Aprilia Classic 125 Red Rose

Dodaj do porównania
Aprilia Classic 125 Red Rose

Cóż za niespotykane zjawisko! Chopper z silnikiem 2T. To naprawdę rzadkość, o ile nie jedyny taki model w klasie 125. Trudno jest go oceniać. Dźwięk kosiarki wydostający się z pojazdu który przyzwyczaił nas do dudnienia? Wielu uważa to za profanację choppera. W Classic’u występuje ten sam silnik Rotax 122, który zasila model RS125. W starszych egzemplarzach, często w dokumentacji widnieje większa ilość mocy, niż dopuszcza polska ustawa o 125-tkach. Dlatego przed zakupem koniecznie sprawdź homologację!!! Wersja o nazwie Red Rose została wydana na rynek USA. Po odblokowaniu ta „Apka” ma ok 30 koni, a po tuningu 40. Po zdjęciu blokad mocno rośnie zużycie paliwa, do 7l na 100hm, przy czym nieźle zapiernicza – nawet 150kmh.

Film

R E K L A M A

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3000 - 7000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
145
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.076
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
720
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
850
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
19
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
19

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

6 komentarzy

  1. To nie jest chopper.
    Chopper jak sama nazwa wskazuje dźwięk wydobywający się z silnika powinien gulgotać. W tym czymś dźwięk jest przerażający i lepej się nie chwalić takim czymś.

    Odpowiedz
    • Przepraszam za wyrażenie, ale chrzanisz jak potłuczony. Chopper zgodnie z założeniem, jest to odchudzony cruiser z przedłużonym widelcem. Słowo chopper pochodzi od chop – siekać, odcinać. Chopper jest czymś między cruiserem i bobberem, jest lżejszy od tego pierwszego, ale w przeciwieństwie do drugiego, jeszcze skręca. Dźwięk wydechu to nie jest idea choppera, tylko efekt tego, że pierwsze choppery były budowane w USA w oparciu o H-D.

      Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

    Za to jest szybki jest , ale fakt dźwięk nie pasuje do tego typu motocykla

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe jas13

      Jedyna wada tego motocykla to trwałość jednostki. Co do gangu, żadna 4t nie gada na jałowym jak dwutakt, zwłaszcza w obecnych czasach coraz większa rzadkość. Widzę, że u nas nadal trwa choroba, z której na zachodzie się wyleczyli. U nich też długi czas oczekiwano, że jeśli klimat choppera, to musi być kopia H-D. Ale zarówno Rebel, Savage, Eliminator, Vulcan S, pokazują, że to bajka.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

        Mi nie chodziło o to że dźwięk musi byc jak w H-D tylko że moim zdaniem 2t nie pasuje do takiego typu motocykla. Włosi mają to gdzieś i za to ich lubię …. inna sprawa ze ta Aprilia ma często powyżej 15KM i nie nadaje sie na prawko B .
        Szczerze mówiąc jedyny choper jakim kiedyś chciałbym jeździć ewentualnie bo to nie moja bajka to Honda super Magna vf750. Co powiesz o tym moto ?

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe jas13

          Bo to był chyba silnik z RS, 2t to silnik dla pasjonata, pilnowanie sprawności dozownika albo zabawa z mieszanką i mgła niebieskiego dymu. Widziałem ostatnio odpalanie WSK-i po kilku latach stania, zasłona dymna że hej.
          Honda Magna Vf750 śliczne V4 i kardan

          Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>