Motovlog

Choppery 125: RMT Daystar vs Keeway Superlight 125

Choppery 125: RMT Daystar vs Keeway Superlight 125

Tym razem na bogatości, nie jedna, a dwie maszyny. Nie byle jakie, bo zdaje się, największe aktualnie dostępne nowe choppery 125cc.

Keeway Superlight. O tej maszynie wiecie już chyba wszystko, filmów, wpisów i dyskusji na jego temat raczej nie brakuje. Nadwozie niczym Harley z lat 60′, silnik Hondy z lat 70′, tchnienie współczesności wprowadza tu wtrysk, a bezpieczeństwo ma podnosić CBS. Silnik ma co prawda nieco ponad 10KM, to nie robi szału, ale zasadniczo pasuje do ociężałego stylu motocykla, ot taka fajna maszyna do miejsko-podmiejskiego crousingu. Mimo że to tylko 125, dzięki rozmiarom i wadze, bardzo fajnie radzi sobie na dłuższych odcinkach.

RMT Daystar 125, na jego temat informacji ewidentnie brakuje, dlatego też uznałem ten filmik za jak najbardziej potrzebny. Jak by ktoś jeszcze nie wiedział, RMT to jedna z sub marek Arkus&Romet Group. Zaczynając od mocno budżetowych Routerów znanych z biedronki, dalej mamy klasę standard, zwaną Romet, kończąc na modelach premium, czyli właśnie RMT, które tak naprawdę są produktami marki Daelim.

Daelim założony został w 1962 roku jako oddział Daelim Group ( jednej z największych koreańskich firm ) Rozpoczynali produkcją japońskich motocykli Honda. Od 1976 roku założyli własne centrum badawczo-rozwojowe w Hamamatsu w Japonii. by w następnym roku rozpocząć masową produkcję własnych modeli.

Jednym z nich jest właśnie prezentowany tu Daystar 125. Kawał motocykla, i to naprawdę solidnego. Jak na standardy marki przystało, ciężko jest mu zarzucić słabe wykonanie, czy awaryjność nawet w dłuższym użytkowaniu. Koreańczycy współpracując z Hondą nauczyli się, jak robić porządne motocykle, widać to w cenie, która zdecydowanie odbiega od chińskich produktów, ale nadal jest niższa od japońskiej konkurencji. Ok, z jakością w chińskich maszynach bywało różnie, ale wiele z nich mocno starało się dorównać, czy też wyróżnić „bajerami” od japonii. Daelim ma być trwały i solidny, nie ma miejsca na zbędne wodotryski. Widać to zwłaszcza gdy zasiądziemy za sterami maszyny, zegary, przełączniki, zupełnie jak nie z tej epoki. Trochę przypomina mi to klimat Intrudera 125, trochę Shadow 125… nie mniej wszystko w takim nadwoziu i stylu łączy się w logiczną całość, co może się podobać.

Eksploatacja, zgodnie z przewidywaniami, niewiele uwagi na serwisie trzeba mu poświęcać. Największą usterką do wyeliminowania jaką miałem okazję robić, to wymiana przerywacza kierunkowskazu, oraz wyeliminowanie rezonansu osłony ozdobnej wydechu. Tyle, choć przyznam że najstarsza maszyna RMT z jaką miałem do czynienia ma coś ok 4,5tys. km. Nie mniej miałem okazję serwisować również motocykle nie brandowane polskim logiem, importowane z europy zachodniej ( często z Wielkiej Brytanii ) i to na długo przez wejściem w życie ustawy o kat B i 125ccm. Często ów serwis polegał na przywróceniu maszyny do używalności, po długim postoju gdzieś na placach zagranicznych handlarzy. Zaplecze części zamiennych, nie jest może nad wyraz rozwinięte, ale nawet te kilka lat wstecz, podstawowe elementy, bez problemu szło zakupić. Teraz natomiast kolejnym dostawcą jest Romet, używki na allegro, lub nówki z ebaya, ogólnie nie jest źle.

,

Udostępnij ten post

Czynny motocyklista realizujący swoją pasję w pracy zawodowej.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Z Daelima polowałem kiedyś na VT, ale model rzadki na tym rynku

    Odpowiedz
  2. Hej, Kamil. Zrób proszę test Bajaja Pulsar 125, bo jestem bardzo ciekaw tego motocykla. Znajomy miał hinduski motorower i ten sprzęt był nie do zdarcia, Bajaj 125 ma ciekawy silnik. 4 zawory, podwójny zapłon, wtrysk Boscha. Nawet ten nisko poprowadzony przedni błotnik mi się podoba, bo nie będzie tak chlapać po silniku.

    Odpowiedz
  3. Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>