Barton B-MAX

Dodaj do porównania
Barton B-MAX

Oto najnowsza propozycja firmy Barton Motors. Skuter ten produkowany jest przez Zhejiang Sanyou Group Motorcycle Company. Przynajmniej na to wskazuje początek numeru VIN (LZB), na stronie producenta chińskiego nie znajdziemy jednak tego modelu. Taka sytuacja wskazuje na to, że albo jest to nowość u danego producenta, bądź też motocykl OEM, czyli produkowany na zamówienie dla firmy Barton. Zresztą mniejsze firmy chińskie, które nie sprzedają motocykli pod własną marką nie bardzo dbają o wizerunek, a tym bardziej o aktualną stronę internetową. Sanyou Group nie widnieje ani w pierwszej 50-tce eksporterów ani w pierwszej 50-tce producentów w Chinach, ale producent głównego konkurenta, czyli Rometa Maxi R też w tej statystyce nie widnieje. Sanyou Group zajmuje się też przetwórstwem plastiku, produkcją wełny czy urządzeń elektronicznych więc nie jest raczej firmą „garażową”.

Wracając do motocykla, to napędzany jest on najprawdopodobniej silnikiem GY-6. Oczywiście wraz z kolejnymi normami emisji spalin skutery zaczynają tracić moc. I tak: „stary” Romet Maxi miał  9 KM, „nowy” Romet Maxi R ma ich 7,5 a B-MAX troszeczkę więcej bo 7,84KM. Moc oczywiście nie powala na kolana, wszyscy przecież marzymy o magicznych 15 KM, ale Panie i Panowie tego nie da się zrobić za cenę 7699zł.

Za tą cenę dostaniemy od Bartona, duży skuter o nowoczesnym wyglądzie i z oparciem pasażera w standardzie. Przednie koło 14 cali powinno zadbać o dobre wybieranie dziur w jezdni, a tylne 13 calowe o całkiem żwawe przyspieszenie w ruchu miejskim. Skuter wyposażony jest w hamulce tarczowe zarówno na przednim jak i na tylnym kole, co na pewno zwiększy bezpieczeństwo podczas poruszania się w zatłoczonym mieście. Za dodatkowe 200zł możemy kupić wersję z akcesoryjnym kufrem  o pojemności 36 litrów.

Na uwagę też zasługuje zestaw wskaźników, który oprócz standardowych prędkościomierza i obrotomierza wyświetla również aktualną godzinę, stan paliwa oraz poziom naładowania akumulatora. Można nawet regulować natężenie  oświetlenia przyrządów.

Skuter o takiej mocy najlepiej będzie się sprawdzał w mieście, ale gdybyście mieli chęć na dalszą wycieczkę to przy spalaniu 3,5 litra/100km bak paliwa wystarczy wam na 340 km.

Zapraszam do obejrzenia galerii, skuter robi naprawdę świetne wrażenie. I nawet mnie, dla którego motocykl musi mieć manualną skrzynię biegów, po ich obejrzeniu, przechodzi przez myśl „A co złego jest w automacie…?”

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
7699 (z oparciem) / 7899 ( z kufrem)
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.16
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
max. 154 ( ze stelażem i kufrem)
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.042
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
85
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
785
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2150 (bez kufra)
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R14
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



50 komentarzy

  1. Zwidy. Widzę w nim Junaka, Zippa oraz niedościgniony wzór Hondę Forza.

    Odpowiedz
  2. Wygląda całkiem przyzwoicie tylko ta moc to dupy serio nie urywa nie wiele mniej miała WSK i chciał bym zapytać autora jaki wpływ na przyspieszenie ma wielkość koła ???

    ” tylne 12 calowe o całkiem żwawe przyspieszenie w ruchu miejskim. „

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Kwestia przełożeń. Przy tym samym silniku GY6 skuter z większymi kołami uzyska większą prędkość, a ten z mniejszymi będzie szybciej przypieszał.
      W twoim TX pooprzez zastosowanie odpowiednich zębatek jesteś w stanie regulować prędkość maksymalną względem przyspieszenia.

      Odpowiedz
  3. Skuterek fajny i po małym tuningu powinien jeździć przyzwoicie … ciekawa jest ta aukcja …
    http://allegro.pl/barton-b-max-125-tuning-na-150-cc-promocja-raty-i6036651855.html … niby bez utraty gwarancji …

    Odpowiedz
    • U każdego dilera możesz zamówić wszelkie przeróbki i modyfikacje, ale wtedy niejako z automatu przepada gwarancja. Niemniej można ze sprzedawcą uzgodnić, że pomimo przeróbki będzie gwarancję honorował. Wtedy wszelkie przeglądy i ew. naprawy rób w tym konkretnym serwisie, bo inne nie będą gwarancji honorowały.

      Odpowiedz
  4. no ok ale wielkość koła nie ma nic do przełożenia jeżeli weźmiemy motocykl z 12 calowym kołem i weźmiemy taki sam napęd np zębatka przód 15Z tył 36Z i weźmiesz 16 calowe koła na tym samym napędzie to i tak będzie to samo można regulować prędkość czy moc zębatkami lub wariatorem a nie wielkością koła

    Odpowiedz
    • Wielkość koła bezpośrednio wpływa na szybkość maksymalną i moment obrotowy „na kole” ( a raczej siłę z niego wynikającą). Przełożenie w motocyklu to nic innego jak zmiana prędkości kątowej wału silnika na większą/mniejszą prędkość kątową na kole,
      teraz im mniejszy obwód koła przy tej samej prędkości kątowej, czyli tej samej liczbie obrotów tym mniejszy dystans pokonany, a zatem większa siła napędowa na kole a mniejsza szybkość maksymalna i vice versa.

      To tak łopatologicznie tłumacząc – koło o obwodzie 1m (czysto teoretycznie przyjmując stałe 10k rpm silnika i przekładnię 1:10) porusza się z szybkością 60km/h podczas gdy zmieniając koło na mniejsze, o obwodzie 0,5m poruszać się ono będzie z szybkością 30km/h.
      Więc jak widać cała kinetyka ruchu jest wprost zależna od rozmiaru koła, które to jest ostatnim elementem przekładni w układzie.

      Odpowiedz
  5. Cieszy mnie, że Barton coraz śmielej wchodzi w rynek stodwudziestekpiątek. W skuterach radził sobie znakomicie, Firefoxa do dzisiaj wspominam bardzo dobrze, więc motocyklami i większymi skuterami może sporo namieszać. Classic już okazał się sporym sukcesem, zbiera świetne opinie, z B-Maxem może być podobnie, zwłaszcza, że pewnie będzie tańszy od identycznych konkurentów. Już od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taki właśnie maxi-skuter, jako zamiennik dla niewygodnej szlifierki, może się skuszę. Nie zawsze człowiek ma ochotę schodzić na kolano, czasem fajnie jest w zwykłych ubraniach pojechać sobie spokojnie gdzieś na rynek na kawę ze znajomymi.

    Odpowiedz
  6. Oglądałem go na żywo, prezentuje się elegancko, szczególnie zegary. Na zdjęciach tego aż tak nie widać, ale to naprawdę spory skuter, myślę że jeździ się nim komfortowo, niestety nie miałem okazji się przejechać. Schowek jest gigantyczny i chyba nie ma sensu montować dodatkowego kufra. No chyba, że ktoś wozi przy sobie dużo rzeczy, albo wybiera się na kilkudniowy wyjazd, to wtedy tak. Z chęcią przygarnąłbym go do swojego garażu.

    Odpowiedz
  7. Maxx – a sprawdzałeś koszty dostawy?

    Odpowiedz
  8. Łukaszu – wygląda na to, że źle mnie zrozumiałeś. Ja to wszystko wiem. Transport, cło, vat’y, sraty i inne opłaty, to wszystko kosztuje. Zastanawia mnie tylko, jakim sposobem Chińczycy mogą sprzedawać z zyskiem skuterki np. za 350$.
    Według mnie, Sanyou-T9 to bardzo ładna „maszynka” i najprawdopodobniej stanę się właścicielem takowej. Mam tylko obawy odnośnie LEDów, gdyż w moim HJ125-3A Tiger kilka diód musiałem wymienić.

    Odpowiedz
  9. Pracuje w firmie kurierskiej, jakiś czas temu szef musiał wymienić 10 skuterów – leciwe Yamahy wymagały już zbyt wielu napraw po latach użytkowania – więc padła decyzja o zakupie nowych. Szef wybierał ostatecznie pomiędzy Rometem a Bartonem (Yamahy i Hondy były zdecydowanie za drogie). B-Max wydawał się solidniejszy, dokładniej zmontowany. Od tamtej pory B-Maxy jeżdżą u nas bezawaryjnie w każdych warunkach. Sami kurierzy również są zadowoleni, jedynie stosunkowo niewielka moc pozostawia pewien niedosyt u niektórych z nich.

    Odpowiedz
  10. Jestem niespelnionym motocyklista, moja zona wyjatkowo boi sie motocykli i wpada w paranoje za kazdym razem, gdy wspomne o checi zrobienia prawa jazdy na motocykl. Dlaczego o tym pisze? Bo ku mojemu zdziwieniu, na tego bartona sie zgodzila! Stwierdzila ze jest duzy, wyglada solidnie i bezpiecznie. Powaga. Teraz nie dosc, że sie o mnie nie boi, to na dodatek jezdzi ze mna. Nie moze sie nachwalic oparcia plecow i pojemnego kufra, do ktorego moze schowac swoja torebke. Takze panowie, jak ktos ma podobny problem, to znacie rozwiazanie 😀

    Odpowiedz
    • Jaki z ciebie chłop, jak baby się o pozwolenie pytasz. Co ma baba do tego żebyś zrobił sobie prawo jazdy na motor. Chyba że ona na ciebie pracuje, a ty w domu przy telewizorze całymi dniami oglądasz.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Jeżeli kogoś kochasz to dbasz o jego samopoczucie. O to żeby się komfortowo w życiu czuł. Jeżeli będziesz patrzył na siebie to nie wróżę ci sukcesu…
        Dobrym sposobem na Żonę jest danie jej do przeczytania motocyklistę doskonałego. Tam dokładnie jest napisane gdzie i na co trzeba uważać. Stosując zarządzanie ryzykiem da się uniknąć 90% wypadków.
        A już najlepsza jest statystyka iż będąc pasażerem motocykla masz kilkukrotnie mniejsze szanse na udział w kolizji niż będąc pasażerem samochodu….

        Odpowiedz
        • Z tymi statystykami to nie wyjeżdżaj;)). Też się pismaki w szmatławcach podniecali że kobiety statystycznie powodują mniej wypadków niż mężczyźni. Tyko że kobiety jeżdżą przeważnie samochodami na zakupy do supermarketów, odwieść dzieci do szkoły i do pracy. Mężczyźni za to jeżdżą zawodowo tirami, autobusami, dostawczymi, traktorami, wyjeżdżając nieraz ponad 80 tysięcy kilometrów rocznie. Ponadto, mężczyźni o wiele częściej jeżdżą samochodami pod wpływem alkoholu. Gdyby tylko porównać liczbę przejechanych kilometrów rocznie w stosunku do wypadków, to kobiety powodują więcej kolizji.

          Odpowiedz
  11. Kupiłem Alexa T9 TY125T-F. VIN: LUJTCJPF…
    Kolor grafitowy. W realu jest o wiele ładniejszy niż na zdjęciach. Duży, wygodny, świetnie się nim jeździ. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Czy to aby chińczyk?
    Coś dla zainteresowanych:
    http://www.kentoya.cz/maximus
    https://web.facebook.com/sanyouscooter/timeline
    Pozdrawiam
    Max Zimorodek

    Odpowiedz
  12. Rozumiem, że to to samo co nasz Barton. A jak wygląda kwestia zakupu, dostawy, gwarancji i przede wszystkim rejestracji w Polsce. Ja znalazłem Tekkena 250 w Chorwacji, ale mam wątpliwości czy ichnia homologacja jest u nas honorowana i czy nie będzie zaciachów z zarejestrowaniem.

    Odpowiedz
    • Kupiłem w Polsce Zippa QR Max’a

      Odpowiedz
  13. Ten Zipp i Barton są niemal identyczne, ale z różnych fabryk. Miałeś może okazję porównać na żywo oba motki? Ja zastanawiam się nad Bartonem, ale Zipp ma chyba lepszy serwis. Jesteś zadowolony?
    A, mam 194 cm wzrostu, zmieszczę się na nim? Nie chodzi o wielki luksus bo, wiadomo że to inna kategoria, ale żeby tak 80-100 kilometrów przejechać w względnym komforcie.

    Odpowiedz
    • Zippa kupiłem z trzech powodów:
      1. Junak 711 nie wszedł do sprzedaży.
      2. Daleko do dilera Bartona – 45 km.
      3. Zipami i Rometami handluje mój kolega zza miedzy, który dodatkowo zaoferował mi atrakcyjną cenę.
      Czy Barton i Zipp są z różnych fabryk? Nie wiem. Bartona na żywo nie widziałem. Należałoby sprawdzić VINy.
      Przejechałem dopiero ok. 200 km. Przy moim wzroście (176 cm) pozycja b. wygodna. Po wycieczce ok. 120 km ( z przerwami) d… nie bolała. W porównaniu do Junaka 121, którym jeździłem wcześniej QR to bajka.

      Odpowiedz
  14. Może to Junak miał być z innej fabryki, trochę skołowany już jestem. Tak czy inaczej został Barton i Zipp, bo tego Trekkena odpuszczam. I właśnie skłaniam się tu Bartonowi, bo do niego po prostu mam bliżej.
    Wielkie dzięki i pomyślnej eksploatacji. LwG

    Odpowiedz
    • Jak kupisz to daj znać. Porównamy VINy.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
  15. Barton: LZB, Zipp: LUJ. Motocykle pochodzą z dwóch różnych fabryk, mają minimalne różnice konstrukcyjne i mają odmienne elementy wykończeniowe , nawet odcień koloru np. niebieskiego jest różny. Barton może być w wersji z oparciem lub kufrem, Zipp- tylko z oparciem. Obydwa są godne uwagi, decyzja o zakupie pojazdu konkretnej marki może być bardziej uzależniona od ,,bliskości” do serwisu niż od ceny czy jakości wykonania (różnice są minimalne). Warunki gwarancji też są takie same.
    Schowek pod siodłem jest potężny, ale dwa kaski, niestety, nie wejdą. Z samego przodu mieści się nawet największy integral, ale za nim to już nic większego od płaskiego orzeszka nie mieści się. Warto zatem zamówić wersję wyposażoną w kufer.

    Odpowiedz
  16. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    W ofercie Bartona pojawiły się nowe kolory B-maxów (brązowo-czarny i brązowo-biały). Można już zamawiać u dilerów.

    Odpowiedz
  17. Posiadam kilka bartonow 4t i 80 oraz 110 i 125cc także skuter max zwiedzilem wiele miejscowości także w górach i nie było problemów obecnie kupuję Maxa 125cc silnik poziomy ma jedna wadę wibracji ale można To usunąć życzę powodzenia i dużo radości motocyklistom

    Odpowiedz
  18. Generalnie, gdzie się nie obrócę tam chwalą akurat ten model. Wizualnie nie ma się do czego przyczepić. Co do silnika, może i mały, ale kupując 125 szukam, fajnego, oszczędnego pojazdu, a nie demona prędkości;) Zresztą do jazdy po mieście wystarczy. Jak zrobi się cieplej idę do salonu na jazdę próbną;)

    Odpowiedz
    • Potwierdzam, jazda tym skuterkiem jest bardzo przyjemna. Silnik GY6 z jednej strony jest wadą, a z drugiej jego zaletą, Małą moc rekompensuje prostota budowy, łatwy i tani serwis oraz dostęp do części. Nawet przy odrobinie zdolności technicznych można serwisować go samemu. Skuter dostrojony jest do jazdy miejskiej – postawiono na przyśpieszenie kosztem prędkości max. Na trasę to albo japończyk albo min. 250 ccm.
      Najkrótsze podsumowanie – chińczycy w tym modelu się postarali!

      Odpowiedz
      • I kolejny pozytywny głos;) Coś w tym chyba musi być. Nawet nie wiedziałem, że części i serwis są tanie, to akurat bardzo duży plus. Dzięki za info. Niech się już robi cieplej;)

        Odpowiedz
  19. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Bardzo udany to skuter, najwyższy komfort za niewielkie pieniądze. Można go sobie zażyczyć w jednej z trzech wersji: bez oparcia, z oparciem pasażera oraz ze stelażem i kufrem oraz w kilku wersjach kolorystycznych. Moi klienci są zachwyceni tymi ,,lexusami” na dwóch kołach. Z serwisowego punktu widzenia też jest bezproblemowy i godny polecenia.
    Każdego chętnego mogę zaopatrzyć w ten skuter ( jak i w inne tanie skutery i motocykle) w dowolnej konfiguracji i w różnych kolorach, w cenie konkurencyjnej. Dostawy – cała Polska. Ceny QR-maxa / B maxa startują u mnie z poziomu 7100 zł za nówki, a nawet sporo taniej za pojazdy z minimalnym przebiegiem (do 500 km), na gwarancji i po pierwszym przeglądzie.

    Odpowiedz
  20. Barton tym skuterem udowadnia, że czasy gdy „chińczyk” znaczył gorszy powoli się kończą. Obecnie produkowane motocykle z Chin są znacznie lepsze od tych sprzed kilku lat. U nich też rozwija się technologia, mają więcej wykwalifikowanych robotników i to po prostu widać nie tylko w branży motocyklowej. Należy tylko się cieszyć, że za stosunkowo niewielkie pieniądze możemy kupić skuter, który wygląda bardzo ładnie i prezentuje dobre właściwości jezdne (przynajmniej tak piszą redakcję, które go testowały).

    Odpowiedz
    • Panowie ktos sie orietuje jakie sa ceny przeglądów

      Odpowiedz
      • Ostatnio go ogladalem i wygląda naprawdę dobrze chyba na wiosnę do kupię.

        Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Obelix1987

        +/-100 + OLEJ

        Odpowiedz
  21. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Przegląd rejestracyjny ok. 50 zł, po 3 latach od daty pierwszej rejestracji, potem po 2 i później co roku. Przegląd gwarancyjny (po 300 km / 1,5 tys./ 3 / 6 / 9 tys itd) kosztuje różnie w różnych serwisach. Często jest tak, że kupując w danym serwisie możesz mieć przegląd sporo tańszy ( a w skrajnych przypadkach np. jeden gratisowy) niż gdybyś go robił w innym. Czyli koszt przeglądu gwarancyjnego może wynieść od zera do 300 zł.

    Odpowiedz
  22. Ok dzięki wielkie za szybką odpowiedz to jeszcze nie tak zle.

    Odpowiedz
    • Panowie a jak jest z awaryjnoscia i ile realnie moze przejechac taki skuter

      Odpowiedz
  23. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Silnik Bmaxa (jak i QR Max), 1P52QMI to dopracowana i trwała, a przy tym prosta konstrukcja, niezbyt wysilona. Dzięki temu jest bezawaryjny i robi dystanse, do pierwszej większej naprawy (wał , głowica) rzędu 40-50 tys. km.
    Ma przy tym niewygórowane finansowo potrzeby serwisowe. Wystarczy ( po dotarciu) co 3 tys km wymienić oleje, wyczyścić gaźnik, wyregulować zawory, zmienić świecę , wyczyścić lub zmienić filtry. Pasek jest całkowicie bezobsługowy. Wymienia się go co 12 tys. km, jeszcze rzadziej sprzęgło czy wariator. Części silnikowe są łatwo dostępne, a ich ceny – niziutkie.
    Ważna informacja dla serwisów i mechaników: głowica w silniku B-maxa jest nieco inna niż w pozostałych silnikach 1P52QMI. Jest wyższa o 13 mm, a łańcuszek rozrządu jest dłuższy. Jest to istotne przy tuningu silnika na 150 lub 180 ccm.

    Odpowiedz
    • W środku siedzi silnik 1P52QMI. Ale czym się różni od 152QMI nie mam pojęcia.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Oznaczenie wg. chińskiej normy
        1 – jeden cylinder
        P – Poziomy (tłok chodzi przód tył, ma też podobno mniej odczuwalne wibracje dzięki temu)
        52 – średnica tłoka
        Q – chłodzony powietrzem wymuszonym
        M – Motocyklowy
        I – pojemność 125

        Brak literki P w oznaczeniu 152QMI oznacza tradycyjny silnik w którym tłok chodzi góra dół (pionowy).
        Literka V w oznaczeniu np. 2V49FMM oznacza silnik w układzie V.

        Odpowiedz
  24. Zastanawiałem się właśnie ostatnio nad jakimś sprzętem na wiosnę i chyba Barton będzie dobrym rozwiązaniem. Generalnie mega podoba mi się stylistyka. Dodatkowo plusem jest też cena bo z tego co się orientowałem nie jest jakaś strasznie duża.

    Odpowiedz
  25. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    W jakim kolorze i w jakiej wersji wyposażeniowej sobie życzysz? U mnie ceny nówek startują z poziomu 7100 zł, a tańsze też się znajdą.

    Odpowiedz
  26. Zdjęcie profilowe Obelix1987

    Kupiłem po roku rozważań i ślinienia się do zdjęć na internecie ! Jak go dotrę to dam znać jak jeździ. Zapłaciłem 7500 z oparciem i mam 200zł gratis do wykorzystania u dilera.

    Odpowiedz
    • Koniecznie napisz jak to jezdzi bo ja tez choruje na niego

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

        Jeśli do Tychów nie masz za daleko, zapraszam do siebie na kontakt trzeciego stopnia z takimi skuterami. Niektóre mam już zarejestrowane i ubezpieczone, można po zakupie od razu wsiadać i jechać.

        Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Obelix1987

        Witam, drogi Anonimie przejechałem jakieś 30 kilometrów i było to najpiękniejsze 30 kilometrów w moim życiu. Moja Opinia może nie być w pełni wymierna bo dystans mizerny, ale napisałeś że chorujesz na niego więc postanowiłem Cie lekko podleczyć! :p i może rozwiać Twoje wątpliwości, nie wiem czym jeździsz teraz i jakie masz doświadczenia, ja przesiadłem się na tego chińskiego Bartona B max 125 4T , również z chińskiego Kenos Purga 50 2T którą pyrkałem od 7 sezonów i muszę Ci powiedzieć że jestem w szoku, jeździ się tak dobrze że żal wracać do domu (mam nadzieje że moja Luba tego nie przeczyta;p), silnik mruczy zaje…iście, skuter sprawia wrażenie na prawdę solidnej maszyny, reakcja na gaz jest bardziej niż zadowalająca a oszczędzam gaz z racji docierania, sama pozycja również spoko biorąc pod uwagę że mam 2 metry wzrostu i 150 kg wagi. Posadziłem za mną moja kobitkę i dziewczyna twierdzi że czuje się jak w fotelu(oparcie robi robotę) i miejsca ma oporowo w porównaniu do poprzedniego skutera, a wymiary są podobne patrząc po danych jakie podają producenci. Co do jakości wykonania można się przyczepić do plastików które idą pod siedziskiem bo są plastikowe i pracują pod naciskiem dłoni, ale moja poprzednia maszyna ma cieńsze plastiki i wszystko się trzyma po 7 sezonach. Jedyne co mi lekko przeszkadza to lusterka, gdyż jestem szeroki w barach i nie widzę w nich tak dobrze jak w moim poprzednim skuterze ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia lub podmiany lusterek ! to nie jest jakiś wielki problem, oświetlenie skutera czy zegary coś pięknego jeździłem wieczorem i to wszystko razem sprawia, że ta maszyna jak pisali na różnych redakcjach daje poczucie pewnego luksu i wygląda na sporo droższą niż jest w rzeczywistości, nie twierdzę tak dlatego że jestem podjarany małolat i lubię szpan, ale po prostu jak jeździłem na 50-tce 2T to często gęsto widziałem szydercze uśmiechy przechodniów, czy innych kierowców że takie chłopisko jedzie na kosiarce i wszyscy od razu chcieli się ścigać, a z Bartonem muszę Ci powiedzieć zamiast szyderczych uśmieszków jest zazdrość 🙂 i nieśmiałe zerkanie, a kierowcy nie są tak chętni do ścigania i teraz to ja się szyderczo uśmiecham!!!Warte każdej złotówki!!! Co do przeglądów pierwszy 300km(+/-100km), drugi 1500km(+/-100km), trzeci 3000km(+/-100km) i te są obowiązkowe jak podaje książka serwisowa, wymianie podlega wtedy Olej w skrzyni i silniku reszta to oględziny regulacje i dokręcanie różnych różności, moja opinia po tak zwanym pierwszym wrażeniu jest mega pozytywna mimo że akumulator faktycznie tłucze na dziurach i drugi kask się nie mieści pod fotel to są to drobiazgi w porównaniu do tego co oferuje cała maszyna ! i jest o połowę tańsza od „markowej” konkurencji…a patent na akumulator już mam i kosztował mnie 2 gumowe podkładki i opaskę zaciskową jak masz jakieś pytania to wal śmiało a ja zakładam kalesony i jadę gdzieś za miasto, jest zimno i pochmurnie ale frajda z jazdy jest obłędna i dla silnika chłodzonego powietrzem to idealna pogoda na docierkę.

        Odpowiedz
  27. Wygląd rewelacyjny. troszkę martwi mnie ta waga, bo z maxymalnym dopuszczalnym obciążeniem będzie miał troszke ciężko. tzn po mieście spokojnie da rade, a i w trase nie będzie zle jeśli nie będą prezeszkadzać prędkości max 80km/h. stwierdzam to po tym że mam Rometa 787 z tym samym silnikiem. co prawda na górę żar z pełnym dopuszczalnym obciążeniem wjechal… tzn wtoczył sie 🙂 więc chyba nie jest tak zle. choc tutaj każdy kilogram się liczy. pozdrawiam i LWG

    Odpowiedz
  28. Ważne (dla przyszłych użytkowników)! Pierwszą czynnością po zakupie B-Maxa/QR Maxa, którą należy bezwzględnie wykonać to solidne umocowanie akumulatora. W moim przypadku, po pierwszej krótkiej wycieczce, tylna część skutera, łącznie z kołem była obryzgana elektrolitem. Miałem sporo pracy, aby się go pozbyć, m. in. zmuszony byłem do uzupełnienia ubytków farby na alufeldze.
    Myślę, że „latający” akumulator to skutek polskiej „bylejakości”, gdyż na innych rynkach (widać na zdjęciach) aku są stabilizowane za pomocą grubych wkładek usytuowanych pomiędzy akumulatorem a jego osłoną. Poza tym skuter „bomba”. Mnie dodatkowo urzekły zegary z b. dużą ilością informacji, np. zegar, voltomierz (do wyboru cyfry lub graficzny), czerwona dioda informująca o zbyt gorącym oleju silnikowym czy też pięciostopniowa regulacja intensywności podświetlania zegarów.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      To tylko monter przygotowujący B-maxa do sprzedaży nie przyłożył się do pracy. Jakość przeglądu zerowego się kłania. Gruba wkładka do stabilizacji aku jest zawsze dokładana przez fabrykę, tyle że trzeba ją włożyć na ,,swoje” miejsce.
      Dziwi mnie wyciek elektrolitu – to nie ma prawa się zdarzyć. Akumulator po zalaniu z gotowego kartridża jest szczelnie zamykany i już nic, nawet gazy, nie wydobywają się z niego.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register