jas13

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 119 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #39938 Reply
    jas13
    Moderator

    Jakie pytanie taka odpowiedź 🙂
    PCX mimo budy skutera to też motocykl, od +/- 10 lat na rynku z dobrymi opiniami i przebiegami do 50tys. km.
    Nowa CB125F to faktycznie stara i prosta konstrukcja, ale przez to bezawaryjna.
    W tych pieniądzach niestety z uwagi na kurs dolara powyżej 4pln, zostają tylko sprzęty z chińskich koncernów, ewentualnie Bajaj Pulsar 125 (acz Bajaj-e mają różne opinie na rynku z uwagi na podejście niektórych serwisów importera).
    Sprecyzuj czego szukasz czy cruisera, czy naked-a czy ADV-a.

    #37564 Reply
    jas13
    Moderator

    In case of tuning you can change anything, except change the engine for bigger ones, because there is some government regulation, which impede this procedure. And with the exhaust must be according to noise standards.
    In my opinion, Brixton and Zipp Scrambler look better than Romet Scmb, but it depends who likes what.

    #37559 Reply
    jas13
    Moderator

    Ciekawe czy Almot zrezygnował, czy KSR poszedł do swojego importera czyli 4cv?

    #37557 Reply
    jas13
    Moderator

    @Anonim, na Twoje szczęście na forum admini dają więcej swobody wypowiedzi niż w komentarzach…

    #37551 Reply
    jas13
    Moderator

    Jedyne motocykle, które widziałem i pod marką Mash i pod polskim brandem, to Romet Classic 400 i Romet ADV400. Oba wypadły z oferty, zapewne przez szalone wzięcie na rynku. 125-ki Mash-a są fajne, ale trzeba by mieć wiedzę naszego admina, aby bez strachu iść w tą markę. Jeżeli już to raczej może coś z Brixton-ów.

    #37550 Reply
    jas13
    Moderator

    Bullit, Mash, Mutt are brands exist on foreign markets, to sell China motorcycles o those markets. Similar job on polish market is doing Junak, Zipp, Romet, etc.
    Idea to buy motorcycle from china on brand which doesn’t exist on polish market is not good idea, because here you will get problem with after sales support. Brixton and Mondial are brands which exist on polish market too, but have in Poland weak service support. Best idea is to buy motorcycle from international brand like Yamaha, Honda, Kymco, Keeway, because they exist in most European countries and it shouldn’t be a problem to service them in any country.

    #37527 Reply
    jas13
    Moderator

    Trzeba być bardzo bogatym człowiekiem, aby kupować pojazd używany, bez zwracania uwagi na stan techniczny. Grozi kupieniem rakiety o znakomitych osiągach, ale z zarżniętym silnikiem. Kiedyś u dawnego mechanika widziałem na stole przekręcony silnik z Imprezy, którą nowy właściciel kupił dla osiągów i się zdziwił, że nie jedzie.

    #37395 Reply
    jas13
    Moderator

    W opiniach o XLmoto czytałem, że tylna ścianka jest miękka i jak się za dużo zapakuje, to na plecy może zawartość naciskać. Rozumiem, że trzeba mieć kawałek żółwia, żeby plecy nie odczuwały dyskomfortu. Jak z paskami, wygodne w miarę na miejskie przeloty?

    #37389 Reply
    jas13
    Moderator

    Opierając się na tym co można dostrzec na zdjęciach, śmiem podejrzewać, że Louis to brandowany XLmoto. Teoretycznie Shima Ayro się różni bardziej, a dobre opinie zbiera Ogio Mach Lh 1, ale to cena Xlmoto x 10

    #37383 Reply
    jas13
    Moderator

    Jak to ładnie formułował mój instruktor, „Motocykl to jednoosobowa sportowa bryka”, więc plecaczków w szpilkach nie wożę.
    Mój klamot ma 15,6″, ale do posiadanego kufra nie wchodzi w żadną stronę.
    Dlatego albo muszę zmienić kufer na większy albo plecak.
    Fakt plecak trochę krępuje, ale mniej wibracji z motocykla trafia na ładunek.

    #37242 Reply
    jas13
    Moderator

    A co tu można napisać, najłatwiej zrobić swap większej pojemności do 125cc, jeśli dany model wychodzi i w wersji 125 i większej. Np na forum junakdaytona była opisywana przekładka do Junaka M16 125 silnika z 320-ki, swoją drogą ciekawe, czy od Rebel 400 by też wszedł.

    #37220 Reply
    jas13
    Moderator

    I takie oferty wkurzają, bo jest ładny motocykl i można by wziąć na lejce, ale sprzedający wszystko popsuł i zarejestrował na B

    #37219 Reply
    jas13
    Moderator
    #37217 Reply
    jas13
    Moderator

    Jak już wspomniałem chcesz to poszukaj, nie chcesz gitary nie zawracaj

    #37215 Reply
    jas13
    Moderator

    Kolego chciałeś ogłoszenie, to się znalazło, chcesz więcej odpal sobie wujka google i poszukaj. X takich ogłoszeń widziałem i nie zamierzam zaśmiecać forum, aby komuś coś udowadniać. Za stary jestem na takie bzdurne zaczepki.

    #37206 Reply
    jas13
    Moderator
    #36970 Reply
    jas13
    Moderator

    W kraju gdzie na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wiszą ogłoszenia o sprzedaży 250-300cc zarejestrowanych na 125cc lub 125-250cc zarejestrowanych na 50cc, to chyba wiele mnie już nie zdziwi.
    Wesołych Świąt

    #31957 Reply
    jas13
    Moderator

    Na youtubie kanał Motosapiens są poradniki o czyszczeniu kasku, butów, etc.

    #31944 Reply
    jas13
    Moderator

    Jeansy piorę jak jeansy tylko wypinam duralit/kevlar
    kask wypinam wnętrze i piorę ręcznie, acz korzystam z kominiarki, łatwiej częściej prać kominiarkę niż często prać wnętrze kasku

    #31510 Reply
    jas13
    Moderator

    Z chińskich ciekawie wygląda Barton B-max, Junak 711, z Tajwanu Kymco Like, X-town.

    #31431 Reply
    jas13
    Moderator

    W trasie jazda biegówką jest ok., w mieście ciągłe wachlowanie skrzynią mnie wkurza, wolę automat. Ale to moja czysto subiektywna opinia.

    #31427 Reply
    jas13
    Moderator

    Niedawno była dyskusja, że to pojemność stanowi o motocyklu, a teraz z kolei, że kształt ramy i położenie układu napędowego decyduje co jest motocyklem. Jakoś nikt nie podnosi, że Smart, Reliant Robin, Ariel Atom, to nie są samochody. Jak to ładnie ujął Pan redaktor portalu jednoślad.pl przy okazji testu N-Max-a, cyt.”jak smutne trzeba mieć życie aby oceniać ludzi po pojemności sprzętu”.
    Skuter jest praktyczny, pod siedzeniem jest bagażnik znacznie większy niż w motocyklu (testerka z z portalu Motocaina w bagażniku PCX zmieściła laptopa i parę innych akcesoriów). Na skuterach 125 często widuje w mieście gości w garniturach. Skuter zapewnia lepszą ochronę przed zimnem i kałużami i jest łatwiejszy do opanowania, a spotkałem kilka osób, które wybrały skuter, bo nie były w stanie zgrać skrzyni i sprzęgła. Kwestia czy CVT jest gorsza od skrzyni manualnej to czysto subiektywna opinia. Dla kogoś kto jeździ stale biegówką, automat jest herezją, ale jak się miało styczność i z tym i z tym, to na miasto automat jest po prostu wygodniejszy (nie trzeba szukać luzu, czy redukować z międzygazem, co sprawia problemy wielu początkującym).

    #31418 Reply
    jas13
    Moderator

    Na miasto na dojazdy, jeśli budżet pozwala to brać PCX-a. Ostatnio jeden z użytkowników portalu coś takiego kupił.

    Edycja: Uwaga: „jas13 moderator” i „jas13 gość”, to dwie różne osoby

    #31416 Reply
    jas13
    Moderator

    ad.1 Motocykl możesz trzymać w dowolnym miejscu, oby nie zastawiał nikomu dojazdu i nie przeszkadzał pieszym. Na parkingu pod plandeką jak najbardziej. Tylko kawałek kłódki na tarcze, co by utrudnić przetaczanie dla zabawy i plandeka przed deszczem.
    ad.2 Tak są kaski dostosowane dla noszących okulary, nowe modele większości marek np. HJC są przystosowane dla noszących okulary. Jak jadę w X-lite X501 zakładam zamiast gogli okulary sportowe z prostymi zausznikami i mimo braku przystosowania dla noszących okulary, to jest ok. Najlepiej przejdź się do sklepu motocyklowego pomierzyć kaski, zazwyczaj obsługa ogarnia i pomaga dobrać kask.
    ad.3 Pochodzić po salonach przymierzyć się do motocykli, popytać o możliwość jazdy testowej lub wypożyczenia, sprawdzić wypożyczalnie motocykli, ewentualnie czasem szkoły jazdy wypożyczają motocykle. Nie istnieje recepta jaki motocykl pasuje danej osobie, to zawsze indywidualny wybór, a i tak często po kilku sezonach człowiek rozgląda się za innym motocyklem.

    #29146 Reply
    jas13
    Moderator

    Jak za rocznik 2015, czyli 5 lat stojący w magazynie to średnia okazja.

    #27932 Reply
    jas13
    Moderator

    Nie wiem, czy wpis o Malaguti mamy traktować jako spam, czy reklamę (w 3 tematach w 5min), ale po co łapać rocznik 2020, skoro dealerzy mają sporo Malaguti z 2019 na które można lepszą ofertę wynegocjować.

    #27880 Reply
    jas13
    Moderator

    Mimo, że Keeway to chiński wytwórca, ale uznany na rynkach europejskich, to dwa jego modele K-light lub Superlight, można obejrzeć na żywo i przymierzyć się.
    W ofercie marek japońskich i europejskich styl chopper jest teraz passe, więc nowych nie uświadczysz.

    #27803 Reply
    jas13
    Moderator

    Taki który
    – ma ulubiony kolor, design i ogólnie się podoba
    – jak na nim siedzisz, to gdy stopy są podnóżkach, nie odczuwasz dyskomfortu
    – jak siedzisz swobodnie stawiasz całą stopę na ziemi
    – jego cena zakupu mieści się w budżecie
    Jak wspomniał kolega wyżej podział na motocykle damskie i męskie to chwyt marketingowy.

    #24414 Reply
    jas13
    Moderator

    brzmi to jak napinacz, ale przecież ja się nie znam

    #24408 Reply
    jas13
    Moderator

    @rawla, z całym szacunkiem, ale mam inne doświadczenia, jednak nie będę Cię nimi zanudzać, mając na uwadze Twój dobry, zdrowy sen
    @Anonim, nie rozmawiam z Tobą, więc się nie rozumiem aluzji

    #24403 Reply
    jas13
    Moderator

    @rawla, merytoryczną jak dla mnie odpowiedź umieściłeś w 2 pierwszych zdaniach 1-go postu i 2-gim zdaniu postu z filmem. Reszta jest niepotrzebne mieszanie polityki z przemysłem. O jakości użytego materiału decydują nie ustroje polityczne, tylko ludzie. Czasem ci, którzy odpowiadają za wydawanie pieniędzy, a czasem goście, którzy chcą się pozbyć towaru zalegającego w magazynie.
    @Anonim, każdy opiera się na swoim doświadczeniu, więc weź się łaskawie bujaj (żeby nie powiedzieć ładniej).
    W opisywanym przypadku bez uzupełnienia przez autora tematu brakujących informacji o tym, co zostało na daną chwilę sprawdzone, żadnych wniosków nie sposób wyciągnąć.

    #24400 Reply
    jas13
    Moderator

    @www, ależ dokładnie o tym piszę sprawdzić czy nie jest czarna i mokra, czy sucha brązowa oraz głównie sprawdzić stykologię.
    Pytanie czy autor artykułu ma pojęcie o kluczach, bo jeśli nie, to może lepiej niech zajrzy do sprzętu mechanik/serwis, niż ma się przekręceniem gwintu świecy.
    @rawla, to pisz merytorycznie, a nie lej wody o ustrojach politycznych. Chińczycy zrobią, i totalny złom, i bezawaryjną maszynę jak marka wspomniana w przytoczonym filmie (produkowana tylko na export), kwestia ile klient za to zapłaci. A część awarii to wynik słabego złożenia u dealera i zlanego przeglądu zerowego 🙂

    #24395 Reply
    jas13
    Moderator

    @www, wzorem Pana Rychtera i kilku innych pionierów motoryzacji po takim wygaszeniu wykręciłbym świecę i sprawdził jak wygląda.
    Ale oczywiście specjaliści będą wymieniać na pałę i nabijać koszty.
    @Przemysław, można by zacząć od sprawdzenia kostki/konektorka na mikrowyłączniku przy klamce sprzęgła i kostkę od czujnika luzu.

    #24390 Reply
    jas13
    Moderator

    @klient, serwisant MotorLand-u dokręcił w moim sprzęcie cybant na rurze łączącej filtr powietrza z gaźnikiem, zapomniał tylko tę rurę założyć na króciec gaźnika. Wykryłem z miesiąc po przeglądzie.
    @Przemysław, mimo, że to wtryskowiec można by zacząć od sprawdzenia koloru świecy i iskry.
    @rawla, co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka?
    Autor wątku zadał pytanie o merytoryczne rozwiązanie problemu z jego motocyklem, a nie o wykład z historii świata.

    #24176 Reply
    jas13
    Moderator

    @www, masz rację. Tylko często jest tak, że klient przyjeżdża, serwisant bierze motocykl na stanowisko, robi przegląd. Potem wyjeżdża (czasem nie wyjedzie) na jazdę testową rozgrzanym motocyklem, nie stwierdza wad zimnego silnika i oddaje klientowi z informacją, że nie stwierdzono zgłoszonych niedomagań.

    #23762 Reply
    jas13
    Moderator

    Objawy wyglądają na zalewanie silnika.
    Tak jak wyżej napisał kolega www, jak na gwarancji do serwisu i porzucić im na 24h, żeby uruchamiali z zimnego.
    @www, jeżeli na przegląd przyjedzie rozgrzanym, a na dworze nie ma +5°C, to w czasie przeglądu nie ostygnie na tyle, aby wyszły problemy na zimnym silniku i fazie rozgrzewania. Należałoby nacisnąć na serwis, aby wykonali jazdę próbną na zimnym.

    #23157 Reply
    jas13
    Moderator

    Trzeba się cholernie nudzić, żeby takie pierdoły wypisywać.

    #23150 Reply
    jas13
    Moderator

    Kolego Anonim ogarnij się. Najpierw masz pretensje, że są błędy w postach. Ktoś poświęca prywatny czas poprawiając błędy, a Ty masz problem, że poprawiono błędy.
    No chyba, że w tym temacie wypowiada się 4 Anonimów, ale w takim przypadku Panowie Anonimy, raczcie prowadzić tę dyskusję między sobą.

    #23147 Reply
    jas13
    Moderator

    Mentalność Kalego. Jak Kali ukraść krowę to wszystko w porządku, ale jak Kalemu zabrali krowę, to tragedia…

    #23144 Reply
    jas13
    Moderator

    Zgodnie z Prawo o Ruchu Drogowym, motocykl dopuszczony do ruchu musi posiadać minimum lusterko po lewej stronie umożliwiające obserwację pola za pojazdem. Jeśli prędkość motocykla przekracza 100km/h musi mieć on dwa lusterka.
    Czyli przy braku lusterek tylko laweta, bo spotkanie z Policją zakończy się zabraniem dowodu, karą pieniężną i pewnie też lawetą.

    #23138 Reply
    jas13
    Moderator

    Panie Anonim, kiedyś z kolegami się tak ścigaliśmy, niestety nie mieliśmy tak wypasionych rowerków biegowych, tylko odrapane Wigraki, rometowskie BMX-y i Ukrainy, ale zabawa była przednia.

    #23136 Reply
    jas13
    Moderator

    Tylko stwierdzam to co widzę na zdjęciach ogłoszenia rzeczonego Brixtona.
    1. Dźwignia sprzęgła i regulacja na lince wskazują na pewne zużycie sprzęgła. Przeglądałem ogłoszenia sprzedaży na mobile.de, Brixtony z przebiegami 6tys. i wyżej nie miały tak wyciągniętego sprzęgła.
    2. Na zbiorniku paliwa jest ślad od uderzenia
    3. Clip on-y kierownicy obrócone pod innym kątem niż oryginalnie
    4. Brak prawego lusterka i ciężarka kierownicy
    5. Z lewego lusterka została tylko część obejmująca rurę kierownicy.
    6. Brak zdjęć tyłu pojazdu.
    Co tu nazywasz pomówieniem, opisuje to co widzę na zdjęciu. A podejrzewam, że mechanik motocyklowy z tych zdjęć odczyta jeszcze więcej.

    #23123 Reply
    jas13
    Moderator

    masakra i tragikomedia w jednym akcie 🙂 🙂

    #23107 Reply
    jas13
    Moderator

    cyt.: The clearest thing to draw from Euro 5 is that, with new models that go on sale on or after 1st January 2020 being required to comply
    cyt.: However, the bigger hit is likely to emerge 12 months later, with existing models being required to comply from 1st January 2021.

    Czyli tak jak pisałem od początku, nowe modele od 1.1.2020, aktualne modele mają 12 m-cy do 31.12.2020 na dostosowanie do Euro 5.
    Zapewne importerzy przymuszą dealerów do rejestracji na siebie pojazdów z Euro 4 niesprzedanych do 31.12.2021.

    #23075 Reply
    jas13
    Moderator

    Z homologacji przereklamowanej japońskiej marki. cyt.: „Marka Honda, Typ PC38, Nazwa handlowa CBF600″…
    Po wprowadzeniu Euro3, Honda dostosowała motocykl do norm, w świadectwie homologacji czytamy „Marka: Honda, Typ: PC43, Nazwa Handlowa CBF600….”

    https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/features/bikes/euro-5-emissions-what-they-mean-to-motorcycles
    @Przemysław, w ogłoszeniu brak VIN, brak nr rejestracyjnych, daty pierwszej rejestracji. Prywatny użytkownik nie ukrywa blach, bo i po co? Jest to zabieg handlarzy, aby coś ukryć. Brak zdjęć tyłu pojazdu, liczników, etc. Na zdjęciach parę rzeczy mi się nie podoba (i jak dla mnie oferta nie interesująca), ale nie bronię nikomu umówić się na oglądanie pojazdu na żywo.

    #23030 Reply
    jas13
    Moderator

    A miej sobie kolego swoją prawdę…nie masz pojęcia co to jest badanie typu, więc o czym tu gadać.

    W temacie Brixton-a rozumiem, że prawe lusterko odpadło od wibracji, za to lewe ścięło się od pędu powietrza, obity zbiornik paliwa, ruszana kierownica, etc. Widać w Brixtonach strasznie się linka wyciąga.
    W ogłoszeniu brak danych umożliwiających potwierdzenie przebiegu.

    #23028 Reply
    jas13
    Moderator

    Kolego Ty nie rozumiesz pojęcia „Badania Typu”.
    Więc ciężko żebyś zrozumiał pojęcie „Homologacyjnego Badania Typu Pojazdu WE”.
    Homologacja jest zestawem badań mających potwierdzić zgodność danego typu urządzenia z wymogami stawianymi przed tym urządzeniem, przez odpowiednie przepisy i normy. Homologacja nie jest żadnym „Typem”
    Mówiąc łopatologicznie dla przepisów homologacyjnych motocykl marki X typ (model) Y, jest pojazdem typu marka X typ (model) Y.

    #23020 Reply
    jas13
    Moderator

    Czas Pana Moderatora jest zbyt cenny, aby tracić go na bezproduktywną rozmowę z ignorantem.

    #22951 Reply
    jas13
    Moderator

    Faktycznie troszkę się rozminąłem, Euro5 od 1.1.2020 tyczy się nowych typów pojazdów wprowadzonych po tej dacie. Dla dotychczasowych typów pojazdów Euro5 od 1.1.2021, czyli pojazdy z Euro4 mają graniczną 31.12.2020. Ale wszystko jest w rozporządzeniu (ogólnodostępnym) opisane 🙂

    @Przemysław, GSX125S przy RKV wygląda trochę delikatnie, ale to moja ocena.

    #22882 Reply
    jas13
    Moderator

    @Przemysław, Euro 5 wchodzi 01.01.2020 dla pojazdów nowych wyprodukowanych od tej daty, ale nowe pojazdy spełniające Euro 4 wyprodukowane przed można zarejestrować do 31.12.2020, zgodnie z rozporządzeniem 168/2013

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 119 w sumie)