobaczyłbym Benelli jakiś skuter 125cc lub 300cc . Kiedyś mieli skutery też …

    Odpowiedz
  5. Mam mieszane uczucia. Niby fajny, ale to kolejny naked niczym szczególnym nie wyróżniający się spośród wielu na rynku. Jeden koncern będzie sprzedawać RKF i BN? Ciekawe, który będzie tańszy. Dziwne jest też to, że BN ma teoretycznie słabszy silnik od RKF, ale jeśli spalanie jest takie jak podają to wynik jest imponujący. Jest jeszcze RKV i RKS… Trochę tego za dużo jak na dość mocno nasycony już rynek 125-tek.

    Odpowiedz
    • Bo tu jest trochę zabieg marketingowy, podobnie do np. Chrysler 300C i Lancia Thema, dwie marki jeden koncern, ale za to różny klient docelowy zależnie od rynku. O ile w Polsce podejście do rodzimej produkcji jest … (jak to nazwać żeby nie obrazić?), o tyle za granicą często to co swoje ma wyższą wartość. Dlatego BN nawet w słabszej specyfikacji może się sprzedawać lepiej z uwagi na włoskie pochodzenie, niż chińsko-węgierski RKF.

      Odpowiedz
      • 300C i Thema to identyczny samochód, a tutaj mamy dwie różne konstrukcje. Masz jednak rację, bo to tak działa. Dobrym przykładem jest Yamaha YS/YBR, która ma tylko japońską cenę.

        Odpowiedz
  6. Dziś czytałem artykuł w gazecie z porównaniem Benelli BN302 i napisane było że pochodzi z fabryki w Chinach, a Beniamin mówi że Vin jest „włoski” To jak to w końcu jest ???
    Na silnikach są naklejki Made in China , mi to nie przeszkadza tylko niech się w końcu redaktorzy zdecydują … Czy Benelli jest Chińskie czy Włoskie , bo na miejscu Benelli wytaczałbym procesy sądowe za pisanie bzdur.

    Odpowiedz
  7. Beniamin pisał, że BN251 i TNT 125 mają VIN produkcyjny z fabryki we Włoszech czyli ZBN.
    O BN302 chyba nie wspominał…

    Odpowiedz
  8. Benelli to 100% china, a vin teraz o niczym nie świadczy. Gdzieś znalazłem w internetach art. o tym. Co nie zmienia faktu, że „wielcy” też przenoszą produkcję do Chin, więc to wszystko się wyrównuje do poziomu średnio-gównianego, zależnie od kontroli jakości. Myślę, że obecnej produkcji markowym japończykiem już się nie będzie trzaskać takich przebiegów, jak japonią z dawnych lat.

    Odpowiedz
    • „Japonią z dawnych lat” ?
      To znaczy z których – 50-tych czy 60-tych?
      Wtedy produkty japońskie były synonimem podróbki i tandety.

      W latach 80-tych i 90-tych pałeczkę przejęli Koreańczycy, później Chińczycy.
      Ale czy dzierżą ją nadal ?

      Odpowiedz
  9. Czy ten model będzie u nas w sprzedaży ? Jeśli tak to już składam kasę 🙂

    Odpowiedz
    • Benelli szykuje jeszcze dwa modele TRK 125 i Leoncino 125. Też bardzo fajne motocykle. Na targach przedstawiciel coś chlapnął, że Benelli się pojawi u nas, ale co kiedy i jak to nie wiadomo. Zapytam 🙂

      Odpowiedz
  10. Ciekawe, czy wejdzie do sprzedaży TRK 251 http://www.motosikletsitesi.com/eicma-2017-benelli-trk-251-2018.html Taki średniak w stylu ADV by mi styknął. Tylko jeszcze powinni dodać płytę pod silnikiem.

    Odpowiedz
    • 125-tki Benelli raczej nie wejdą do oferty w Polsce. Benelli nastawione jest na większe pojemności. Mniejsze opanowuje jednak Keeway.

      Odpowiedz
      • Przecież TNT125 jest w ofercie i na jesienie nawet stał u importera.

        Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>