Barton B-MAX

Dodaj do porównania
Barton B-MAX

Oto najnowsza propozycja firmy Barton Motors. Skuter ten produkowany jest przez Zhejiang Sanyou Group Motorcycle Company. Przynajmniej na to wskazuje początek numeru VIN (LZB), na stronie producenta chińskiego nie znajdziemy jednak tego modelu. Taka sytuacja wskazuje na to, że albo jest to nowość u danego producenta, bądź też motocykl OEM, czyli produkowany na zamówienie dla firmy Barton. Zresztą mniejsze firmy chińskie, które nie sprzedają motocykli pod własną marką nie bardzo dbają o wizerunek, a tym bardziej o aktualną stronę internetową. Sanyou Group nie widnieje ani w pierwszej 50-tce eksporterów ani w pierwszej 50-tce producentów w Chinach, ale producent głównego konkurenta, czyli Rometa Maxi R też w tej statystyce nie widnieje. Sanyou Group zajmuje się też przetwórstwem plastiku, produkcją wełny czy urządzeń elektronicznych więc nie jest raczej firmą „garażową”.

Wracając do motocykla, to napędzany jest on najprawdopodobniej silnikiem GY-6. Oczywiście wraz z kolejnymi normami emisji spalin skutery zaczynają tracić moc. I tak: „stary” Romet Maxi miał  9 KM, „nowy” Romet Maxi R ma ich 7,5 a B-MAX troszeczkę więcej bo 7,84KM. Moc oczywiście nie powala na kolana, wszyscy przecież marzymy o magicznych 15 KM, ale Panie i Panowie tego nie da się zrobić za cenę 7499zł.

Za tą cenę dostaniemy od Bartona, duży skuter o nowoczesnym wyglądzie i z oparciem pasażera w standardzie. Przednie koło 14 cali powinno zadbać o dobre wybieranie dziur w jezdni, a tylne 12 calowe o całkiem żwawe przyspieszenie w ruchu miejskim. Skuter wyposażony jest w hamulce tarczowe zarówno na przednim jak i na tylnym kole, co na pewno zwiększy bezpieczeństwo podczas poruszania się w zatłoczonym mieście. Za dodatkowe 200zł możemy dokupić akcesoryjny kufer z oparciem o pojemności 36 litrów ale trzeba się zastanowić czy to koniecznie bo importer podaje, że pod kanapą mieszczą się dwa kaski.

Na uwagę też zasługuje zestaw wskaźników, który oprócz standardowych prędkościomierza i obrotomierza wyświetla również aktualną godzinę, stan paliwa oraz poziom naładowania akumulatora. Skuter o takiej mocy najlepiej będzie się sprawdzał w mieście, ale gdybyście mieli chęć na dalszą wycieczkę to przy spalaniu 3,5 litra/100km bak paliwa wystarczy wam na 340 km.

Zapraszam do obejrzenia galerii, skuter robi naprawdę świetne wrażenie. I nawet mnie, dla którego motocykl musi mieć manualną skrzynię biegów, po ich obejrzeniu, przechodzi przez myśl „A co złego jest w automacie…?”

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
7499
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
5.77
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
7.84
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.041
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!

31 komentarzy

  1. Zwidy. Widzę w nim Junaka, Zippa oraz niedościgniony wzór Hondę Forza.

    Odpowiedz
  2. Wygląda całkiem przyzwoicie tylko ta moc to dupy serio nie urywa nie wiele mniej miała WSK i chciał bym zapytać autora jaki wpływ na przyspieszenie ma wielkość koła ???

    ” tylne 12 calowe o całkiem żwawe przyspieszenie w ruchu miejskim. „

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Kwestia przełożeń. Przy tym samym silniku GY6 skuter z większymi kołami uzyska większą prędkość, a ten z mniejszymi będzie szybciej przypieszał.
      W twoim TX pooprzez zastosowanie odpowiednich zębatek jesteś w stanie regulować prędkość maksymalną względem przyspieszenia.

      Odpowiedz
  3. Skuterek fajny i po małym tuningu powinien jeździć przyzwoicie … ciekawa jest ta aukcja …
    http://allegro.pl/barton-b-max-125-tuning-na-150-cc-promocja-raty-i6036651855.html … niby bez utraty gwarancji …

    Odpowiedz
    • U każdego dilera możesz zamówić wszelkie przeróbki i modyfikacje, ale wtedy niejako z automatu przepada gwarancja. Niemniej można ze sprzedawcą uzgodnić, że pomimo przeróbki będzie gwarancję honorował. Wtedy wszelkie przeglądy i ew. naprawy rób w tym konkretnym serwisie, bo inne nie będą gwarancji honorowały.

      Odpowiedz
  4. no ok ale wielkość koła nie ma nic do przełożenia jeżeli weźmiemy motocykl z 12 calowym kołem i weźmiemy taki sam napęd np zębatka przód 15Z tył 36Z i weźmiesz 16 calowe koła na tym samym napędzie to i tak będzie to samo można regulować prędkość czy moc zębatkami lub wariatorem a nie wielkością koła

    Odpowiedz
    • Wielkość koła bezpośrednio wpływa na szybkość maksymalną i moment obrotowy „na kole” ( a raczej siłę z niego wynikającą). Przełożenie w motocyklu to nic innego jak zmiana prędkości kątowej wału silnika na większą/mniejszą prędkość kątową na kole,
      teraz im mniejszy obwód koła przy tej samej prędkości kątowej, czyli tej samej liczbie obrotów tym mniejszy dystans pokonany, a zatem większa siła napędowa na kole a mniejsza szybkość maksymalna i vice versa.

      To tak łopatologicznie tłumacząc – koło o obwodzie 1m (czysto teoretycznie przyjmując stałe 10k rpm silnika i przekładnię 1:10) porusza się z szybkością 60km/h podczas gdy zmieniając koło na mniejsze, o obwodzie 0,5m poruszać się ono będzie z szybkością 30km/h.
      Więc jak widać cała kinetyka ruchu jest wprost zależna od rozmiaru koła, które to jest ostatnim elementem przekładni w układzie.

      Odpowiedz
  5. Cieszy mnie, że Barton coraz śmielej wchodzi w rynek stodwudziestekpiątek. W skuterach radził sobie znakomicie, Firefoxa do dzisiaj wspominam bardzo dobrze, więc motocyklami i większymi skuterami może sporo namieszać. Classic już okazał się sporym sukcesem, zbiera świetne opinie, z B-Maxem może być podobnie, zwłaszcza, że pewnie będzie tańszy od identycznych konkurentów. Już od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taki właśnie maxi-skuter, jako zamiennik dla niewygodnej szlifierki, może się skuszę. Nie zawsze człowiek ma ochotę schodzić na kolano, czasem fajnie jest w zwykłych ubraniach pojechać sobie spokojnie gdzieś na rynek na kawę ze znajomymi.

    Odpowiedz
  6. Oglądałem go na żywo, prezentuje się elegancko, szczególnie zegary. Na zdjęciach tego aż tak nie widać, ale to naprawdę spory skuter, myślę że jeździ się nim komfortowo, niestety nie miałem okazji się przejechać. Schowek jest gigantyczny i chyba nie ma sensu montować dodatkowego kufra. No chyba, że ktoś wozi przy sobie dużo rzeczy, albo wybiera się na kilkudniowy wyjazd, to wtedy tak. Z chęcią przygarnąłbym go do swojego garażu.

    Odpowiedz
  7. Maxx – a sprawdzałeś koszty dostawy?

    Odpowiedz
  8. Łukaszu – wygląda na to, że źle mnie zrozumiałeś. Ja to wszystko wiem. Transport, cło, vat’y, sraty i inne opłaty, to wszystko kosztuje. Zastanawia mnie tylko, jakim sposobem Chińczycy mogą sprzedawać z zyskiem skuterki np. za 350$.
    Według mnie, Sanyou-T9 to bardzo ładna „maszynka” i najprawdopodobniej stanę się właścicielem takowej. Mam tylko obawy odnośnie LEDów, gdyż w moim HJ125-3A Tiger kilka diód musiałem wymienić.

    Odpowiedz
  9. Pracuje w firmie kurierskiej, jakiś czas temu szef musiał wymienić 10 skuterów – leciwe Yamahy wymagały już zbyt wielu napraw po latach użytkowania – więc padła decyzja o zakupie nowych. Szef wybierał ostatecznie pomiędzy Rometem a Bartonem (Yamahy i Hondy były zdecydowanie za drogie). B-Max wydawał się solidniejszy, dokładniej zmontowany. Od tamtej pory B-Maxy jeżdżą u nas bezawaryjnie w każdych warunkach. Sami kurierzy również są zadowoleni, jedynie stosunkowo niewielka moc pozostawia pewien niedosyt u niektórych z nich.

    Odpowiedz
  10. Jestem niespelnionym motocyklista, moja zona wyjatkowo boi sie motocykli i wpada w paranoje za kazdym razem, gdy wspomne o checi zrobienia prawa jazdy na motocykl. Dlaczego o tym pisze? Bo ku mojemu zdziwieniu, na tego bartona sie zgodzila! Stwierdzila ze jest duzy, wyglada solidnie i bezpiecznie. Powaga. Teraz nie dosc, że sie o mnie nie boi, to na dodatek jezdzi ze mna. Nie moze sie nachwalic oparcia plecow i pojemnego kufra, do ktorego moze schowac swoja torebke. Takze panowie, jak ktos ma podobny problem, to znacie rozwiazanie 😀

    Odpowiedz
    • Jaki z ciebie chłop, jak baby się o pozwolenie pytasz. Co ma baba do tego żebyś zrobił sobie prawo jazdy na motor. Chyba że ona na ciebie pracuje, a ty w domu przy telewizorze całymi dniami oglądasz.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Jeżeli kogoś kochasz to dbasz o jego samopoczucie. O to żeby się komfortowo w życiu czuł. Jeżeli będziesz patrzył na siebie to nie wróżę ci sukcesu…
        Dobrym sposobem na Żonę jest danie jej do przeczytania motocyklistę doskonałego. Tam dokładnie jest napisane gdzie i na co trzeba uważać. Stosując zarządzanie ryzykiem da się uniknąć 90% wypadków.
        A już najlepsza jest statystyka iż będąc pasażerem motocykla masz kilkukrotnie mniejsze szanse na udział w kolizji niż będąc pasażerem samochodu….

        Odpowiedz
        • Z tymi statystykami to nie wyjeżdżaj;)). Też się pismaki w szmatławcach podniecali że kobiety statystycznie powodują mniej wypadków niż mężczyźni. Tyko że kobiety jeżdżą przeważnie samochodami na zakupy do supermarketów, odwieść dzieci do szkoły i do pracy. Mężczyźni za to jeżdżą zawodowo tirami, autobusami, dostawczymi, traktorami, wyjeżdżając nieraz ponad 80 tysięcy kilometrów rocznie. Ponadto, mężczyźni o wiele częściej jeżdżą samochodami pod wpływem alkoholu. Gdyby tylko porównać liczbę przejechanych kilometrów rocznie w stosunku do wypadków, to kobiety powodują więcej kolizji.

          Odpowiedz
  11. Kupiłem Alexa T9 TY125T-F. VIN: LUJTCJPF…
    Kolor grafitowy. W realu jest o wiele ładniejszy niż na zdjęciach. Duży, wygodny, świetnie się nim jeździ. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Czy to aby chińczyk?
    Coś dla zainteresowanych:
    http://www.kentoya.cz/maximus
    https://web.facebook.com/sanyouscooter/timeline
    Pozdrawiam
    Max Zimorodek

    Odpowiedz
  12. Rozumiem, że to to samo co nasz Barton. A jak wygląda kwestia zakupu, dostawy, gwarancji i przede wszystkim rejestracji w Polsce. Ja znalazłem Tekkena 250 w Chorwacji, ale mam wątpliwości czy ichnia homologacja jest u nas honorowana i czy nie będzie zaciachów z zarejestrowaniem.

    Odpowiedz
    • Kupiłem w Polsce Zippa QR Max’a

      Odpowiedz
  13. Ten Zipp i Barton są niemal identyczne, ale z różnych fabryk. Miałeś może okazję porównać na żywo oba motki? Ja zastanawiam się nad Bartonem, ale Zipp ma chyba lepszy serwis. Jesteś zadowolony?
    A, mam 194 cm wzrostu, zmieszczę się na nim? Nie chodzi o wielki luksus bo, wiadomo że to inna kategoria, ale żeby tak 80-100 kilometrów przejechać w względnym komforcie.

    Odpowiedz
    • Zippa kupiłem z trzech powodów:
      1. Junak 711 nie wszedł do sprzedaży.
      2. Daleko do dilera Bartona – 45 km.
      3. Zipami i Rometami handluje mój kolega zza miedzy, który dodatkowo zaoferował mi atrakcyjną cenę.
      Czy Barton i Zipp są z różnych fabryk? Nie wiem. Bartona na żywo nie widziałem. Należałoby sprawdzić VINy.
      Przejechałem dopiero ok. 200 km. Przy moim wzroście (176 cm) pozycja b. wygodna. Po wycieczce ok. 120 km ( z przerwami) d… nie bolała. W porównaniu do Junaka 121, którym jeździłem wcześniej QR to bajka.

      Odpowiedz
  14. Może to Junak miał być z innej fabryki, trochę skołowany już jestem. Tak czy inaczej został Barton i Zipp, bo tego Trekkena odpuszczam. I właśnie skłaniam się tu Bartonowi, bo do niego po prostu mam bliżej.
    Wielkie dzięki i pomyślnej eksploatacji. LwG

    Odpowiedz
    • Jak kupisz to daj znać. Porównamy VINy.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
  15. Barton: LZBTX89C7F1xxxxxx, Zipp: LUJTCJPF3GAxxxxxx. Motocykle pochodzą z dwóch różnych fabryk, mają minimalne różnice konstrukcyjne i mają odmienne elementy wykończeniowe , nawet odcień koloru np. niebieskiego jest różny. Barton może być w wersji z oparciem lub kufrem, Zipp- tylko z oparciem. Obydwa są godne uwagi, decyzja o zakupie pojazdu konkretnej marki może być bardziej uzależniona od ,,bliskości” do serwisu niż od ceny czy jakości wykonania (różnice są minimalne). Warunki gwarancji też są takie same.
    Schowek pod siodłem jest potężny, ale dwa kaski, niestety, nie wejdą. Z samego przodu mieści się nawet największy integral, ale za nim to już nic większego od płaskiego orzeszka nie mieści się. Warto zatem dopłacić za kufer.

    Odpowiedz
  16. Zdjęcie profilowe Langer           http://www.skutery.tychy.pl/skutery.html

    W ofercie Bartona pojawiły się nowe kolory B-maxów. Można już zamawiać.

    Odpowiedz
  17. Posiadam kilka bartonow 4t i 80 oraz 110 i 125cc także skuter max zwiedzilem wiele miejscowości także w górach i nie było problemów obecnie kupuję Maxa 125cc silnik poziomy ma jedna wadę wibracji ale można To usunąć życzę powodzenia i dużo radości motocyklistom

    Odpowiedz
  18. Generalnie, gdzie się nie obrócę tam chwalą akurat ten model. Wizualnie nie ma się do czego przyczepić. Co do silnika, może i mały, ale kupując 125 szukam, fajnego, oszczędnego pojazdu, a nie demona prędkości;) Zresztą do jazdy po mieście wystarczy. Jak zrobi się cieplej idę do salonu na jazdę próbną;)

    Odpowiedz
    • Potwierdzam, jazda tym skuterkiem jest bardzo przyjemna. Silnik GY6 z jednej strony jest wadą, a z drugiej jego zaletą, Małą moc rekompensuje prostota budowy, łatwy i tani serwis oraz dostęp do części. Nawet przy odrobinie zdolności technicznych można serwisować go samemu. Skuter dostrojony jest do jazdy miejskiej – postawiono na przyśpieszenie kosztem prędkości max. Na trasę to albo japończyk albo min. 250 ccm.
      Najkrótsze podsumowanie – chińczycy w tym modelu się postarali!

      Odpowiedz
      • I kolejny pozytywny głos;) Coś w tym chyba musi być. Nawet nie wiedziałem, że części i serwis są tanie, to akurat bardzo duży plus. Dzięki za info. Niech się już robi cieplej;)

        Odpowiedz
  19. Zdjęcie profilowe Langer           http://www.skutery.tychy.pl/skutery.html

    Bardzo udany to skuter, luksus za niewielkie pieniądze. Można go sobie zażyczyć w jednej z trzech wersji: bez oparcia, z oparciem pasażera oraz ze stelażem i kufrem oraz w kilku wersjach kolorystycznych. Moi klienci są zachwyceni tymi ,,lexusami” na dwóch kołach. Z serwisowego punktu widzenia też jest bezproblemowy i godny polecenia.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register