Aprilia Classic 125 Red Rose

Dodaj do porównania
Aprilia Classic 125 Red Rose

Cóż za niespotykane zjawisko! Chopper z silnikiem 2T. To naprawdę rzadkość, o ile nie jedyny taki model w klasie 125. Trudno jest go oceniać. Dźwięk kosiarki wydostający się z pojazdu który przyzwyczaił nas do dudnienia? Wielu uważa to za profanację choppera. W Classic’u występuje ten sam silnik Rotax 122, który zasila model RS125. W starszych egzemplarzach, często w dokumentacji widnieje większa ilość mocy, niż dopuszcza polska ustawa o 125-tkach. Dlatego przed zakupem koniecznie sprawdź homologację!!! Wersja o nazwie Red Rose została wydana na rynek USA. Po odblokowaniu ta „Apka” ma ok 30 koni, a po tuningu 40. Po zdjęciu blokad mocno rośnie zużycie paliwa, do 7l na 100hm, przy czym nieźle zapiernicza – nawet 150kmh.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3000 - 7000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
145
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.076
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
120
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
720
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
850
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R19
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

16 komentarzy

  1. To nie jest chopper.
    Chopper jak sama nazwa wskazuje dźwięk wydobywający się z silnika powinien gulgotać. W tym czymś dźwięk jest przerażający i lepej się nie chwalić takim czymś.

    Odpowiedz
    • Przepraszam za wyrażenie, ale chrzanisz jak potłuczony. Chopper zgodnie z założeniem, jest to odchudzony cruiser z przedłużonym widelcem. Słowo chopper pochodzi od chop – siekać, odcinać. Chopper jest czymś między cruiserem i bobberem, jest lżejszy od tego pierwszego, ale w przeciwieństwie do drugiego, jeszcze skręca. Dźwięk wydechu to nie jest idea choppera, tylko efekt tego, że pierwsze choppery były budowane w USA w oparciu o H-D.

      Odpowiedz
  2. Za to jest szybki jest , ale fakt dźwięk nie pasuje do tego typu motocykla

    Odpowiedz
    • Jedyna wada tego motocykla to trwałość jednostki. Co do gangu, żadna 4t nie gada na jałowym jak dwutakt, zwłaszcza w obecnych czasach coraz większa rzadkość. Widzę, że u nas nadal trwa choroba, z której na zachodzie się wyleczyli. U nich też długi czas oczekiwano, że jeśli klimat choppera, to musi być kopia H-D. Ale zarówno Rebel, Savage, Eliminator, Vulcan S, pokazują, że to bajka.

      Odpowiedz
      • Mi nie chodziło o to że dźwięk musi byc jak w H-D tylko że moim zdaniem 2t nie pasuje do takiego typu motocykla. Włosi mają to gdzieś i za to ich lubię …. inna sprawa ze ta Aprilia ma często powyżej 15KM i nie nadaje sie na prawko B .
        Szczerze mówiąc jedyny choper jakim kiedyś chciałbym jeździć ewentualnie bo to nie moja bajka to Honda super Magna vf750. Co powiesz o tym moto ?

        Odpowiedz
        • Bo to był chyba silnik z RS, 2t to silnik dla pasjonata, pilnowanie sprawności dozownika albo zabawa z mieszanką i mgła niebieskiego dymu. Widziałem ostatnio odpalanie WSK-i po kilku latach stania, zasłona dymna że hej.
          Honda Magna Vf750 śliczne V4 i kardan

          Odpowiedz
  3. Pooglądałem na yt. Faktycznie dźwięk ma z doopy. Jakbym słyszał starą Mzete

    Odpowiedz
  4. Ten motocykl jest DUŻY jak na 125. Ma 19″ z przodu , 16 z tyłu ( poprawcie opis). Długość ok. 2300…a virażka ok 200 mniej. Widać to po wysokości siedziska (720mm) i możliwości regulacji położeniem tylnych amortyzatorów. Mając 177cm nie narzekam na wysokość na połowie ustawień. Posiada wałek wyrównujący i chłodzenie cieczą więc lato mu niegroźnie. Moja sztuka spokojnie zamyka 140 – szybciej bałem się jechać na starych oponach.
    Nie marudzić na dwusuwy! Dość prosty i tani w naprawie, części pasują od popularnego RSa.Ten specjalnie nie kopci, a 6 biegową skrzynią nieźle pomyka.

    Odpowiedz
    • A w korku miny ludzi nie do powtórzenia, słyszą wycie dwusuwa, spodziewają się crossa albo skuterka, a tu mknie cruiser/chopper

      Odpowiedz
    • Mam pytanie czy masz zawór wydechowy na cylindrze?

      Odpowiedz
      • MAM!

        Odpowiedz
        • Wychodzi na to że tylko Apka ETX jest zblokowana brakiem zaworu w Rotaxie 122. Dzięki.

          Odpowiedz
  5. zasowam taka podkrecona od 3 lat i jetem mega zadowolony.Pokarzcie mi 125 ktore przy 120km|h dalej przyspiesza…motory typu 125 wciagam nosem…predkosc przelotowa130 to nic dla tego motoru

    Odpowiedz
  6. witam wszystkich
    mam taki problem z moją aprilią clasic 125. Bardzo cieżko odpala, v-max to ok 70km/h. Podejżewam ze gdześ ciągnie lewe powietrze. Ogólnie motor nie do jazdy. Sam próbowałem coś zrobic i nic .Byłm u kilku mechaników i rozkłdają rece. I tu moje pytanie jaki silnik tam włożyc żeby jakoś szczeólnie nie przerabiac/ciąć ramy. Moze dać cos wiekszego na 250ccm

    Odpowiedz
    • pewnie silnik przytarty. sprawdz kompresje mam mieć 12,5 +- 0,5 bar.

      Odpowiedz
    • Zrobić kapitalkę istniejącego, a nie bawić się w przekładki, ewentualnie kupić motocykl zgodny z potrzebami, a nie erzac.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>