Szmarju

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądają 5 wpisy - 1 przez 5 (z 5 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #9634 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Moim zdaniem, szukaj wśród dużych, cenionych używek, na które ludzie polują, ale jest ich niewiele na rynku. Przy odrobinie szczęścia, po roku sprzedasz za tyle, za ile kupiłeś. Ja polecam Hyosung GT 125 lub Honda XL 125V Varadero, to są duże 125.

    Ewentualnie, popularne, tanie, używane chińczyki, które można kupić za cenę równą lub mniejszą, jak dobry rower. Ich cena również stoi już mniej więcej na jednym poziomie. Np. Junak 123 (inaczej: Zipp VZ2, Toros 125), Romet K125. Ja mam 191 cm, mierzyłem się do nich (K125 posiadam), zero problemów z komfortem, choć są oczywiście mniejsze niż Hyosung i Honda.

    #6232 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    No i o to chodzi 🙂 Na miasto, czy na krótkie drogi na obrzeżach gdzie tiry nie muszą ciągle wyprzedzać takiej 125, to dobra opcja. Do komfortowego i długiego latania na trasie, moim zdaniem najpierw PJ kat A, a później można wybierać wśród bardziej odpowiedniego sprzętu na takie warunki.

    #6175 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Zastanawia mnie, czy autorka tematu coś kupiła, ponieważ wymagania + dostępne pieniądze, zwiastują niestety brak jakichkolwiek opcji do wyboru.

    #4891 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Na Junaku 123 powinno być Ci dobrze. Ja mam 191 cm wzrostu i 83 kg wagi, mierzyłem się do tego motocykla, nie było żadnych problemów (chociaż ludzie są różni i np. Tobie może bardziej pasować sprzęt z dzieloną/profilowaną kanapą, jak np. Keeway RKS, który dla mnie był nieco za mały, gdyż nie mogłem się odsunąć do tyłu). Ewentualnie poszukaj na allegro Zipp VZ-2, jak wiadomo to bliźniak Junaka 123, a można go wyrwać nowego i zarejestrowanego za 4600 zł. Z kolei na OLX ktoś wystawił nowego Torosa Ion 125 za 4000 zł, czyli kolejny bliźniak Junaka i Zipp.

    Ja osobiście nie jeździłem motocyklem z silnikiem posiadającym wałek wyrównoważający (jak np. 123/VZ2/Ion125), ale gdybym teraz kupował ponownie, to myślę, że może rozważyłbym dołożyć do takiego moto. Mój Romet K125 po przekroczeniu 6000 rpm przenosi spore wibracje silnika, ale z drugiej strony, ja nie jeżdżę w trasy, tylko po mieście, więc jak dla mnie nie ma większego problemu.

    #4769 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Widzę, że skupiasz się między innymi na dynamice, mocy i prędkości. Czy 90-100 km/h a 100-110 km/h, robi Tobie naprawdę dużą różnice? Moim skromnym zdaniem, w tych motocyklach (125 cm3), różnica między tymi prędkościami jest zdecydowanie zbyt mała aby robiło to różnicę np. przy wyprzedzaniu (za mało KM/Nm), a stała prędkość przelotowa, no cóż, łatwo policzyć jak szybko zrobisz trasę 20 km, w przypadku 90 km/h lub 110 km/h, podpowiem, różnica to 4 minuty.
    Może lepiej popatrzeć pod kątem wygody podróżowania? Siedzisko, wibracje silnika, pozycja za kierownicą itd.

Przeglądają 5 wpisy - 1 przez 5 (z 5 w sumie)