Barton Hyper 125

Dodaj do porównania
Barton Hyper 125

Jak to powiedział bohater kultowej już „Sekmisji”…”Ja ją gdzieś widziałem…”
Dla mnie totalne Deja vu, niedawno testowałem ten motocykl w barwach Benyco, a już mam okazję opisać go jako Barton Hyper 125.

W sumie nic to nowego, importerzy przyzwyczaili nas do oferowania tych samych motocykli pod różnymi markami i dla klienta to na pewno na plus bo konkurencja zawsze powoduje obniżkę cen bez utraty jakości. Dodatkowo możemy wybierać między jakością serwisu, a i dostęp do części zamiennych lepszy. Zresztą jak znamy Bartona to akurat nie boi się on konkurować z dużo większymi importerami i robi to naprawdę w dobrym stylu. Można tutaj wspomnieć choćby o sukcesie Barton Classic.

Motocykl proponowany przez Barton-a pochodzi z fabryki Chongqing Fuego Power Co.,Limited Ltd, Napędzany jest silnikem OHC z fabryki Loncin, i wbrew temu co pisze w homologacji nie uwierzę, że ma tylko 9,5 czy 10KM. Silniki OHC mają ponad 11KM, szczególnie jeśli wychodzą z fabryki Loncin.

Niestety tak to już jest, że jeżeli Chiński motocykl ma solidną ramę, wytrzymały wahacz i jest gabarytowo spory to i swoje waży a raczej na pewno był przewidziany pod pojemność co najmniej 233cc.
Silniczek Loncina dosyć się więc namęczy aby rozpędzić ten sprzęt do rozsądnych prędkości, ale ten motocykl w wersji 125 ma tak dobrane przełożenia, że całkiem przyjemnie jeździ się nim w mieście oraz na bezdrożach. Wybierając się nim w dalszą trasę musimy się jednak pogodzić z licznikową prędkością na poziomie 85-90km/h. Taką prędkość można utrzymywać na tym sprzęcie nie męcząc go zbytnio.

Centalny amortyzator tylny oraz zawieszenie przednie typu Up-side-down pięknie wybiera nierówności, przez co nie tylko komfortowo poruszamy się w terenie ale również po naszych dziurawych polskich drogach. Także zastosowanie na obu kołach tarczy hamulcowych można zapisać tylko na plus.

W moich oczach ten motocykl jest wart uwagi o ile ktoś szuka motocykla dużego i wygodnego, nadającego się zarówno do ruchu miejskiego jak i do małych szaleństw na bezdrożach.
W dalszą trasę motocyklem tym będzie się podróżowało bardzo komfortowo choć nieco wolniej niż lżejszymi 125-tkami.

Poniżej kilka zdjęć nadesłanych przez Barton Motors:

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.415
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.08
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
144
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.051
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!

28 komentarzy

  1. Nie wiem, czy tekken http://www.motocykle-125.com.pl/lista-prawo-jazdy-b/benyco-tekken-125/attachment/tekken125-green/#main też występuje w tej właśnie szczypiorkowej wersji, ale moim zdaniem zielonkawy Barton prezentuje się bardzo ładnie. Czy autor jechał tym krosem, czy tylko pisał na podstawie materiałów promocyjnych?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeździłem Tekkenem od Benyco, a że to ten sam motocykl tylko w innym malowaniu…to samo się przez się rozumie….

      Odpowiedz
  2. Kiedy łajzy które to importują będą sprowadzać te modele z silnikiem 250, tak żeby klient miał wybór.
    A tak, za 7 tys. ciężko zarobionych złotych mamy g**niany silniczek 125 nawet bez wałka wyrównoważającego. Dziadostwo do potęgi. Oni mają klientów za idiotów.

    Odpowiedz
    • Jak będą mieli sygnał z rynku, że jest minimum 100 klientów zainteresowanych. Zbyt na Junaki M11/M16 mały, Hyosung 250 nie wiem, SYM 250 wycofali z uwagi na brak zainteresowania, Tango 250 ściągają na zamówienie. CBR300 czy CRF250, trzeba mieć drobne 20tys.

      Odpowiedz
      • Koszty produkcji tego bartona hyper z silnikiem 125 i 250 są niemal identyczne. Jakby sprowadzili partię sztuk z silnikiem o 250 poj. i wystawiliby to za 800 złotych drożej, to kupcy by się znaleźli ze względu na atrakcyjny wygląd i osiągi, bo ten motorek na rynku polskim nie miałby konkurencji. A tak, to jest jedna z wielu 125-tek.

        Odpowiedz
        • Zgadzam się z wami i popieram. Nieustannie mam nadzieję, że na sezon 2017 będzie wreszcie jakiś w przedziale 250-400.
          A co do M11/M16 to dość fajne sprzęty, ale nie każdy gustuje w armaturze.

          Odpowiedz
          • Aaaa, zapomniałem Hyosung (jeżeli masz na myśli Exiva) wygląda pokracznie i podobno jest strasznie mały, a SYMa Wolfa to, podobnie jak Tango, zobaczysz jak go kupisz. Trochę lipa.

          • Tango 250 jak zamówisz, przywożą po 3 m-cach z Hiszpanii. Wolfa 250 raczej będzie problem, chyba że coś jest jeszcze na stocku.
            Olaf zapomniałem o nowościach Rometa znaczy SCMB i ADV

          • @Jas13

            Mnie chodzi o normalne motocykle typu Junak M20 i M25, czy ZiPP Nitro 250, nieprzekraczające 10 tys. złotych.
            Romet ADV 250 za 14 tys. jest za drogi trochę, a Romet SCMB 250 jest bardzo specyficzny i nie każdemu przypadnie do gustu. Tak jak nie każdy zdecyduje się zjeść szarańczę, czy penisa konia, która to potrawa uważana jest w Chinach za rarytas wśród niektórych smakoszy.

            Niech ci co importują motocykle z Chin sprowadzają normalne pojazdy, za nie wygórowaną cenę, a nie jakieś niszowe, paskudne z wyglądu za cenę dorównującą japońskim i się dziwią że sprzedaż nie idzie.

    • 125 sprzedają sie wlasnie dlatego, ze sa 125-tkami. Wynika to z preferencyjnych przepisow w tej kwestii. Jest kilka wyzszych pojemnosci od importerow 250,320 – i co? Nic o nich nie slyszac, sprzedaz jest marna. Umowmy sie, jak ktos ma prawo jazdy kat. A albo A2, to kupuje juz jakas 500, szczegolnie w przypadku tego typu enduro, w ktorym zapas mocy jest porzadany. Ja tam sie ciesze, ze takie 125 powstaja, bo to idealna propozycja dla osob ze zwyklym prawem jazdy kat. B, np. dla mnie.

      Odpowiedz
  3. Wystarczyłoby dopuścić 250-tki dla kierowców mających prawo jazdy B i jazdę bezwypadkową od 6 lat 🙂 A po 12 latach dopuszczenie dla 500 cc (analogicznie 😉 )

    Odpowiedz
    • Tyle że Eurokołchoz nie przewiduje takiej możliwości. I tak dobrze że „okupant” zgodził się na dowolność w sprawie 125cc. Do niedawna trzeba było mieć A1.

      Odpowiedz
    • Żadnych dopuszczeń, nie po to jest kat. A na prawo jazdy, żeby ci co mają samochodowe B jeździli motocyklami, bo nie chce im się zrobić uprawnień na motocykle.
      Łachudry te co sprowadzają przeforsowali szkodliwą ustawę lobbując (a niezguła „bull” Gajowy to podpisał) i teraz mamy „rynek” motocykli skrzywiony (bardziej dojrzały jest nawet na Upadlinie).
      Co z tego, że sprzedaż 125 się zwiększyła, jak znowu spadła drastycznie sprzedaż motorowerów i skuterów o poj. 50 cm.
      Teraz już nawet sprzedaż motocykli 125 spada, bo rynek się już nasycił g*wienkami chińskimi.

      Odpowiedz
      • Co Ty taki rozemocjonowany? Nic Ci sie prawie nie podoba. Dzięki ustawie dopuszczającej 125cc na kategorię B ogromnie wzrosło zainteresowanie motocyklami a przez popularność większej pojemności nie wyją już mi na osiedlu 49cc, co było nie do zniesienia. Uważam, ze był to dobry krok i tyle.

        Odpowiedz
        • To idąc tym tokiem myślenia, ci co mają kategorię „B” powinni mieć rozszerzone uprawnienia jeszcze na ciągniki siodłowe, autobusy, lekkie samoloty i śmigłowce. To by spopularyzowało transport lotniczy między miastami, ludzie by sobie zaczęli samolociki kupować, ograniczyłoby to korki w dużych miastach. Same plusy by były, nieprawdaż?

          A najlepiej by było znieść całkowicie wszelkie uprawnienia. Nie byłoby potrzeba żadnych praw jazdy, zezwoleń, koncesji, bo to jest socjalizm. By było róbta co chceta matoły!

          Odpowiedz
          • Socjalizm to są właśnie wszechobecne zezwolenia i koncesje, gdyż wywodzi się z myślenia, że państwo powinno kontrolować człowieka (w teorii dla jego dobra). Znoszenie uprawnień jest prawicowe, gdyż wg. doktryny prawicowej człowiek sam da sobie radę, państwo jedynie mu przeszkadza. Najpierw się doucz, potem wymądrzaj i wyzywaj od matołów. Sam egzamin na kat. A to kpina, jednolite przepisy ruchu drogowego obejmują wszystkich, zamiast dennych egzaminów, które nic nie dają oprócz pustego portfela, powinno być 60 godzin jazdy i gotowe.

          • Olaf, Twoje wypowiedzi oraz ich ton świadczą o tym, że nie jest to forum dla Ciebie. Idź sobie połapać Pokemony albo zajmij się czymś co nie wymaga tak dogłębnych analiz, jakimi nas tu raczysz. Jakbyś nie doczytał do tej pory, to przyjmij do wiadomości, że jest to strona dla użytkowników i entuzjastów motocykli 125ccm. Ludzie, którzy tu zaglądają nie są zainteresowani twoimi przemyśleniami na temat transportu lotniczego a już na pewno nie chcą czytać twoich uwag na temat zasad rozwoju naszego rynku motocyklowego. Nie znasz się na tym chłopie i daj sobie spokój!

          • Olaf matołku. zmniejsz dawkę leków o połowę bo Cię ponosi.
            Tak jak napisał sailor – żegnamy, good bye dzieciaku. zajmij się czymś innym.

          • @Nowywbranży

            Przeprowadź się do jakiejś Somalii, tam nie ma żadnych koncesji, zezwoleń i większości przepisów jakie są w cywilizowanych państwach. Tam będziesz mógł się „rozwijać” do woli w sposób nieograniczony, a może nawet uruchomisz po jakimś czasie własną produkcję motocykli;)).
            Uprawnienia do kierowania pojazdami są potrzebne, a jedynie poziom szkolenia pozostaje do życzenia. W krajach Azji południowo-wschodniej nie trzeba żadnych uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi, a ruch w tych miastach jest bardzo chaotyczny, bez ładu i składu, z dużą ilością wypadków.

            Tym dwóm gamoniom szkoda nawet odpisywać, bo inteligencją nie grzeszą i nic ciekawego nie wnoszą do dyskusji.

          • Proszę administratorów o usunięcie tych postów. Inaczej strona zacznie skręcać w niewłaściwą stronę.

          • Tak, tak Olafie, sprowadzenie dyskusji do absurdu rodem z Somalii to klasyczny wybieg rozmówcy pozbawionego merytorycznych argumentów. Państwo powinno regulować prawnie tylko niezbędne odcinki rzeczywistości. Osobny egzamin teoretyczny na kat. A to czysta kpina. To co ma być egzaminem praktycznym nie jest egzaminem, bo niczego nie sprawdza i w niczym nie przypomina normalnej jazdy. Ktoś kto 6 lat jeździ regularnie samochodem bije na głowę doświadczeniem kogoś świeżo po kursie na A więc czemu miałby nie jeździć 250 ccm? Motor to nie prom kosmiczny, każdy głupi go obsłuży, za to właśnie doświadczenie pomaga nie być dawcą. Na sam koniec chciałbym dołączyć do użytkownika Kristo – ta cała dyskusja jest poza tematem, najlepiej ją usunąć albo przenieść.

          • Kolejny raz widać, że Olaf to troll. Przestańcie go karmić i będzie po kłopocie.

  4. Ja np ze skuterka 50cm sie przesiadlem na 125 i jestem bardzo zadowolony z tych przepisow mam mocniejszy wiekszy motocykl a spalanie litre mniejsze na dzien dzisiejszy nie stac mnie na zakup i uttzymanie duzego motocykla wiec dla mnie taka zmiana przepisow jest oplacalna ale kazdy oczywiscie moze miec inne zdanie kropka

    Odpowiedz
  5. Bardzo fajnie się ta firma rozwija, kolejny ciekawy model, który ma dla siebie jakieś uzasadnienie w gamie. Problemem dzisiejszych chińczyków jest to, że importerzy ściągali co popadnie, żeby sztucznie zagęścić asortyment. Modele się powtarzały a każdy kolejny był coraz bardziej pokraczny, bo musiał być „świeży”. Ostatnio widziałem potworka (z litości nie podam marki) z bakiem od choppera, zegarami od ścigacza i pokracznym, wystającym tyłem od motoroweru. Wyglądało to strasznie, jak ulep. Ten Hyper jest spoko.

    Odpowiedz
  6. W tym roku peknie mi 11 tys. bartonem TZ i powoli rozgladam sie za czyms nowszym. Hyper wydaje mi sie ciekawa propozycja, szczegolnie ze mieszkam na pieknej, polskiej malowniczej wsi, gdzie jest wiele ladnych, ale niekoniecznie utwardzonych tras. Jezdzenie po nich nakedem z waskimi oponami jest dosc trudne. Enduro z szerokimi kapciami bedzie idealne. Z tego co widze przeswit jest naprawde spory, wydech poprowadzony wysoko, czyli wszystko tak jak ma byc. I tak jak ktos juz wszesniej napisal, wersja limonkowa zupelnie czesze beret, jest swietna.

    Odpowiedz
  7. Bardzo ciekawa dyskusja i sprzęt który sprowadził Barton wygląda naprawdę rewelacyjnie malowanie czerwone super. Osobiście jeżdżę dt 125r właśnie na kategorii b i mam świadomość ze mój motorek wygląda jak wygląda. Pewnie z czasem zbiorę się w sobie i zapisze na kurs kat A bo to naturalna kolej rzeczy jak kogoś motory interesują to nawet 25km yamahy nie wystarcza za jakiś czas na lasy. Jest spory rynek antyków endurakow które osiągają zawrotne ceny(dt125 5-10 tysi 10-30 letnie sztuki podobnie z dr350 ) bo nie maja alternatywy w chińczyku takie 250 jak ta od rometa to jest kompletne nieporozumienie buda jak do 600 a silnik 250 cena kosmos – i na podstawie takiego błędu jednej osoby potem się mówi ze rynek to, ze rynek tamto. Rynek mówi głosem kolegi z początku rozmowy dajcie ten sam model co jest 125 w wersji 250(cenowo będzie to samo przykład kymco city 50 dwusuw byl kiedyś w cenie 125 czterosuw ta sama buda tez nie szedł jak woda ale był i co jakiś czas ktoś go kupił mimo ze wymagał prawka A1 analogie pełna z obecnym tematem, czyli można jak się chce ) nich będzie na zamówienie ale niech będzie. Importerzy powinni więcej uwagi poświęcać na analizę internetu i tego co mówią już jeżdżący klienci motorki nie są wieczne i po najdalej 5 latach(to jednak chinczyki)klient staje przed wyborem czegoś nowego – gadanie ze oni są zajęci szefowaniem, jest śmieszne bo nic tak nie decyduje o sukcesie produktu sprowadzonego jak trafna analiza rynku i trafienie w jego potrzeby a kto powinien jej dokonać jak nie szef importer. Fenomen 125 to nie zasługa importerow(chyba ze czegoś ne wiemy)po prostu ustawa wprowadziła na rynek kilka milionów potencjalnych motocyklistów. Pewnie ze większość nic nie kupi ale cyferki sprzedaży oraz puste salony w pierwszym roku były reakcja rynku szlo wszystko co miało 125 to była histeria a 30 latnie dt125 z ceny 2500 na olx poleciały w gore do 5000
    Ten sprzęt wazy 150 kg do jazdy tyle wazy xt600 i 50km nikt tu nie żąda cudów ale chińska 250 Loncina da pewnie ze 20 koników i to by już było coś, lepszy dol ,elastyczność itd.
    Pisał ktoś tu tez słusznie ze importerzy prześcigają się w sprowadzaniu potworków – te żenujące racery często właśnie maja pojemności wyższe niż 125 i znowu robi to fałszywy obraz ze 250 się nie sprzeda a wystarczyło by zrobić analizę kto kupuje lub zleca wykonanie unikatowego racera – japiszony, bogaci ludzie którzy oczekują sprzętu z najwyższej polki który będzie dodawał im blasku gdy podjada na grila a nasi importerzy bezmyślnie założyli ze japiszon będzie jechał chińczykiem w ubraniach wartych więcej niż sam motorek ?!? .
    Taka ładna i praktyczna 250 jak ten burton hiper byla by alternatywa dla np dr 350(5-8tysi za 30 letnie sztuki )czy hondą crf 250l 20tysi.
    Zaraz mnie zadziobią fanboye drki ale ja wiem ze dr350 to inna polka i nawet nowa honda za 20 tysi przy niej w prawdziwym terenie to padaczka ale nie każdy potrzebuje sprzętu bezkompromisowego w swojej wszechstronności my ludzie na motorach oczekujemy chińczyka który będzie w końcu dobrany wagowo do swojego silnika chociaż jednego a jak będzie przy okazji śliczny jak ten tutaj omawiany model to będzie naprawdę super.
    Podam przykład keewaya xt50 waga na sucho 98kg do jazdy pewnie ze 105 jako 50 2takt nieporozumienie:moc 5-6 km spalanie 5-6 l a gdyby miał 125 11km robi się zupełnie inny motor spalanie 2.5 -3l zrywny bo ma 105 kg a nie 150kg. Zawsze endurka chińskie miały karykaturalne silniki ja nawet czytałem ze był wariant z silnikiem 4 taktowym tego xteka to jest dopiero potworek jak to można było sprowadzać. Gdyby ten nowy barton ważył tyle co xt to jako 125 byłby bardzo fajny z rajderem do 90kg a tak robi się ciężko bardzo ciężko.
    pozdrawiam wszystkich 125 centymerowcow i szerokości Panowie na zakrętach 🙂

    Odpowiedz
  8. jak tak ci bardzo zależy na enduro to proszę bardzo jest romet adv 250. moim zdaniem rewelacja od zongsena , no ale cena. no właśnie cena. może barton 250 byłby tańszy.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register