Blog / Nowości / Uncategorized

Brixton i Lambretta – nowe marki na Polskim rynku motocykli 125.

Brixton i Lambretta – nowe marki na Polskim rynku motocykli 125.

Moda na klasyki nabiera rozpędu. Z jednej strony wdrażane są kolejne normy emisji spalin i coraz to bardziej futurystycznie wyglądające motocykle, a z drugiej producenci nowoczesną technikę upychają w prostych i pięknych liniach motocykli w stylu retro. Dowodem na to są coraz częściej pojawiające się w ofercie motocykle typu Cafe Racer. W roku 2019 pojawią się w Polsce kolejne klasycznie wyglądające motocykle Brixton i Lambretta.

Jeżeli chodzi o markę Brixton, to motocykle te po raz pierwszy zaprezentowane zostały w Kolonii w roku 2016 zaś 4 maja 2017 w Wietnamie pokazano pełną linię modelową. Zarówno w Niemczech jak i w Wietnamie motocykle zostały zauważone, i mimo, że mamy na rynku europejskim sporo motocykli małolitrażowych w stylu retro te wyraźnie się podobały.  Do roku 2018 sieć dilerska rozwijała się dynamicznie, motocykle pojawiły się w sprzedaży między innymi w Niemczech i Wielkiej Brytanii, obecnie dostępne są w całej Unii Europejskiej. Od roku 2019 będą dostępne również w Polsce. Za produkcję tych motocykli są oczywiście odpowiedzialni Chińczycy, a mianowicie forma Chongqing Wonjan Motorcycle Mfg Co. Firma ta powstała w 1984 roku, ale co ważne w od roku 1993 współpracowała ściśle z Suzuki. Wszystkie małolitrażowe modele Brixton-a napędzane są silnikami bazowanymi na silnikach japońskiego producenta  a za zasilanie paliwem odpowiada komputer pokładowy i wtryski marki Delphi. Dostępne pojemności w Europie to 125 z halmucami CBS oraz 250 z ABS, o mocy odpowiednio 11,1KM i 17,4KM, na targach EICMA zaprezentowano też model konceptowy o pojemności 500 cc. Od razu ukrócę zapędy tuningowe,seryjna wersja 150 cc ma tylko 0,5KM więcej, nie warto ryzykować…

Lambretta, to włoska marka która pierwszy skuter wyprodukowała w 1948 roku, tak samo jak Vespa zmotoryzowała powojenne Włochy a później wiele krajów Europy Zachodniej.

Legendarny skuter do dziś ma wierne rzesze fanów zrzeszających się w klubach i uchodzi za klasykę gatunku.  Do roku 1971 produkowana była głównie we Włoszech,była droższa od Vespy bo była napędzana wałem kardana. Słaba sprzedaż ze względu na wyższą od Vespy cenę spowodowała, iż firma produkująca Lambrettę sprzedawała chętnie licencję. W wyniku czego motocykle o identycznej budowie były produkowane w wielu krajach. W roku 1971 praktycznie całą fabrykę sprzedano rządowi Indii, tam Lambretta była produkowana do 1998 roku, oczywiście pod inną marką. W 2010 odzyskano prawa do marki Lambretta celem przywrócenia jej na rynek. Odzyskanie praw do marki zaowocowało wprowadzeniem na rynek europejski skutera V-Special w trzech pojemnościach 50, 125 oraz 169 cc. Wersja 125 ma 10,2KM. Co ciekawe nowa Lambretta ma VIN sugerujący produkcję w Austrii. Są także dostępne rowery elektryczne tej marki.

Obie marki w Europie reprezentowane są w Europie przez austriacką firmę KSR-Group której jako jednej z nielicznych  QjianJiang (Keeway) pozwolił brandować własne motocykle marką Generic. Firma KSR-Group  wywodzi się od firmy Zugschwert & Schnellar która istnieje od 1967, od roku 2004 zajmuje się sprzedażą motocykli pod własną marką Generic właśnie. Aktualnie jest też dystrybutorem na Europę marek CF-Moto, Royal Enfield, Malaguti oraz elektrycznych pojazdów Doohan oraz Niu.

 

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

2 komentarze

  1. Witam, cieszę się z tych nowych marek bo tego nigdy nie za wiele. Znalazłem przed momentem też ciekawostkę w postaci Masai, i wygląda ciekawie ale nie wiem czy w PL dostępne.
    https://www.motoservices.com/essai-moto/test-masai-furious-125-attention-elle-mord.url
    https://www.youtube.com/watch?v=P2oFMHAfJB0

    Odpowiedz
  2. jakościowo stoi na takim samym poziomie co keeway rkf 125i natomiast zipp vz3 i junak nk 125 mogą się schować ze swoimi słabymi silniczkami

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>