bsw

  • W rkv masz silnik klon Suzuki GN – tutaj masz manual:

    Valve clearance (when cold)
    IN.: 0.04-0.07 mm EX.: 0.13-0.18 mm

    Masz za mały luz na zaworze wydechowym !

    Luzy zaworowe w silniku OHC po rozgrzaniu[…]

  • Czy tak trudno zrozumieć że nie da się tanio i prosto zbudować silnika 15KM !

    Do tego potrzeba DOHC, chłodzenia cieczą i rozwiązania masy innych problemów, co spowoduje za sobą spore koszta. Dużo prościej[…]

  • Dlaczego – ja śmigam na co dzień z plecakiem i sobie chwalę – nie muszę się „kokosić” z pakowaniem przed i po jeździe.

  • To nie smutna prawda tylko realia z którymi się trzeba liczyć. Dla pojazdu miejskiego ograniczenie zasięgu i długotrwałe ładowanie to nie jest problem.

  • TX ADV będzie duży i wygląda ładnie ale ma ten sam stary silnik co RKS/RKV – to dobra sprawdzona jednostka od Suzuki GN, ale niestety trochę słaba…

  • Własnie o tych półbębnach pisałem w kontekście tłoczenia piast z blachy. Pierwsze wersje Junaka M07 takie miały, później zastąpiono je piastami odlewanymi (tak samo jak w WSK – to ten sam okres).
    BTW: Gdzieś w n[…]

  • Taką refleksję mam apropos lekkości… hamulców. Kiedyś nie było odlewanych piast, a tym samym całych kół. Piasty były tłoczone z blachy razem z bębnami hamulcowymi
    (zobacz: WSK M06 125L – widać jak wyglądała ta[…]

  • Problem w tym iż z czerosuwowego 125 ccm ciężko wycisnąć więcej niz 12KM. Stosuje się już wyrafinowane techniki jak cztery zawory na cylinder i chłodzenie cieczą albo dwa cylindry. Ale wszystko to kosztuje[…]

  • A niby jak mają zareagować Ci przedstawiciele Hondy i Yamahy? Sami przenieśli produkcję swoich motocykli do Chin świadomie przekazując przy tym całe Know-How. Czy to się komuś podoba czy nie chińskie motocykle[…]

  • Ale jeszcze kilka/kilkanaście lat temu było mnóstwo modeli (Rebel, Shadow, Virago, Marauder czy poczciwy GN). I wszystko wycofali? dziwne…

  • Jak widać niesłabnącym powodzeniem cieszą się classiki/choppery – zarówno nowe RCR, M11,12,16 (czy omawiany w tym wątku Cafe Racer) jak i stare japońskie.
    Nowych japońskich w tym stylu nie ma (chociaż jeszcze 2[…]

  • „Jawa 125” – zniknęła równie szybko jak się pojawiła – co jest dowodem że w UE nie opłaca się produkować motocykli…
    Co do katalogu – ja proponowałem „wsk 125” – tych motocykli jest sporo i cieszą się cały c[…]

  • Siła motocykli chińskich jest nie tylko w cenie ale również różnorodności. Rynek samochodowy przyzwyczaił że co roku pojawi się mnóstwo nowych modeli a w przypadku nowych motocykli „japońskich” niestety jest ubogo.[…]

  • Dokładnie tak jak napisałem:
    albo silniki z Hondy CG – wersje OHV
    albo silniki z Hondy CB – wersje OHC
    Oczywiście sklonowane ale poprawione w stosunku do prymitywnego, japońskiego oryginału
    (dodano elek[…]

  • 1. „Romety są fajne” to brzmi jak „Polmozbyty są fajne”. Romet to tylko znaczek naklejany w chińskiej fabryce na motocykle dystrybuowane w Polsce przez firmę Arkus… I niestety nie wszystkie są fajne… To samo dotyczy innych dystrybutorów w Polsce. Tak więc podawaj zawsze konkretny model…Rozwiń

  • Kup to co Ci się bardziej podoba i na czym się lepiej siedzi.
    Romet / Barton mają silnik Hondy CB + nieco lepsze wyposażenie.
    Ale YBR czy CBF jakościowo to taka sama chińszczyzna.

  • W Unii wszystko jest możliwe (ślimak to ryba, marchewka owoc itd).

    Musi tylko odpowiednie lobby zadziałać – Piaggio to Europejska firma ? Wszystko jasne…

  • Co do akumulatorów i nie tylko – odpowiedź jest prosta: recykling !

  • „po drodze jest wiele fajnych miejsc do obejrzenia” – i w każdym z nich podładujesz auto 🙂
    Pozdrawiam również

  • Dokładnie tak – ładowanie będzie wszędzie. I nie trzeba będzie żadnego wrzuć monetę – zbiorczy rachunek dostaniesz na koniec miesiąca od operatora – jak za telefon.
    Niektóre elektro-auta już przejeżdża[…]

  • Załaduj więcej