Blog / Nowości

Junak 125 z silnikiem w układzie V – model Cafe 125 w 2016 roku

Junak 125 z silnikiem w układzie V – model Cafe 125 w 2016 roku

„Modlitwy” motocyklistów-internautów zostały wysłuchane! Chińczyki zaczynają rozumieć, że 11 koni to nie jest to czego pragnie naród. Junak prezentuje motocykl z czterozaworowym silnikiem w układzie V2.

Przyszły sezon zapowiada się równie emocjonujący jak mijający. Junak zaprezentował dziś kilka nowości, które poznamy w 2016 roku. Najciekawszy jest model Cafe 125, który ma mieć, uwaga, 14 i pół konia mechanicznego :). Ileż to razy narzekaliśmy na 11 konne modele, które nie miały wystarczającej ilości mocy aby np wyprzedzić zawalidrogę. Teraz mamy nadzieję, że to się zmieni. Zdjęcie nie zdradza zbyt wiele, ale widać szeroki laczek, wygodną kanapę, w stylu relaks, i dużą tarcz hamulcową. Wydaje mi się jednak, że z tyłu nadal mamy bębnowy hamulec. Wybaczymy to jeżeli jego waga będzie bliska 110kg. Wtedy stosunek mocy do masy będzie idealny – czyli maksymalny :). Widac tez centralnie umieszczony amortyzator pod kanapą co daje lepsze prowadzenie i piękny design.

Poza obiecującym modelem Cafe mamy jeszcze dwie maszyny 125 które, powiedzmy to sobie szczerze, szału nie robią. Model M12 125 już opisywałem zatem przypatrzmy się następnym.

Najbardziej dziwi model Junak 123 XMoto. Zmiana zwykłego nadkola na chlapacz w stylu super moto, dodanie X do nazwy i kilka naklejek nie poprawi nam osiągów. W motocyklach typu supermoto liczy się przede wszystkim wysoki skok zawieszenia z udziałem amotryzatora typu monoshock. Niestety zawieszenie Junaka niczym się nie różni od szosowych sprzętów. Gdy do prawdziwego supermoto doda się laczki z agresywnym bierznikien, osłonę silnika i kilka innych bajerów, to powstanie nam coś co przypomina cross-a, i takim czymś na prawdę można latać, i to nawet po skałach. Tymczasem nasz Junak z wymienionych rzeczy ma tylko przednią oponę zdradzającą takie ambicje. Za to już tylna opona wydaje się być chińską standardówką. W terenie to za mało, bo na błocie będziemy się ślizgać, a w trasie ostrzejszy bieżnik może irytować. Widać też standardowy hamulec w przednim kole i bębnowy hamulec w tylnym. Tu też zdziwienie, przecież normalna wersja 123 posiada tarczowy hamulec. Nie da się pominąć też faktu, że normalne supermoto mają gigantyczne tarcze hamulcowe z wielotłoczkowymi zaciskami i wężami w stalowym oplocie. Tłumik także nie zasługuje na miano supermoto gdyż wyczynówki mają tłumiki nad kołem, blisko kanapy.
junak-123-xmoto

Z kolei model Junak 141 to zwykły, przyzwoity motorek. Następca modelu 121. Poza tym że otrzymał wałek wyrównoważający nie oczarował nas niczym szczególnym. Design? Kwestia gustu, np. rura wydechowa w wersji 121 moim zdaniem jest ładniejsza, charakterna, inna, ciekawa – taka trąbka fajna. Tymczasem wydech ze 141 nie wyróżnia się niczym – milion chińskich sprzętów taką ma.
junak-141-125

Już niedługo te modele trafią do naszego katalogu i będzie można porównać osiągi z innymi, tymczasem zachęcam do komentowania.

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

22 komentarze

  1. Co to znaczy kanapa w stylu relaks? 🙂 … pakiet kanałów TV relaks to ja znam, ale kanapa relaks?

    Odpowiedz
    • Nawiązałem w ten sposób do Suzuki VanVan, który także posiada płaską niewyprofilowaną kanapę. Suzuki nazywa to jazdą relaksacyjną. Dzięki temu bez względu na wzrost możesz zająć wygodną pozycję.

      Odpowiedz
  2. Ciekawe, ile ten Caffe będzie kosztował. Obawiam się, że jak zobaczę cenę „made in Almot”, to … zrobię kat. A

    Odpowiedz
    • Zgadza sie, gdy cena siegnie powyżej 8000 zl to faktycznie lepiej iść na kat A i kupic fajna 250-tke.

      Odpowiedz
      • Tzn. co?
        1. Rynek nowych 250 praktycznie nie istnieje, jest co prawda kilka modeli, ale ceny chińskich od 13tys. w górę, japońskich od 18tys. w górę.
        2. Używki wybór śladowy, mocno niepopularna pojemność, bo na B nie można, a jak ktoś ma A2 lub A szuka skastrowanej 500-ki lub wyżej.
        3. Zakup 250 jest mocno ryzykowny, bo na rynku wtórnym zbyt jest śladowy (patrz pkt. 2)

        Odpowiedz
        • Hyosung Exiv GD250? Na wyprzedaży rocznika są po 10 kafli. Piękny sprzęt.

          Odpowiedz
        • Jak już kupować japonca 250 za 18k to bym wolał dołożyć 7k i mas yamahe mt 07 nówkę. Piękna z pazurem co tu dużo gadać

          Odpowiedz
          • Ale wtedy to nie junak

  3. Mała uwaga . Według mnie 15 KM może mieć motocykl którego masa wynosi minimalnie 110 kg aby się zmieścił w ustawie na B motocyklowe.

    Odpowiedz
  4. Szkoda, że nie ma propozycji, która łączyłaby sylwetkę M12 z dwucylindrowym silnikiem 125 ccm.

    Odpowiedz
  5. Popyt jest, więc pewnie podaż się pojawi … sam się czaję na coś co ma V2 i 15 koni. Może se być chińskie, ale żeby miało moc!

    Odpowiedz
  6. Wspaniały klasyczny Junak w nowej odsłonie.

    Odpowiedz
  7. On jest piękny niczym niegdyś Ogary … miałem kupić Junaka 123 ale teraz mam nowego faworyta, ciekawe czy cena mnie równie pozytywnie zaskoczy co sylwetka, no błagam dajcie znać kiedy w końcu trafi do sprzedaży Junak S250 Cafe

    Odpowiedz
  8. Czyli jednak niestety jeden mono-cylinder … a miało być tak pięknie.
    https://youtu.be/16qhfbDjT5g?t=119
    Sorry, pomieszałem nazwy, chodziło mi oczywiście o Junak 125 Cafe

    Odpowiedz
  9. Kiedy w końcu będzie można kupić??

    Odpowiedz
  10. No jak to….
    Posiadacie więcej informacji na ten temat?

    Odpowiedz
  11. Sezon zakończony, a nowego Cafe jak nie było, tak nie ma i nie chodzi tu tylko o 125 w układzie V

    Odpowiedz
  12. Jest za to M11 Cafe z silnikiem rzędowym

    Odpowiedz
  13. Tego junak z silnikiem
    14.5 km nie będzie w sprzedaży

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>